UX designer & UX copywriter
Absolventka oboru Studia nových médií na FF UK, kde zároveň přednáší o výzkumu na sociálních sítích. Čtyři roky sbírala zkušenosti v reklamě, ale po skončení studií se rozhodla přiblížit více technologiím a nyní je součástí týmu George, internetového bankovnictví České spořitelny.
Univerzální knihovna lidského vědění, vize, po níž toužíme přes sto let. Je dnešní Web uskutečněním této vize? Nebo jde o pustinu slepých odkazů, mrtvých dokumentů a mizejících stránek? Jaké byly představy raných vizionářů Webu a jak je oživit?
Vývojář
Honza je absolvent oboru Studia nových médií na FF UK, vývojář ve společnosti Socialbakers a lektor kurzů Czechitas. Jeho profesní i akademické zájmy se točí kolem webu jako technologie i jako média.
Zpětná vazba je pro lidský organizmus natolik přirozená, že si ji často ani neuvědomujeme. Budeme zdravější, když namísto biofeedbacku vlastního těla začneme upřednostňovat externalizovanou zpětnou vazbu od zařízení nebo aplikace v telefonu a využijeme tak neomezeného potenciálu cloudové výpočetní kapacity, neuronových sítí a umělé inteligence? V tomto příspěvku vám představím právě probíhající výzkum v oblasti Quantified Self (sebeměření a kvantifikace života) na FF UK a představím klíčové otázky, na které se v něm zaměřujeme. Zamyslete se společně se mnou nad implikacemi plynoucími ze života ve společnosti, kde lidé přirozeně kyborgizují informatickou složku svého těla.
Tajemník online i v terénu
Jakub je absolventem oboru Studia nových médií (@stunome) Filozofické fakulty Univerzity Karlovy, kde již šestým rokem působí jako tajemník, lektor a nejnověji i jako doktorand. Po zkušenostech s CSR, projekty firemního dobrovolnictví a koordinaci vývoje platformy pro párování pracovních nabídek s nezaměstnanými skrze sémantická data (@damepraci), se jeho odborný zájem přesunul k oblasti #quantifiedself, #wearables a #bigdata, která je i rámcem jeho dizertačního projektu. Beznadějný new media lover a #fitbit addict.
Chodí se Jindřich Šídlo na Twitter jen "vykecávat"? Co je typická skladba tweetů Filipa Horkého? Opravdu novináři hrdě stojí za tweety svých domácích redakcí? Jak to zjistit a co s tím dál? I to se dozvíte z výsledků výzkumu Twitteru a jeho uživatelů z řad českých novinářů.
Datová analytička
Má titul z divadelní teorie a kritiky, s větší pravděpodobností ji ale znáte jako Dataholku. Se sociálními sítěmi začala v týmu Nových médií České televize, ale z oblasti plánování obsahových strategií se postupně přesunula do oblasti datové analýzy sociálních sítí v Socialbakers. Momentálně ji najdete jako marketingovou hlavu v síti tělocvičen Železná koule, kde využívá všechno, co se doteď naučila. Pokud zrovna necvičí, plánuje cesty do Švédska, hodně čte nebo pobíhá za psem.
Tajemník online i v terénu
Jakub je absolventem oboru Studia nových médií (@stunome) Filozofické fakulty Univerzity Karlovy, kde již šestým rokem působí jako tajemník, lektor a nejnověji i jako doktorand. Po zkušenostech s CSR, projekty firemního dobrovolnictví a koordinaci vývoje platformy pro párování pracovních nabídek s nezaměstnanými skrze sémantická data (@damepraci), se jeho odborný zájem přesunul k oblasti #quantifiedself, #wearables a #bigdata, která je i rámcem jeho dizertačního projektu. Beznadějný new media lover a #fitbit addict.
Datová analytička
Má titul z divadelní teorie a kritiky, s větší pravděpodobností ji ale znáte jako Dataholku. Se sociálními sítěmi začala v týmu Nových médií České televize, ale z oblasti plánování obsahových strategií se postupně přesunula do oblasti datové analýzy sociálních sítí v Socialbakers. Momentálně ji najdete jako marketingovou hlavu v síti tělocvičen Železná koule, kde využívá všechno, co se doteď naučila. Pokud zrovna necvičí, plánuje cesty do Švédska, hodně čte nebo pobíhá za psem.
UX designer & UX copywriter
Absolventka oboru Studia nových médií na FF UK, kde zároveň přednáší o výzkumu na sociálních sítích. Čtyři roky sbírala zkušenosti v reklamě, ale po skončení studií se rozhodla přiblížit více technologiím a nyní je součástí týmu George, internetového bankovnictví České spořitelny.
Vývojář
Honza je absolvent oboru Studia nových médií na FF UK, vývojář ve společnosti Socialbakers a lektor kurzů Czechitas. Jeho profesní i akademické zájmy se točí kolem webu jako technologie i jako média.
Umělá inteligence pronikla do světa online marketingu teprve nedávno, nicméně její pokroky jsou rychlé a zásadní pro celé odvětví. Již nyní algoritmy zpracovávají obrovské množství informací a přizpůsobují reklamy na míru. Jaké nastanou inovace v online marketingu za pár let? Naplní se vize společnosti Google o kompletní automatizaci a personalizaci reklamy a jak do všeho zasáhne chystaná regulace sběru osobních údajů?
Fragile media
Digitálem protřelý, starý kocour online agentury Fragile media. Dá se říct, že šel okolo zrodu českého internetu. Zajímají ho nové možnosti online marketingu obohacené o využití umělé inteligence, automatizace, strojového učení a personalizace.
Zástupce ředitele
Ústav pro českou literaturu AV ČR
Karel Piorecký vystudoval bohemistiku a germanistiku. Působí v Ústavu pro českou literaturu AV ČR, kde se věnuje zejména dějinám české poezie 20. a 21. století a vztahu nových médií a literatury. V roce 2016 publikoval monografii Česká literatura a nová média, která představuje první zevrubný příspěvek k tomuto tématu v oblasti literárněvědné bohemistiky. Věnuje se též literární kritice.
Opakovaně mluvíme o nahrazování člověka algoritmy umělé inteligence. Podívejme se ale, jak tento fenomén ovlivňuje a akceleruje konvergence všech tzv. exponenciálních technologií a dalších vlivů ve společnosti.
Founder
Petr Šrámek je český vizionář, podnikatel, mentor a popularizátor umělé inteligence. Věří, že věda a technologie mohou pomoci lidstvu dosáhnout nové, lepší úrovně existence. Po 27 letech úspěšné podnikatelské kariéry v oblasti informačních technologií založil a řídí mezinárodní AI Startup Incubator, jehož cílem je vybrat ty nejlepší nápady a projekty, využívající umělé inteligence, a připravit je pro globální trh. Petr je spoluzakladatelem Plaftformy umělé inteligence při Svazu průmyslu České republiky, který je poradním orgánem Evropské unie. Je členem organizace Petera Diamandise Abundance 360 Digital.
Průběžná zpráva o tom jak prakticky nakládám s daty z Fitbitu a k jakému světu se tak přibližuji a od jaké světa se vzdaluji.
Sémiotik, vedoucí Studií nových médií
MediaRating a Mapa médií Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky (NFNZ)
Josef je sémiotik a odborník na analýzu dat ze sociálních sítí. Vedl Nadační fond nezávislé žurnalistiky a předtím také výzkum ve firmě Socialbakers. Mimo jiné působí jako vysokoškolský pedagog (vede obor Studia nových médií) na Karlově univerzitě, kterou také vystudoval. V roce 2014 získal titul osobnost roku v rámci cen českého internetu Křišťálová lupa. Založil překladatelský časopis Plav.
Zástupce ředitele
Ústav pro českou literaturu AV ČR
Karel Piorecký vystudoval bohemistiku a germanistiku. Působí v Ústavu pro českou literaturu AV ČR, kde se věnuje zejména dějinám české poezie 20. a 21. století a vztahu nových médií a literatury. V roce 2016 publikoval monografii Česká literatura a nová média, která představuje první zevrubný příspěvek k tomuto tématu v oblasti literárněvědné bohemistiky. Věnuje se též literární kritice.
Sémiotik, vedoucí Studií nových médií
MediaRating a Mapa médií Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky (NFNZ)
Josef je sémiotik a odborník na analýzu dat ze sociálních sítí. Vedl Nadační fond nezávislé žurnalistiky a předtím také výzkum ve firmě Socialbakers. Mimo jiné působí jako vysokoškolský pedagog (vede obor Studia nových médií) na Karlově univerzitě, kterou také vystudoval. V roce 2014 získal titul osobnost roku v rámci cen českého internetu Křišťálová lupa. Založil překladatelský časopis Plav.
Founder
Petr Šrámek je český vizionář, podnikatel, mentor a popularizátor umělé inteligence. Věří, že věda a technologie mohou pomoci lidstvu dosáhnout nové, lepší úrovně existence. Po 27 letech úspěšné podnikatelské kariéry v oblasti informačních technologií založil a řídí mezinárodní AI Startup Incubator, jehož cílem je vybrat ty nejlepší nápady a projekty, využívající umělé inteligence, a připravit je pro globální trh. Petr je spoluzakladatelem Plaftformy umělé inteligence při Svazu průmyslu České republiky, který je poradním orgánem Evropské unie. Je členem organizace Petera Diamandise Abundance 360 Digital.