Petr je hlavní žralok (alias Chief Shark) největší české social media agentury Socialsharks, kterou založil v roce 2008. Socialsharks se specializují výhradně na marketing na sociálních sítích, v současnosti mají pobočky v Praze a v Gruzii a pomáhají značkám a firmám objevovat potenciál sociálních sítí s důrazem na viditelné výsledky v dlouhodobém měřítku. Petr se nyní věnuje hlavně strategickému rozvoji, přenášení inovací do klientských projektů a expanzi Socialsharks do dalších zemí.
Jan Böhm se od roku 2006 pohybuje v prostředí českých rozvojových a humanitárních organizací. Šest let působil v organizaci SIRIRI, tři roky jako ředitel. Od konce roku 2011 učí české nevládky, jak mohou lépe naplňovat své poslání tím, že budou lépe komunikovat. Po odchodu ze SIRIRI v září 2012 se školení a konzultace staly hlavním zdrojem jeho obživy. Spolupracoval s desítkami organizací na řadě projektů, z nichž nejraději má projekt ceskapomoc.cz. S přáteli provozuje blog kliktivisti.cz, který se zaměřuje na využívání nových médií pro nevládky. Je studentem nových médií na FF UK.
V digitálních médiích se pohybuje od roku 1997. V roce 2002 poprvé nastoupil do Seznam.cz, kde končil v roce 2009 na pozici obchodního ředitele. Po krátké a intenzivní zkušenosti v Centrum Holdings na pozici Chief Commercial Director, od roku 2012 pomáhal budovat agenturu Adexpres. Po akvizici Adexpresu japonskou Dentsu pokračoval na pozici obchodního ředitele celé skupiny Dentsu a následně se od března 2020 vrátil do Seznam.cz na pozici obchodního ředitele.
Honza Cibulka je datový novinář na volné noze, píše blog datastory.cz. Donedávna se věnoval analýze výkonnostních reklamních kampaní a návrhu uživatelských rozhraní, současné době propaguje praktické využívání veřejně dostupných dat v novinařině. Své projekty staví na kombinaci HTML, JavaScriptu a Pythonu. Ve volném čase fotí a příležitostně se postaví za bar.
Filip je designer a výzkumník. Vystudoval Teorii interaktivních médií na FF MU v Brně, v současné době studuje na VŠUP v Praze. Zaměřuje se na technologie v městském prostředí, digitální média a bezpilotní domácí vybavení. Jako freelancer pracoval na projektech menšího měřítka v rozsahu od městské architektury až po webové aplikace. Působí také jako produkční a vylepšovatel v neziskové organizaci CZECHDESIGN.CZ.
Máša vystudovala Žurnalistiku a poté se s nadšením oddala Studiím nových médií. Živí se psaním na web i na papír, mimoto pracuje v tetovacím a piercingovém studiu HELL.cz. Baví ji dostávat se všem a všemu pod kůži, obrazně i doslovně. Ve svých pracech se věnuje kyberpunku, tělesným modifikacím a propojování těla a technologie. Třeba s oblibou nechává po lidech tetovat QR kódy.
Jakub je absolventem oboru Studia nových médií (@stunome) Filozofické fakulty Univerzity Karlovy, kde již šestým rokem působí jako tajemník, lektor a nejnověji i jako doktorand. Po zkušenostech s CSR, projekty firemního dobrovolnictví a koordinaci vývoje platformy pro párování pracovních nabídek s nezaměstnanými skrze sémantická data (@damepraci), se jeho odborný zájem přesunul k oblasti #quantifiedself, #wearables a #bigdata, která je i rámcem jeho dizertačního projektu. Beznadějný new media lover a #fitbit addict.
Vratislav Filler vystudoval obor Geodézie a kartografie. Od roku 2006 vytvářel neoficiální cyklomapu Prahy. Stál u zrodu webu Prahou na kole, kde se postupně dostal do pozice editora. Pro Prahou na kole napsal řadu článků, návodů a analýz. V roce 2010 připravil ve sdružení Oživení analýzu problémových míst pro cyklisty v centru Prahy, jejíž výstup je zčásti doposud využíván magistrátem. Stejný rok vedl pro iniciativu Auto*Mat projekt první Zelené mapy. Od roku 2011 pracuje v rámci Auto*Matu jako koordinátor watchdogového týmu a dopravní specialista. Aktuálně pro Prahou na kole spolupracuje na vývoji vyhledávače tras pro cyklisty. Pracuje jako vědecký pracovník ve Výzkumném ústavu geodetickém, topografickém a kartografickem, v.v.i.
František Fuka se od raného mládí zabývá publicistikou, programováním, internetem, hrami, hudbou a dalšími zábavnými věcmi. Nemá firmu, nikdy nepodnikal, několik měsíců byl zaměstnán, ale nerad by o tom mluvil.
Pavel Gardavský je spojen již mnoho let se společností AION. Ta vešla v určitou známost koncem minulého tisíciletí digitalizací Ottova slovníku naučného a několika dalšími zajímavými projekty z oblasti digitální encyklopedistiky. V tomto tisíciletí pak klienti AION přesměrovali k digitálnímu právu. Pavel vždy hledal „modré oceány“, tedy projekty, do kterých se odváží jen málokdo. Bez skvělých kolegů v AIONu by to samozřejmě bylo ztraceno předem. Aktuálním takovým projektem, kterému se Pavel bude chvíli věnovat ve svém příspěvku na New Media Inspiration jsou www.zakonyprolidi.cz.
AG je fanoušek architektury. Vystudoval s vyznamenáním fakultu architektury v Liberci (2006) a díky Fulbrightovu stipendiu také postgraduální program SCIFI na SCI-Arc v Los Angeles (2008). Žil, studoval a pracoval v Amsterdamu, Rotterdamu, Praze, Paříži, Londýně a v Los Angeles. Vydal sborník přednášek 29+3 a spoluzaložil server o architektuře archit.cz (2005). Je členem redakční rady časopisu Era21, kam pravidelně přispívá. Podílí se na organizaci Pecha Kucha Nights (vystupoval 10x) v Praze. Vystavoval svůj projekt pro Dubaj na 11. bienále v Benátkách (2008). Od roku 2009 působí jako moderátor vlastního pořadu “Bourání” na Radio Wave. V letech 2009-12 působil na Fakultě umění a architektury Technické Univerzity v Liberci. Podílel se na přípravě neúspěšné kandidatury Ostravy na titul Evropské hlavní město kultury 2015, na vzniku první soukromé školy architektury v Česku - Archip. Jednou týdně vytváří seriál o současné architektuře pro Lidové noviny, kritizuje realizace ve veřejném prostoru pro Stream.cz, jednou za čtrnáct dní píše sloupek pro deník Metro a je jedním ze čtyř členů občanského sdružení Městské zásahy. Byl kurátorem výstav Městské zásahy Praha 2010, Brno 2011, Ostrov pokladů, Ze života lidí a domů a Anastomosis. Momentálně žije v Praze.
Juraj je student magisterského stupně Mediamatiky a kultúrneho dedičstva na Fakulte humanitných vied Žilinskej univerzity v Žilině. S kamarády založil projekt DigiBeans, v rámci kterého programuje, věnuje se vývoji aplikací, sociálním sítím a analýzám dat. V bakalářské práci navrhnul řešení komunikačních problémů autistů pomocí internaktivního prostředí, které se dnes reálně testuje u prvích klientů. Na katedře se jako dobrovolník výrazně zapojuje do organizování aktivit pro studenty, pomáhá se správou online komunikačních kanálů katedry a různých akcí - s Oli Guttenovou vymysleli a realizovali originální event Online Den otevřených dveří pro uchazeče o studium, který se střetl s velkým ohlasem.
Kamil Gregor je pracovníkem Mezinárodního politologického ústavu v Brně a analytikem občanského sdružení KohoVolit.eu. Zabývá se aplikacemi kvantitativních metod v sociálních vědách a výzkumem hlasování v zastupitelských sborech.
Pavel Hacker vede marketing a působnost na zahraničních trzích agentury BrandzFriendz. Pracoval v agentuře EURO RSCG (nyní Havas), v mediálním oddělení agentury Advertures (od poloviny roku 2008 Mather Advertures, od roku 2009 pod názvem Neo@Ogilvy). Online komunikaci se věnuje od roku 2001, začínal v agentuře Omnimedia Public Relations. Vzdělával se na Fakultě Sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze a Faculty of Social Studies Loughborough University. V posledních měsících se zabývá postavením správy sociálních médií na tvrdých datech.
Roman je designér a zakladatel studia Pábení.cz. Věří v dlouhodobě udržitelné podnikání a rozhodování na základě dat, ne domněnek. Pracuje pro komerční, veřejné i neziskové organizace a pomáhám jim změnit se. K lidskosti, zodpovědnosti za své chování a za okolí, na které působí.
Michal Illich vyvíjel webové vyhledávače od roku 1999. Roku 2002 založil Jyxo, s.r.o., které dodávalo fulltextové vyhledávání pro Atlas, Seznam, Zoznam.sk, Azet.sk, Tango.hu, Vodafone a další. Jyxo také vyvinulo Blog.cz, který se stal pátým nejnavštěvovanějším českým serverem, a reklamní systém, který po 3 a půl roku poháněl Sklik na Seznam.cz. V květnu 2008 firmu Jyxo koupil CET 21 a Michal tam dva roky pracoval jako šéf internetového vývoje. Od června 2010 pracuje na mezinárodních projektech, zejména univerzální čtečce FlowReader.com, testovací službě Testomato.com a komunitním webu Devel.cz
Martin je projektový koordinátor Oživení, o. s. pro téma veřejných zakázek. Od roku 2002 se zabývá problémem korupce ve veřejných zakázkách a jejich transparentností.
Dlouhá léta vedl známé Softwarové noviny, v anketě Křišťálová Lupa se stal Osobností roku. Byl editorem a spoluvydavatelem magazínu 067. Moderuje odborné konference. Učil na VŠE a na FF UK, vedl také vzdělávací instituci iCollege. V Deníku N je vedoucím rubriky Věda a technologie.
Zdeněk na webu už třetí rok vydává vypravěčský hard-core Příběhy na 50 slov. Postupně k tomuto svéráznému psaní strhnul spisovatele, ajťáky, překladatele, právníky, obchodníky i jednoho velvyslance a drvoštěpa. Za tři roky práce na projektu vytvořil kolem svého webu obec autorů a čtenářů s mimořádnou fantazií a tvořivostí. Realizoval také další aktivity týkající se psaní - Spisovatelský maraton, Twitteropsaní s J. Rudišem, Historii psanou rukou a celostátní soutěž Slova ve tmě. Zdeněk je na volné noze. V různých rolích se podílí na obchodních projektech. Působí také v neziskové sféře, kde pomáhá jako konzultant a lektor přejímat zkušenosti osvědčené v byznysu.
Po 13 letech v komunikaci, PR a marketingu už dnes nepatří mezi nejmladší řečníky oborových konferencí. Nenechává se tím však zviklat. Více než 8 roků působí v rodinné agentuře Adison, kde se na pozici Creative Strategist věnuje především kreativě a strategiím... Zaměřuje se na moderní PR, integrovaný přístup a využití digitálních platforem a nástrojů v komunikaci. Snaží se, aby firmy lépe pochopily podstatu, smysl, strategickou roli a tedy i důležitost komunikace.
Ivan patří k nejvýraznějším odborníkům na Google technologie v ČR. Sleduje trendy v oblasti webových technologií a zkoumá jejich možnosti či nejzajímavější praktické využití. Své znalosti využívá k přednáškám, školení, konzultacím nebo psaní článků. Spoluzaložil společnost AppSatori, kde pomáhá firmám využívat Google služby pro potřeby jejich podnikání. Ve volném čase se věnuje odhadu budoucích trendů nejen v IT a četbě knih.
Jakub Lohniský vede firmu Le Premier, která vznikla teprve před rokem a půl. V současnosti je jedním z největších výrobců pánských košil a obleků na míru. Do marketingu zatím neinvestovala téměř žádné peníze. Jakub Lohniský vystudoval VUT v Brně a UTB ve Zlíně. Začínal jako junior executive v Ogilvy PR.
Jiří je dlouholetý propagátor umělé inteligence, který se jejím aplikacím věnuje od roku 2007. Mezi lety 2008 a 2017 pracoval ve společnosti Seznam.cz jako vedoucí výzkumného oddělení. Poté se vydal vlastní cestou, založil vzdělávací společnost Machine Learning College, organizuje mezinárodní konferenci Machine Learning Prague a pracuje jako nezávislý konzultant v oblasti strojového učení.
Robert Němec založil ve svých 22 letech strategickou reklamní agenturu RobertNemec.com a dodnes ji vede. Pracoval pro značky jako T-Mobile, CZC.cz, DATART, Notino, RegioJet, Saxo Bank, Pfizer, Merck nebo Dáme Jídlo. Dnes se jeho agentura specializuje na středně velké firmy, které hledají jednu agenturu, která jim bude poskytovat komplexní služby v oblasti strategie, výzkumů, dat, management consultingu a marketingu. Vystudoval psychologii a politologii na Masarykově univerzitě. Absolvoval studijní pobyty na Stanfordu a Yale v oboru businessu a angličtiny. Hospodářské noviny o něm napsaly, že "patří mezi nejcitovanější české autory v oblasti strategie, marketingu, cenotvorby a spotřebitelského chování."
Václav Novák je architektem analytické a monitorovací platformy yeseter.com, autorem aplikace mapakamer.cz a dalších softwarových projektů. Bloguje na adrese http://novak.blog.respekt.ihned.cz/.
Ondřej je absolventem oboru Marketingová komunikace a PR na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy, kde se svými spolužáky v lednu 2012 spustil oborový webzine Markething.cz, který v září získal 2. místo na Internet Effectiveness Awards 2012. Úspěšnou facebookovou stránku Markethingu vybudoval od prvního fanouška. Zároveň funguje jako pravidelný redaktor a editor webu. Má zkušenosti z PR, zaměřuje se na komunikaci na sociálních sítích.
Jenda Perla donedávna pracoval jako Social Media Specialist v agentuře OgilvyInteractive. Od Nového roku se sociálním médiím věnuje jako freelancer a spolupracuje s agenturami či klienty na přípravě social media strategii a komunikaci v sociálních médiích. Tématu českých politických subjektů na online sociálních sítích se věnoval již ve své bakalářské práci v lednu 2011, ve které zkoumal komunikaci politických stran během voleb do Poslanecké sněmovny. O tématu přednášel také na New Media Inspiration 2012, v senátní kampani pak pomáhal rozjet komunikaci na Facebooku doktorce Elišce Wagnerové. Ve volném čase je florbalovým rozhodčím a občasným běžcem. Snaží se také udržovat při životě projekt SixPack.cz
Martin Petrášek, ředitel eMerite, s.r.o. Původním povoláním investigativní novinář a televizní reportér. V roce 2002 spoluzaložil společnost eMerite, která měří a vyhodnocuje spotřebitelské chování zákazníků - webovou analytikou, monitoringem internetových diskusí a neuromarketingovými výzkumy.
Kamila je projektovou manažerkou ostravské neziskové organizace Čisté nebe. Organizace se zabývá problematikou ovzduší na Ostravsku a Kamila v ní zúročuje zkušenosti ze svého předchozího studia (Dublin City University) a zahraniční praxe (Greenpeace International - Amsterdam).
Peter Podolinský nastartoval svou kariéru v marketingu ve společnosti Procter & Gamble v roce 1995. Odsud už jeho cesty vedly do reklamních, brandingových a digitálních agentur v Praze i v Londýně (BBDO, Y&R, Lambie-Nairn, TBWA). Dělal reklamy pro klienty jako Pepsi, Česká spořitelna, či Stock Božkov. S digitální agenturou iMACHINA, kterou založil a spoluvlastnil získal shortlist v Cannes Cyberlions 2002. Z pozice brand konzultanta pomohl z londýnské brandingové agentury Lambie-Nairn lokálním agenturám uvést na trh značku O2. Je podepsán pod komunikační strategií pro Raiffeisenbank i Heineken / Krušovice. V roce 2012 založil kliniku pro značky Brandclinic, ze které v roli brand konzultanta uzdravuje značky.
Idea maker Marek Prchal se podílel na kampaních pro politické hnutí ANO, Pražskou integrovanou dopravu, Subaru, Ditu P., TOP 09, Přemluv bábu, obrovském množství online projektů pro značky Mercedes-Benz, Vodafone, Nivea, Snickers, LEGO, Pepsi, Jameson ad.
Ve volném čase se snaží udělat nějakou legraci pro Médiář.cz, např. přehlídku mobilních aplikací AppParade nebo výjimečně hořkou, výjimečně silnou Reklamní Katovnu.
Marka vloni jmenoval jeden uchazeč o zaměstnání v online agentuře jako svůj hlavní vzor, teprve za ním jmenoval Steva Jobse.
Tomáš pracuje v Centru pro výzkum toxických látek v prostředí (PřF MU) v týmu, který dlouhodobě sleduje determinanty lidského zdraví. Přednáší na Lékařské fakultě MU a v Kabinetu informačních studií a knihovnictví FF MU. Oblastí jeho zájmu jsou nutriční epidemiologie, úloha nových médií v oblasti péče o zdraví a kvalita a přístupnost informací ve zdravotnictví. Výsledky své práce prezentoval např. na konferenci Medicine 2.0 v Bostonu, Londýně či na Hawaji. Je také jediným přednášejícím na lékařských fakultách v ČR přednášející v českém znakovém jazyce a dnes zajišťuje adaptaci prvního neslyšícího studenta na UTB ve Zlíně.
Přes sedm let se Adam věnuje marketingu a reklamě. Založil social media agenturu a mediální agenturu. V současné době buduje svou třetí firmu Contra Media, která se zabývá tvorbou vlastních obsahových a klientských webů, sdružováním zajímavých publisherů a tvůrců, šířením videí a tvorbou originálního obsahu. Přednáší na VŠE na Podnikohospodářské fakultě a na fakultě Informatiky a statistiky.
Jan Schmid se již 10 let věnuje marketingovému výzkumu. Experimentuje s dolováním a zpracováním dat ze sociálních médií a jejich propojením s konvenčními výzkumnými technikami. V současné době vede sekci kvantitativního výzkumu v agentuře Perfect Crowd. Na New Media Inspiration vystoupí již potřetí.
Novinář a vydavatel, v současné době ředitel nezávislého Deníku N, který je prvním českým deníkem vzniklým od začátku na principu placeného digitálního obsahu. Do roku 2018 vedl 12 let internetové vydavatelství Internet Info, které vydává známé weby jako Lupa.cz, Měšec.cz, Podnikatel.cz, pořádá prestižní konference nebo anketu Křišťálová Lupa – Cena českého Internetu. V letech 2008 – 2018 stál v čele oborového Sdružení pro internetový rozvoj. Připravil úspěšný sborník vzpomínek Mé dětství v socialismu a sestavil ze svých textů knihy České nesvědomí, Přelud svobody a Mediální revoluce. Ve volném čase se věnuje olejomalbě. V digitálním prostředí je známý jako Simindr.
Pracuje na deset způsobů s daty veřejného sektoru. Sběr a analytika dat o veřejných zakázkách vyústila v projekty zIndex a VšechnyZakázky.cz, ale třeba i studii ziskovosti firem s akciemi na majitele. Vystudoval informatiku a ekonomii na UK, kde i přednáší. Pracoval pro NERV, externě konzultuje projekty elektronizace veřejné správy, od které si ale drží odstup aby ji zároveň mohl tepat z neziskového sektoru. Od roku 2011 vede vývoj na projektu Vášmajetek.cz, který shromažďuje informace o prodejích státních institucí.
Petr je jedním ze zakladatelů společnosti Keboola. On a jeho firma působí v oblasti data a Business Intelligence, tj. snaží se poskytovat klientům komplexní pohled na jejich společnost prostřednictvím různých datových zdrojů a hledat souvislosti, které by jinak zůstaly neodhaleny. Dělá to především prostřednictvím Keboola Connection, sady nástrojů a konektorů určených pro integraci datových zdrojů a jejich vzájemné propojování. Se zákazníky v USA a Asii diskutuje praktické dopady AI na jejich business na denní bázi.
Josef je sémiotik a odborník na analýzu dat ze sociálních sítí. Vedl Nadační fond nezávislé žurnalistiky a předtím také výzkum ve firmě Socialbakers. Mimo jiné působí jako vysokoškolský pedagog (vede obor Studia nových médií) na Karlově univerzitě, kterou také vystudoval. V roce 2014 získal titul osobnost roku v rámci cen českého internetu Křišťálová lupa. Založil překladatelský časopis Plav.
Michal odjakživa programoval - nejprve velké webové aplikace, později aplikace pro chytré mobilní telefony. Se svými dvěma kamarády založil studio Inmite, které se právě aplikacemi pro smartphony zabývalo. Michal v Inmite působil jako Chief Happiness Officer. Po akvizici se Michal společně s celým Inmite začlenil do mobilní divize antivirové společnosti Avast.
Michal Tošovský pracuje v Otevřené společnosti, o.p.s. jako programový manažer. Zabývá se otázkou kvality policejní služby veřejnosti. Dlouhodobě prosazuje myšlenku, že policie musí být provázána s místními komunitami, v nichž působí, aby dokázala vnímat a řešit jejich problémy, a tato řešení musí umět opřít o úzkou spolupráci s těmito komunitami, o data, která rutinně sbírá při své činnosti a o jejich kvalitní a efektivní analýzu. Vychází z předpokladu, že účinná partnerství na místní úrovni jsou možná jenom tehdy, když mají obě strany dostatek informací. Jejich deficit na straně veřejnosti má mimo jiné pomoci vyřešit projekt Mapakriminality.cz.
Pavel je jedním z největších expertů na SEO ve středoevropském regionu. Poté, co prošel povinnou agenturní fází, se už několik let úspěšně pohybuje na volné noze, kde pracuje pro ty nejzajímavější zákazníky a zároveň své praktické znalosti předává dále prostřednictvím svých školení a přednášek. V letošním ročníku soutěže je garantem kategorie SEO.
Matěj Vaněček si umí olíznout loket. Pravý i levý. Když nepřekonává limity těla, snaží se najít si zaměstnání. Absolvoval obor Studia Nových Médií na Univerzitě Karlově. Umění ho v nejrůznějších proměnách provází jako přirozená součást života. Vystudoval také hru na klavír, ateliér kresby a malby, a nyní zachycuje pomíjivost okamžiku prostřednictvím fotografie. Stál u zrodu mnoha publikací a časopisů, a to nejen po vizuální stránce. Proslýchá se, že v době kdy zpracovával vizuály a fotografie pro nadaci FORUM 2000, navštívila jeho fotografický profil i Jeho Svatost Dalajláma.
Eliška žila na sociálních sítích ještě předtím, než to bylo cool. Její největší vášeň se stala po několika letech i jejím zaměstnáním. Šestým rokem je na volné noze jako konzultantka a lektorka sociálních médií. Už odpřednášela přes 500 školení, kterými prošlo víc než 6 000 účastníků. I po takovém množství ale uvidíte jiskru v oku pokaždé, když dostane možnost si s vámi o sociálních sítích povídat.
Adam Zbiejczuk se přes 10 let zabývá profesionálně on-line komunikací a sociálními sítěmi. Je spolumajitelem agentury Influencer.cz - ale pořád jsou pro něj influenceři spíš novináři a experti na markup než youtubeři a experti na makeup. Pořádá setkání nadšenců do sociálních sítí Babeltalk.