Tato akce již proběhla. Podívejte se na připravované akce.

Přednášející

Moderátoři

Petr Koubský

Dlouhá léta vedl známé Softwarové noviny, v anketě Křišťálová Lupa se stal Osobností roku. Byl editorem a spoluvydavatelem magazínu 067. Moderuje odborné konference. Učil na VŠE a na FF UK, vedl také vzdělávací instituci iCollege. V Deníku N je vedoucím rubriky Věda a technologie.

Ján Simkanič

Novinář a vydavatel, v současné době ředitel nezávislého Deníku N, který je prvním českým deníkem vzniklým od začátku na principu placeného digitálního obsahu. Do roku 2018 vedl 12 let internetové vydavatelství Internet Info, které vydává známé weby jako Lupa.cz, Měšec.cz, Podnikatel.cz, pořádá prestižní konference nebo anketu Křišťálová Lupa – Cena českého Internetu. V letech 2008 – 2018 stál v čele oborového Sdružení pro internetový rozvoj. Připravil úspěšný sborník vzpomínek Mé dětství v socialismu a sestavil ze svých textů knihy České nesvědomí, Přelud svobody a Mediální revoluce. Ve volném čase se věnuje olejomalbě. V digitálním prostředí je známý jako Simindr.

Přednášející

Daniel Dočekal

Internetový publicista, co navzdory věkové kategorii ví o sociálních sítích a souvisejících tématech tolik, že by na to možná měl dostat zbrojní pas. Konzultant v marketingu, bezpečnosti, ochrany soukromí, public relations. Autor knih a tisíců článků. Provozovatel 365tipu.cz

Lenka Holubová

Markeťačka, která prolítla herním marketingem pro deskovky i aplikace, založila s přáteli vlastní start-up, který se věnoval gamifikaci, zažila (a přežila) Kickstarter kampaň a momentálně je zamilovaná do B2B produktového a HR marketingu. Taky pomáhá firmám zlepšit brand zaměstnavatele, protože firmy hledají a nenachází, a tak je třeba jim trochu píchnout. Má ráda borůvkovou marmeládu.

Michal Charvát

Pracuje jako Data Manager v mediální skupině GroupM a působí jako člen metodologické komise SPIRu. Vystudoval management informací na VŠE. Nyní se věnuje hlavně analýze a vizualizaci dat a zkoušení nových věcí. Čím déle je na Facebooku, tím radši má Twitter. Příležitostně externě přednáší, hodně čte, málo píše.

Pavel Kasík

Vystudoval žurnalistiku a posléze Mediální studia na IKSŽ FSV UK v Praze. Zajímá se o informační technologie, angličtinu, baví ho jízda na kole a Frisbee Ultimate, rád fotografuje, píše a čte. Dlouhodobě sleduje způsoby, jakými se nakládá s vědeckými informacemi v médiích a ve společnosti. Od roku 2006 pracuje jako redaktor pro Technet.cz. Věnuje se zejména tématům jako jsou technologie, nová média, internetové společnosti a start-upy.

Marta Kolárová

Absolventka oboru Studia nových médií (@stunome) na FF UK. Hlavní oblastí jejího zájmu je spojení moderních technologií a hudby. V rámci diplomové práce se zabývala využíváním nových médií na českých hudebních školách a potenciálem jejich začlenění do výuky. V současné době pokračuje v Ph.D. studiu na Informační vědě, kde se specializuje na možnosti datového zpracování hudby a její strukturální analýzu. V roce 2014 vyměnila komerční sféru za @stunome, kde se podílí na tom, co je právě aktuální.

Lenka Kotvová

Tančí životem a světem sociálních sítí. Ve Visibility působí jako vedoucí social media oddělení, její hlavní specializací je strategie sociálních sítí. Při ní denně využívá i svůj lingvistický a PR background; tyto obory vystudovala v Praze a v Berlíně. Po studiích zamířila do velkých síťových agentur, od té doby pod jejíma rukama prošly desítky známých klientů. Je také autorkou a vedoucí projektu Chcipohlazeni.cz. Ani ve volném čase Lenka neopouští roli teamleadera; vede vlastní taneční skupinu, je choreografkou a momentálně trénuje již třetí generaci národních reprezentantů.

František Koukolík

MUDr. František Koukolík, DrSc., FCMA je český neuropatolog, spisovatel a publicista věnující se zejména popularizaci svého oboru. Vystudoval Fakultu všeobecného lékařství Univerzity Karlovy v Praze, specializace patologická anatomie a neuropatologie. Zaměřil se na neurodegenerativní choroby mozku. Od roku 1983 je primářem patologie Thomayerovy nemocnice v Praze, od roku 2013 emeritus. Věnuje se vědecké esejistice a vydal okolo sedmdesáti časopiseckých vědeckých publikací o vztahu poškození mozku a duševních funkcí. V současnosti přednáší na 3. lékařské fakultě UK v Praze a přispívá i do vysílání v Českém rozhlase a České televizi.

Lenka Krsová

Má titul z divadelní teorie a kritiky, s větší pravděpodobností ji ale znáte jako Dataholku. Se sociálními sítěmi začala v týmu Nových médií České televize, ale z oblasti plánování obsahových strategií se postupně přesunula do oblasti datové analýzy sociálních sítí v Socialbakers. Momentálně ji najdete jako marketingovou hlavu v síti tělocvičen Železná koule, kde využívá všechno, co se doteď naučila. Pokud zrovna necvičí, plánuje cesty do Švédska, hodně čte nebo pobíhá za psem.

Michal Lehečka

Michal Lehečka vystudoval socio-kulturní a historickou antropologii na Fakultě humanitních studií UK v Praze. Kde v současné době působí jako doktorand a externí asistent na Katedře Obecné antropologie. Mimo akademické činnosti se dlouhodobě věnuje aplikovanému výzkumu v rámci činnosti spolku Anthropictures. Jeho výzkumné zájmy směřují do roviny distribuce prostorové moci (zejména na Panelových sídlištích) a problematiky územního rozvoje, urbanismu a projevů "práva na město".

Jana Leitnerová

Od roku 2010 se věnuje marketingu, nejdříve PR, později se zaměřila na online komunikaci na sociálních sítích. Pomáhá firmám, neziskovým organizacím i jednotlivcům s prezentací na sociálních sítích, školí a přednáší o online komunikaci, bezpečnosti na sociálních sítích a o krizové komunikaci. V HateFree Culture tvoří obsah na web a sociální sítě, ověřuje a vyvrací hoaxy, školí a pomáhá organizacím s komunikací na sociálních sítích.

Aleksei Leontev

Aleksei je studentem magisterského programu VŠE zaměřeného na informační management. Má letité zkušenosti v oblasti účetnictví, kontrole a řízení financí v různých mezinárodních a ruských společnostech. Aleksei je také spolumajitelem maloobchodních prodejen v Estonsku.

Alena Macková

Je výzkumnou pracovnicí Institutu pro výzkum dětí, mládeže a rodiny a Mezinárodního politologického ústavu na FSS MU, kde vystudovala sociologii a politologii. Mezi její zájmy patří zejména politická komunikace, aktivismus a občanská angažovanost a jejich projevy v nových médiích. V současnosti pracuje na evropském výzkumném projektu, v jehož rámci se zabývá participací a aktivním občanstvím mladých lidí.

Lea Michalová

Lea Michalová (nar. 1992) vystudovala sociologii na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. V diplomové práci (2016) se zabývala analýzou agenda setting pomocí přímého měření v oblasti tematiky uprchlictví a migrace. Od roku 2015 působí v agentuře MEDIAN, s.r.o., kde se specializuje na sociální a politické výzkumy.

Dr. Antonin Pavlicek

Odborné zaměření Dr. Pavlíčka vyplývá z interdisciplinarity jeho vzdělání (aplikovaná informatika na FIS VŠE, mediální studia na FSV UK). Pohybuje se na pomezí informatiky a sociálních věd, konkrétně se orientuje problematiku Nových médií, multimédií a informační společnosti. V této oblasti vede řadu bakalářských a diplomových prací, je jmenován konzultantem doktorských disertačních prací v oblasti Social Media a Big Data. Jeho publikační činnost ve světové databázi Web of Knowledge je přístupná skrze aplikaci ResearcherID, případně ORCID či Google Scholar.

Dr. Pavlíček je v programovém výboru mezinárodní konference IDIMT, pořádá konferenci Systémové přístupy.

Peter Podolinský

Peter Podolinský nastartoval svou kariéru v marketingu ve společnosti Procter & Gamble v roce 1995. Odsud už jeho cesty vedly do reklamních, brandingových a digitálních agentur v Praze i v Londýně (BBDO, Y&R, Lambie-Nairn, TBWA). Dělal reklamy pro klienty jako Pepsi, Česká spořitelna, či Stock Božkov. S digitální agenturou iMACHINA, kterou založil a spoluvlastnil získal shortlist v Cannes Cyberlions 2002. Z pozice brand konzultanta pomohl z londýnské brandingové agentury Lambie-Nairn lokálním agenturám uvést na trh značku O2. Je podepsán pod komunikační strategií pro Raiffeisenbank i Heineken / Krušovice. V roce 2012 založil kliniku pro značky Brandclinic, ze které v roli brand konzultanta uzdravuje značky.

Daniel Prokop

Daniel Prokop (nar. 1984) je sociolog. Vede sociální a politický výzkum v agentuře MEDIAN a působí jako výzkumník na Fakultě sociálních věd UK. Zabývá se zejména kvantitativní metodikou, výzkumem volebního chování a politických postojů. V komerční praxi pak také mediálním výzkumem a v akademické praxi výzkumem chudoby a sociálního vyloučení. Pravidelně na tato témata přispívá do českých médií.

Janek Rubeš

Janek je český reportér, kameraman, dokumentarista a režisér. V roce 2006 začal coby člen dua Noisebrothers natáčet první virální videa v Čechách. Je autorem několika úspěšných internetových pořadů jako například Jak na to, Život v luxusu nebo Praha vs. prachy. Jeho posledním projektem je seriál videoprůvodců po Praze pro zahraniční turisty, kde radí, jak se nenechat napálit. Časopisem Forbes byl v roce 2016 zařazen do žebříčku 30 pod 30, který označuje 30 nejtalentovanějších lidí, kteří ještě nedosáhli věku 30 let.

Jakub Sedláček

Čerstvý absolvent Studií nových médií, méně čerstvý potom překladatelství a tlumočnictví na ÚTRL FF UK. Živí se natáčením videoklipů plných youtuberů a jako hudební producent popu a toho nejohavnějšího popu. Přitom ještě před pár lety jako slušný chlapec objížděl republiku s nu-metalovou kapelou. Chtěl by dělat hry, ale jelikož zatím zvládne akorát engine pro textovou adventuru, většinu času je spíš hraje a říká tomu sebevzdělávání.

Jindřich Šídlo

V médiích se pohybuje od roku 1992. 9 let byl reportérem v Respektu,  4 roky v Mladé frontě DNES a 1,5 roku vedl domácí zpravodajství v České televizi. Od roku 2010 do roku 2016 pracoval jako komentátor v Hospodářských novinách. V loňském roce pomáhal s rozjezdem Seznam zpráv, kde nyní působí jako šéfreportér. Je držitelem Peroutkovy ceny a Novinářské ceny. Ženatý otec 3 dcer.

Martin Šinkovský

Dlouholetý copywriter, kreativec a strážce veškerého psaného obsahu v agentuře Elite BTW. Díky tomu se podílel na práci mimo jiné pro E.ON, O2, Generali, ČSOB, Raiffeisenbank, Českou pojišťovnu, Hypoteční banku či Racio. Ve volném čase píše knihy pro děti a komiksové scénáře.

Josef Šlerka

Josef je sémiotik a odborník na analýzu dat ze sociálních sítí. Vedl Nadační fond nezávislé žurnalistiky a předtím také výzkum ve firmě Socialbakers. Mimo jiné působí jako vysokoškolský pedagog (vede obor Studia nových médií) na Karlově univerzitě, kterou také vystudoval. V roce 2014 získal titul osobnost roku v rámci cen českého internetu Křišťálová lupa. Založil překladatelský časopis Plav.

Marek Švrkala

Už od malička ho fascinoval internet - ať už coby nadšeného chataře na XChatu, prvního registrovaného uživatele Aukra v České republice nebo tvůrce blogu o hubnutí. Po absolvování žurnalistiky na FSV UK se přesunul za novými médii na FF UK. Na @stunome ho nejvíce zajímaly počítačové hry, jimiž se zabýval nejen v diplomové práci, ale i v profesním životě jako autor Hrej.cz. Dnes se věnuje zejména testování webů v digitální agentuře Actum, svět her ho ale stále fascinuje, což dokazuje i při lovu Pokémonů. Vedle her virtuálních stíhá hrát první ligu florbalu a starat se o dva kocoury a pět včelstev.