Těšíme se na vás a pro ty z Vás, kteří přijdou včas bude připravena káva přímo od Starbucks!
Vedoucí rubriky Věda a technologie
Dlouhá léta vedl známé Softwarové noviny, v anketě Křišťálová Lupa se stal Osobností roku. Byl editorem a spoluvydavatelem magazínu 067. Moderuje odborné konference. Učil na VŠE a na FF UK, vedl také vzdělávací instituci iCollege. V Deníku N je vedoucím rubriky Věda a technologie.
Ředitel
Novinář a vydavatel, v současné době ředitel nezávislého Deníku N, který je prvním českým deníkem vzniklým od začátku na principu placeného digitálního obsahu. Do roku 2018 vedl 12 let internetové vydavatelství Internet Info, které vydává známé weby jako Lupa.cz, Měšec.cz, Podnikatel.cz, pořádá prestižní konference nebo anketu Křišťálová Lupa – Cena českého Internetu. V letech 2008 – 2018 stál v čele oborového Sdružení pro internetový rozvoj. Připravil úspěšný sborník vzpomínek Mé dětství v socialismu a sestavil ze svých textů knihy České nesvědomí, Přelud svobody a Mediální revoluce. Ve volném čase se věnuje olejomalbě. V digitálním prostředí je známý jako Simindr.
Sémiotik, vedoucí Studií nových médií
MediaRating a Mapa médií Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky (NFNZ)
Josef je sémiotik a odborník na analýzu dat ze sociálních sítí. Vedl Nadační fond nezávislé žurnalistiky a předtím také výzkum ve firmě Socialbakers. Mimo jiné působí jako vysokoškolský pedagog (vede obor Studia nových médií) na Karlově univerzitě, kterou také vystudoval. V roce 2014 získal titul osobnost roku v rámci cen českého internetu Křišťálová lupa. Založil překladatelský časopis Plav.
Sémiotik, vedoucí Studií nových médií
MediaRating a Mapa médií Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky (NFNZ)
Josef je sémiotik a odborník na analýzu dat ze sociálních sítí. Vedl Nadační fond nezávislé žurnalistiky a předtím také výzkum ve firmě Socialbakers. Mimo jiné působí jako vysokoškolský pedagog (vede obor Studia nových médií) na Karlově univerzitě, kterou také vystudoval. V roce 2014 získal titul osobnost roku v rámci cen českého internetu Křišťálová lupa. Založil překladatelský časopis Plav.
Popíšu metody, jakými automatizovaně vyzvedáváme data z webových stránek. Např. technické specifikace mobilů z jejich recenzí. Nebo rozlohu či HDP země z její stránky na Wikipedii. Funguje to napříč jazyky, používá se při tom zpracování textu a strojové učení.
Zakladatel
Michal Illich vyvíjel webové vyhledávače od roku 1999. Roku 2002 založil Jyxo, s.r.o., které dodávalo fulltextové vyhledávání pro Atlas, Seznam, Zoznam.sk, Azet.sk, Tango.hu, Vodafone a další. Jyxo také vyvinulo Blog.cz, který se stal pátým nejnavštěvovanějším českým serverem, a reklamní systém, který po 3 a půl roku poháněl Sklik na Seznam.cz. V květnu 2008 firmu Jyxo koupil CET 21 a Michal tam dva roky pracoval jako šéf internetového vývoje. Od června 2010 pracuje na mezinárodních projektech, zejména univerzální čtečce FlowReader.com, testovací službě Testomato.com a komunitním webu Devel.cz
Povídat budu především o tom, že veřejně dostupná data skupiny uživatelů na Facebooku nám mohou vyprávět zajímavé a košaté příběhy. Podrobně si projdeme postup, jak taková data získat, smysluplně je interpretovat a jak na jejich základě pronikat do hlubších sfér fanouškovy duše. Prezentace se bude věnovat datové části analýzy a následně i strategické a tvořivé části interpretace výsledků. Během prezentace by si tak měla přijít na své široká škála publika.
Head of Quantitative Research
Jan Schmid se již 10 let věnuje marketingovému výzkumu. Experimentuje s dolováním a zpracováním dat ze sociálních médií a jejich propojením s konvenčními výzkumnými technikami. V současné době vede sekci kvantitativního výzkumu v agentuře Perfect Crowd. Na New Media Inspiration vystoupí již potřetí.
Tématem vystoupení jsou bayesovské modely ekologické inference, které umožňují odhadovat individuální chování na základě agregovaných dat, konkrétně jejich aplikace na modelování přesunů podpory voličů mezi volbami na základě volebních výsledků agregovaných na úroveň okrsků a obcí.
Kamil Gregor je pracovníkem Mezinárodního politologického ústavu v Brně a analytikem občanského sdružení KohoVolit.eu. Zabývá se aplikacemi kvantitativních metod v sociálních vědách a výzkumem hlasování v zastupitelských sborech.
Sémantická analýza a strojové porozumění přirozenému jazyku má celou řadu praktických aplikací a je jednou z nejintenzivněji zkoumaných oblastí umělé inteligence současnosti. Je to dáno především obrovskými kvanty nestrukturovaných dat, kterými se během posledních dvaceti let plní Internet a ve kterých lidé chtějí efektivně vyhledávat informace. Ukazuje se, že klasické Chomského pojetí jazyka jako systému popsatelného konečným počtem pravidel je pro praktické použití v počítačovém zpracování přirozeného jazyka příliš složité a je mnohem efektivnější pracovat s jazykem statisticky. Cílem přednášky je seznámit posluchače s několika statistickými metodami pro analýzu textů v přirozeném jazyce a demonstrovat jejich sílu a eleganci.
Jiří je dlouholetý propagátor umělé inteligence, který se jejím aplikacím věnuje od roku 2007. Mezi lety 2008 a 2017 pracoval ve společnosti Seznam.cz jako vedoucí výzkumného oddělení. Poté se vydal vlastní cestou, založil vzdělávací společnost Machine Learning College, organizuje mezinárodní konferenci Machine Learning Prague a pracuje jako nezávislý konzultant v oblasti strojového učení.