Vedoucí rubriky Věda a technologie
Dlouhá léta vedl známé Softwarové noviny, v anketě Křišťálová Lupa se stal Osobností roku. Byl editorem a spoluvydavatelem magazínu 067. Moderuje odborné konference. Učil na VŠE a na FF UK, vedl také vzdělávací instituci iCollege. V Deníku N je vedoucím rubriky Věda a technologie.
Design je v dnešní době důležitým činitelem, který dokáže posunout produkty a služby vpřed. Vytváření designu pro mobilní telefony se stalo již samostatnou disciplínou a i když má teď každá firma svoji mobilní aplikaci a průmysl s mobilními telefony dospívá, většina společností se začíná poohlížet po dalším skoku v mobilní inovaci. Tato přednáška slouží jako průvodce minulostí, přítomností a budoucností planety mobilních telefonů – nabízí novou perspektivu k připojení a s ním spojených výzev a příležitostí.
Přednáška bude v anglickém jazyce.
Head of design
Andreas vede kreativu v UX oddělení společnosti iconmobile. Vybavený znalostmi ze studia komunikačního designu pracoval v různých oblastech designu, až ho nakonec náhoda zanesla v roce 2003 do mobilních technologií. Od té doby si užívá formování uživatelských prožitků pro průmyslové firmy z oboru telekomunikací, automobilového průmyslu nebo domácích spotřebičů. Je tak zodpovědný za projekty uživatelských rozhraní pro významné mezinárodní klienty jako třeba Bosch Design, BMW, Samsung, Orange, Kettler a další.
Trendy, případové studie a ukázky úspěšných mobilních řešení z různých vertikál. Jednorázové, dlouhodobé, interní i B2B mobilní aplikace a jejich přínos pro byznys, který můžete zopakovat i ve vaší firmě.
CEO
Pomáhám firmám s budováním digitálních dovedností, inovacemi a změnou digitální kultury. Mezi zákazníky našeho projektu Digiskills.cz patří úspěšné české i mezinárodní společnosti jako Škoda Auto, ČSOB, innogy, Generali, HomeCredit, T-Mobile, Sodexo, Microsoft či GlaxoSmithKline.
Jsem autorem knihy HOT: Jak uspět v digitálním světě (Jan Melvil Publishing, 2020) a mnoha dalších inovací, které dnes slouží jako základ rozvojových programů ve významných českých firmách.
Věřím, že digitální transformace už dávno není o technologiích, ale o lidech, jejich dovednostech a schopnosti vést firmu v digitální době.
Prezentace představí srovnání České republiky s jinými zeměmi a pokusí se odpovědět na otázku, zda už jsme zažili zlatý čas mobilních telefonů nebo zda teprve přijde.
Přednáška bude v anglickém jazyce.
Business Development Director
Attila Weisz zastává pozici Business Development Director pro Audience Solutions ve společnosti Gemius. Získal zkušenosti v oblasti digitálního a integrovaného marketingu a to jak na straně agentury (Omnicom Media Group), tak na straně zadavatele (Coca-Cola), ale v mediích (bývalý novinář) a výzkumné agentuře (Gemius) nejprve na národní úrovni od roku 2000 pak v rámci celé EMEA oblasti. Jeho komplexní přístup je poháněn pragmatickým uvažováním a smyslem pro detail. Je absolventem ELTE University v Budapešti, kde studoval fyziku a anglický jazyk.
Češi stále častěji používají během nákupního procesu internet v mobilu, zejména při hledání ideí a formování představy o dostupných produktech a cenách. U optimalizace mobilní kampaně si je však jistý málokdo a konverze jako by se někam ztrácely. Díky tomu mobilní marketing zatím zůstává spíše buzz wordem, než integrální součástí marketingového mixu. Proč tomu tak je a jak může programatický nákup display reklamy pomoci přeměnit brouzdající uživatele na mobilu v nakupující zákazníky vám zodpoví naše prezentace.
Sales Director CZ/SK
Pomáhám rozvíjet aktivity úspěšné globální DSP Sociomantic Labs na českém a slovenském trhu. Zkušenosti v online jsem předtím získával zejména v performance marketingu, po straně klienta např. v Parfums.cz a několika dalších českých a mezinárodních projektech.
Konzumace obsahu přes mobilní zařízení stoupá a na tento trend reaguje i Seznam.cz. Jak si stojí obchodně a produktově ve srovnání s rozvinutými zahraničními trhy, jak to doopravdy dělá a kam směřuje? Na to vše odpoví tato přednáška.
IPG Mediabrands
Krátká případová studie tří úspěšných projektů, které Čechy rozpálily.
Executive Creative Director
Will Rust se v reklamním průmyslu ocitl z nutnosti poté, co byl vyhozen z McDonald’s v roce 1992. Vyměnil hamburgery za typografii a umělecké řízení (na radu svého táty) a vystřídal mnoho agentur než zjistil, že Ogilvy je to pravé místo pro něj. Od okamžiku, kdy se poprvé stal výkonným kreativním ředitelem, se každá agentura, kterou vedl, dostala na vrchol národních kreativních žebříčků a vyhrávala ceny agentur roku. V roce 2012 pomohl ukrajinské pobočce vyhrát cenu “Nejefektivnější evropská agentura” (v hodnocení podle Global Effie Indexu). Získal ocenění vyrobená z kovu, dřeva i papíru, na festivalu v Cannes, Clio, D & AD, OneShow, London International a vlastně i skoro všech ostatních. Nyní pracuje v Ogilvy Czech Republic, jedné z největších komunikačních skupin v Evropě, která je nejvíce oceňovanou agenturou v zemi. Miluje svou ženu, děti, kočku a hudbu. Ne nutně v tomto pořadí.
Výzvou dneška není získat diváka či obsah, ale umět z něj generovat zisk. TVBAY posouvá význam product placementu a online nakupování zároveň. TVBAY je uživatelsky jednoduchá aplikace, snadno implementovatelná pro poskytovatele TV služeb a efektivní pro zadavatele inzerce.
Founder of AXOCOM
Erika je zakladatelkou mediální a konzultační společnosti AXOCOM Media Business Servicing, která nabízí kompletní servis v oblasti televizního a video obsahu a mobilních aplikací v regionu střední a východní Evropy. AXOCOM řídí u svěřených značek televizních kanálů z portfolia nadnárodních mediálních společností jako je IKO či VIACOM marketingovou komunikaci, ale hlavně distribuční strategii. Erika je zaměřená na prodej, marketing a podporu zákazníků. Klientům nabízí kompletní servis s důrazem na efektivitu a rentabilitu jednotlivých produktů a služeb. Své zkušenosti získala během působení pro společnost IKO, kde vybudovala portfolio 21 televizních kanálů, které zastupovala v Česku a na Slovensku. Jedním z nejvýznamnějších projektů je úspěšné zavedení filmového kanálu FILM+ a tematického kanálu Fishing and Hunting channel. Erika je mimo jiné také mnohonásobným absolventem prestižní Mastery University Anthonyho Robbinse.
Zvyšování podílu přístupu lidí k informacím z mobilních zařízení znamená zásadní změnu v marketingu. Od tradičních mediálních strategií a taktik se progresivní marketéři posouvají tam, kde jejich cílové skupiny tráví čas, do jejich mobilů. Jak, jestli vůbec, lze vybudovat značku komunikací v mobilním zařízení? Jak probíhá nákupní rozhodování a nákup samotný v moderní, "multi-device" domácnosti? Jak lze změřit proces nákupu, který začne na jednom a je dokončen na jiném zařízení? Jak dostat mobilní aplikaci do mobilů právě těm lidem, které zajímá? A co na to Facebook? Peter Podolinský, Client Partner, Czech, Vás provede úskalími mobilního marketingu na Facebooku a ukáže na příkladech, jak to funguje, když marketéři "go mobile".
Founder / Branding and Digital
Peter Podolinský nastartoval svou kariéru v marketingu ve společnosti Procter & Gamble v roce 1995. Odsud už jeho cesty vedly do reklamních, brandingových a digitálních agentur v Praze i v Londýně (BBDO, Y&R, Lambie-Nairn, TBWA). Dělal reklamy pro klienty jako Pepsi, Česká spořitelna, či Stock Božkov. S digitální agenturou iMACHINA, kterou založil a spoluvlastnil získal shortlist v Cannes Cyberlions 2002. Z pozice brand konzultanta pomohl z londýnské brandingové agentury Lambie-Nairn lokálním agenturám uvést na trh značku O2. Je podepsán pod komunikační strategií pro Raiffeisenbank i Heineken / Krušovice. V roce 2012 založil kliniku pro značky Brandclinic, ze které v roli brand konzultanta uzdravuje značky.
Bojujete ve svém byznysu se zvyky a stereotypy, které potřebujete efektivní komunikací změnit? Inspirací jsou praktické zkušenosti českého start-upu Liftago, který čelí nejen letitým zvykům lidí při objednání taxíků, ale i závislosti na vlastním autě.
CEO
Ondřej Krátký je spoluzakladatelem a ředitelem přepravní aplikace Liftaga. Vedle aplikace pro taxi a kurýry poslední roky rozvíjí přepravní síť Liftago.network, která spolupracujícím klientům po celém Česku nabízí vyšší rychlost a přesnost přepravy při nižších nákladech na první i poslední mili. Vizí Liftago.network je efektivnější využití přebytečné přepravní kapacity desítek tisíc existujících dopravců u nás s cílem levnější, rychlejší, přesnější i udržitelnější přepravy.
Jak jsou na tom české značky na Instagramu? Jak zapojit Instagram do života značky? Na tuzemských příkladech si ukážeme, jak lze pracovat s touto malou, ale o to významnější sociální sítí z pohledu engagementu. A možná bude něco málo i o Snapchatu.
Social Media + Digital Strategy
Tomáš Votruba pracuje v kreativní digitální agentuře TL5 Digital, která pomáhá značkám vytvářet obsah pro sociální sítě. V agentuře se specializují na využití Facebooku, Instagramu, Snapchatu a dalších sociálních sítí. Hlavním posláním TL5 je specializace a inovace v rámci marketingu na sociálních sítích a jeho napojení na ostatní digitální nebo ATL kanály. TL5 realizovala například jednu z prvních kampaní na Snapchatu, Periscope nebo Linkedin. Mezi klienty agentury patří Jägermeister, Milka, Metaxa, Vodafone nebo Mattoni. Tomáš dříve pracoval jako Digital Director v agentuře WMC/Grey a vystudoval obor Marketingové komunikace na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně.
Virgla je unikátní a nová platforma, která vznikla na základě narůstajících požadavků klientů po takovémto řešení. Nabízí skrze nové technologie poprvé implementované v ČR různé druhy multiscreeningovýh zkušeností (např. skrze vouchery, videa, rozšířený text, audio, interaktivní kvízy, napojení na social media, gamifikaci platformy atd.) a má využití jak ve spojení s TV, tak i v dalších oblastech, jako např. print, OOH, in-store, atd. Avenue Source je naše cesta ke zrychlenému a efektivnějšímu vývoji mobilních aplikací. Díky této technologii jsme schopni klientům přinášet kvalitní nativní aplikace, které jsou vytvořeny podle posledních designových standardů. Avenue Source dovede snadno obohatit klientské kampaně, eventy, veletrhy a zahrnuje velmi širokou škálu fukncí, díky které mohou značky zůstat v úzkém spojení se spotřebiteli.
Newcast Director
Lion Communications s.r.o. - Divize Newcast
David je zakladatelem a zároveň ředitelem digitální contentové agentury Newcast. Vystudoval komerční komunikace na VŠE a má zkušenosti s komunikačním a digitálním plánováním jak z ČR pro více agentur, tak např. z Německa a regionální koordinace CEE. Posledních několik let působil ve vedení mediální agentury a na základě svých zkušenosti vidí nyní obrovský potenciál pro značky právě v práci s vlastními (Owned) médii a relevantním propojením na content strategii a technologické inovace, jakou je např. Virgla.
Head of FARMHOUSE PRAGUE
Václav je spoluzakladatelem a zároveň hlavou Farmhouse, inovačního hubu Lion Communications s.r.o. (Publicis Groupe). Je zakladatelem newyorského kreativního hubu Kliché Killers a v současnosti se soustředí na řízení inovací a projektů v rámci Farmhouse. Václav vystudoval marketingové komunikace na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně, působil několik let ve vedení agentur PR Café a Reklamní klinika, má zkušenosti jak se světem PR, tak s ATL/BTL.
Propojení mobilního telefonu s vozem = telefonování a hudba. Tato rovnice přestává platit a nová generace vozu Fabia činí v tomto směru velký skok kupředu. Nová rozhraní umožní mobilním aplikacím bezpečně číst a využívat data z palubní sítě vozu nebo spouštět a ovládat je na displeji autorádia. ŠKODA tím otvírá dveře svých vozů pro vývojáře aplikací. Řekneme vám k tomu víc a ukážeme, jak to funguje.
TMI-Vývoj interaktivní elektr(on)iky
Martin Sodomka pracuje ve vývoji elektriky a elektroniky ŠkodaAuto. Od roku 2008 je koordinátorem v oblasti vývoje interaktivní elektroniky. Nejprve byl zodpovědný za multimédia a handsfree systémy, později převzal zodpovědnost v oblasti smartphone integration a mobilních aplikací. Jeho tým je zodpovědný za vývoj systémů konektivity nové generace vozu Škoda Fabia. V současné době pracuje na definici strategie online konektivity, jejímž cílem je přinést do vozů ŠKODA nové funkce z oblasti mobilních online služeb a telematiky.
Každý cítí neustálý rozvoj mobilních technologií v našich běžných životech. Mobilní aplikace pomalu pronikají i do korporátního prostředí a pomáhají tak zvýšit uživatelský komfort a efektivitu tam, kde to ještě před pár lety nebylo myslitelné. Mobilní aplikace začínají hrát důležitou roli v oblastech, jako je správa dokumentů, práce s databázemi a řízení společnosti. Prezentace si klade za cíl nastínit očekávaný vývoj oblasti B2E aplikací, rozebírá několik use-case a ukazuje jeden příklad praktického využití mobility v bankovním prostředí.
Řízení aplikací Credits
V ČSOB pracuje od roku 2007 v útvaru Řízení aplikací Credits. Náplní práce je jednak uživatelská podpora, dále řízení lifecycle aplikací – řízení oprav a drobných úprav aplikací, jejich testování. V rámci projektových týmů spolupracuje na zavádění nových aplikací či zásadních změnách stávajících aplikací. Mezi koníčky patří volejbal a fotografování.
Projects & Partnerships
Od roku 2012 se pohybuje v oblasti mobilních aplikací, dříve se věnoval prodeji v různých oblastech IT. V ZENTITY zastává roli univerzálního vojáka a řeší především projektové řízení, má na starosti rozvoj věrnostního systému Zenefit a pečuje o vztahy s partnerskými společnostmi. Cítí, že svět mobilních aplikací zdaleka ještě nevydal svůj plný potenciál a těší se na každou novou příležitost to ukázat.
Představení netradičního konceptu využití partnerství v mobilním marketingu.
Senior manažer
Generali Česká pojišťovna
Jiří Randák pracuje v České pojišťovně jako ředitel Odboru řízení internetového prodeje. V ČP má na starosti marketing v online prostředí, řízení online distribuce a rozvoj využití mobilních technologií. V letech 2005 až 2010 působil ve společnosti Accenture jako konzultant pro oblast finančního sektoru, specializace na pojišťovnictví. Nabyl zkušenosti s vývojem aplikací pro pojišťovny v ČR i zahraničí a s řízením projektů optimalizace obchodních nástrojů. Od ledna 2011 se v České pojišťovně staral o řízení strategických projektů v rámci CRM a marketingu a následně o řízení online marketingu včetně oblasti chytrých mobilních zařízení.
Díky internetu vzniklo obrovské efektivní odvětví, kterému dnes říkáme e-commerce. E-shopy dnes zabírají zhruba 10 % maloobchodního trhu. S příchodem mobilu se ale otevírá nový, mnohem větší prostor, ovlivnit zbývajících 90 %. To nám připadá zajímavé, a proto se snažíme přinést technologie a propojit co nejefektivněji zákazníky a prodejce v jednom z nejkonzervativnějších odvětví, kterým je gastronomie. A právě o své zkušenosti se s Vámi podělíme.
Zakladatel
Hynek je jedním ze dvou zakladatelů Storyous. Již při studiích začal pracovat jako finanční poradce pro ČMSS a následně se přemístil do tehdy začínající firmy Chytrý Honza, kde si poprvé přičuchl k internetu. Po dvou letech společně s Davidem z projektu odešli a poslední dva roky se věnují startu-pu Storyous.com, který ma za cíl propojit retail pomocí mobilních telefonů s jejich zákazníky.
Zakladatel
David Menger se odjakživa věnoval technologiím. Vystudoval ČVUT v Praze a už během školy se aktivně věnoval vývoji v internetovém projektu Chytryhonza.cz. Nyní je jedním ze zakladatelů Storyous.com a věří, že mobilní technologie dokáží zpříjemnit lidem život.
Zakladatel
Michal Andera vizualizuje strategie a školí techniky kreativní spolupráce v projektu clarity-lab. Věří, že porozumění je klíčem k úspěšnému rozvoji firem. Na VŠE v Praze se věnuje výzkumu psychologie podnikání. Michal je autorem českého videoblogu o podnikání byznyspark.cz. Více o něm najdete na www.michalandera.com
Internet a mobilní telefony začínají nabývat na významu v marketingové komunikaci firem a výzkum trhu se tomuto trendu již také přizpůsobil. Efektivitu internetové komunikace již lze vyhodnocovat také z pohledu vlivu na značku a na nákupní impuls a chytré mobilní přístroje začínají být nezbytným doplňkem technik sběru dat. Mobil má dnes každý neustále u sebe a díky množství technických funkcionalit je skvělým doplňkem ke klasickým metodám.
Business Development Director
Martin ve společnosti Ipsos pracuje od roku 2001. Je zodpovědný za rozvoj obchodních aktivit společnosti a praktickou interpretaci a implementaci výsledků marketingových studií prováděných společností Ipsos. Svoji profesní kariéru zahájil ve společnosti ACNielsen, následně pracoval ve společnostech Citibank a Unilever, kde byl zodpovědný za marketingové studie pro střední a východní Evropu. Absolvoval VŠE v Praze, obor marketing management. Aktivně se podílí na vývoji inovativních marketingových řešení, na projektech POPAI (čestným členem POPAI) spojených s in-store problematikou, přednáší na marketingových konferencích, na vysokých školách a přispívá do odborných marketingových periodik. V poslední době se soustřeďuje na činnost Ipsos Mobile - na využití moderních technologií ve výzkumných řešeních.
Základní modul NetMonitoru obsahuje jen čísla za velké weby bez zohlednění návštěvnosti z mobilů. Modul pro mobilní návštěvnost obsahuje zase jen data za m-verze webů. Výzkum tak zatím nezohledňuje nové trendy, když uživatelům nezáleží na tom, jakou verzi stránek sledují. Často na svém tabletu procházejí plné verze stránek a samotní vydavatelé své stránky přizpůsobují spíše pomocí responzivního designu než tím, že by nabízeli verze stránek pro mobilní zařízení. Jak by tedy vypadala data NetMonitoru pokud bychom odhlédli od verze stránky a podívali se čistě jen na uživatele podle zařízení? První čísla se můžete dozvědět na prezentaci nebo po novém roce, kdy tato data budou součástí datové sady NetMonitoru.
Specialista pro internetový výzkum
Viktor Mahrik pracuje ve společnosti MEDIARESEARCH, a.s. jako specialista internetového výzkumu. Od roku 2009 má na starosti výzkum návštěvnosti českého internet známého jako NetMonitor. V rámci NetMonitoru dohlíží na metodické změny, má na starosti produkci dat a klientskou podporu. Aktuálně se podílí na přípravě metodických změn, které budou platit od roku 2015.
ČEZ Prodej společně se společností Unicorn představí proces návrhu selfcare aplikace ČEZ ON-LINE. Od vzniku hrubého konceptu, tvorbu wireframe, přes uživatelské testování až po vývoj a ladění. Podělíme se o zkušenosti, překážky a slepé uličky při vývoji aplikace v korporaci.
Manager eCare
E.ON ENERGIE, a.s.
Senior Consultant
19 let zkušeností s budováním online strategií a vedením realizačních teamů ve světě webu, e-commerce a mobilních služeb. Mezi hlavními projekty, které strategicky definoval a exekučně vedl jsou např. kompletní rebranding a repositiong webových a mobilních služeb mediálního domu Centrum Holdings, definice a realizace mobilních strategií a digitálních projektů ČEZ, operátorů mobilních sítí ČR, mediálních domů Lagardere Active, Burda Média nebo návrh a realizace programu digitálních služeb pro vozy Škoda Auto - Connected Car.
Mobilní aplikace zaznamenávají prudký rozvoj především v souvislosti se stále větším počtem chytrých mobilních zařízení a možnostem mobilního datového spojení. Na požadavky uživatelů obvykle pružně reagují menší vývojářské firmy nebo i jednotlivci, kteří jsou schopni flexibilního vývoje. Jak stejného výsledku dosáhnout v korporátním prostředí nadnárodních firem? Cesta vede přes interní inovační aktivity. Tak například vznikla aplikace T-Parking v T-Mobile, která využívá telekomunikační technologie a zpracování velkých objemů dat k predikci volných parkovacích míst kdekoliv na světě. Aplikace vznikla za necelých 12 měsíců a chystá se ke vstupu na český a evropský trh.
Manažer služeb
Pavel Vrba zahájil svou profesní kariéru jako obchodní zástupce a projektový manažer. V roce 2008 nastoupil do společnosti T-Systems, kde zastával post manažera služeb. V současné době působí na stejné pozici v T-Mobile Czech Republic. Je tvůrcem řady inovativních řešení, za která získal 1. místa v soutěžích BIG HEAD 2013 a Telekom Innovation Contest 2014. Aktuálně studuje na Vysoké škole ekonomické v Praze, na Fakultě mezinárodních vztahů.
Sítě LTE v Čechách a jejich specifika. Sdílení sítí šetří všem. Co se dá u LTE vylepšit, aneb LTE Advanced.
Solution Manager, Radio Networks
Vystudoval elektrotechnickou fakultu ČVUT, 2 roky pracoval pro Radiomobil (nynější T-Mobile) v oddělení radiových sítí. Od roku 1999 je zaměstnancem firmy Nokia ve funkci Radio access solution manager. Zabývá se technickou podporou prodeje rádiových sítí.
Cílem workshopu je seznámit účastníky s MDM/MAM nástrojem a na praktických ukázkách demonstrovat, že spravovat korporátní zařízení, popř. vlastní "AppStore", není nic zásadně složité.
Senior Consultant
Martin Kavan pracuje ve společnosti Unicorn Systems jako Senior Consultant. V oblasti IT profesionálně působí od roku 1996, kde prošel řadou rolí v oblastech vývoje i manažerskými pozicemi. Působil na projektech ve společnostech Komerční banka, Raiffeisenbank, Česká spořitelna a Oracle Czech. V současné době se zabývá rozvojovými projekty ve Škoda Auto a je vedoucím expertního týmu pro mobilní technologie.
Celý svět retailu dlouho očekával spolehlivý způsob určení jeho přesné lokace pomocí mobilních aplikací. Ačkoli se tato problematika dala do jisté míry řešit pomocí GPS, stále tento způsob nebyl uspokojivě přesný. S řešením problému přišla před nedávnem společnost Apple představením technologie iBeacon. V našem workshopu budete mít příležitost se s touto technologií seznámit blíže, vyzkoušet si jednoduchou konfiguraci iBeaconu a pochopit, k čemu jsou iBeacony v praxi užitečné.
Vývojář mobilních aplikací
Jan Šula je důležitou součástí iOS vývojového týmu v ZENTITY od roku 2011. Podílel se na vývoji řady úspěšných aplikací, mezi nimi například ČSOB SmartBanking, SmartBanking SK, Kalorické tabulky, TV Program, IZIP a mnoho dalších. Rád sleduje nové trendy v mobilní oblasti a na konferenci Vás provede workshopem, ve kterém Vás zasvětí do tajemství iBeacons jako užitečného nástroje inovativního marketingu.