Herní průmysl v posledních letech zasáhly změny, které procházejí celým zábavním průmyslem. Trh ovlivňuje internet, který umožňuje lidem snadněji vyhledávat to, co je skutečně zajímá. Lidé mění své nákupní zvyky a tomu se musí přizpůsobovat i herní vývojářské týmy a vydavatelé. Tvůrci her tak mění zažité způsoby monetizace a hráči využívají nové distribuční modely, jež mnohdy prospívají nezávislé vývojářské scéně. S drobným zpožděním oproti vyspělým západním trhům změny, které charakterizuje nástup digitální distribuce, crowdfunding nebo využívání free-to-play modelu, zasáhly i Českou republiku. Chcete vědět jak?
QA Specialist
Už od malička ho fascinoval internet - ať už coby nadšeného chataře na XChatu, prvního registrovaného uživatele Aukra v České republice nebo tvůrce blogu o hubnutí. Po absolvování žurnalistiky na FSV UK se přesunul za novými médii na FF UK. Na @stunome ho nejvíce zajímaly počítačové hry, jimiž se zabýval nejen v diplomové práci, ale i v profesním životě jako autor Hrej.cz. Dnes se věnuje zejména testování webů v digitální agentuře Actum, svět her ho ale stále fascinuje, což dokazuje i při lovu Pokémonů. Vedle her virtuálních stíhá hrát první ligu florbalu a starat se o dva kocoury a pět včelstev.
Seznamka Tinder se jen hemží samými kočkami. Co když se ale mezi ně připletou ty čtyřnohé? Ukážeme si, jak jsme propašovali útulkové nalezence mezi početnou skupinu lidí toužících po pohlazení. A jak projekt Chcipohlazeni.cz posunul pravidla hry v českém marketingu.
Jaké jsme zaznamenali reakce? Jak vypadalo zákulisí projektu? A změnil nějak životy svých protagonistů? Stavte se a to všechno se dozvíte – samozřejmě mezi záběry roztomilých koťátek.
Senior Content Strategist
Tančí životem a světem sociálních sítí. Ve Visibility působí jako vedoucí social media oddělení, její hlavní specializací je strategie sociálních sítí. Při ní denně využívá i svůj lingvistický a PR background; tyto obory vystudovala v Praze a v Berlíně. Po studiích zamířila do velkých síťových agentur, od té doby pod jejíma rukama prošly desítky známých klientů. Je také autorkou a vedoucí projektu Chcipohlazeni.cz. Ani ve volném čase Lenka neopouští roli teamleadera; vede vlastní taneční skupinu, je choreografkou a momentálně trénuje již třetí generaci národních reprezentantů.
Že nás na netu všude pronásleduje ta košile, kterou tajně už dva dny checkujeme a čekáme, až ji zlevní, nás asi nepřekvapí. Chystá se ale na nás totéž i s pracovními pozicemi? Dokáže Facebook nebo Google vytušit, že vás to v práci už prudí, nebo že máte novou známost v jiném městě a zvažujete, že se za ní přestěhujete? Vypadá to, že ano, a proto se sociálním sítím a novým technologiím v HR mrknem na zoubek. Všemu navíc nahrává skutečnost, že se momentálně firmy o lidi vyloženě perou a na číhanou se nevydávají už jen na pracovní portály.
Product Marketing Manager
Markeťačka, která prolítla herním marketingem pro deskovky i aplikace, založila s přáteli vlastní start-up, který se věnoval gamifikaci, zažila (a přežila) Kickstarter kampaň a momentálně je zamilovaná do B2B produktového a HR marketingu. Taky pomáhá firmám zlepšit brand zaměstnavatele, protože firmy hledají a nenachází, a tak je třeba jim trochu píchnout. Má ráda borůvkovou marmeládu.
Až jednou zmizí Facebook (a on zmizí), jaký to bude mít dopad na šíření informací? Hoaxy najednou ztratí hlavní distribuční kanál, pravda bude jen pro nejbohatší. Bude mít práce novináře (jak ji známe dnes) ještě vůbec smysl? Kdo bude vlastnit média? A jakou budou mít média strukturu? Je nasnadě, že současný model je přežitek, který se dlouho neudrží. Součástí prezentace budou i možnosti, aby budoucnost nebyla tak temná.
Creative Cheerleader
Dlouholetý copywriter, kreativec a strážce veškerého psaného obsahu v agentuře Elite BTW. Díky tomu se podílel na práci mimo jiné pro E.ON, O2, Generali, ČSOB, Raiffeisenbank, Českou pojišťovnu, Hypoteční banku či Racio. Ve volném čase píše knihy pro děti a komiksové scénáře.
Lidi máte, produkt máte, marketingové poučky taky. Co když ale pracujete s cílovkou, jejímž hlavním KPI je míra vlastní lenosti?
Povím vám, jak se nám v Železné kouli daří skrz online svět motivovat lidi, aby se k nám přihlásili, cvičili s radostí a ještě u toho vydrželi několik let. A nevynechám ani ukázky toho, jak několik promyšleně zacílených reklam odstartovalo proměny našich studentů z dimenzí vyčerpaných kancelářských krys do sfér superhrdinů. U nás to Facebookem totiž všechno teprve začíná.
Datová analytička
Má titul z divadelní teorie a kritiky, s větší pravděpodobností ji ale znáte jako Dataholku. Se sociálními sítěmi začala v týmu Nových médií České televize, ale z oblasti plánování obsahových strategií se postupně přesunula do oblasti datové analýzy sociálních sítí v Socialbakers. Momentálně ji najdete jako marketingovou hlavu v síti tělocvičen Železná koule, kde využívá všechno, co se doteď naučila. Pokud zrovna necvičí, plánuje cesty do Švédska, hodně čte nebo pobíhá za psem.
Možnosti (sebe)vzdělávání v oblasti hudby se s rozšířením internetu a sociálních sítí radikálně změnily. Jak moc může být studium harmonie, osvojování si hry na kytaru nebo komponování vlastních skladeb jiné v online prostředí? Hudební kyberprostor je často přístupný zcela zdarma a komukoliv, kdo ví, kde hledat.
Ph.D. student
Absolventka oboru Studia nových médií (@stunome) na FF UK. Hlavní oblastí jejího zájmu je spojení moderních technologií a hudby. V rámci diplomové práce se zabývala využíváním nových médií na českých hudebních školách a potenciálem jejich začlenění do výuky. V současné době pokračuje v Ph.D. studiu na Informační vědě, kde se specializuje na možnosti datového zpracování hudby a její strukturální analýzu. V roce 2014 vyměnila komerční sféru za @stunome, kde se podílí na tom, co je právě aktuální.
Každý z nás je najde ve svém feedu. Přátele, kteří ze záhadných důvodů dokumentují své brunche, #coffeewithfriends i večeře. Proč to dělají? Kdo se řadí mezi nejvlivnější české foodies? A jaký dopad má online komunikace o jídle na svět offline, tedy na majitele gastronomických podniků a jejich byznys? Přednáška, u které dostanete hlad.
V naší prezentaci, s panem doktorem Pavlíčkem, ukážeme výsledky výzkumu, ve kterém jsme porovnávali uživatelské chování na dvou rozdílných sociálních sítích – Vkontakte a Facebooku. Snažili jsme se najít podobné rysy i rozdíly v chování jejich uživatelů. Předmětem výzkumu byly oficiální účty velkých brandů (Adidas, Zara, Sony, National Geographic atd.) na obou sítích. Hlavní podmínkou byla totožnost obou komunit jak na Vkonktakte, tak na Facebooku (oficiální stránka, stejné značky, stejné kategorie). Úkolem výzkumu bylo analyzovat klíčové ukazatele zvyšující engagement uživatelů. Jako faktory jsme určili: aktivitu podle dnu v týdnu, čas aktivity, „liky“, sdílení, komentáře, aktivita podle typu obsahu.
(Prezentace v anglickém jazyce bez překladu)
Student ISM program
Aleksei je studentem magisterského programu VŠE zaměřeného na informační management. Má letité zkušenosti v oblasti účetnictví, kontrole a řízení financí v různých mezinárodních a ruských společnostech. Aleksei je také spolumajitelem maloobchodních prodejen v Estonsku.
VŠ pedagog
Odborné zaměření Dr. Pavlíčka vyplývá z interdisciplinarity jeho vzdělání (aplikovaná informatika na FIS VŠE, mediální studia na FSV UK). Pohybuje se na pomezí informatiky a sociálních věd, konkrétně se orientuje problematiku Nových médií, multimédií a informační společnosti. V této oblasti vede řadu bakalářských a diplomových prací, je jmenován konzultantem doktorských disertačních prací v oblasti Social Media a Big Data. Jeho publikační činnost ve světové databázi Web of Knowledge je přístupná skrze aplikaci ResearcherID, případně ORCID či Google Scholar.
Dr. Pavlíček je v programovém výboru mezinárodní konference IDIMT, pořádá konferenci Systémové přístupy.