Tato akce již proběhla. Podívejte se na připravované akce.

Program

Program si také můžete stáhnout v přehledné tabulce, kde prezentace najdete seřazené podle času: program NMI v tabulce

13:30 - 13:50

Setkávání v tekutém světě

Povídání o projektu Setkávání, který byl realizován pro společnost Microsoft. Dva lidé ve sdíleném prostoru, společná tvorba, mystifikace, příběh v příběhu, FB jako vyprávění. Setkávání v samotě tekutého světa.

Miloš Říha Miloš Říha

Ředitel

Junák – svaz skautů a skautek ČR Skautský institut A. B. Svojsíka

Miloš Říha

Studoval demografii na přírodovědecké fakultě a sociologii na filosofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Při studiích založil v roce 2006 spolu s několika architekty firmu Prostor Plus a zabýval se participativními principy ve strategickém plánování. V roce 2009 začal pracovat pro organizaci Junák, která s 50 000 členy patří mezi největší v ČR. Věnoval se tehdejší strategické prioritě organizace s názvem „Identita a sounáležitost“. V jejím rámci vznikla dlouhodobá strategie organizace do roku 2022 a celá řada dalších projektů. V současnosti je ředitelem Skautského institutu (www.skautskyinstitut.cz), který sídlí na Staroměstském náměstí v Praze. Je autorem sbírky básní Duše skladem (2011), románu Setkávání (2013) a knihy rozhovorů Skautské vize (2014).

13:55 - 14:15

Jak upozornit na oční poruchy pomocí Instagramu a jak přimět čtenáře nečmárat do knížek z knihovny

Tato dvě na první pohled nesourodá témata mají jedno společné. Velmi zajímavým způsobem na ně loni upozornily kampaně z dílny Ogilvy a pomohly tím tak trošku zlepšit svět. Kampaň pro Nadaci Leontinka prostřednictvím instagramového účtu ukazuje, že svět může být příliš světlý nebo třeba rozmazaný. Jestli se chcete na tuto přednášku připravit, zkuste hashtag #mymaocima. Druhá kampaň měla pokárat nezbedníky, kteří podtrhávají a dokreslují do knížek z knihoven místo toho, aby si koupili notes od Moleskine. Jestli se to povedlo? To se dozvíte na místě od Willa.

Will Rust Will Rust

Executive Creative Director

Ogilvy & Mather spol. s r.o

Will Rust

Will Rust se v reklamním průmyslu ocitl z nutnosti poté, co byl vyhozen z McDonald’s v roce 1992. Vyměnil hamburgery za typografii a umělecké řízení (na radu svého táty) a vystřídal mnoho agentur než zjistil, že Ogilvy je to pravé místo pro něj. Od okamžiku, kdy se poprvé stal výkonným kreativním ředitelem, se každá agentura, kterou vedl, dostala na vrchol národních kreativních žebříčků a vyhrávala ceny agentur roku. V roce 2012 pomohl ukrajinské pobočce vyhrát cenu “Nejefektivnější evropská agentura” (v hodnocení podle Global Effie Indexu). Získal ocenění vyrobená z kovu, dřeva i papíru, na festivalu v Cannes, Clio, D & AD, OneShow, London International a vlastně i skoro všech ostatních. Nyní pracuje v Ogilvy Czech Republic, jedné z největších komunikačních skupin v Evropě, která je nejvíce oceňovanou agenturou v zemi. Miluje svou ženu, děti, kočku a hudbu. Ne nutně v tomto pořadí.

14:20 - 14:40

Heineken City Symphony

Ve světě tabulkových řešení a lidí následujících "best practice" vyniknou právě ty projekty, které se jim vymykají a porušují je. Na to, aby jste je mohli porušit, je musíte dokonale znát. Projekt Heineken City Symphony je ukázkou toho, kdy se klient a agentura rozhodnou z těchto hranic vystoupit.

Richard Gažo Richard Gažo

Brand Manager

HEINEKEN Česká republika

Richard Gažo

Richard Gažo je vystudovaný ekonom. Zkušenosti získal v reklamních agenturách Ogilvy Action a JWT Praha, kde pronikl do oblasti marketingové komunikace a pracoval na rozvoji značek portfolia Nestlé, Mazda a také British American Tobacco. Richard od roku 2011 působí ve společnosti Heineken, kde na pozici Brand Manager začal s intenzivní produktovou a komunikační podporou značky Heineken na českém trhu.

Jan Jelínek Jan Jelínek

Group Creative Director McCann Prague

McCANN-ERICKSON PRAGUE spol. s r.o.,

Jan Jelínek

Jan za 12 let v reklamě našel mnoho způsobů, jak se reklama nedělá. Vedle toho se mu ale povedlo stát za několika kampaněmi, které obletěly celý svět. Nyní v McCannu pokračuje v hledání nových cest jak komunikovat v době, kdy 400 miliónů lidí si reklamu blokuje.

14:45 - 15:05

Jak cihla a helma měnily fotografování v Čechách

Situace na začátku byla černočerná: klesající prodeje, klesající segment, vysoká konkurence. O rok a půl později se do Prahy sjíždějí marketéři z celé Evropy, aby mohli převzít nastolenou linku komunikace. Příběh jedné cihly a helmy je příběhem odvahy klienta čelit nepříznivé situaci šíleným nápadem.

Jan Jelínek Jan Jelínek

Group Creative Director McCann Prague

McCANN-ERICKSON PRAGUE spol. s r.o.,

Jan Jelínek

Jan za 12 let v reklamě našel mnoho způsobů, jak se reklama nedělá. Vedle toho se mu ale povedlo stát za několika kampaněmi, které obletěly celý svět. Nyní v McCannu pokračuje v hledání nových cest jak komunikovat v době, kdy 400 miliónů lidí si reklamu blokuje.

15:05 - 15:30

COFFEÉ BREAK

15:30 - 15:50

„Subkulturní“ kampaně pro Milku

Loňská kampaň „Troufni si na jemnost“ pro Milku si pozornost rozhodně zaslouží. Byla založena na zapojení subkultur a alternativních životních stylů jako jsou například motorkáři, rapeři, fotbaloví fanoušci nebo pankáči. Povedlo se rozpoutat diskusi v komunitních fórech a pracovat s opinion leadery a kampaň dokonce získala první místo v kategorii kampaní na soutěži European Excellence Awards (EEA).

Rostislav Starý Rostislav Starý

Partner

Konektor PR s.r.o.

Rostislav Starý

Absolvent sociologie, novinář a posléze PRista. Osciluje mezi public relations v PR.Konektoru, obsahovým marketingem v Konektor Social a influencer marketingem v The Hive. Nejvíc ho ale baví všechny disciplíny propojovat. Za integrované kampaně obdržely týmy pod jeho vedením řadu českých i zahraničních ocenění.

15:55 - 16:15

Digitalizace člověka v Las Vegas: Novinky z Veletrhu International CES 2015

Místo filosofování nad dopady pronikání moderních technologií až pod kůži člověka se podíváme na konkrétní produkty. Některé z nich mohou zabránit předčasnému umírání, jiné usnadňují život a další dělají lidem díru do peněženek. A někdy všechno dohromady.

Otakar Schön Otakar Schön

Editor

Economia

Otakar Schön

Otakar se věnuje informačním technologiím jako novinář posledních 18 let. Zběhl ze studií ÚISKu i žurnalistiky na FFUK, a místo toho si jako správný příslušník generace odkojené prvními "písíčky" udělal ze zábavy zaměstnání. Před příchodem do Hospodářských novin působil ve Světě Namodro a Živě.cz/Computeru, vyzkoušel si i práci copywritera v PR agentuře. Vedle toho deset let přispíval do herních médií jako je Level a Bonusweb.

16:20 - 16:40

Automatická detekce emocí v textu

Objem nestrukturovaných dat stále roste, rozvoj Webu 2.0 přináší množství textů generovaných samotnými uživateli Internetu. Jejich příspěvky nezřídka obsahují subjektivní názory, emoce, hodnocení… K čemu a jak můžeme tato data použít? Je možné emoce v textu spolehlivě strojově třídit? Příspěvek z oblasti sentiment analysis představí metody a úspěchy automatické extrakce emocí z textu s důrazem na česká data a aplikace pro byznys.

Kateřina Veselovská Kateřina Veselovská

Doktorandka ÚFAL

Ataccama Corporation

Kateřina Veselovská

Kateřina je doktorandkou Ústavu formální a aplikované lingvistiky MFF UK, kde dokončuje dizertaci na téma analýza sentimentu. Vyučuje lingvistické aplikace na UK v Praze a UP v Olomouci. Dlouhodobě se zabývá možnostmi automatického zpracovávání emocí v rámci psané i mluvené řeči a textovou analytikou obecně, aktuálně v doméně velkých dat v rámci big datového týmu společnosti Ataccama. Kromě aplikovaných věd se věnuje také divadelní kritice a podílí se na organizaci festivalu českého jazyka Šrámkova Sobotka.

16:45 - 17:15

Marketing crowdwritingu

Hluboké poučení bolestně vydobyté při nepromyšlené propagaci náhodně vzniklé knihy napsané několika desítkami autorů, které vám k ničemu nebude, protože Mé dětství v socialismu je jenom jedno. Ale prodalo se ho za pár týdnů skoro pět tisíc kousků, na charitu vydělalo skoro čtvrt milionu korun a dozvěděl se o něm i ten, kdo nechtěl. A nic to nestálo. Teda, skoro nic. Náhoda? Není nic lepšího!

Ján Simkanič Ján Simkanič

Ředitel

Deník N

Ján Simkanič

Novinář a vydavatel, v současné době ředitel nezávislého Deníku N, který je prvním českým deníkem vzniklým od začátku na principu placeného digitálního obsahu. Do roku 2018 vedl 12 let internetové vydavatelství Internet Info, které vydává známé weby jako Lupa.cz, Měšec.cz, Podnikatel.cz, pořádá prestižní konference nebo anketu Křišťálová Lupa – Cena českého Internetu. V letech 2008 – 2018 stál v čele oborového Sdružení pro internetový rozvoj. Připravil úspěšný sborník vzpomínek Mé dětství v socialismu a sestavil ze svých textů knihy České nesvědomí, Přelud svobody a Mediální revoluce. Ve volném čase se věnuje olejomalbě. V digitálním prostředí je známý jako Simindr.