Tato akce již proběhla. Podívejte se na připravované akce.

Přednášející

Moderátoři

Ján Simkanič

Novinář a vydavatel, v současné době ředitel nezávislého Deníku N, který je prvním českým deníkem vzniklým od začátku na principu placeného digitálního obsahu. Do roku 2018 vedl 12 let internetové vydavatelství Internet Info, které vydává známé weby jako Lupa.cz, Měšec.cz, Podnikatel.cz, pořádá prestižní konference nebo anketu Křišťálová Lupa – Cena českého Internetu. V letech 2008 – 2018 stál v čele oborového Sdružení pro internetový rozvoj. Připravil úspěšný sborník vzpomínek Mé dětství v socialismu a sestavil ze svých textů knihy České nesvědomí, Přelud svobody a Mediální revoluce. Ve volném čase se věnuje olejomalbě. V digitálním prostředí je známý jako Simindr.

Josef Šlerka

Josef je sémiotik a odborník na analýzu dat ze sociálních sítí. Vedl Nadační fond nezávislé žurnalistiky a předtím také výzkum ve firmě Socialbakers. Mimo jiné působí jako vysokoškolský pedagog (vede obor Studia nových médií) na Karlově univerzitě, kterou také vystudoval. V roce 2014 získal titul osobnost roku v rámci cen českého internetu Křišťálová lupa. Založil překladatelský časopis Plav.

Přednášející

Lucie Bauerová

Lucie se od dob studií na Pedagogické fakultě Západočeské univerzity zajímá o vzdělávání. Několik let pak doučovala pražské děti ze sociálně znevýhodněného prostředí v rámci programu společnosti Člověk v tísni. Její další cestu poznamenala Studia nových médií na Filosofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze, kde ji oslovilo nejen téma internetové bezpečnosti, ale i online marketingu nebo sociálních sítí. Těm se věnovala dál v H1.cz, a nyní v Ušetřeno.cz nebo neziskové organizaci SIRIRI.

Radek Beneš

Soudní znalec v oborech Kriminalistika (bezpečnost a ochrana dat, počítačová kriminalita), Kybernetika (technické a programové vybavení, bezpečnost informačních systémů a ochrana dat), Ekonomika - ceny a odhady (software, produkty a služby informačních technologií). Majitel společnosti Bezpečný e-mail s.r.o., kde se věnuje vývoji a problematice nejen bezpečné komunikace, ale i zvýšení standardů elektronické komunikace. Jako nezávislý ICT specialista, softwarový inženýr, certifikovaný specialista ochrany osobních údajů, interní auditor ISMS dle ISO 27001 a jako bývalý vedoucí vývoje internetových projektů ve společnosti WEBin Limited, poskytuje konzultace ve svém oborovém zaměření. Dále jako člen trestního senátu 47T vykonává funkci přísedící při Městském soudu v Praze, kde se specializuje na trestní řízení s prvky ICT.

Michaela Buchtová

Michaela Buchtová pracuje jako odborný asistent na Univerzitě Karlově v Praze, Studiích nových medií. Vzděláním sociolog a andragog, v loňské roce obhájila disertační práci na téma edukačních digitálních her a simulací. V roce 2009 spoluzaložila neziskovou organizaci M77, kde rozvíjí projekty stimulující využití digitálních médií v oblasti vzdělávání a umění.

Petr Dvořák

Petr Dvořák je CEO společnosti Lime HighTech Solutions a vedoucím inovačního inkubátoru mobilní divize společnosti Avast. Před nástupem do těchto pozic byl Petr partnerem a konzultantem mobilních technologií ve společnosti Inmite, která se zaměřovala na vývoj mobilních aplikací pro přední české banky, světové automobilky, telefonní operátory a mediální domy, a kterou společnost Avast v červenci 2014 koupila a přetvořila v divizi Avast Mobile. Před příchodem do Inmite pracoval Petr dva roky na produktu NetBeans ve společnosti Sun Microsystems. Petr vystudoval softwarové inženýrství na Karlově Univerzitě v Praze.

Jakub Fiala

Jakub je absolventem oboru Studia nových médií (@stunome) Filozofické fakulty Univerzity Karlovy, kde již šestým rokem působí jako tajemník, lektor a nejnověji i jako doktorand. Po zkušenostech s CSR, projekty firemního dobrovolnictví a koordinaci vývoje platformy pro párování pracovních nabídek s nezaměstnanými skrze sémantická data (@damepraci), se jeho odborný zájem přesunul k oblasti #quantifiedself, #wearables a #bigdata, která je i rámcem jeho dizertačního projektu. Beznadějný new media lover a #fitbit addict.

Richard Gažo

Richard Gažo je vystudovaný ekonom. Zkušenosti získal v reklamních agenturách Ogilvy Action a JWT Praha, kde pronikl do oblasti marketingové komunikace a pracoval na rozvoji značek portfolia Nestlé, Mazda a také British American Tobacco. Richard od roku 2011 působí ve společnosti Heineken, kde na pozici Brand Manager začal s intenzivní produktovou a komunikační podporou značky Heineken na českém trhu.

Filip Chytrý

Filip vystudoval aplikovanou kybernetiku v Hradci Králové. Škola mu dala dobrý základ k práci Malware analytika ve společnosti Avast. Od roku 2009 pracuje na analýze malwaru a zakládá vlastní firmu zabývající se bezpečnostním poradenstvím. Jeho hlavním cílem je informovat veřejnost o rizikách užívání internetu a pomoci předcházet či minimalizovat případné škody. „Většina lidí tuší, co je může postihnout a jaká jsou rizika, ale nikdo nedělá nic aktivně pro to, aby je minimalizoval. Domácnosti, menší až středně velké firmy bohužel ve většině případů vůbec neřeší prevenci.“

Jan Jelínek

Jan za 12 let v reklamě našel mnoho způsobů, jak se reklama nedělá. Vedle toho se mu ale povedlo stát za několika kampaněmi, které obletěly celý svět. Nyní v McCannu pokračuje v hledání nových cest jak komunikovat v době, kdy 400 miliónů lidí si reklamu blokuje.

Jiří Jeřábek

Jiří je interakční designer a specialista na Human-computer Interaction v BBC Research & Development, kde prototypuje nová média a technologie, umožňující uživatelům nalézat mediální obsah. V minulosti Jiří pracoval jako UX konzultant pro londýnskou pobočku agentury POSSIBLE, kde se zabýval návrhem digitálních produktů od rozhraní pro set-top boxy a chytré televize po mobilní aplikace a cloudové služby. Jiří vystudoval Human-computer Interaction na University College London a grafický design na Leeds Beckett University.

Petr Koubský

Dlouhá léta vedl známé Softwarové noviny, v anketě Křišťálová Lupa se stal Osobností roku. Byl editorem a spoluvydavatelem magazínu 067. Moderuje odborné konference. Učil na VŠE a na FF UK, vedl také vzdělávací instituci iCollege. V Deníku N je vedoucím rubriky Věda a technologie.

Peter Lelovič

Mgr. Peter Lelovič je magistrem psychologie masových komunikací a reklamy. Svou kariéru začal těsně po revoluci v reklamním průmyslu. Prošel všemi stupni tvorby reklamy – od textaře až po řízení mezinárodní agentury. Začal klasickými médii, ale již v druhé polovině devadesátých let se začal profesně zabývat internetem. Posledních 8 let působí jako konzultant v marketingu a v oblasti User Experience.

Alina Matějová

Od loňského roku je Alina absolventkou oboru Teorie interaktivních médií na Masarykově univerzitě, kde nadále pokračuje v doktorandském studiu Teorie a dějiny vědy. Zajímá se především o aktuální trendy novomediálního umění, které kreativně využívají možnosti Internetu a nebo navazují na graffiti a street art. Vedle studia se aktivně věnuje grafickému designu a je spoluorganizátorkou tanečního festivalu Project .S.O.U.L..

Pavel Pecina

Odborný asistent na Ústavu formální a aplikované lingvistiky na Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy. Zabývá se strojovým překladem, vyhledáváním informací, zpracováním multimodálních dat. Jako student absolvoval několik zahraničních vědeckých stáží, v letech 2010-2012 pracoval jako post-doc na Dublin City University v Irsku. Podílí se na řešení několika výzkumných projektů, publikuje, pracuje se studenty.

Jan Pospíšil

Senior Technical Evangelist ve společnosti Microsoftu zodpovědný za osvětu a podporu vývoje pomocí .NET, Azure a MS platforem. Aktivně působí jako vývojář, architekt a konzultant na velkých komerčních projektech a svoje praktické zkušenosti předává dál formou workshopů a školení.

Soňa Príborská

Soňa aktuálně studuje magisterský program Informační studia a knihovnictví v Brně, kde obhájila bakalářskou práci věnovanou tématu Quantified self a nyní zpracovává diplomovou práci na téma selftrackingu. Pracuje na tiskovém odboru Masarykovy univerzity kde se stará o univerzitní sociální sítě.

Tomáš Pruša

Tomáš pracuje v Centru pro výzkum toxických látek v prostředí (PřF MU) v týmu, který dlouhodobě sleduje determinanty lidského zdraví. Přednáší na Lékařské fakultě MU a v Kabinetu informačních studií a knihovnictví FF MU. Oblastí jeho zájmu jsou nutriční epidemiologie, úloha nových médií v oblasti péče o zdraví a kvalita a přístupnost informací ve zdravotnictví. Výsledky své práce prezentoval např. na konferenci Medicine 2.0 v Bostonu, Londýně či na Hawaji. Je také jediným přednášejícím na lékařských fakultách v ČR přednášející v českém znakovém jazyce a dnes zajišťuje adaptaci prvního neslyšícího studenta na UTB ve Zlíně.

Will Rust

Will Rust se v reklamním průmyslu ocitl z nutnosti poté, co byl vyhozen z McDonald’s v roce 1992. Vyměnil hamburgery za typografii a umělecké řízení (na radu svého táty) a vystřídal mnoho agentur než zjistil, že Ogilvy je to pravé místo pro něj. Od okamžiku, kdy se poprvé stal výkonným kreativním ředitelem, se každá agentura, kterou vedl, dostala na vrchol národních kreativních žebříčků a vyhrávala ceny agentur roku. V roce 2012 pomohl ukrajinské pobočce vyhrát cenu “Nejefektivnější evropská agentura” (v hodnocení podle Global Effie Indexu). Získal ocenění vyrobená z kovu, dřeva i papíru, na festivalu v Cannes, Clio, D & AD, OneShow, London International a vlastně i skoro všech ostatních. Nyní pracuje v Ogilvy Czech Republic, jedné z největších komunikačních skupin v Evropě, která je nejvíce oceňovanou agenturou v zemi. Miluje svou ženu, děti, kočku a hudbu. Ne nutně v tomto pořadí.

Miloš Říha

Studoval demografii na přírodovědecké fakultě a sociologii na filosofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Při studiích založil v roce 2006 spolu s několika architekty firmu Prostor Plus a zabýval se participativními principy ve strategickém plánování. V roce 2009 začal pracovat pro organizaci Junák, která s 50 000 členy patří mezi největší v ČR. Věnoval se tehdejší strategické prioritě organizace s názvem „Identita a sounáležitost“. V jejím rámci vznikla dlouhodobá strategie organizace do roku 2022 a celá řada dalších projektů. V současnosti je ředitelem Skautského institutu (www.skautskyinstitut.cz), který sídlí na Staroměstském náměstí v Praze. Je autorem sbírky básní Duše skladem (2011), románu Setkávání (2013) a knihy rozhovorů Skautské vize (2014).

Nina Seyčková

Nina Seyčková je absolventkou Studií nových médií na FF UK, kde pokračuje v doktorském studiu. Jejím tématem je propojování muzeí, nových médií a vzdělávání. Soustavně se snaží nacházet cesty, jak nová média a jejich principy na různých úrovních zapojit do chodu muzea. Stojí za projektem multimediální výstavy v Muzeu Fráni Šrámka v Sobotce, který byl její magisterskou prací. V současnosti své nápady uplatňuje v Hrdličkově muzeu člověka na Přírodovědecké fakultě UK, kde se podílí na přípravě nové stálé expozice

Otakar Schön

Otakar se věnuje informačním technologiím jako novinář posledních 18 let. Zběhl ze studií ÚISKu i žurnalistiky na FFUK, a místo toho si jako správný příslušník generace odkojené prvními "písíčky" udělal ze zábavy zaměstnání. Před příchodem do Hospodářských novin působil ve Světě Namodro a Živě.cz/Computeru, vyzkoušel si i práci copywritera v PR agentuře. Vedle toho deset let přispíval do herních médií jako je Level a Bonusweb.

Tereza Simandlová

Tereza se motá kolem sociálních sítí Univerzity Karlovy a vzdělávání/komunikace v neziskové organizaci Lékořice. Původem knihovník, nově převlečená za absolventku Studií nových médií FF UK, která ukončila diplomovou prací na srdcové téma. Pátým rokem se vměšuje mezi OAktivisty a věří, že když se chce, všechno jde.

Lubo Smid

Lubo Smid je spoluzakladatelem a COO českého vývojářské společnosti STRV, která vyvíjí aplikace výhradně pro US trh. Lubo má v STRV na starosti koordinaci růstových aktivit této progresivní společnosti. Před STRV Lubo Smid působil jako freelance webový vývojář a studoval na zahraničních univerzitách v anglickém Coventry a na americké Norwich University. Jeho alma mater je však Univerzita Hradec Králové.

Aktuálně dělí svůj čas mezi pobočky STRV, které jsou v Praze, Los Angeles, San Franciscu a New Yorku. V poslední době nejvíce času tráví v pražských kancelářích, kde se nachází všichni vyvojáři a designéři, kteří pro americké startupy připravují mobilní a webové aplikace. Mezi jeho záliby, kromě nových technologií a startupů, patří crossfit a běh. Lubo se snaží vytěžit maximum ze svého života a drží ze hesla “living on the edge”.

Rostislav Starý

Absolvent sociologie, novinář a posléze PRista. Osciluje mezi public relations v PR.Konektoru, obsahovým marketingem v Konektor Social a influencer marketingem v The Hive. Nejvíc ho ale baví všechny disciplíny propojovat. Za integrované kampaně obdržely týmy pod jeho vedením řadu českých i zahraničních ocenění.

Jan Šedivý

Jan Šedivý má tři desetiletí zkušeností v IT průmyslu. Vedl řadu globálních výzkumných a vývojových projektů a je držitelem 19 amerických patentů. Začínal jako výzkumník a vedoucí výzkumu ve výzkumném centru IBM T. J. Watsona (1992–2008), později přešel do společnosti Google jako technický vedoucí manažer (2008–2010). Následně se vrátil na CTU-CIIRC, kde vede skupinu NLP.

Vít Šisler

Vít Šisler je odborný asistent na Studiích nových médií na Filozofické fakultě UK. Ve svém výzkumu se věnuje informačním a komunikačním technologiím na Blízkém východě a výukovým hrám a simulacím. V letech 2008 - 2009 absolvoval na Fulbrightově stipendiu vědeckou stáž na Nortwestern University v Chicagu. Vít je vedoucím projektu a hlavním designerem výukové simulace Československo 38-89.

Jakub Škrabánek

"Je výkonným ředitelem české pobočky společnosti Kreditech Holding. Ta se specializuje na vývoj big data technologie v oblasti financí. Vizí zakladatelů Kreditechu je vytvořit digitální bankovnictví budoucnosti založené na algoritmech a automatizovaných procesech. Jakub začínal v hamburské firmě v roce 2012 jako stážista, následně se stal regionálním manažerem pro Českou republiku a letos otevřel první kancelář v Praze. Technologie a online svět ho baví také ve volném čase a rád si o nich povídá při oficiálních příležitostech i u piva."

Pavel Ungr

Pavel je jedním z největších expertů na SEO ve středoevropském regionu. Poté, co prošel povinnou agenturní fází, se už několik let úspěšně pohybuje na volné noze, kde pracuje pro ty nejzajímavější zákazníky a zároveň své praktické znalosti předává dále prostřednictvím svých školení a přednášek. V letošním ročníku soutěže je garantem kategorie SEO.

Kateřina Veselovská

Kateřina je doktorandkou Ústavu formální a aplikované lingvistiky MFF UK, kde dokončuje dizertaci na téma analýza sentimentu. Vyučuje lingvistické aplikace na UK v Praze a UP v Olomouci. Dlouhodobě se zabývá možnostmi automatického zpracovávání emocí v rámci psané i mluvené řeči a textovou analytikou obecně, aktuálně v doméně velkých dat v rámci big datového týmu společnosti Ataccama. Kromě aplikovaných věd se věnuje také divadelní kritice a podílí se na organizaci festivalu českého jazyka Šrámkova Sobotka.

Patrick Zandl

Patrick Zandl v roce 1996 založil zpravodajský Mobil server, později rozjížděl internetovou televizi Stream.cz a šéfredaktoroval Lupu. Dnes je vedoucím projektu bezpečnostních routerů Turris v CZ.NIC. Zaměřuje se na mobilní komunikace a bezpečnost.