Každý, kdo používá počítač nebo smartphone s připojením k internetu zanechává svými online aktivitami stopy. Ať už jde o běžné surfování, nákupy v e-shopech, finanční transakce nebo využití sociálních sítí. Z těchto otisků lze sestavit složitou mozaiku, která vypovídá i o tom, zda je daný uživatel schopný splácet půjčku nebo mu lze bez obav poskytnout jiný finanční produkt. Algoritmus zohledňuje 15 000 datových bodů a neustále se vyvíjí podle toho, jak se mění chování lidí na internetu. Díky big data technologii tak lze nyní ohodnotit bonitu a poskytnout finanční služby i lidem v zemích, kde banky nejsou schopny obsloužit nadpoloviční většinu populace (na příkladu Mexika, Peru nebo Dominikánské republiky). Jak může otisk lidské stopy na internetu ovlivnit schválení či zamítnutí půjčky? Jak lze díky big data poskytovat finanční služby novým způsobem, který je pro tradiční banky nemožný?
"Je výkonným ředitelem české pobočky společnosti Kreditech Holding. Ta se specializuje na vývoj big data technologie v oblasti financí. Vizí zakladatelů Kreditechu je vytvořit digitální bankovnictví budoucnosti založené na algoritmech a automatizovaných procesech. Jakub začínal v hamburské firmě v roce 2012 jako stážista, následně se stal regionálním manažerem pro Českou republiku a letos otevřel první kancelář v Praze. Technologie a online svět ho baví také ve volném čase a rád si o nich povídá při oficiálních příležitostech i u piva."