K vydání vlastní knihy dnes nepotřebujete ani nakladatelství, ani složité vydavatelské znalosti. Technologie jsou tak jednoduché, že svůj obsah může v tištěné i elektronické podobě vydat úplně každý sám. Na konkrétním příkladu knihy České nesvědomí si ukážeme podrobný návod, jak jednoduše vydat vlastní knihu a e-knihu, co všechno je k tomu potřeba, na co nezapomenout a jestli vám za to v dnešní době někdo zaplatí. Můžete už teď tipovat, kolik se s tím podařilo vydělat. A začít přemýšlet nad tím, co vydáte vy sami.
Ředitel
Novinář a vydavatel, v současné době ředitel nezávislého Deníku N, který je prvním českým deníkem vzniklým od začátku na principu placeného digitálního obsahu. Do roku 2018 vedl 12 let internetové vydavatelství Internet Info, které vydává známé weby jako Lupa.cz, Měšec.cz, Podnikatel.cz, pořádá prestižní konference nebo anketu Křišťálová Lupa – Cena českého Internetu. V letech 2008 – 2018 stál v čele oborového Sdružení pro internetový rozvoj. Připravil úspěšný sborník vzpomínek Mé dětství v socialismu a sestavil ze svých textů knihy České nesvědomí, Přelud svobody a Mediální revoluce. Ve volném čase se věnuje olejomalbě. V digitálním prostředí je známý jako Simindr.
Policie pod vlivem anglosaské praxe plánuje zavést masivní systém na analýzu a predikci kriminality (součástí mají být i nově centralizované přestupky či demografické informace a data ze sociálních systémů). Na cestě číhá řada úskalí, mimo jiné sociálně homogenní obyvatelstvo, vachrlaté IT systémy policie a v neposlední řadě i dravé firmy, které by rády prodaly svá řešení. Na pozadí toho všeho ale jde o naše soukromí a prostou lidskou důstojnost.
Datový novinář
Honza Cibulka je datový novinář na volné noze, píše blog datastory.cz. Donedávna se věnoval analýze výkonnostních reklamních kampaní a návrhu uživatelských rozhraní, současné době propaguje praktické využívání veřejně dostupných dat v novinařině. Své projekty staví na kombinaci HTML, JavaScriptu a Pythonu. Ve volném čase fotí a příležitostně se postaví za bar.
Ceny velkého bratra (Big Brother Awards) udílí sdružení Iuridicum Remedium na základě hlasování odborné poroty každý rok. Kdo a proč vyhrál letos a komu cena jen těsně unikla?
Yeseter.com architect
Expert sdružení Iuridicum Remedium na informační technologie a letošní porotce v Big Brother Awards. V civilním životě architekt a vývojář yeseter.com, člen tubového kvarteta, zpěvák (hledáme posily do spsbor.cz) a pátrač po penězích záhadně mizejících z Prahy 5.
Jakkoliv dobře vypadají nedomyšlené řešení, chyby dostanou příležitost aby se projevily. Plán opravovat chyby za pochodu nemusí být nejen dostatečný, ale ani reálný. Slovenský příběh: v čem se naplnily - av čem ne - očekávání od povinného zveřejňování smluv státu. Překvapení a (možné) poučení ze zveřejnění nejrozsáhlejšího veřejného souboru dat v SR.
Datový analytik
Již více než 10 let působí jako datový analytik v české protikorupční organizaci Aliance Fair-play. Předtím pracoval ve dvou největších slovenských názorotvorných denících. V současné práci využívá novinářské investigativní postupy a podílí se i na tvorbě návrhů na nové legislativní řešení v oblasti zveřejňování informací a ve veřejných zakázkách (veřejnou zakázkou). Příležitostně se "ideově" podílí na vytváření investigativních nástrojů pro práci s daty. V poslední době rád relaxuje při studiu středověkých kronik.
Prezentace představuje nástroje vizualizace politiky používané sdružením KohoVolit.eu, jako jsou interaktivní volební mapy, modely hlasování v zákonodárných sborech a dalších kolektivních orgánech či vizualizace legislativního procesu pomocí analýzy sítí a Sankeyho diagramů. Tyto nástroje umožňují získat nové informace o politických jevech pomocí vhodné redukce a zobrazení komplexních datových struktur a srozumitelně je předat laickému publiku.
Kamil Gregor je pracovníkem Mezinárodního politologického ústavu v Brně a analytikem občanského sdružení KohoVolit.eu. Zabývá se aplikacemi kvantitativních metod v sociálních vědách a výzkumem hlasování v zastupitelských sborech.
Zatímco Twitter prodává dojem vlastní zajímavosti ve 140 znacích, YouTube televizní reklamu přenesenou do vašeho telefonu a Facebook fotky z vaší dovolené, ve stínu titánů vznikají projekty, snažící se vymanit web z jejich autokracie. Od federovaných alternativ Facebooku pro váš server až po distribuované mikroblogy postavené na součástech Bitcoinu a BitTorrentu, všichni mají společný cíl: decentralizace. Mohou uspět?
Vývojář
Honza je absolvent oboru Studia nových médií na FF UK, vývojář ve společnosti Socialbakers a lektor kurzů Czechitas. Jeho profesní i akademické zájmy se točí kolem webu jako technologie i jako média.
Se vzrůstajícím zájmem o nová média ve zdravotnictví vzrůstá potřeba informací o jejich skutečném využívání. Výsledky analýzy více než 300 subjektů z této oblasti za poslední 4 roky poskytují srovnání nových médií v ČR, v Evropě a v USA. Získané výsledky potvrdily některá doporučení pro jejich využívání v oblasti zdravotnictví. Možnosti nových médií budou demonstrovány na základě výsledků analýzy šíření chřipky v těchto médiích v porovnání se skutečnými daty o jejím výskytu v ČR.
Odborný pracovník, pedagog (PřF a LF MU)
Tomáš pracuje v Centru pro výzkum toxických látek v prostředí (PřF MU) v týmu, který dlouhodobě sleduje determinanty lidského zdraví. Přednáší na Lékařské fakultě MU a v Kabinetu informačních studií a knihovnictví FF MU. Oblastí jeho zájmu jsou nutriční epidemiologie, úloha nových médií v oblasti péče o zdraví a kvalita a přístupnost informací ve zdravotnictví. Výsledky své práce prezentoval např. na konferenci Medicine 2.0 v Bostonu, Londýně či na Hawaji. Je také jediným přednášejícím na lékařských fakultách v ČR přednášející v českém znakovém jazyce a dnes zajišťuje adaptaci prvního neslyšícího studenta na UTB ve Zlíně.
Prezentace průběžných výsledků projektu Dáme práci, který na příkladu nabídek a poptávek práce ukazuje jak propojit akademický svět se světem komerčním. Projekt se věnuje problematice párování pracovních míst s nezaměstnanými skrze sémantická data a na jeho řešení se podílejí lidé ze Studia nových médií, DERI v Galway a University v Tilburgu. Přijďte se podívat na jeho průběžné výsledky a vyzkoušet aplikaci, která vzniká. Dozvíte se nejen o plášti, ale také o obsahu mnohem více než bývá zvykem.
Data analyst
Eliška působí v týmu Social Insider, nástroje pro monitoring sociálních sítí v Ataxu Interactive. Stará se o to, aby data z monitoringu přinášela klientům užitečné informace, zabývá se vyhodnocováním a zlepšováním efektivity aktivit nebo analýzou fanouškovské základny. Dřív působila jako social media specialistka v agentuře H1.cz. Absolvovala studia nových médií na Filozofické fakultě UK.
Analytik
Sémiotik, vedoucí Studií nových médií
MediaRating a Mapa médií Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky (NFNZ)
Josef je sémiotik a odborník na analýzu dat ze sociálních sítí. Vedl Nadační fond nezávislé žurnalistiky a předtím také výzkum ve firmě Socialbakers. Mimo jiné působí jako vysokoškolský pedagog (vede obor Studia nových médií) na Karlově univerzitě, kterou také vystudoval. V roce 2014 získal titul osobnost roku v rámci cen českého internetu Křišťálová lupa. Založil překladatelský časopis Plav.