Tato akce již proběhla. Podívejte se na připravované akce.

Program

8:15 - 9:00

Registace účastníků

Těšíme se na vás a pro ty z Vás, kteří přijdou včas bude připravena káva přímo od Starbucks!

9:00 - 9:10

Úvodní slovo

Petr Koubský Petr Koubský

Vedoucí rubriky Věda a technologie

Deník N

Petr Koubský

Dlouhá léta vedl známé Softwarové noviny, v anketě Křišťálová Lupa se stal Osobností roku. Byl editorem a spoluvydavatelem magazínu 067. Moderuje odborné konference. Učil na VŠE a na FF UK, vedl také vzdělávací instituci iCollege. V Deníku N je vedoucím rubriky Věda a technologie.

Ján Simkanič Ján Simkanič

Ředitel

Deník N

Ján Simkanič

Novinář a vydavatel, v současné době ředitel nezávislého Deníku N, který je prvním českým deníkem vzniklým od začátku na principu placeného digitálního obsahu. Do roku 2018 vedl 12 let internetové vydavatelství Internet Info, které vydává známé weby jako Lupa.cz, Měšec.cz, Podnikatel.cz, pořádá prestižní konference nebo anketu Křišťálová Lupa – Cena českého Internetu. V letech 2008 – 2018 stál v čele oborového Sdružení pro internetový rozvoj. Připravil úspěšný sborník vzpomínek Mé dětství v socialismu a sestavil ze svých textů knihy České nesvědomí, Přelud svobody a Mediální revoluce. Ve volném čase se věnuje olejomalbě. V digitálním prostředí je známý jako Simindr.

Josef Šlerka Josef Šlerka

Sémiotik, vedoucí Studií nových médií

MediaRating a Mapa médií Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky (NFNZ)

Josef Šlerka

Josef je sémiotik a odborník na analýzu dat ze sociálních sítí. Vedl Nadační fond nezávislé žurnalistiky a předtím také výzkum ve firmě Socialbakers. Mimo jiné působí jako vysokoškolský pedagog (vede obor Studia nových médií) na Karlově univerzitě, kterou také vystudoval. V roce 2014 získal titul osobnost roku v rámci cen českého internetu Křišťálová lupa. Založil překladatelský časopis Plav.

9:15 - 10:00

Keynote

Josef Šlerka Josef Šlerka

Sémiotik, vedoucí Studií nových médií

MediaRating a Mapa médií Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky (NFNZ)

Josef Šlerka

Josef je sémiotik a odborník na analýzu dat ze sociálních sítí. Vedl Nadační fond nezávislé žurnalistiky a předtím také výzkum ve firmě Socialbakers. Mimo jiné působí jako vysokoškolský pedagog (vede obor Studia nových médií) na Karlově univerzitě, kterou také vystudoval. V roce 2014 získal titul osobnost roku v rámci cen českého internetu Křišťálová lupa. Založil překladatelský časopis Plav.

10:00 - 10:30

Coffee break

10:30 - 10:50

Extrakce strukturovaných dat z webových stránek

Popíšu metody, jakými automatizovaně vyzvedáváme data z webových stránek. Např. technické specifikace mobilů z jejich recenzí. Nebo rozlohu či HDP země z její stránky na Wikipedii. Funguje to napříč jazyky, používá se při tom zpracování textu a strojové učení.

Michal Illich Michal Illich

Zakladatel

Wikidi.com

Michal Illich

Michal Illich vyvíjel webové vyhledávače od roku 1999. Roku 2002 založil Jyxo, s.r.o., které dodávalo fulltextové vyhledávání pro Atlas, Seznam, Zoznam.sk, Azet.sk, Tango.hu, Vodafone a další. Jyxo také vyvinulo Blog.cz, který se stal pátým nejnavštěvovanějším českým serverem, a reklamní systém, který po 3 a půl roku poháněl Sklik na Seznam.cz. V květnu 2008 firmu Jyxo koupil CET 21 a Michal tam dva roky pracoval jako šéf internetového vývoje. Od června 2010 pracuje na mezinárodních projektech, zejména univerzální čtečce FlowReader.com, testovací službě Testomato.com a komunitním webu Devel.cz

10:55 - 11:15

Interest positioning: analýza fanoušků za hranicí Facebook insights

Povídat budu především o tom, že veřejně dostupná data skupiny uživatelů na Facebooku nám mohou vyprávět zajímavé a košaté příběhy. Podrobně si projdeme postup, jak taková data získat, smysluplně je interpretovat a jak na jejich základě pronikat do hlubších sfér fanouškovy duše. Prezentace se bude věnovat datové části analýzy a následně i strategické a tvořivé části interpretace výsledků. Během prezentace by si tak měla přijít na své široká škála publika.

Jan Schmid Jan Schmid

Head of Quantitative Research

Perfect Crowd

Jan Schmid

Jan Schmid se již 10 let věnuje marketingovému výzkumu. Experimentuje s dolováním a zpracováním dat ze sociálních médií a jejich propojením s konvenčními výzkumnými technikami. V současné době vede sekci kvantitativního výzkumu v agentuře Perfect Crowd. Na New Media Inspiration vystoupí již potřetí.

11:20 - 11:40

Predikce výsledků senátních voleb - datová politologie (kohovolit.eu)

Tématem vystoupení jsou bayesovské modely ekologické inference, které umožňují odhadovat individuální chování na základě agregovaných dat, konkrétně jejich aplikace na modelování přesunů podpory voličů mezi volbami na základě volebních výsledků agregovaných na úroveň okrsků a obcí.

Kamil Gregor Kamil Gregor

KohoVolit.eu

Kamil Gregor

Kamil Gregor je pracovníkem Mezinárodního politologického ústavu v Brně a analytikem občanského sdružení KohoVolit.eu. Zabývá se aplikacemi kvantitativních metod v sociálních vědách a výzkumem hlasování v zastupitelských sborech.

11:45 - 12:05

Statistické porozumění textům

Sémantická analýza a strojové porozumění přirozenému jazyku má celou řadu praktických aplikací a je jednou z nejintenzivněji zkoumaných oblastí umělé inteligence současnosti.  Je to dáno především obrovskými kvanty nestrukturovaných dat, kterými se během posledních dvaceti let plní Internet a ve kterých lidé chtějí efektivně vyhledávat informace. Ukazuje se, že klasické Chomského pojetí jazyka jako systému popsatelného konečným počtem pravidel je pro praktické použití v počítačovém zpracování přirozeného jazyka příliš složité a je mnohem efektivnější pracovat s jazykem statisticky. Cílem přednášky je seznámit posluchače s několika statistickými metodami pro analýzu textů v přirozeném jazyce a demonstrovat jejich sílu a eleganci.

Jiří Materna Jiří Materna

Machine Learning College

Jiří Materna

Jiří je dlouholetý propagátor umělé inteligence, který se jejím aplikacím věnuje od roku 2007. Mezi lety 2008 a 2017 pracoval ve společnosti Seznam.cz jako vedoucí výzkumného oddělení. Poté se vydal vlastní cestou, založil vzdělávací společnost Machine Learning College, organizuje mezinárodní konferenci Machine Learning Prague a pracuje jako nezávislý konzultant v oblasti strojového učení.

12:05 - 13:30

Oběd (zajištěn pouze pro účastníky hradící plné vstupné)