Program si také můžete stáhnout v přehledné tabulce, kde prezentace najdete seřazené podle času: program NMI v tabulce
Hra Minecraft prodala 70 milionů kopií a víceméně ovládla celou generaci. Nezasvěceným se pokusím objasnit, co to vůbec jejich děti hrají, proč mezi hráči nejsou zdaleka jen děti, a jaký dopad měl Minecraft na život, vesmír a vůbec. Třeba nakonec zaujme i vás.
Komunitní manažer
Jsem čerstvý absolvent Kabinetu informačních studií a knihovnictví na MU v Brně. Momentálně se zabývám tím, co se zrovna naskytne, a pokukuji po práci v oblasti analýzy dat. Na hru Minecraft se dlouhodobě snažím dívat odborně optikou oboru game studies a její komunitu jsem zkoumal i ve své diplomce. Pátým rokem jsem členem vedení jednoho z největších a nejstarších českých legálních serverů, Majncraft.cz.
Jak vypadají generace X, Y a Z za hranicemi internetu? Tedy mediatypu, který je do značné míry definuje. Dívá se generace Z vůbec ještě na televizi? A pokud ano, tak na co? Zmizí tisk spolu s generací X? Tuší tito lidé, že vedle Spotify stále ještě existuje věc, které se říká rádio? Exkurze do dat z měření jednotlivých mediatypů a dat MML-TGI nabídne odpovědi nejen na tyto otázky, ale možná otevře i řadu dalších.
Data Manager
Pracuje jako Data Manager v mediální skupině GroupM a působí jako člen metodologické komise SPIRu. Vystudoval management informací na VŠE. Nyní se věnuje hlavně analýze a vizualizaci dat a zkoušení nových věcí. Čím déle je na Facebooku, tím radši má Twitter. Příležitostně externě přednáší, hodně čte, málo píše.
Srovnání jazykového projevu mladých a starších uživatelů sociálních sítích. Zkusíme na analýze slovníku mladých lidí vysvětlit, proč je jejich vztah k Facebooku takový, jaký je.
Head of Quantitative Research
Jan Schmid se již 10 let věnuje marketingovému výzkumu. Experimentuje s dolováním a zpracováním dat ze sociálních médií a jejich propojením s konvenčními výzkumnými technikami. V současné době vede sekci kvantitativního výzkumu v agentuře Perfect Crowd. Na New Media Inspiration vystoupí již potřetí.
Dostat se k mladým lidem je poměrně obtížný úkol, a to nejen ve finančním sektoru. Jak vyhledat a zaujmout v nastupující generaci tu správnou skupinu pro nás? Klíčová slova: Promyšlený a užitečný obsah, pokročilá analytika, vypilované publikum a spousta času. Případová studie o online magazínu pro mladé Tady je moje.
Specialista
Českomoravská stavební spořitelna
Aktuálně vede oddělení klientského servisu a online marketingu v ČMSS se zodpovědností za digitální aktivity a weby, directmarketing, obsahový marketing, věrnostní program a reklamní předměty. Předtím pracoval v interaktivním marketingu a v online oddělení ve společnosti Vodafone, kde mimo jiného řešil oblast online customer experience a vedl projekt přípravy nového webu. Baví ho různorodé projekty, technologické inovace a sází na zákaznický pohled a jednoduchá flexibilní řešení.
Média a nové technologie významně ovlivňují životy dnešních dětí a také zásadním způsobem zasahují do jejich vzdělávání. Ať se nám to líbí nebo ne, knížky a učitelé postupně ztrácejí roli hlavních informačních zdrojů. Děti mají přístup k obrovskému množství informací na jedno nebo dvě kliknutí. Umějí však s těmito informacemi pracovat? Víme, jak vzdělávat děti, které u zápisu sice neznají barvy, ale v Minecraftu se orientují lépe než celý učitelský sbor? A co by se vlastně měly dnešní děti učit, aby v postmoderní, globalizované a individualizované společnosti uspěly?
Senior Research & Insights Manager
Odbornice na výzkumy z oblasti médií, nových technologií a životního stylu (nejen) dětí a mládeže. Je spoluautorkou několika knih na tato témata, jako Češi na prahu nového tisíciletí, České děti a mládež jako čtenáři 2017 nebo Marketingový výzkum.
Jakým způsobem se po nástupu nových médií změnil vztah českých mediálních publik k televizi? Nikoli málo – a to přesto, že televizní i nadále zůstává hlavním zdrojem nejen zpravodajství, ale i filmů a televizních seriálů. Klíčovou změnou, která charakterizuje především praxe mladších diváků, je příklon ke konvergentní recepci reprezentované v Česku především konzumací obsahů stahovaných z neautorizovaných zdrojů. Jak vlastně tyto praxe vypadají? Co k nim členy mediálních publik vede? A jak jsou tyto praxe v české populaci rozšířené?
Vedoucí mediálních studií a žurnalistiky Fakulty sociálních studií
Jakub Macek je sociolog médií. Působí na Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity, kde vede Katedru mediálních studií a žurnalistiky. Ve své výzkumné práci se věnuje mediálním publikům a jejich probíhající proměně, přičemž v posledních letech se výrazně soustředí na problém důvěry v média a na roli médií v politické a společenské polarizaci.
Chytré telefony ve spojení s mobilním internetem a GPS redefinovaly způsob, jakým se v současnosti může propojit vzorek zcela neznámých lidí v reálném čase a na konkrétním místě. Aplikace jako jsou Tinder nebo Grindr slibují nepřeberné množství potenciálních partnerů, lásku i sex na dosah ruky a otevírají tak veřejný prostor novým zkušenostem, rychlejším a odvážnějším formám komunikace. Jakým způsobem urychlují tyto aplikace lidské chování? Proč je zrovna Tinder tak populární? A jak je to vlastně s tou promiskuitou a povrchností?
Informační specialista
Marek je absolvent oboru Studia nových médií (@stunome) FFUK, kde v loňském roce obhájil diplomovou práci zabývající se vlivem nových médií na sex dating. V průběhu studia spolupracoval na projektech #krizovamapa Česka, propagace platformy @damepraci a aktivně se účastnil konference @NewsXchange 2015. V současnosti působí jako informační specialita na @VSCHT Praha.
V rámci předmětu New Media and Social Networks jsme provedli kvalitativní průzkum (N=230) chování uživatelů sociální sítě Tinder. Metodicky jsme monitorovali chování jedinců a obsah komunikace, zjišťovali jsme rozdíly dané pohlavím, věkem či národností uživatele.
Student
Vystudovala jsem Gymnázium Jaroslava Žáka v Jaroměři a ve svých studiích pokračovala na Vysoké škole ekonomické v Praze bakalářským oborem Podnikové informační systémy, kde jsem se ve své bakalářské práci věnovala možnostem zlepšení využití nových médií pro Neziskovou organizaci Rozum a Cit. V současné době studuji magisterský program Informační management s vedlejší specializací Pojistné inženýrství.
Jak snadné je dělat web pro děti? Jsou děti jasná cílová skupina? Jak takové průměrné dítě vypadá? A co všechno se dá nazvat vzděláváním? O tom, jak se snažíme děti zaujmout, bavit i vzdělat zároveň a zda je možné (ne)konkurovat velkým komerčním hrám zábavně-vzdělávacími projekty.
Vedoucí Dětského webu
V České televizi pracuje už šestnáct let, webové stránky ČT buduje od jejich prvopočátku. Stále je nadšena z faktu, že na webových projektech může spolupracovat s těmi nejlepšími grafiky, herci, hudebníky a především se skvělými kolegy, kteří web Déčka tvoří s hravostí a neutuchajícím nadšením. Je přesvědčena o tom, že web může být poetickým a zábavným místem, že není rozumné internet dětem zakazovat, ale naopak jim nabízet kvalitní, chytré a užitečné on-line projekty. Je hrdá na web decko.cz, díky kterému se daří děti bavit a vzdělávat zároveň, což potvrzuje nejen stále se zvyšující návštěvnost, ale také pozitivní ohlasy dětí, jejich rodičů nebo učitelů. Několik webových projektů, které pod jejím vedením vznikly, bylo nominováno či oceněno v různých mezinárodních soutěžích (Prix Europa, Commenius Award, Prix Jeunesse).
Jak pomoci seniorům a lidem s horším zrakem zůstat v kontaktu s rodinou? Tito lidé nyní mohou ovládat chytré telefony jednoduše a bez brýlí. Příběh dvou bratrů, co chtěli pomoci nejen své babičce.
Co-Founder
Josef je spoluzakladatelem vítězného projektu Social Impact Awards 2014. Zabývá se hledáním partnerství se společnostmi z oboru telekomunikací. Projekt Koala Phone pomáhá více než 20 000 seniorům ze 101 zemí ve spojení s rodinou. Dříve pracoval jako freelancer v oboru grafického designu, UI / UX designu a brandingu.
V roce 2008 přišel divizi vývoje digitálních zrcadlovek v Canonu navštívit video technik. Když si prohlédl nový model připravovaného fotoaparátu, řekl: „Pokud chcete, mohl bych tam přidat funkci videa.“ Asi málokdo tušil, že tento okamžik změní nejen celosvětovou produkci amatérského videa, ale dokonce výrazně zasáhne do filmového průmyslu. Jak probíhala tzv. DSLR revoluce? Co přinesly digitální zrcadlovky filmové tvorbě? A jak vypadají ozvěny této revoluce v roce 2016? Příspěvek představí příběh o vzpouře nezávislých filmařů proti monopolizovaným molochům filmového průmyslu a bude se věnovat i tomu, jak vypadá růst a vývoj technologie v éře novomediálních komunit.
Film production manager
Vystudoval antropologii na FHS UK a Studia nových médií na FF UK. Jeho největším profesním zájmem je vizuální antropologie - obor kombinující klasický etnografický výzkum s kreativním audiovizuálním přístupem. V současnosti se podílí na produkci filmů FAMU International.
Bezprostředně po konferenci vás zveme na afterparty do POPOCAFEPETLU v Michelské ulici.