V naší prezentaci, s panem doktorem Pavlíčkem, ukážeme výsledky výzkumu, ve kterém jsme porovnávali uživatelské chování na dvou rozdílných sociálních sítích – Vkontakte a Facebooku. Snažili jsme se najít podobné rysy i rozdíly v chování jejich uživatelů. Předmětem výzkumu byly oficiální účty velkých brandů (Adidas, Zara, Sony, National Geographic atd.) na obou sítích. Hlavní podmínkou byla totožnost obou komunit jak na Vkonktakte, tak na Facebooku (oficiální stránka, stejné značky, stejné kategorie). Úkolem výzkumu bylo analyzovat klíčové ukazatele zvyšující engagement uživatelů. Jako faktory jsme určili: aktivitu podle dnu v týdnu, čas aktivity, „liky“, sdílení, komentáře, aktivita podle typu obsahu.
(Prezentace v anglickém jazyce bez překladu)
Aleksei je studentem magisterského programu VŠE zaměřeného na informační management. Má letité zkušenosti v oblasti účetnictví, kontrole a řízení financí v různých mezinárodních a ruských společnostech. Aleksei je také spolumajitelem maloobchodních prodejen v Estonsku.
Odborné zaměření Dr. Pavlíčka vyplývá z interdisciplinarity jeho vzdělání (aplikovaná informatika na FIS VŠE, mediální studia na FSV UK). Pohybuje se na pomezí informatiky a sociálních věd, konkrétně se orientuje problematiku Nových médií, multimédií a informační společnosti. V této oblasti vede řadu bakalářských a diplomových prací, je jmenován konzultantem doktorských disertačních prací v oblasti Social Media a Big Data. Jeho publikační činnost ve světové databázi Web of Knowledge je přístupná skrze aplikaci ResearcherID, případně ORCID či Google Scholar.
Dr. Pavlíček je v programovém výboru mezinárodní konference IDIMT, pořádá konferenci Systémové přístupy.