Enormní a často nerealistická očekávání, které vyvolala vlna zájmu o velká data a umělou inteligenci, v lecčems připomínají devadesátkovou .com bubble. Vidina umělé inteligence neomylně nacházející růže mezi trním totiž vede vedení firem k omylu, že potřebu pravidelné dodávky mléka nejlépe vyřeší budováním vlastního velkokapacitního kravínu s býky. Selhání přináší v lepším případě vystřízlivění, v horším případě trvalou skepsi. Přitom by si stačilo najít spolehlivého mlékaře.
Jan se již drahně let věnuje projektům na rozhraní datové integrace, strojového učení a digitálního marketingu, a to ve společnosti Gauss Algorithmic, kterou pro nedostatek vhodných kádrů rovněž vede. Kromě toho vnáší chaos i do dalších společností sdružených v technologickém hubu MindForge, především do digitální agentury Cognito.cz a MBTRTB systému Colpirio.