Tato akce již proběhla. Podívejte se na připravované akce.

Program

Program si také můžete stáhnout v přehledné tabulce, kde prezentace najdete seřazené podle času: program NMI v tabulce

9:15 - 10:00

Zkreslení člověka pomocí digitalizace

Převádět do digitální podoby cokoli není jen tak. Vždy hrozí ztráta a zkreslení informace, vždy je potřeba postupovat opatrně s plnou znalostí věci. To platí pro záznam zvuku stejně jako pro skenování starých knih. Když digitalizujeme člověka — a ten obrat může mít mnoho různých významů — je v sázce víc. Proto je na místě ještě více obezřetnosti. Nesetkáváme se s ní často, Zkreslujeme si tak obrázek jednotlivců i celé společnosti a riskujeme vážné škody. Nahrazujeme sami sebe karikaturou, což by nemuselo nutně vadit, kdybychom si toho byli vědomi; což ale často nejsme.

Petr Koubský Petr Koubský

Vedoucí rubriky Věda a technologie

Deník N

Petr Koubský

Dlouhá léta vedl známé Softwarové noviny, v anketě Křišťálová Lupa se stal Osobností roku. Byl editorem a spoluvydavatelem magazínu 067. Moderuje odborné konference. Učil na VŠE a na FF UK, vedl také vzdělávací instituci iCollege. V Deníku N je vedoucím rubriky Věda a technologie.

10:00 - 10:30

COFFEÉ BREAK

10:30 - 10:55

Co se stane, když se techno-bajky potkají s manažerským mozkem

Na příkladu reklamního průmysly chci ukázat, jak postupně a plíživě i banální technologie (digitální fotografie, e-mail, tablety) změnily celé odvětví. Které pohříchu na většinu z toho nereaguje.

Peter Lelovič Peter Lelovič

Konzultant marketingových komunikací

CONCEPT 42

Peter Lelovič

Mgr. Peter Lelovič je magistrem psychologie masových komunikací a reklamy. Svou kariéru začal těsně po revoluci v reklamním průmyslu. Prošel všemi stupni tvorby reklamy – od textaře až po řízení mezinárodní agentury. Začal klasickými médii, ale již v druhé polovině devadesátých let se začal profesně zabývat internetem. Posledních 8 let působí jako konzultant v marketingu a v oblasti User Experience.

11:00 - 11:25

Rozpoznávání řeči

Naším nejpřirozenějším komunikačním prostředkem je řeč. Pro hledání na internetu na počítačích a mobilech přesto nejčatěji používáme klávesnici. Hlavním důvodem je, že se přes více jak třicet let intenzivního vývoje ropoznávání řeči nepodřílo vytvořit spolehlivé uživatelské rozhranní. Díky nedávným objevům nových algoritmům se dosáhlo podstatného snížení chybovosti rozpoznávačů a zdá se, že se řeč konečně stane jedním z komunikačních kanálů. V přednášce se zmíním o technologiích a okolnostech, které vedly k tomuto posuvu a na něktrých aplikacích ukážu současné a budoucí trendy vývoje.

Jan Šedivý Jan Šedivý

Vedoucí fakulty

ČVUT CIIRC

Jan Šedivý

Jan Šedivý má tři desetiletí zkušeností v IT průmyslu. Vedl řadu globálních výzkumných a vývojových projektů a je držitelem 19 amerických patentů. Začínal jako výzkumník a vedoucí výzkumu ve výzkumném centru IBM T. J. Watsona (1992–2008), později přešel do společnosti Google jako technický vedoucí manažer (2008–2010). Následně se vrátil na CTU-CIIRC, kde vede skupinu NLP.

11:30 - 11:55

Jak můžeme lidem pomoci nalézat kvalitní obsah v době přebytku informací?

Objem informací na internetu se za poslední dva roky téměř zdvojnásobil. Jen na YouTube uživatelé každou minutou nahrávají 100 hodin videa. Na blogovací platformě Tumblr je publikováno ohromujících 113.6 miliónů příspěvků denně. Jak můžeme lidem pomoci nalézat kvalitní obsah na internetu v době přebytku informací? Jiří Jeřábek ukáže, jak v BBC Research & Development využívají technologické prototypy k lepšímu pochopení uživatelů a jak navrhují nové služby pro uživatele, jejichž potřeby a chování se s rozvojem mobilního internetu, IPTV a on demad služeb mění.

Jiří Jeřábek Jiří Jeřábek

Interaction Designer

BBC Research & Development

Jiří Jeřábek

Jiří je interakční designer a specialista na Human-computer Interaction v BBC Research & Development, kde prototypuje nová média a technologie, umožňující uživatelům nalézat mediální obsah. V minulosti Jiří pracoval jako UX konzultant pro londýnskou pobočku agentury POSSIBLE, kde se zabýval návrhem digitálních produktů od rozhraní pro set-top boxy a chytré televize po mobilní aplikace a cloudové služby. Jiří vystudoval Human-computer Interaction na University College London a grafický design na Leeds Beckett University.

12:00 - 12:25

Démon digitální domácnosti aneb cookies jsou tak oldschool

Z domácností začínají proudit data, která zatím míjí veškeré marketingové agentury a dá-li bůh, nikdy se k nim nedostanou. Pojďme na chvíli rozjímat nad tím, co a jak v takových datech najdeme a jestli nemají vyšší důvod, než vám jen prodat další barvu kryjící šediny. Přednáška není vhodná pro lidi pracující v marketingu.

Patrick Zandl Patrick Zandl

Vedoucí projektu Turris

CZ.NIC, zájmové sdružení právnických osob

Patrick Zandl

Patrick Zandl v roce 1996 založil zpravodajský Mobil server, později rozjížděl internetovou televizi Stream.cz a šéfredaktoroval Lupu. Dnes je vedoucím projektu bezpečnostních routerů Turris v CZ.NIC. Zaměřuje se na mobilní komunikace a bezpečnost.

12:30 - 13:30

OBĚD