Editor DigiZone.cz
Filip Rožánek je absolventem Vysoké školy mezinárodních a veřejných vztahů. V minulosti pracoval jako šéfredaktor mediálního zpravodajství serveru Česká média, poté přestoupil do Českého rozhlasu, kde působil jako vedoucí internetové redakce nebo analytik strategického rozvoje. Byl členem odborné skupiny EBU New Radio Group. Podílel se na reformách internetového zpravodajství a dětského vysílání, připravil také úspěšný projekt Srpen 1968 na sociálních sítích. V roce 2015 se stal šéfredaktorem týdeníku Marketing & Media, kde působil až do roku 2018. V současné době vede DigiZone, specializovanou sekci serveru Lupa.cz, věnovanou dění na rozhlasovém a televizním trhu, digitalizaci vysílání a on-line videoslužbám.
S pomocí sledování a výkonných i chytrých počítačů je možné cíleně působit na jedince a modelovat jeho tužby a přání. Tohle není distopická fantazie, to jsou dnešní algoritmy postavené nad daty, která o sobě tak rádi dáváme všanc. A tady začíná sledovací kapitalismus.
Publicista
Patrick Zandl v roce 1996 založil jeden z prvních českých technologických zpravodajských serverů, který později prodal Mafře, později spoluzakládal internetovou televizi Stream.cz. V letech 2008 – 2012 byl šéfredaktorem serveru Lupa.cz. Na internetu a v mobilních sítích se pohybuje od jejich počátků u nás, stál u zrodu řady projektů.
Jaká jsou aktuální data mobilní návštěvnosti, kolik peněz se točí v mobilní inzerci a kteří hráči vládnou trhu? Nejen to, ale také výhled, jakým hrozbám bude mobilní internet čelit a jaké příležitosti bude moci využít.
Výkonná ředitelka
Sdružení pro internetový rozvoj v České republice, z.s.p.o.
Od roku 2016 působí ve SPIR, nejdříve na postu Public Affairs manažerky, od září 2020 jako výkonná ředitelka. Ve svých předchozích zaměstnáních na Ministerstvu průmyslu a obchodu a na Úřadu vlády se zabývala evropskou politikou a digitální agendou. V minulosti pracovala také v akademickém sektoru a v soukromé sféře v ČR i zahraničí. Přednášela na Západočeské univerzitě v Plzni a externě spolupracuje s Metropolitní univerzitou v Praze. Vystudovala ekonomii a management a mezinárodní teritoriální studia; hovoří devíti jazyky.
Analytik
Sdružení pro internetový rozvoj v České republice, z.s.p.o.
Petr Kolář pracuje jako analytik Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) od roku 2008. Jeho agendou jsou nejen projekty NetMonitor a AdMonitoring, ale i průzkum online inzertních výkonů v ČR a také veškerá technická témata ve SPIR.
Loňský rok přinesl několik zásadních změn – trojka na mobilním trhu se spojila s dvojkou na fixním trhu (Vodafone s UPC), všichni tři operátoři přišli s neomezenými daty a regulátor zahájil proces vedoucí k aukci kmitočtů. Ta uvolní operátorům spektrum vhodné pro rozvoj sítí páté generace a úřad ji chce využít také pro vstup nového infrastrukturního hráče na český trh. V první polovině roku 2020 však kvůli pandemii koronaviru došlo ke zpoždění všech plánovaných kroků. Co nás čeká dál?
Ondřej Malý vystudoval žurnalistiku a americká studia na Fakultě sociálních věd UK. V letech 2007 – 2012 působil jako redaktor v Lidových novinách a Hospodářských novinách. Od roku 2012 do roku 2017 byl členem Rady Českého telekomunikačního úřadu. V dubnu roku 2017 byl jmenován koordinátorem digitální agendy na Úřadu vlády ČR. V roce 2018 zastával pozici náměstka ministra průmyslu a obchodu. V současnosti je nezávislý konzultant.
Pokud děláte službu zákazníkům, což věrnostní program je, není cílem ukázat, že umíte programovat, ale že dokážete pochopit, proč by měli nakupovat u vás. Jaký má smysl digitalizovat věrnostní program? Co získáte, nebo naopak můžete ztratit, když nahradíte plastovou kartičku mobilní aplikací? Na co si dát pozor při spuštění i poté? V rámci spolupráce firem skupiny Etnetera Group se nám podařilo kompletně digitalizovat věrnostní program pro společnost Rossmann. Ukážeme si projekt, který nekončí spuštěním.
CEO
V prostředí onlinu se pohybuji více než 14 let. Začínal jsem v jedné z prvních českých internetových komunikačních agentur První Multimediální s.r.o. na pozici web developera. V První multimediální jsem dále pracoval ještě na pozici analytika a projektového manažera. V roce 2010 jsem začal pracovat ve společnosti Etnetera a.s., kde jsem po nějaké době vybudoval a vedl kreativní oddělení, ze kterého postupně vznikla společnost Etnetera Motion s.r.o., kterou šestým rokem vedu.
Foodgroot je mobilní aplikace, která dokáže rozpoznat kvalitu potravin. A to na základě čárového kódu, který uživatel naskenuje, a dozví se rovněž informace o původu potraviny a jejím dopadu na životní prostředí. Petr představí dlouhé měsíce vývoje, během kterých Foodgroot vznikal, a nastíní další plány, kterých chce s aplikací dosáhnout. Čeká nás revoluce ve způsobu nakupování potravin?
Zakladatel
Petr je inovátor a zakladatel několika startupů. Zachoval za sebou výraznou stopu v několika předních reklamních agenturách a momentálně působí jako šéf inovací v Creative Docku. Připravoval prezidentskou kampaň Marka Hilšera a v posledních letech se věnuje startupu Foodfroot, který se zabývá rozkrýváním kvality potravin. Petr má v soutěži WebTop100 na starosti kategorii Startup.
Uplynulá dekáda přinesla rozmach chytrých telefonů a nespočet možností interakcí s nimi, prostřednictvím aplikací, a proto se podstatná část užití služeb přesouvá do mobilu. Od nakupovaní produktu, přes rezervaci služeb, až po hraní her. S množstvím vyvstává i konkurenční boj jednotlivých poskytovatelů o získaní a udržení uživatelů. Denně je pozornost člověka upřená na enormní počet podnětů, a proto si přirozeně vybírá služby, které jsou jednoduché a nejen časově efektivní. Otázkou zůstává, jak zabezpečit takovéto vlastnosti mobilní aplikace?
Přednáška je ve slovenském jazyce.
Business Development
Vladimír Bartl druhým rokem pomáhám klientům Smartlooku s odpovědí na otázku, jak odhalit problémy jejich aplikací. Na základě zjištění tak může zpříjemnit či vylepšit cestu uživatele napříč jejich službou. Úspěšně se mu daří naplnit jeho osobní poslání pomáhat a podporovat lidi ve svém okolí.
Data jsou dnes novodobým platidlem. Aplikace „zdarma“ a naše chytré telefony v sobě obsahují nemalé bohatství. Jde ale data sbírat a marketingově používat v nejnovějších technologiích tak, abychom se nepohybovali v šedé právní zóně?
Advokátka
Petra Dolejšová je advokátka se specializací na právo v oblasti e-commerce, marketingu, ochranu osobních údajů, značky a práva v AI. Často a ráda předává své know how na školeních, ze kterých vynechává paragrafy, na jejich místo sází příklady z praxe, lehkost a vtip. Za svou praxi proškolila více než 42 tisíc posluchačů a v roce 2023 za svou práci obdržela od ocenění Osobnost roku. Posluchačům se nechce věřit, že po jejích přednáškách “chtějí právní přídavek”.
Videorozhovor s generálním ředitelem společnosti Vodafone ČR Petrem Dvořákem o plánovaném spuštění jeho 5G sítě v Česku.
Generální ředitel
Petr Dvořák sbíral po vysoké škole zkušenosti s businessem ve společnosti Lybar. Dva roky poté strávil v marketingu společnosti Nestlé. Jeho kariéra v oboru telekomunikací začala v roce 2001, kdy nastoupil do společnosti T‑Mobile. Tam působil na různých manažerských pozicích více než deset let. Od roku 2008 stál v čele marketingové divize. V roce 2012 nastoupil do Vodafonu na pozici viceprezidenta pro nefiremní zákazníky a od února 2018 je generálním ředitelem společnosti Vodafone Česká republika. Rád vytrvalostně běhá, jezdí na kole a lyžuje.
Zdánlivě nelogické spojení: tradiční značka Velkopopovický Kozel a úplně nová technologie her v Messengeru, určená hlavně pro mladé. Proč jsme novinku Mistrův ležák podpořili právě hrou a ne digitálním spotem? Kolik hodin vydrží věrní fanoušci u hraní her? A co na to Jan Tleskač?
Strategy and Media Director
Adam v Triadu už 7 let řídí strategii a média. Ve volném čase se věnuje i jiným adrenalinovým sportům. Pomáhal například značce Kingswood vstoupit na český trh, vybudovat Velkopopovickému Kozlovi globální digitální marketing pro 10 států a v poslední době době třeba se zlatou EFFIE oceněnou kampaní Gambrinus: na dalších 150 let.
Naplánovat relevantní event pro generaci Z je oříšek. Vzhledem k jejich neochotě vyskytovat se v reálném světě v odtržení od displeje mobilního telefonu tak bylo nabíledni uspořádat setkání online. Jejich always-online přístup jsme zkombinovali s afinitou ke gamingu, a tak jsme v Minecraftu vytvořili Fanta Halloweenský Lunapark, zapojili nejlepší influencery a vyhlásili, že dveře se otevírají 31.10. v 18:00.
Social media manager
Celou svou kariéru si Irena dává za cíl dělat z internetu hezčí místo. Poslední dva roky se o to snaží v prostředí sociálních sítí značek Coca-Cola, Fanta a Sprite, kde vymýšlí, realizuje a distrubuuje obsah, který má smysl.
Idea Maker
Jako dítě devadesátek vyrůstal už s mobilem v ruce. Tak dlouho, až se rozhodl, že by to mohl být jeho job. Posledních pět let se v agentuře Saatchi & Saatchi (Publicis Groupe) intenzivně věnuje idea makingu a kreativě kampaní se zaměřením na digitál, obsahový storytelling, influencery a inovace.
Díky unikátní spolupráci Letiště Praha a Haugland vznikla ku příležitosti 80. let od založení pražského letiště mobilní hra AirportPRG. Kulaté výročí s námi oslavil více než 1 milión hráčů, kteří si tuto hru stáhli. S Haugland nás pojí společná vášeň pro letectví, a tak se nám podařilo vytvořit autentický zážitek řízení provozu na pražském letišti v době jeho vzniku. Na podzim jsme spolupráci stvrdili novou mobilní hrou World of Airports, kde hráči řídí letiště v současnosti. Od nové hry si slibujeme ještě lepší výsledky.
Majitel
Jakub Kadlec je majitel firmy Haug.land. Dlouholeté zkušenosti s vývojem aplikací kombinuje se svou láskou k letadlům a létání. Jeho hry AirportPRG a World of Airports mají za velmi krátkou dobu miliony aktivních hráčů.
Nové technologie posouvají hranice naší reality a zdánlivě mění náš život k lepšímu. Můžeme si nasadit brýle a ocitnout se na jiném konci světa, můžeme jít lesem a skrz svůj mobil pozorovat žraloka plujícího kolem. Skutečně to ale potřebujeme? Není lepší se zamyslet nad smysluplným využitím nových technologií, abychom je mohli zapojit do reálného světa tam, kde je to opravdu potřeba? Pak můžeme vytvořit něco užitečného, co nabídne řešení už existujících problémů. Protože tvořit věci jen pro jejich estetickou hodnotu by pro designéra nemělo být dost.
CEO
Vítek Škop je vizuální designér zabývající se smysluplným využití designu v komerčním světě. Působil ve studiích v New Yorku a Londýně. Je zakladatelem projektu Vividbooks, který (nejen) díky rozšířené realitě pomáhá učitelům zatraktivnit výuku fyziky. Je nositelem ceny Czech Grand Design za Objev roku 2020.
V Čechách je to dobírka, jinde zase platba na fakturu nebo SMSkou. Svět placení je velmi rozmanitý, dynamický a komplikovaný a občas je těžké se v něm vyznat. Možná také kvůli tomu, že placení je pro mnoho zákazníků a firem v lepším případě nuda a v horším nutné zlo. Mým cílem je ukázat, že se tato situace mění a jak i vy můžete platby otočit z bolehlavu na konkurenční výhodu.
CEO
Adam v současné době působí jako šéf největší české platformy pro rychlý rozvoz jídla a dalšího zboží. Foodora (dříve Dáme jídlo) přišla pod jeho rukama velkým rebrandingem, který má za cíl dostat značku i mezi mladší generaci. Jako hlavní cíl si pak Adam vytyčil celkové zlepšení kvality služeb a lepší logistiku. Před svým nástupem do foodora působil Adam v Rockaway Capital, kde měl na starosti vedení úspěšného e-commerce projektu Mall Pay. Volný čas pak tráví zejména se svými dvěma malými dětmi a manželkou – ideálně ještě při nějaké sportovní aktivitě.