Komplexita, podivné atraktory; Kupka; obraz a informace: Je možné kvantifikovat lidské vnímání? Digitalizovat smysly? Jak vznikají tvary? Je abstraktní umění vizuální manifestací dynamického systému stejně jako tvary v přírodě?
Doktorandka
Dita vystudovala filosofii a je doktorandkou Informační vědy na FF UK. V rámci Studií nových médií vyučuje Úvod do současné filosofie a také kurz Umění, kultura a nová média. Zajímá se o (nejen novomediální) umění a oblast Digital Humanities.
Díky technologiím žijeme ve světě, kde o sobě můžeme zaznamenávat v
podstatě cokoliv nás napadne – data o spánku, pohybu, o tom kde se
zrovna nacházíme, o výdajích, náladách, online interakcích, hudebním
vkusu či milostném životě.
Selftracking, lifelogging či quantified
self jsou "diagnózy" moderních datasexuálů, kteří své wereable
technologies neodkládají ani ve spánku. A je jich čím dál víc.
Sociální média MU
Soňa aktuálně studuje magisterský program Informační studia a knihovnictví v Brně, kde obhájila bakalářskou práci věnovanou tématu Quantified self a nyní zpracovává diplomovou práci na téma selftrackingu. Pracuje na tiskovém odboru Masarykovy univerzity kde se stará o univerzitní sociální sítě.
Co vlastně dělají děti ve věku 6-10 let na internetu, proč to dělají a zda jsou si vědomy rizik kybeprostoru. Na to se pokusila odpovědět jedna z diplomových prací obhájených v roce 2013 na StuNoMe, která bude předmětem této prezentace. Konkrétně přestaví zejména výsledky kvalitativního výzkumu vedeného formou focus groups s dětmi na dvou pražských základních školách.
Na volné noze
Tereza se po absolvování bakalářského studia na oboru Informační studia a knihovnictví rozhodla pokračovat na stejném ústavu a loni se tak stala úspěšnou absolventkou Studií nových médií. Při studiu se zabývala zejména vlivem nových médií na dětské uživatele a případnými nebezpečími, která na ně mohou v kyberprostoru číhat. V současné době vypomáhá v jednom menším e-shopu s korálky a hledá perspektivnější uplatnění na trhu práce. Ve volné čase se aktivně věnuje irskému tanci a je spoluorganizátorkou festivalu Irský Máj.
Posthumanistické tendence v performance art je diplomová práce pojednávající o vlivu technologií na formování vztahů v rámci globální sítě lidí, zvířat, strojů a dalších živých či neživých věcí. Na postupnou proměnu kulturních, antropologických nebo filosofických rozměrů této sítě nahlíží optikou uměleckého žánru performance art, a zároveň tedy navrhuje vhodnost prolínání uměleckého a "vědeckého" či akademického uvažování. Prezentace samotná bude - s ohledem na délku jejího trvání - pojata jako performance.
Je absolventkou oboru Studia nových médií, kde se zabývala především uměním nových technologií a možnostmi jeho využití ve formování veřejného prostoru. Tomuto tématu se dále věnuje v rámci uměleckého uskupení Cancel , které v rámci studia stihla spoluzaložit. Je jedním z šesti stvořitelů mrkve v rohlíku a jedním ze čtyř kurátorů pražské public-artové galerie Artwall . V současné době se ale zabývá především foodtech designem a food-networkingem. Na to všechno si vydělává jako video-editorka v produkční agentuře.
S nadsázkou lze říci, že místa mohou vyprávět příběhy. Bez nadsázky je možné tvrdit, že s každou událostí nebo lidskou aktivitou je spojené určité místo, zeměpisná souřadnice, bod na mapě. Od map – tradičních médií a způsobu organizace informací – jsme díky novým technologiím pokročili k využívání mobilních služeb založených na informacích o naší aktuální poloze. LBS jsou už několik let užitečným pomocníkem v mnoha oblastech. Zajímavé využití našly i na poli občanských aktivit ekologického, politického ale i ekonomického a sociálního zaměření. Jak toto propojení nových technologií a aktivismu funguje a co nového přináší, nebo přinášet může, ukáže prezentace na projektech Let’s Do It, Uchaguzi, Esri Australian Flood Map nebo aplikaci Appapa.
Account Manager
Od loňska je Martina absolventkou Informačních studií a Studia nových médií na Univerzitě Karlově v Praze. V rámci studia se nejvíce zajímala a v současné době se stále zajímá o oblast neogeografie. Právě Location Based Services se věnovala i ve své diplomové práci. Živí se ale on-line marketingem – od roku 2011, s krátkou přestávkou na mateřskou dovolenou, působí v H1.cz jako account managerka. Ve volném čase se věnuje dcerce nebo relaxuje s paletou v ruce.
Trend využívání sociálních médií v posledních letech mění způsob, jakým lidé komunikují a sociální média se stávají nedílnou součástí našich životů. Na Blízkém východě, který je dlouhodobě pod tlakem, konflikty a občanskými nepokoji sociální média sehrávají důležitou roli v prolomení cenzury a poskytování prostoru pro hlas občanů. Jednoduchost, dosažitelnost a určitá globálnost nástrojů, jako jsou blogy či on-line sociální sítě, nyní umožňují a poskytují prostor pro politický aktivismus a propojování. V rámci své prezentace se Lutfia Drastilová zaměří na využívání sociálních médií v oblasti Palestiny, která je díky historickým událostem po politické i sociální stránce unikátní a využívání sociálních médií má pro Palestince velký a možná trochu rozdílný význam, než pro nás.
Social Media and PR Specialist v Avon Cosmetics, mateřská dovolená
Lutfia vystudovala obor Studia nových médií na FF UK v Praze, kde se v rámci své diplomové práce zabývala využívánín sociálních médií na Blízkém východě. K území Palestiny má osobní vztah, protože její otec je palestinského původu a tamní situaci zná z vlastních zkušeností. Ve svém profesním životě se věnovala problematice digitalizace starých tisků a jejich zpřístupňováním a následně PR 2.0 ve společnosti Avon Cosmetics. V současné době je na mateřské dovolené, ale ve volném čase, kdy dcera spí nebo si hraje, spravuje několik korporátních facebookových stránek a věnuje se vlastnímu blogu.
Jaké změny v mozkové a srdeční aktivitě nastanou v momentě, kdy se uživateli webu zobrazí vyskakovací okno nebo obrovský banner? Jak moc ho dopálí, když se mu ho nepodaří ihned zavřít? Neodradí ho od dalšího prohlížení?
Analytik neuromarketingu
Vedoucí technolog a analytik neuromarketingových měření a výzkumů společnosti eMerite. Již několik let se věnuje neuropsychologii a možnostem její aplikace v prodeji a marketingu. Je školitelem magisterských studentů ČVUT a VŠFS, kteří se podílejí na jeho vědecko-výzkumné činnosti, zaměřené na vyhodnocování emočních stavů významných pro efektivitu nástrojů marketingové komunikace. V doktorském studiu fakulty Biomedicínského inženýrství ČVUT se věnuje neuromarketingu a použití tzv. biofeedbacku.