Program si také můžete stáhnout v přehledné tabulce, kde prezentace najdete seřazené podle času: program NMI v tabulce
Vedoucí rubriky Věda a technologie
Dlouhá léta vedl známé Softwarové noviny, v anketě Křišťálová Lupa se stal Osobností roku. Byl editorem a spoluvydavatelem magazínu 067. Moderuje odborné konference. Učil na VŠE a na FF UK, vedl také vzdělávací instituci iCollege. V Deníku N je vedoucím rubriky Věda a technologie.
Ředitel
Novinář a vydavatel, v současné době ředitel nezávislého Deníku N, který je prvním českým deníkem vzniklým od začátku na principu placeného digitálního obsahu. Do roku 2018 vedl 12 let internetové vydavatelství Internet Info, které vydává známé weby jako Lupa.cz, Měšec.cz, Podnikatel.cz, pořádá prestižní konference nebo anketu Křišťálová Lupa – Cena českého Internetu. V letech 2008 – 2018 stál v čele oborového Sdružení pro internetový rozvoj. Připravil úspěšný sborník vzpomínek Mé dětství v socialismu a sestavil ze svých textů knihy České nesvědomí, Přelud svobody a Mediální revoluce. Ve volném čase se věnuje olejomalbě. V digitálním prostředí je známý jako Simindr.
Sémiotik, vedoucí Studií nových médií
MediaRating a Mapa médií Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky (NFNZ)
Josef je sémiotik a odborník na analýzu dat ze sociálních sítí. Vedl Nadační fond nezávislé žurnalistiky a předtím také výzkum ve firmě Socialbakers. Mimo jiné působí jako vysokoškolský pedagog (vede obor Studia nových médií) na Karlově univerzitě, kterou také vystudoval. V roce 2014 získal titul osobnost roku v rámci cen českého internetu Křišťálová lupa. Založil překladatelský časopis Plav.
Školství předstírá, že ví, co budou žáci v životě potřebovat, že ví, jak je to naučit a že to žáci na konci školy umějí. Je to stejná pravda, jako, že v Potěmkinových vesnicích se dá bydlet. Ve Scioškole jsme k sobě otevření.
Ředitel
Ředitel společnosti Scio. Narozen 1954. Absolvoval matematicko-fyzikální fakultu a je kandidátem věd ze sociologie. V roce 1990 založil první soukromou školu u nás - PORG. 1995 založil společnost Scio (viz www.scio.cz ), její zkoušky využívá v přijímacím řízení více než 60 fakult veřejných vysokých škol v ČR na Slovensku i jinde. Scio postupně přesouvá svůj zájem k podpoře a pomoci rodičům, kterým nestačí, co jejich dětem nabízí škola. V roce 2015 otevřelo Scio první ScioŠkolu, další tři přibudou v roce 2016.
Průbojní úspěšní Evropané, nebo ufňukaní mamánci? Nebo něco mezi tím? Oba extrémní názory mají něco do sebe, oba lze doložit fakty a průzkumy. Mohou být pravdivé oba současně? Své vyhraněné názory představí novinářka Lenka Zlámalová a sociolog Stanislav Biler, jejich následnou debatu bude moderovat Petr Koubský.
Sociolog, spoluzakladatel Žít Brno a mediální poradce ombudsmanky
Vystudoval v Brně sociologii; patří k spoluzakladatelům původně satirického mediálně subverzivního hnutí Žít Brno; v minulosti se živil průzkumy veřejného mínění, jako výzkumný pracovník; také jako dramaturg nebo scénárista. Tři roky pravidelně glosoval a komentoval české veřejné dění na serveru Ihned.cz. V současnosti se stará o mediální agendu pro veřejnou ochránkyni práv. Navzdory všem stereotypům o své generaci je ženatý, má dvě děti a něco jako psa. Volný čas tráví nejraději v oblasti Jesenicka, které poskytuje adekvátně zábavný kontext pro četbu textů českých komentátorů a ekonomů o nezaměstnanosti, průměrné mzdě a konkurenceschopnosti.
Analytička
Lenka Zlámalová, analytička Týdeníku Echo 24. Během novinářské kariéry prošla všemi významnými médii. Byla reportérkou, analytičkou Mladé Fronty Dnes, vedoucí ekonomické rubriky týdneíku Respekt, hlavní analytičkou Hospodářských a Lidových novin. Věnuje se ekonomice, domácí politice, vzdělání, společensko-civilizačním tématům, evropské a zahraniční politice.
Internetové podnikání je tradičně doménou velmi mladých lidí. Nebojí se, mají neotřelé nápady, dovedou se na věci podívat bez profesní slepoty. Zkušenosti v tomto odvětví často zas tolik neváží. Nebo je to jinak? Na to odpoví setkání tří podnikatelských generací zastoupených Jiřím Hlavenkou (který na sebe nejvíc upozornil projekty Computer Press a Fayn.cz), Oldřichem Bajerem (spoluzakladatel portálu Centrum) a Oliverem Dlouhým (který řídí úspěšný startup Skypicker — kde je právě Jiří Hlavenka významným investorem). Tři generace, tři styly, tři vidění světa, jedna debata.
Co-Founder
Oldřichovi podnikatelské začátky jsou spojené s projektem Academica.cz, který měl studentům pomoci sehnat práci a který založil spolu s kamarády Ondřejem Tomkem a Radkem Šulcem při studiu pardubické univerzity. Zanedlouho poté, v roce 1997, založil Ondřejem Tomkem portál Centrum.cz. Později se stal angel investorem a pomohl například startupu ROI Hunter. Je členem party kolem „babypunkové“ kapely Kašpárek v rohlíku nebo festivalu Rock for People. V roce 2009 se podílel na vzniku Zoot.cz, kde má aktuálně na starosti strategický rozvoj firmy.
Zakladatel
Po několika offline businessech začal v roce 2008 podnikat na internetu. Nejdříve založil firmu na outsourcing logistiky pro e-shopy, později pak provozoval internetové obchody (s elektronikou, sluchátky, audiotechnikou). Obchodoval s překlepovými doménami a provozoval službu na živá stream videa. V roce 2012 založil vyhledávač letenek Skypicker.com, kterému se nyni věnuje na plno a řídí jeho globálni expanzi.
Spoluzakladatel APEK a soukromý investor
Jiří Hlavenka je podnikatel v oblasti internetových technologií; založil mj. vydavatelství Computer Press a Vltava.cz. Je autorem více než 40 publikací a několika tisíc odborných článků. Dnes působí především jako investor, je mimo jiné spoluzakladatelem a podílníkem společnosti Skypicker.com.
Při dynamickém růstu firmy jsme si brzy začali klást otázky, co může lidi - kromě práce samotné - motivovat pracovat u nás a pro nás s plným nasazením. Spokojený zaměstnanec přináší totiž nejen mnohem kvalitnější práci, ale je i tou nejlepší reklamou při náboru dalších lidí v našem malém rybníčku. V průběhu prezentace bychom vám rádi ukázali, jak jsme k této problematice přistoupili u nás, jak ji realizujeme a jak to i dále promítáme do práce s našimi klienty.
Managing Director
Bistro Agency s.r.o.
Kreativec i pragmatik, člověk orientovaný na výkon, ale také vlastník velkého smyslu pro empatii. Právě tyto vlastnosti charakterizují Tomáše nejlépe a předurčily ho k tomu, aby přetavil své nadšení pro digitální marketing a user experience v úspěšnou kariéru. Dnes stojí v čele kreativní agentury Bistro a úspěšně působí v mobilní gamingové společnosti Silicon Jelly. Za 6 let fungování Bistra kolem sebe Tomáš vybudoval jedinečný a (všeho)schopný tým profesionálů, se kterým vytváří příběhy tuzemských i zahraničních značek, jako je Google, Vodafone, Česká spořitelna, Heureka a mnoho dalších.
Na otázku, co stojí za úspěchem Bistra, odpoví bez váhání: „lidé“. Budování silného týmu, unikátní firemní kultury, starost o blaho zaměstnanců, jejich osobní růst a motivace, jsou dle Tomáše klíčovými faktory každé dobře fungující společnosti. V Bistru prosadil filozofii “work hard, play hard” a nyní sklízí zasloužený úspěch mezi svými zaměstnanci, jejichž počet se v Bistru každým rokem téměř zdvojnásobil - a stále roste.
Když zrovna Tomáš se svým týmem Bistronians nepřipravuje novou award winning kampaň, provádí nezbytný průzkum trhu při hraní Call of Duty a přikládá pod kotlem ve strojovně gamingové společnosti Silicon Jelly. A sám říká, že je skvělé si svou práci z herní divize brát i po pracovní době domů… Tomášovo manželka jeho nadšení příliš nesdílí.
Generace našich rodičů v přístupu ke zpravodajství moc na výběr neměla. Zato dnešní internetová doba přináší úplně jiné možnosti. Pokud vás zajímá aktuální dění a stále ještě “jen” sledujete televizi nebo otevíráte zpravodajské servery, existuje tu pro vás alternativa. Třeba aplikace pro chytré telefony nebo Twitter. Pojďte se podívat, jak se ke zprávám dostat nebo je naučit, aby si k vám našly cestu. Zjistěte, jak se dají ověřovat informace na Twitteru, jak se k nim dostat dostatečně rychle nebo na jaké zdroje se dá spolehnout.
Head of News Products
10 let pracoval jako novinář. Poslední rok souběžně se žurnalistikou i řídil televizní zpravodajství na Seznamu. Na podzim 2019 branži úplně opustil a nyní se jako Head of News Products v Livesportu věnuje především vývoji platformy Flashnews. Pod jeho dohled ale spadá i aplikace Flashsport. Je členem výběru 30 pod 30 magazínu Forbes, držitelem Novinářské křepelky a byl nominován i na Křišťálovou lupu za svou činnost na Twitteru.
YouTubeři jsou šedou zónou českého internetu. S jistotou víme asi jen to, že existují a že počty shlédnutí jejich videí sahají do téměř nesmyslných výšin. Jak je to možné? A co je vlastně "normální" počet shlédnutí? Je 5 000 lajků u fotky na Instagramu hodně nebo málo? Jak se fanoušci projevují na Twitteru? A kdo je, podle čísel, opravdovou královnou české YouTube scény? Zvu vás na datatrip do říše Youtuberů, ve kterém vás budou grafy a čísla vyloženě bavit.
Datová analytička
Má titul z divadelní teorie a kritiky, s větší pravděpodobností ji ale znáte jako Dataholku. Se sociálními sítěmi začala v týmu Nových médií České televize, ale z oblasti plánování obsahových strategií se postupně přesunula do oblasti datové analýzy sociálních sítí v Socialbakers. Momentálně ji najdete jako marketingovou hlavu v síti tělocvičen Železná koule, kde využívá všechno, co se doteď naučila. Pokud zrovna necvičí, plánuje cesty do Švédska, hodně čte nebo pobíhá za psem.
Hlavní téma mé přednášky bude, jak dělat reklamu pro teenagery. Jak připravovat kampaně, aby byly uvěřitelné a že za každou kvalitní kampaní stojí příběh! Budu mluvit o tom, jak lidé, kteří sledují YTBE, vnímají své novodobé “hrdiny”, a co vše by měla značka o této cílové skupině vědět.
Dítě z netu
Pokud neznáte Jonáše vy, budou ho znát vaše děti a to pod přezdívkou Johny Machette. V roce 2013 udělal své první video, které se ten rok stalo nejpopulárnějším na českém YTBE a dnes má přes 17 mil views. Kromě vytváření obsahu na platformu YTBE je také tvůrcem obsahu pro Instagram i Snapchat a to nejen pro svůj soukromý profil. Na vzniku video kampaní spolupracoval s firmami jako: O2, Coca-Cola, Albatros, Česká Golfová Federace a další. Zvolit správný způsob komunikace a provedení je kolikrát důležitější než vlastnit tu nejlepší techniku.
Žijeme v době, kdy nová média přestávají být nová, protože je používá i vaše máma. Svět mladých a jejich návyky v konzumaci obsahu se mění. Jak na to jako značka reagovat v komunikaci na cílovou skupinu, která vám na banner neklikne? Ukážeme vám, jak v O2 děláme komunikační kampaně pro mladé na 3 konkrétních příkladech. Vánočním videoklipu Johnyho Machette a Teri Blitzen, který vidělo na YouTube přes 2 milionu lidí, CSR kampani s YouTubery O2 SmartUP a Instagramové kampani #Velkočesko.
Manažer, Brand & MarCom
David se v O2 specializuje na komunikaci mobilních služeb v klasické i digitální reklamě. Odkojený onlinem, socialem a performance, teď krotí svět grpů a rýčů.
Online Channels and Media
Dorota vede nákup a plánování medií v O2 a je zodpovědná za všechny Online kanály. Její #nejlepsionlineteam má na starosti veškerou komunikaci, prodej a péči v online, včetně sociálních médií a eMailingu pro O2, O2TV, a Extra výhody.
12 let v branži, 10 let v telekomunikacích a navždy zamilovaná do online.
Jak být na Instagramu (www.instagram.com/hynecheck) úspěšný, i když nejste celebrita a jak lze jen díky této sociální síti spolupracovat se značkami jako Infiniti, Huawei, O2, či Mazda. Instagram byl dlouho podceňovaným nástrojem pro propagaci, to už však dávno neplatí. Značky se v zahraničí předhání v komunikaci fotkami na této sociální síti a snaží se ukořistit ty nejlepší influencery. A ani v ČR tomu není jinak.
Instagram Specialist and Photographer
Můj život se změnil s Instagramem. Z pobíhání za barákem se stalo cestování po světě a z focení lesa je focení a propagace českých i zahraničních značek. K tomu se věnuji Instagramu a dalším sociálním sítím v agentuře TL5 Digital a občas i studuji.
V roce 2015 se YouTubeři stali nedílnou součástí marketingových strategií mnoha značek. Je ale tato forma propagace skutečně zaručeným receptem na úspěch? Petr ukáže konkrétní příklady toho, jakou podobu může ve videích u YouTuberů nabývat product placement a kde jsou hranice jeho snesitelnosti. Představí povedené i nepovedené kampaně a naznačí také, jak začínají YouTubeři pronikat do klasické reklamy. V roce 2016 zažijeme jistě ještě větší intenzitu komercionalizace české YouTube scény. Pokud ovšem překročí určité hranice, může se obrátit proti jejím současným hvězdám.
Šéfredaktor
Petr Michl vede jeden z předních portálů pro marketingové profesionály, Marketing Journal. Mimo to je ale i aktivní marketér. Pracuje jako projektový manažer a copywriter v komunikační agentuře Focus Agency, s. r. o., která Marketing Journal vlastní. Ze všech možných oborových disciplín ho baví především obsahový a digitální marketing. Jeho závislostí jsou kampaně od Droga5 a hlasité rockové koncerty - vzpomíná na nich na svou dráhu hudebního kritika, při níž psal záměrně jen o věcech, které si zasloužily pochvalu.
Jutubeři nemusí být nutně jen mladí, krásní a úspěšní. Když jsem zjistil, že kromě písniček a dokumentů není pro moji věkovou skupinu na českém YouTube žádný kvalitní originální obsah, šel jsem do toho. Výsledkem čtyřměsíčního snažení je, že tam sice stále není žádný kvalitní obsah pro moji věkovou skupinu, ale já mám svůj vlastní kanál. Obsah přednášky se dá shrnout slovy „Neználek na YouTube“.
Vedoucí
Bývalý a budoucí ropný magnát, v současnosti mediální magnát a dřevák. Všechno, co jsem kdy dělal, jsem dělal blbě, ale s chutí.
Rozhodli jsme se našim zákazníkům nabídnout možnost objednávání přes e-shop. Vezmou to ale zákazníci, kteří nemají smartphone, nejsou z velkých měst, a byli celý život zvyklí objednávat přes telefon? Na co si dát pozor, jak e-shop nadesignovat a jak celý projekt pojmout bych rád představil.
ECommerce Manager
Mé zkušenosti jsou zejména z Telco a FMCG prostředí. Mám za sebou projekty spojené s ICT a online službami jak pro firemní, tak pro koncové zákazníky. Po několika letech jsem přestoupil z Telca do FMCG prostředí a nyní si užívám největší e-commerce projekt v historii naší firmy.
Být dnes millennialem kdekoliv po světě není jednoduché. Konkurence mezi mladými talenty přiostřila, a to i díky naší větší ochotě za prací vycestovat do jiné země. Jak ale mohou kulturní vzorce ovlivnit očekávání a požadavky, která mají millennials v Evropě a Asii při pracovních i osobních rozhodnutích? A nakonec - co obnáší být vietnamským millennialem v České republice?
Happiness manager
Vystudovala Česko-německá studia a poté Marketingovou komunikaci a PR na Karlově Univerzitě. V současné době pracuje pro IBM Česká republika v interním marketingu jako happiness manager. Když ji chytne slina, píše na svůj blog asijatka.cz o podobnostech a odlišnostech Vietnamců a Čechů. Je milovnicí pho ga, podivných a nesmyslných trendů na sociálních médiích, tančícího Mr. Beana, neřízených tanečních kreací, beletrie a chytrých marketingových kampaní.
Bezprostředně po konferenci vás zveme na afterparty do POPOCAFEPETLU v Michelské ulici.