Československo 38-89: Design a implementace hry o soudobých dějinách

Přednáška

Je možné používat počítačové hry a simulace ve výuce na školách? Jaké jsou jejich výhody a nevýhody oproti běžné výuce? S jakými výzvami se musí jejich vývojáři vypořádat? A co nám o jejich skutečné efektivitě říkají data? Přednáška představí projekt Československo 38-89, výukovou simulaci o soudobých dějinách, na jejímž vývoji se podílela Filozofická fakulta a Matematicko-fyzikální fakulta UK a Ústav pro soudobé dějiny AV ČR. Probereme zejména problémy a výzvy, které přinesl vývoj simulace a její využití na školách, a výsledky její evaluace žáky a učiteli. Přednáška uvede posluchače do oboru digital game-based learning (výuka pomocí počítačových her) a kriticky zhodnotí výsledky současných empirických výzkumů o efektivitě výukových her a simulací. Projekt Československo 38-89 byl nominován do finále prestižní mezinárodní soutěže „2014 Serious Games Showcase & Challenge“, kde soupeřil o první místo se simulacemi vytvořenými MIT a americkou armádou.

Přednášející