Tato akce již proběhla. Další akce Mobile Marketing Forum 2025 se koná 25. 9. 2025.

Program

9:00 - 9:10

Úvodní slovo

David Slížek David Slížek

Šéfredaktor

Lupa.cz

David Slížek

David Slížek má za sebou bohaté zkušenosti z médií. Začínal v rádiu Alfa s jednou z prvních českých relací o technologiích. Následovalo rádio Regina (Český rozhlas), kde postupně působil na pozicích redaktor, moderátor, editor a vedoucí zpravodajství. Celkem šest let strávil v online deníku Aktuálně.cz, nejprve jako editor (editoval například magazín Datarama.cz), později jako šéfeditor a zástupce šéfredaktora. Připravoval projekt VIP blogů a podílel se i na redesignu Aktuálně.cz v roce 2007. Do společnosti Internet Info přišel z vydavatelství Economia, kde působil na pozici šéfeditora iHNed.cz.

9:10 - 9:35

Udržely si mobily svoji pozici získanou s příchodem Covidu?

Doba covidová přinesla nejdříve vychýlení z normálu, pokud šlo o způsob konzumace internetu, o obsah i o strávený čas. Přinesl postocovidový nový normál návrat k původnímu chování? Jaká jsou aktuální data mobilní návštěvnosti a kolik peněz se točí v mobilní inzerci? Na tyto otázky vám odpoví Tereza a Petr pohledem NetMonitoru a SPIRu.

Petr Kolář Petr Kolář

Analytik

Sdružení pro internetový rozvoj v České republice, z.s.p.o.

Petr Kolář

Petr Kolář pracuje jako analytik Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) od roku 2008. Jeho agendou jsou nejen projekty NetMonitor a AdMonitoring, ale i průzkum online inzertních výkonů v ČR a také veškerá technická témata ve SPIR.

Tereza Tůmová Tereza Tůmová

Výkonná ředitelka

Sdružení pro internetový rozvoj v České republice, z.s.p.o.

Tereza Tůmová

Od roku 2015 působí ve SPIR, nejdříve na postu PR manažerky, od května 2021 jako výkonná ředitelka. Před příchodem do SPIR se věnovala event managementu komerčních i charitativních akcí a poskytování komplexních PR služeb pro různé klienty. Vystudovala management, politologii a francouzštinu.

9:35 - 10:00

Vývoj mobilní aplikace Moje Makro

Digitalizace se stala buzzwordem meetingů tradičních společností. Jak probíhá vývoj jedné z největších retailových mobilních aplikací? Proč jí vlastníme my a ne zadavatel? Jaké výhody a úskalí přináší vývoj licencovaného softwaru?
Podíváme se, jak jsme docílili, že mobilní aplikace jako služba je i pro nadnárodní hráče úspěšná a ekonomicky efektivní strategie.

Tomáš Króner Tomáš Króner

CEO

AppElis.com, a.s., odštěpný závod

Tomáš Króner

Vystudoval v roce 2009 FEKT VUT, od roku 2012 se věnuje vývoji retailových mobilních aplikací, roku 2016 se společníkem pod hlavičkou společnosti AppElis. Zúčastnil se akceleračního programu Starcube pod záštitou JIC v Brně v roce 2014, následně programu Master pro rozvíjející se firmy v 2018. V současnosti vede vývoj retailové platformy AppElis.

10:00 - 10:25

Máte klienta na prvním místě? Bez kontinuálního vývoje, výzkumů a testů se neobejdete

Pokud si předem neověříte, jestli vaše aplikace vyhovuje potřebám klientů, můžete si pořádně naběhnout. O to víc, když se jedná o mobilní bankovnictví, přes které se ke svému účtu přihlašuje stále větší počet lidí napříč všemi generacemi. Než vše neustále měnit, vsadili jsme u mobilní aplikace ČSOB na pevný základ, na nějž dle reakcí klientů budeme následně modulově nasazovat nové funkce. Přijďte se dozvědět, co tato cesta nabízí. A protože u nás vsázíme na partnerský vztah, rozhodli jsme se prezentovat v tandemu. O výhodách se tak dozvíte nejen z našeho eMan pohledu jakožto dodavatele, ale i přímo od klienta – ČSOB.

Ludmila Hašková Ludmila Hašková

Head of Digital design

ČSOB

Ludmila Hašková

Lída má za sebou bohaté zkušenosti z Telco sektoru, kde rozjížděla plně online second brand Kaktus zaměřený na online a mladou cílovou skupinu. Později v pozici Head of Digital T-Mobile rozvíjela B2C i B2B web T-Mobile, selfcare portály a aplikaci Můj T-Mobile. V neposlední řadě měla na starosti směřování e-sales, digitální agilní vývoj nebo marketing performance tým.

V rámci ČSOB působí na pozici výkonný vedoucího týmu Digitální Design a je Product Managerem agilních vývojových týmů, ReDi Safe, v přímých digitálních kanálech, aplikace Smart, Internet banking a Public web ČSOB.

Ondřej Straka Ondřej Straka

UX/UI Design Lead

eMan

Ondřej Straka

Designu a návrhu uživatelských rozhraní se Ondra věnuje přes 15 let. S láskou ke grafice a technologiím nyní vede tým designérů ve společnosti eMan, kde společně pomáhají rozvíjet digitální produkty klientům, jakými jsou např. ČSOB, ŠKODA AUTO, Volkswagen, E.ON nebo Bentley. Zaměřují se jak na návrhy mobilních aplikací, webů a zákaznických portálů, tak aplikace pro infotainmenty aut, chytré hodinky, televize, AR, VR a IoT.

10:25 - 10:55

Coffee break

10:55 - 11:20

Vývoj na trhu mobilních telekomunikací - neomezená data a rozvoj 5G

Covidový rok 2020 i (snad jen) půlrok 2021 přinesly daleko vyšší využívání mobilních i pevných sítí. Objevili jsme videokonference, práci z domova a další dříve ne tak často používané formy komunikace. Přizpůsobili se i operátoři a letos se naplno rozproudil trend neomezených dat. Jaká je ale do budoucna role operátora v celém mobilním ekosystému? Zbude na něj ještě něco zajímavého?"

Ondřej Malý Ondřej Malý
Ondřej Malý

Ondřej Malý vystudoval žurnalistiku a americká studia na Fakultě sociálních věd UK. V letech 2007 – 2012 působil jako redaktor v Lidových novinách a Hospodářských novinách. Od roku 2012 do roku 2017 byl členem Rady Českého telekomunikačního úřadu. V dubnu roku 2017 byl jmenován koordinátorem digitální agendy na Úřadu vlády ČR. V roce 2018 zastával pozici náměstka ministra průmyslu a obchodu. V současnosti je nezávislý konzultant.

11:20 - 11:45

Jak data z mobilních aplikací mohou měnit města?

Vize města budoucnosti staví na datech z mobilních aplikací. Ta mohou pomáhat samosprávám vylepšovat a rozšiřovat infrastrukturu tak, aby města byla těmi nejlepšími místy pro život. K tomu je totiž důležité vědět, jak se lidé městem pohybují a jaké služby využívají. Tato data mohou například pomoci předcházet dopravním zácpám, lze z nich vyčíst potřebu rozšíření veřejné dopravy či infrastruktury pro cyklisty, a podobně.
To v současné době platí především pro služby mikromobility. Platforma Bolt disponuje cennými daty, která sdílí se samosprávami. Pomáhá jim tak rozpoznávat vzorce v chování svých obyvatel co se pohybu po městě týče, a na základě těchto dat přijímat kvalitnější opatření na poli dopravy.

Roman Sysel Roman Sysel

Regional Manager CEE

Bolt CZ

Roman Sysel

Po letech v KPMG a PwC založil Roman Sysel vlastní konzultantskou firmu, která pomáhá rozjíždět inovativní projekty a start-upové podnikání. Jedním z klientů se stala přepravní a donášková platforma Bolt, jejíž dres si Roman nakonec oblékl. Jako regionální manažer Boltu pro střední a východní Evropu je dnes klíčovou postavou růstu platformy, a to i nad rámec našeho regionu. Svůj tým provedl těžkým obdobím pandemie, během které se mu podařilo nejen udržet, ale výrazně rozšířit služby přepravy osob stejně jako mikromobility a doručování jídla.

11:45 - 12:10

Data a právní změny v roce 2021 - držíte krok?

Jak to vypadá s novou evropskou úpravou digitálních dat (ePrivacy)? Jaký je stav v oblasti telemarketingu? Zaznamenali jste, že se změnila praxe ohledně cookies? Věděli jste, že se letos Úřad zaměřil na obchodní sdělení, posílané prostřednictvím operátorů? A nepatříte sami mezi hříšníky, kteří tak trochu vstupují za hranice zákona? Pojďme se na to podívat prakticky, bez paragrafů a způsobem, který vás bude bavit.

Petra Dolejšová Petra Dolejšová

Advokátka

Petra Dolejšová

Petra Dolejšová

Petra Dolejšová je advokátka se specializací na právo v oblasti e-commerce, marketingu, ochranu osobních údajů, značky a práva v AI. Často a ráda předává své know how na školeních, ze kterých vynechává paragrafy, na jejich místo sází příklady z praxe, lehkost a vtip. Za svou praxi proškolila více než 42 tisíc posluchačů a v roce 2023 za svou práci obdržela od ocenění Osobnost roku. Posluchačům se nechce věřit, že po jejích přednáškách “chtějí právní přídavek”.

12:10 - 13:30

Oběd

13:30 - 13:50

Záchranka - technologie tísňového volání tísňové komunikace

Záchranka jako oficiální aplikace pro podporu tísňového volání v ČR funguje již 5 let. Za tu dobu si aplikaci stáhlo více jak 1,5 milionu uživatelů. Záchranné složky pomocí aplikace přijaly na 65000 tísňových hovorů. Letos přichází s řadou vylepšení směřující k předcházení tísňových situací. Technologické a funkční pozadí novinek bude představeno v rámci přednášky.

Filip Maleňák Filip Maleňák

Ředitel

Aplikace Záchranka

Filip Maleňák

Filip Maleňák je absolventem brněnské elektrotechniky oboru biomedicínské inženýrství. V rámci svého studia zpracoval myšlenku univerzální mobilní aplikace pro podporu záchranných složek. Z ní se později díky podpoře záchranářů a soukromých partnerů v čele s Nadací Vodafone a Generali České pojišťovny stala oficiální aplikace Záchranka, která nyní slouží jak pro zdravotnickou záchrannou službu, tak horskou a vodní záchrannou službu nejen v Česku ale i v Rakousku, na slovenských horách a Maďarsku. Aplikaci má staženo více jak milion a půl uživatelů a za pět let provozu byla použita pro téměř 65 000 tísňových volání. Nově nabízí kromě přenosu polohy a dalších pacientských informací také přenos obrazu z místa události a od léta také novinky pro Horskou službu a prevenci horských nebezpečí.

13:50 - 14:10

Komunikací vše začíná i končí - Mobilní rozhlas ukazuje, jak bude v budoucnosti vypadat spolupráce obcí a občanů

Česko se v tichosti stalo evropským lídrem chytré komunikace obcí s občany. Největší podíl na tom má služba Mobilní Rozhlas / Munipolis, kterou jen v Česku používá pro občanský dialog a informování o neodkladných věcech i každodenní agendě více než čtvrtina obcí a přes půlmilion občanů. Principy, které v rámci správy kontaktů, plánování, skriptování a vyhodnocování kampaní využívá, jsou přitom obrovskou inspirací i pro komerční subjekty. Jak se projektu Ondřeje Švrčka daří a díky čemu uspěla tato platforma v zahraničí, jak vypadá budoucnost našeho soužití a renesance občanské společnosti s pomocí chytrých komunikačních nástrojů ve chvíli, kdy se i municipality naučí, že informace z měst musí přijít za námi a ne my za nimi?

Ondřej Švrček Ondřej Švrček

CEO

MUNIPOLIS

Ondřej Švrček

Přední český a evropský průkopník chytré obecní komunikace. Po absolvování fakulty informatiky a PřF MU stál u zrodu úspěšných komunikačních bran SMSbrána.cz a neoGate, jednoho z největších slevových agregátorů ZlatéSlevy.cz a monetizační platformy Paylo.cz. V roce 2015 založil projekt Mobilní Rozhlas, v zahraničí známý jako Munipolis, který se velice rychle stal českou majoritní platformou pro komunikaci obcí s občany a zároveň se jedná o první evropskou ucelenou platformu pro obecní komunikaci se zpětnou vazbou v reálném čase, splňující parametry SMART city. Mobilní rozhlas v Česku využívá více než čtvrtina samospráv a přes půl milionu aktivních občanů.

14:10 - 14:40

Mobilní aplikace Tečka a čTečka v kontextu Chytré karantény

Jan se s vámi podělí o zkušenosti s mobilními aplikacemi Tečka a čTečka, které implementují standard EU Digital COVID Certificate a jejichž cílem je usnadnit bezpečné cestování, využívání služeb a návštěvy kulturních, sportovních a společenských akcí v době pandemie COVID-19. Jan představí aplikace v kontextu systémů Chytré karantény a eGovernmentu, protiepidemických opatření, legislativy a jejich přijetí veřejností.

Jan Jiroušek Jan Jiroušek

Projektový manažer

NAKIT

Jan Jiroušek

Jan Jiroušek působí ve státních podnicích SPCSS a NAKIT jako projektový manažer a IT architekt na rozsáhlých projektech ve státní správě, zejména v resortu Ministerstva financí a Ministerstva zdravotnictví.

14:40 - 15:10

Coffee break

15:10 - 15:35

Jak zadávat a následně vyvíjet mobilní aplikace

Mobilní aplikace jsou tu s námi již nějaký čas, zadávat a soutěžit jsme se je však stále nenaučili. Není divu, problematika je to komplexní a vyžaduje zkušenosti a znalosti, které zadavatel na své straně často nemá. Na přednášce probereme jak zadávat mobilní aplikace ať už interně nebo externě. Aktuální trendy ve vývoji mobilních aplikací, kdy vyvíjet nativně nebo jaké nástroje používat. Vysvětlováno na příkladech z praxe.

Dominik Veselý Dominik Veselý

CTO

Ackee

Dominik Veselý

Dominik vystudoval FIT ČVUT, kde také pomáhá učit předmět vývoj mobilních aplikací. Profesně ho baví vývojem softwaru pomáhat co nejvíce firmám a odvětvím, proto pracoval v několika agenturách a poté se rozhodl v roce 2012 založit vlastní. Společně s kamarády z VŠ založili Ackee. Dnes předního hráče na trhu vývoje mobilních aplikací na zakázku. Firma s týmem o 70 lidech a obratu přes 100 milionů korun působí v České Republice a Německu. Za 15 let v agenturách má Dominik bohaté zkušenosti se zakázkovým vývojem a stál u zrodu několika velkých digitalizačních projektů.

15:35 - 16:00

Proč si nenajmout agenturu na vývoj digitálního produktu

Vyvinout nový digitální produkt je vždy obrovská výzva. Najmout si vyhlášenou agenturu rozhodně nemusí být zárukou úspěchu. Pokusím se vysvětlit, jak nad spoluprací Klient – Agentura přemýšlíme v Cleeviu a ukázat rozdíl mezi „najmout si dodavatele“ a „najít technologického partnera“.

David Bezděka David Bezděka

CEO

CLEEVIO

David Bezděka

Do světa vývoje jsem se dostal díky velkému koníčku - Android mobilních telefonů. Začal jsem pracovat v Cleeviu v roce 2014 a hned mě pohltila ta atmosféra (jak se říká- "startupová"). Po 2 letech na pozici Projektového managera jsem se při restrukturalizaci firmy posunul na pozici CEO. Od 2016 se nám podařilo Cleevio vyrůst na 60+ FTEs a spolupracujeme s klienty jako O2, Zásilkovna, Škoda, Deloitte, McDonald`s...

16:00 - 16:25

Nová generace mobilní analytiky

Jiří se zaměří na představní InAPP analytiky, kdy se vyplatí ji začít řešit a jaké jsou její možnosti. Ve své přednášce vysvětlí základní fungování nástrojů jako Firebase, Google Analytics 4 či Smartlook, které výrazně usnadňují práci s daty. Zaměří se také na to, jak náročná a drahá je jejich implementace a jaké výstupy z nich můžeme očekávat.

Jiří Viták Jiří Viták

Majitel, analytik, vizualizace dat

Digitální architekti

Jiří Viták

Po několika letech práce v oblasti organizace eventů jsem se ocitl v obchodu a marketingu, kde se pohybuji již 7 let. Baví mě kontrast mezi kreativní prací a zároveň "tvrdou" analýzou dat. To vše se krásně kombinuje spolu se světem technologií, což mě opravdu hodně baví. Ve volném čase se věnuji především hudbě a sportu a samozřejmě mojí skvělé rodině.

16:30

Předpokládaný konec akce