Tato akce již proběhla. Podívejte se na připravované akce.

Přednášející

Moderátoři

Petr Koubský

Dlouhá léta vedl známé Softwarové noviny, v anketě Křišťálová Lupa se stal Osobností roku. Byl editorem a spoluvydavatelem magazínu 067. Moderuje odborné konference. Učil na VŠE a na FF UK, vedl také vzdělávací instituci iCollege. V Deníku N je vedoucím rubriky Věda a technologie.

Ján Simkanič

Novinář a vydavatel, v současné době ředitel nezávislého Deníku N, který je prvním českým deníkem vzniklým od začátku na principu placeného digitálního obsahu. Do roku 2018 vedl 12 let internetové vydavatelství Internet Info, které vydává známé weby jako Lupa.cz, Měšec.cz, Podnikatel.cz, pořádá prestižní konference nebo anketu Křišťálová Lupa – Cena českého Internetu. V letech 2008 – 2018 stál v čele oborového Sdružení pro internetový rozvoj. Připravil úspěšný sborník vzpomínek Mé dětství v socialismu a sestavil ze svých textů knihy České nesvědomí, Přelud svobody a Mediální revoluce. Ve volném čase se věnuje olejomalbě. V digitálním prostředí je známý jako Simindr.

Josef Šlerka

Josef je sémiotik a odborník na analýzu dat ze sociálních sítí. Vedl Nadační fond nezávislé žurnalistiky a předtím také výzkum ve firmě Socialbakers. Mimo jiné působí jako vysokoškolský pedagog (vede obor Studia nových médií) na Karlově univerzitě, kterou také vystudoval. V roce 2014 získal titul osobnost roku v rámci cen českého internetu Křišťálová lupa. Založil překladatelský časopis Plav.

Přednášející

Oldřich Bajer

Oldřichovi podnikatelské začátky jsou spojené s projektem Academica.cz, který měl studentům pomoci sehnat práci a který založil spolu s kamarády Ondřejem Tomkem a Radkem Šulcem při studiu pardubické univerzity. Zanedlouho poté, v roce 1997, založil Ondřejem Tomkem portál Centrum.cz. Později se stal angel investorem a pomohl například startupu ROI Hunter. Je členem party kolem „babypunkové“ kapely Kašpárek v rohlíku nebo festivalu Rock for People. V roce 2009 se podílel na vzniku Zoot.cz, kde má aktuálně na starosti strategický rozvoj firmy.

Stanislav Biler

Vystudoval v Brně sociologii; patří k spoluzakladatelům původně satirického mediálně subverzivního hnutí Žít Brno; v minulosti se živil průzkumy veřejného mínění, jako výzkumný pracovník; také jako dramaturg nebo scénárista. Tři roky pravidelně glosoval a komentoval české veřejné dění na serveru Ihned.cz. V současnosti se stará o mediální agendu pro veřejnou ochránkyni práv. Navzdory všem stereotypům o své generaci je ženatý, má dvě děti a něco jako psa. Volný čas tráví nejraději v oblasti Jesenicka, které poskytuje adekvátně zábavný kontext pro četbu textů českých komentátorů a ekonomů o nezaměstnanosti, průměrné mzdě a konkurenceschopnosti.

Marek Botha

Marek je absolvent oboru Studia nových médií (@stunome) FFUK, kde v loňském roce obhájil diplomovou práci zabývající se vlivem nových médií na sex dating. V průběhu studia spolupracoval na projektech #krizovamapa Česka, propagace platformy @damepraci a aktivně se účastnil konference @NewsXchange 2015. V současnosti působí jako informační specialita na @VSCHT Praha.

Jonáš Čumrik

Pokud neznáte Jonáše vy, budou ho znát vaše děti a to pod přezdívkou Johny Machette. V roce 2013 udělal své první video, které se ten rok stalo nejpopulárnějším na českém YTBE a dnes má přes 17 mil views. Kromě vytváření obsahu na platformu YTBE je také tvůrcem obsahu pro Instagram i Snapchat a to nejen pro svůj soukromý profil. Na vzniku video kampaní spolupracoval s firmami jako: O2, Coca-Cola, Albatros, Česká Golfová Federace a další. Zvolit správný způsob komunikace a provedení je kolikrát důležitější než vlastnit tu nejlepší techniku.

David Daneš

David se v O2 specializuje na komunikaci mobilních služeb v klasické i digitální reklamě. Odkojený onlinem, socialem a performance, teď krotí svět grpů a rýčů.

Oliver Dlouhý

Po několika offline businessech začal v roce 2008 podnikat na internetu. Nejdříve založil firmu na outsourcing logistiky pro e-shopy, později pak provozoval internetové obchody (s elektronikou, sluchátky, audiotechnikou). Obchodoval s překlepovými doménami a provozoval službu na živá stream videa. V roce 2012 založil vyhledávač letenek Skypicker.com, kterému se nyni věnuje na plno a řídí jeho globálni expanzi.

Thu Trang Do

Vystudovala Česko-německá studia a poté Marketingovou komunikaci a PR na Karlově Univerzitě. V současné době pracuje pro IBM Česká republika v interním marketingu jako happiness manager. Když ji chytne slina, píše na svůj blog asijatka.cz o podobnostech a odlišnostech Vietnamců a Čechů. Je milovnicí pho ga, podivných a nesmyslných trendů na sociálních médiích, tančícího Mr. Beana, neřízených tanečních kreací, beletrie a chytrých marketingových kampaní.

Hana Friedlaenderová

Odbornice na výzkumy z oblasti médií, nových technologií a životního stylu (nejen) dětí a mládeže. Je spoluautorkou několika knih na tato témata, jako Češi na prahu nového tisíciletí, České děti a mládež jako čtenáři 2017 nebo Marketingový výzkum.

Hynek Hampl

Můj život se změnil s Instagramem. Z pobíhání za barákem se stalo cestování po světě a z focení lesa je focení a propagace českých i zahraničních značek. K tomu se věnuji Instagramu a dalším sociálním sítím v agentuře TL5 Digital a občas i studuji.

Jiří Hlavenka

Jiří Hlavenka je podnikatel v oblasti internetových technologií; založil mj. vydavatelství Computer Press a Vltava.cz. Je autorem více než 40 publikací a několika tisíc odborných článků. Dnes působí především jako investor, je mimo jiné spoluzakladatelem a podílníkem společnosti Skypicker.com.

Filip Horký

10 let pracoval jako novinář. Poslední rok souběžně se žurnalistikou i řídil televizní zpravodajství na Seznamu. Na podzim 2019 branži úplně opustil a nyní se jako Head of News Products v Livesportu věnuje především vývoji platformy Flashnews. Pod jeho dohled ale spadá i aplikace Flashsport. Je členem výběru 30 pod 30 magazínu Forbes, držitelem Novinářské křepelky a byl nominován i na Křišťálovou lupu za svou činnost na Twitteru.

Michal Charvát

Pracuje jako Data Manager v mediální skupině GroupM a působí jako člen metodologické komise SPIRu. Vystudoval management informací na VŠE. Nyní se věnuje hlavně analýze a vizualizaci dat a zkoušení nových věcí. Čím déle je na Facebooku, tím radši má Twitter. Příležitostně externě přednáší, hodně čte, málo píše.

Dorota Kajfoszová

Dorota vede nákup a plánování medií v O2 a je zodpovědná za všechny Online kanály. Její #nejlepsionlineteam má na starosti veškerou komunikaci, prodej a péči v online, včetně sociálních médií a eMailingu pro O2, O2TV, a Extra výhody. 

12 let v branži, 10 let v telekomunikacích a navždy zamilovaná do online.

Tomáš Kleňha

Kreativec i pragmatik, člověk orientovaný na výkon, ale také vlastník velkého smyslu pro empatii. Právě tyto vlastnosti charakterizují Tomáše nejlépe a předurčily ho k tomu, aby přetavil své nadšení pro digitální marketing a user experience v úspěšnou kariéru. Dnes stojí v čele kreativní agentury Bistro a úspěšně působí v mobilní gamingové společnosti Silicon Jelly. Za 6 let fungování Bistra kolem sebe Tomáš vybudoval jedinečný a (všeho)schopný tým profesionálů, se kterým vytváří příběhy tuzemských i zahraničních značek, jako je Google, Vodafone, Česká spořitelna, Heureka a mnoho dalších.

Na otázku, co stojí za úspěchem Bistra, odpoví bez váhání: „lidé“. Budování silného týmu, unikátní firemní kultury, starost o blaho zaměstnanců, jejich osobní růst a motivace, jsou dle Tomáše klíčovými faktory každé dobře fungující společnosti. V Bistru prosadil filozofii “work hard, play hard” a nyní sklízí zasloužený úspěch mezi svými zaměstnanci, jejichž počet se v Bistru každým rokem téměř zdvojnásobil - a stále roste.

Když zrovna Tomáš se svým týmem Bistronians nepřipravuje novou award winning kampaň, provádí nezbytný průzkum trhu při hraní Call of Duty a přikládá pod kotlem ve strojovně gamingové společnosti Silicon Jelly. A sám říká, že je skvělé si svou práci z herní divize brát i po pracovní době domů… Tomášovo manželka jeho nadšení příliš nesdílí.

Lenka Krsová

Má titul z divadelní teorie a kritiky, s větší pravděpodobností ji ale znáte jako Dataholku. Se sociálními sítěmi začala v týmu Nových médií České televize, ale z oblasti plánování obsahových strategií se postupně přesunula do oblasti datové analýzy sociálních sítí v Socialbakers. Momentálně ji najdete jako marketingovou hlavu v síti tělocvičen Železná koule, kde využívá všechno, co se doteď naučila. Pokud zrovna necvičí, plánuje cesty do Švédska, hodně čte nebo pobíhá za psem.

Jakub Macek

Jakub Macek je sociolog médií. Působí na Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity, kde vede Katedru mediálních studií a žurnalistiky. Ve své výzkumné práci se věnuje mediálním publikům a jejich probíhající proměně, přičemž v posledních letech se výrazně soustředí na problém důvěry v média a na roli médií v politické a společenské polarizaci.

Petr Michl

Petr Michl vede jeden z předních portálů pro marketingové profesionály, Marketing Journal. Mimo to je ale i aktivní marketér. Pracuje jako projektový manažer a copywriter v komunikační agentuře Focus Agency, s. r. o., která Marketing Journal vlastní. Ze všech možných oborových disciplín ho baví především obsahový a digitální marketing. Jeho závislostí jsou kampaně od Droga5 a hlasité rockové koncerty - vzpomíná na nich na svou dráhu hudebního kritika, při níž psal záměrně jen o věcech, které si zasloužily pochvalu.

Petr Nuska

Vystudoval antropologii na FHS UK a Studia nových médií na FF UK. Jeho největším profesním zájmem je vizuální antropologie - obor kombinující klasický etnografický výzkum s kreativním audiovizuálním přístupem. V současnosti se podílí na produkci filmů FAMU International.

Rostislav Oboňa

Bývalý a budoucí ropný magnát, v současnosti mediální magnát a dřevák. Všechno, co jsem kdy dělal, jsem dělal blbě, ale s chutí.

Kamil Pavlíček

CEO centra inovativní spolupráce UNIFER. K marketingu a reklamě se dostal od studia psychologie a lidského rozhodování přes několik velkých FMCG firem, kde to nebyla taková zábava jako teď v UNIFERu. Zde za 2 roky poznal téměř 4 stovky členů generace Y během jejich stáží. Kromě toho je externím lektorem na Newton college v Praze a v Brně.

Tomáš Peterka

 Aktuálně vede oddělení klientského servisu a online marketingu v ČMSS se zodpovědností za digitální aktivity a weby, directmarketing, obsahový marketing, věrnostní program a reklamní předměty. Předtím pracoval v interaktivním marketingu a v online oddělení ve společnosti Vodafone, kde mimo jiného řešil oblast online customer experience a vedl projekt přípravy nového webu. Baví ho různorodé projekty, technologické inovace a sází na zákaznický pohled a jednoduchá flexibilní řešení.

Jan Ráž

Mé zkušenosti jsou zejména z Telco a FMCG prostředí. Mám za sebou projekty spojené s ICT a online službami jak pro firemní, tak pro koncové zákazníky. Po několika letech jsem přestoupil z Telca do FMCG prostředí a nyní si užívám největší e-commerce projekt v historii naší firmy.

Jan Schmid

Jan Schmid se již 10 let věnuje marketingovému výzkumu. Experimentuje s dolováním a zpracováním dat ze sociálních médií a jejich propojením s konvenčními výzkumnými technikami. V současné době vede sekci kvantitativního výzkumu v agentuře Perfect Crowd. Na New Media Inspiration vystoupí již potřetí.

Josef Slavíček

Josef je spoluzakladatelem vítězného projektu Social Impact Awards 2014. Zabývá se hledáním partnerství se společnostmi z oboru telekomunikací. Projekt Koala Phone pomáhá více než 20 000 seniorům ze 101 zemí ve spojení s rodinou. Dříve pracoval jako freelancer v oboru grafického designu, UI / UX designu a brandingu.

Štěpánka Sunková

V České televizi pracuje už šestnáct let, webové stránky ČT buduje od jejich prvopočátku. Stále je nadšena z faktu, že na webových projektech může spolupracovat s těmi nejlepšími grafiky, herci, hudebníky a především se skvělými kolegy, kteří web Déčka tvoří s hravostí a neutuchajícím nadšením. Je přesvědčena o tom, že web může být poetickým a zábavným místem, že není rozumné internet dětem zakazovat, ale naopak jim nabízet kvalitní, chytré a užitečné on-line projekty. Je hrdá na web decko.cz, díky kterému se daří děti bavit a vzdělávat zároveň, což potvrzuje nejen stále se zvyšující návštěvnost, ale také pozitivní ohlasy dětí, jejich rodičů nebo učitelů. Několik webových projektů, které pod jejím vedením vznikly, bylo nominováno či oceněno v různých mezinárodních soutěžích (Prix Europa, Commenius Award, Prix Jeunesse).

Filip Šelong

Jsem čerstvý absolvent Kabinetu informačních studií a knihovnictví na MU v Brně. Momentálně se zabývám tím, co se zrovna naskytne, a pokukuji po práci v oblasti analýzy dat. Na hru Minecraft se dlouhodobě snažím dívat odborně optikou oboru game studies a její komunitu jsem zkoumal i ve své diplomce. Pátým rokem jsem členem vedení jednoho z největších a nejstarších českých legálních serverů, Majncraft.cz.

Ondřej Šteffl

Ředitel společnosti Scio. Narozen 1954. Absolvoval matematicko-fyzikální fakultu a je kandidátem věd ze sociologie. V roce 1990 založil první soukromou školu u nás - PORG. 1995 založil společnost Scio (viz www.scio.cz ), její zkoušky využívá v přijímacím řízení více než 60 fakult veřejných vysokých škol v ČR na Slovensku i jinde. Scio postupně přesouvá svůj zájem k podpoře a pomoci rodičům, kterým nestačí, co jejich dětem nabízí škola. V roce 2015 otevřelo Scio první ScioŠkolu, další tři přibudou v roce 2016.

Karolína Štěpánková

Vystudovala jsem Gymnázium Jaroslava Žáka v Jaroměři a ve svých studiích pokračovala na Vysoké škole ekonomické v Praze bakalářským oborem Podnikové informační systémy, kde jsem se ve své bakalářské práci věnovala možnostem zlepšení využití nových médií pro Neziskovou organizaci Rozum a Cit. V současné době studuji magisterský program Informační management s vedlejší specializací Pojistné inženýrství.

Lenka Zlámalová

Lenka Zlámalová, analytička Týdeníku Echo 24. Během novinářské kariéry prošla všemi významnými médii. Byla reportérkou, analytičkou Mladé Fronty Dnes, vedoucí ekonomické rubriky týdneíku Respekt, hlavní analytičkou Hospodářských a Lidových novin. Věnuje se ekonomice, domácí politice, vzdělání, společensko-civilizačním tématům, evropské a zahraniční politice.