Tato akce již proběhla. Podívejte se na připravované akce.

Program

VELKÝ SÁL (1. patro, dveře č. 131)

8:15 - 9:00

Registrace

9:00 - 10:00

Keynote

Patrick Zandl Patrick Zandl

Vedoucí projektu Turris

CZ.NIC, zájmové sdružení právnických osob

Patrick Zandl

Patrick Zandl v roce 1996 založil zpravodajský Mobil server, později rozjížděl internetovou televizi Stream.cz a šéfredaktoroval Lupu. Dnes je vedoucím projektu bezpečnostních routerů Turris v CZ.NIC. Zaměřuje se na mobilní komunikace a bezpečnost.

10:00 - 10:30

Coffee break

Blok sociální média

10:30 - 10:50

Užití sociálních sítí pro SEO

Pavel Ungr Pavel Ungr

CEO & SEO

Pavel Ungr

Pavel Ungr

Pavel je jedním z největších expertů na SEO ve středoevropském regionu. Poté, co prošel povinnou agenturní fází, se už několik let úspěšně pohybuje na volné noze, kde pracuje pro ty nejzajímavější zákazníky a zároveň své praktické znalosti předává dále prostřednictvím svých školení a přednášek. V letošním ročníku soutěže je garantem kategorie SEO.

10:50 - 11:10

O webové memetice aneb jak mapovat internetové memy v prostředí blogosféry a sociálních sítí

Barbora Buchtová

PR a konzultant

RobertNemec.com

Bára Buchtová vystudovala magisterský studijní obor Informační studia a knihovnictví na Masarykově univerzitě. Ve své diplomové práci se věnovala problematice mapování internetových memů v prostředí blogosféry a sociálních sítí a ke stejnému tématu se vrátí i ve svém příspěvku na New Media Inspiration. Mimo sociálních sítí ji velice zajímají problémy knihoven, jejich rozvoj a inovace. Také se věnuje projektu Audioknihy.net, zaměřenému na propagaci audioknih. V současné době je zaměstnaná v internetové agentuře RobertNemec.com.

11:10 - 11:30

Sociální média ve zdravotnictví

Tomáš Pruša Tomáš Pruša

Odborný pracovník, pedagog (PřF a LF MU)

MASARYKOVA UNIVERZITA

Tomáš Pruša

Tomáš pracuje v Centru pro výzkum toxických látek v prostředí (PřF MU) v týmu, který dlouhodobě sleduje determinanty lidského zdraví. Přednáší na Lékařské fakultě MU a v Kabinetu informačních studií a knihovnictví FF MU. Oblastí jeho zájmu jsou nutriční epidemiologie, úloha nových médií v oblasti péče o zdraví a kvalita a přístupnost informací ve zdravotnictví. Výsledky své práce prezentoval např. na konferenci Medicine 2.0 v Bostonu, Londýně či na Hawaji. Je také jediným přednášejícím na lékařských fakultách v ČR přednášející v českém znakovém jazyce a dnes zajišťuje adaptaci prvního neslyšícího studenta na UTB ve Zlíně.

11:30 - 11:50

Využití sociálních sítí v žurnalistice

Michal Ischia Michal Ischia

Digital Media Editor • Respekt

Economia

Michal Ischia

Editor digitálních médií týdeníku Respekt. Vystudoval informační management a žurnalistiku na VŠE v Praze. Je zodpovědný za komunikaci Respektu na sociálních sítích. Koordinuje vývoj internetových projektů a aplikací pro digitální zařízení. Snaží se propojovat prostředí redakce tištěného média s online světem.

11:50 - 13:30

Oběd (zajištěn pouze pro účastníky hradící plné vstupné)

13:30 - 14:30

Keynote: Umělá inteligence

Roman Neruda Roman Neruda

Vědec, pedagog

Akademie věd České republiky

Roman Neruda

Roman je vědeckým pracovníkem Ústavu informatiky AV ČR a přednáší na MFF UK v Praze. Zabývá se modely umělé inteligence inspirovanými přírodou, jako jsou neuronové sítě, evoluční algoritmy a multiagentní systémy, a jejich aplikacemi v data miningu nebo robotice. Po večerech se věnuje literatuře, fotografii a hraje ve skupině Sdružení rodičů a přátel RoPy.

14:30 - 14:50

České politické strany na Facebooku

Jan Perla

Social Media Specialist

OgilvyInteractive

14:50 - 15:10

Kvalitativní výzkum online sociálních sítí

Jakub Macek Jakub Macek

Vedoucí mediálních studií a žurnalistiky Fakulty sociálních studií

MASARYKOVA UNIVERZITA

Jakub Macek

Jakub Macek je sociolog médií. Působí na Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity, kde vede Katedru mediálních studií a žurnalistiky. Ve své výzkumné práci se věnuje mediálním publikům a jejich probíhající proměně, přičemž v posledních letech se výrazně soustředí na problém důvěry v média a na roli médií v politické a společenské polarizaci.

15:10 - 15:30

Role a využití social media pro PR oddělení firem a institucí

Eduard Piňos Eduard Piňos

Planning Director

MarkBBDO

Eduard Piňos

Eduard pracuje v komunikaci téměř 12 let. Pro značku Samsung získal první Effie v ČR udělenou čistě za dlouhodobou komunikaci značky na sociálních sítích a stál také za první českou kampaní na platformě WhatsApp realizovanou pro T-Mobile. V rámci O2 zase vybudoval dodnes fungující social media customer care tým v rámci programu O2 Guru. Jako strategický plánovač se podílel na kampaních Air Bank, s níž získal další Effie za kampaň na půjčky. V rámci práce pro Tesco mimo jiné strategicky vedl projekt rebrandingu Tesco Online Nákupy pro 4 země. B2B zkušenosti sbíral jako hlavní komunikační stratég pro kampaně IBM v rámci regionu CEE. Globální digitální projekty si ozkoušel při práci pro Škoda Auto. 

Poslední rok strávil v Singapuru na pozici Senior Digital Strategist se zaměřením na celý region APAC s orientací především na mobilní reklamu a sociální sítě. Mezi jeho klienty patřily Hilton, Martell, softwarová společnost Rockwell Automation a singapurské letiště Changi.

Veškerou svou práci staví na těchto pilířích: data a výzkum, efektivní kreativita a integrace offline a online světa a v současnosti působí na pozici Planning Director MarkBBDO.

15:30 - 15:50

Facebook není nástrojem přímého marketingu

Olga Zbranek Biernátová Olga Zbranek Biernátová

Knihovník a social media specialist

Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

Olga Zbranek Biernátová

Olga vystudovala v Brně Informační studia a knihovnictví a již během studií působila v oblasti online marketingu v rámci skupiny Guerrilla Readers a realizovala řadu projektů na podporu čtenářství. Přes 4 roky působila v Knihovně UTB jako marketingový specialista, lektor informačního vzdělávání a projektový manažer. Mimo svou knihovnickou práci podnikala v oblasti social media marketingu se zaměřením zejména na knižní trh (dlouhodobá spolupráce např. s nakladatelství Kniha Zlín). Aktuálně se stará o online marketing knihkupecké sítě Neoluxor a učí na univerzitě v Brně a ve Zlíně.

15:50 - 16:30

Coffee break

Blok use cases měření v sociálních médiích

16:30 - 16:50

Obchod s hloupostí na Facebooku

Ondřej Jireš Ondřej Jireš

Sherpas

Ondřej Jireš

Ondřej se specializuje na marketing v sociálních médiích. Navrhuje klientům strategii propagace a vytváří kreativní koncepty kampaní. Svůj první blog založil v roce 1998, v letech 2000 - 2008 byl šéfredaktorem úspěšného komunitního portálu a internetového magazínu Fantasy Planet. Absolvoval Studia nových médií na Univerzitě Karlově. Věnuje se nejen marketingu a PR, ale také publicistice, copywritingu, editorské a redakční činnosti a (novo)mediální teorii. Má rád cestování a turistiku, sleduje hokej a významnou část volného času věnuje literatuře a komiksům. Jako editor povídkových antologií získal několik žánrových ocenění.

16:50 - 17:10

Paralelní monitoring sociálních médií pro více zemí

Václav Novák Václav Novák

Architekt monitorovacího systému

Yellow Snow

Václav Novák

Václav Novák (@hlidka) získal Ph.D. z počítačové lingvistiky na Matematicko-fyzikální fakultě UK za práci o sémantických sítích. Podílel se na výzkumných projektech zpracování středověkých rukopisů v Národní knihovně a strojového překladu na Johns Hopkins University v USA. Za svoji vědeckou práci získal ocenění Innovative Student Annotation Award. Na různých univerzitách přednášel kvantitativní metody výzkumu, statistiku a matematiku. V současnosti pokračuje v počítačovém zpracování přirozených jazyků pro novou monitorovací platformu yeseter.com a v účinkování v tubovém kvartetu Síla.

17:10 - 17:30

Názor netřeba napsat, stačí kliknout

Martin Petrášek Martin Petrášek

Ředitel společnosti

eMerite

Martin Petrášek

Martin Petrášek, ředitel eMerite, s.r.o. Původním povoláním investigativní novinář a televizní reportér. V roce 2002 spoluzaložil společnost eMerite, která měří a vyhodnocuje spotřebitelské chování zákazníků - webovou analytikou, monitoringem internetových diskusí a neuromarketingovými výzkumy.

17:30 - 17:50

Jak měříme efektivitu výkonnostní kampaně na Facebooku

Eliška Hutníková Eliška Hutníková

Data analyst

Ataxo Interactive

Eliška Hutníková

Eliška působí v týmu Social Insider, nástroje pro monitoring sociálních sítí v Ataxu Interactive. Stará se o to, aby data z monitoringu přinášela klientům užitečné informace, zabývá se vyhodnocováním a zlepšováním efektivity aktivit nebo analýzou fanouškovské základny. Dřív působila jako social media specialistka v agentuře H1.cz. Absolvovala studia nových médií na Filozofické fakultě UK. 

18:30 - 22:30

Večerní networking

Budeme velice rádi, když se s námi po skončení programu na hlavní budově přesunete do Atmosphere (Smetanovo nábřeží 14) vzdálené asi 7 min. chůze podél Vltavy směrem k Národnímu divadlu, kde bude od 18:30 probíhat večerní networking.
Zveme vás na welcome drink, na další konzumaci je domluvená 10% sleva.

MALÝ SÁL (2. patro, dveře č. 200, dopoledne blok Sociální média, odpoledne workshopy)

10:30 - 10:50

Internet je nehlídané pískoviště

Michal Pátek Michal Pátek

Marketingový specialista

Michal Pátek

Během neúspěšných pokusů zamilovat si studium na ČVUT jsem dálkově absolvoval Filmovou vědu na FF MU. Humanitně jsem smýšlel i při výběru navazujícího oboru, a tak jsem si vybral Studia Nových Médií na FF UK, kde doposud studuji. Vždy mě fascinovala média, po filmu objevuji taje internetu, především z hlediska sociálních sítí a virálního marketingu. Tomu jsem se rozhodl věnovat i ve své diplomové práci. V současnosti pracuji jako marketingový specialista v cestovní kanceláři Exclusive Tours.

10:50 - 11:10

Důvěra v online sociálních sítích

Veronika Trachtová Veronika Trachtová

Analytik obsahu sociálních médií a online diskusí

Veronika Trachtová

Kouzlu online sociálních sítí jsem podlehla sice nedávno, zato intenzivně. V současné době se jimi zabývám jednak jako analytik obsahu sociálních médií a online diskusí pro společnost eMerite, a dále v rámci doktorandského studia informační vědy na FF UK. Zaměřuji se na fenomén důvěry v sociálních sítích, čímž navazuji na svou diplomovou práci v oboru Studia nových médií, kde jsem zkoumala utváření identity v sociálních sítích s důrazem na její narativní prvky. V Respekt institutu se podílím na projektu Inovace pro společnost, jehož cílem je podpora rozvoje společenských inovací založených na nových technologiích. Mám moc ráda zelenou barvu, a proto při práci na projektech používám zásadně zelený či černý fix.

11:10 - 11:30

Typologie uživatelů: sociální sítě a knihovny

Štěpánka Tůmová Štěpánka Tůmová
Štěpánka Tůmová

Štěpánka Tůmová odpromovala na Slezské univerzitě v Opavě, kde se věnovala oboru Informační studia a knihovnictví. Po ukončení studií nastoupila do Ústřední knihovny Filozoficko-přírodovědecké fakulty Slezské univerzity, kde působila jako odborný knihovník. Zde získala mnoho cenných a praktických zkušeností. Od roku 2008 pracuje jako asistentka na Oddělení informační vědy Ústavu informatiky Slezské univerzity v Opavě. Vyučuje celou řadu odborných předmětů s důrazem na témata, která souvisí se sociálními médii, např. Patron Driven Acqsition, sociální komunikace v elektronickém prostředí, sociální média jako informační zdroj. V současné době studuje jako externí doktorandka na Ústavu informačních studií a knihovnictví Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze, tématem její disertační práce jsou sociální sítě. Zajímá se o knihovny a vše co s nimi souvisí.

11:30 - 11:50

Martin Jerkovič: Challenging students to work on real world tasks

Petr Běla
11:50 - 13:30

Oběd (zajištěn pouze pro účastníky hradící plné vstupné)

14:30 - 15:10

Problematika sestavování rankingu

Dušan Janovský Dušan Janovský

Konzultant vyhledávacích algoritmů

Seznam.cz

Dušan Janovský

Dušan Janovský působí v internetovém oboru od roku 2002, kdy poprvé nastoupil do české portálové jedničky Seznam.cz. Tady se střídavě věnoval kódování, PPC systémům, fulltextu a od roku 2008 v Seznamu vede tým fulltextového vyhledávání. Během své kariéry krátce působil také v oblasti poradenství a to pro společnost Google. V oblasti tvorby webů je autorsky spojen s renomovaným projektem www.jakpsatweb.cz, v posledních letech stál u zrodu několika obsahových webů o cestování kreta.rovnou.cz, bulharsko.evropou.cz nebo www.tunisko.com. Dušan Janovský pochází ze Slaného, mezi jeho koníčky patří hra na harfu, ekonomie, kreativní psaní a hra Starcraft.

15:10 - 15:50

Úvod do social network analysis

Jan Schmid Jan Schmid

Head of Quantitative Research

Perfect Crowd

Jan Schmid

Jan Schmid se již 10 let věnuje marketingovému výzkumu. Experimentuje s dolováním a zpracováním dat ze sociálních médií a jejich propojením s konvenčními výzkumnými technikami. V současné době vede sekci kvantitativního výzkumu v agentuře Perfect Crowd. Na New Media Inspiration vystoupí již potřetí.

15:50 - 16:30

Coffee break

16:30 - 17:10

Vizualizace dat a jejich interpretace

Karel Minařík Karel Minařík

Designér, programátor a analytik

17:10 - 17:50

Strojová analýza příspěvků v sociálních sítích

Josef Šlerka Josef Šlerka

Sémiotik, vedoucí Studií nových médií

MediaRating a Mapa médií Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky (NFNZ)

Josef Šlerka

Josef je sémiotik a odborník na analýzu dat ze sociálních sítí. Vedl Nadační fond nezávislé žurnalistiky a předtím také výzkum ve firmě Socialbakers. Mimo jiné působí jako vysokoškolský pedagog (vede obor Studia nových médií) na Karlově univerzitě, kterou také vystudoval. V roce 2014 získal titul osobnost roku v rámci cen českého internetu Křišťálová lupa. Založil překladatelský časopis Plav.

TŘETÍ SÁL (3. patro, dveře č. 301, Panel absolventů & blok inspirací)

14:30 - 15:10

Proč, jak a jestli má smysl studovat @stunome?

Hosté: Eduard Piňos, Ondřej Růžička, Martin Slavík

Moderuje Josef Šlerka

15:10 - 15:20

Jak si vedou značky českých mobilních operátorů v sociálních médiích aneb co může značka v SM získat

Martin Jindra Martin Jindra
Martin Jindra

Martin se dlouhodobě zajímá o brand management. Na FHS publikoval práci o symbolickém významu značky se zaměřením na mladé spotřebitele a oděvní značky. Výzkumem dokázal spojitost mezi vytvářením osobní identity náctiletých a uchylování se ke značkovému zboží. Na SNM se pak soustředil na budování značky v prostředí sociálních médií s důrazem na zpětnou vazbu, kterou může značka z tohoto nového kanálu získat. Podniká na internetu v oblasti maloobchodu a affiliate marketingu.

15:20 - 15:30

Facebook jako seznamka introvertů

Kristina Šemberová Kristina Šemberová
Kristina Šemberová

Kristina Šemberová vystudovala žurnalistiku na FSV UK (bakalářské studium) a Nová média na FF UK (magisterské studium). V současné době dokončuje mediální studia na FSV UK. V diplomové práci se zabývala výzkumem chování uživatelů Facebooku v závislosti na jejich temperamentu a gastronomickou žurnalistikou v období první republiky. Pracuje jako novinářka na volné noze a pravidelně přispívá do lifestylových časopisů články s tématikou gastronomie, finance a cestování. Miluje hrochy, ticho a čtení knih.

15:30 - 15:40

Citizen Science: Senzory jako nástroj občanské společnosti

Radka Peterová Radka Peterová
Radka Peterová

Radka vystudovala Studia Nových médií na FF UK a absolvovala roční stáž na Simon Fraser university v Kanadě. V rámci nových médií se nejdříve věnovala location-based services a především mash-upům; poté se zaměřila na fenomén crowdsourcingu dat v kontextu Citizen Science. Ve spolupráci s ČVUT vyvinula prototyp osobního mobilního zařízení měřícího znečištění ovzduší. Momentálně pak zkoumá Citizen Scince v kontextu havárie v japonské Fukushimě a uvažuje o PhD.

15:40 - 15:50

Metodika webových auditů

Kateřina Sekulová

Marketing Specialist

ReachLocal Czech Republic Franchise s.r.o.

Kateřina v září 2011 dostudovala navazující magisterský program na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy Studia nových médií, který pod vedením Josefa Šlerky zakončila diplomovou prací na téma „Metodika webových auditů”. Web ji zaujal jakožto nedomyslitelná součást většiny firemních profilů, která však mnohdy s podivem stále nedodržuje základní pravidla "dobrého" webu. V práci se proto zaměřila především na laiky, vlastníky stránek a pokusila se vytvořit návod, podle kterého by si sami prověřili kvality svého stávajícího či budoucího webu. V současnosti pracuje jako marketingový specialista ve společnosti H1.cz.

Blok Hacking, Tools & Gadgets

16:30 - 16:50

Skupina Cancel: HotKarot & Schodies

16:50 - 17:20

& arduino crew: "Váza" i výstupy ze semináře Arduino

Josef Průša

Prusa Research

Josef je známý vývojář 3D tiskáren, které se vyrábí po celém světě. Kromě toho je ale obrovský popularizátor Open Hardware. Ve svých 23 letech má za sebou již několik přednášek na prestižním Open Hardware Summitu (MIT, New York Hall of Science) a věnuje se vývoji definice toho, co vlastně Open Hardware je. Má za sebou tisíce contributorů do jeho projektů.

17:20 - 17:30

Jak se pomocí kinectu ovládá robotická ruka, live modifikace videa pomoci kinectu

17:30 - 17:40

Co všechno je kinect schopen vidět

Štěpán Bechynský Štěpán Bechynský

Technology Solution Specialist pro IoT řešení v regionu CEE

MICROSOFT

Štěpán Bechynský

Po skoro devíti letech opustil Štěpán Bechynsky společnost Microsoft, kde pracoval jako Technical Evangelist se zaměřením na Microsoft Azure a zakotvil v klidnějších vodách farmaceutické společnosti MSD, kde měl na starost infrastrukturu v Amazon Web Services. V klidných vodách získal titul MVP a vrátil se do společnosti Microsoft, kde se stará o IoT řešení v regionu CEE jako technický konzultant. Ve volných chvílích se věnuje mikrokontrolérům a 3D tisku a víkendy tráví nejraději u plotny nebo přednášením o Arduino.

17:40 - 17:50

Interaktivní památník obětem a přeživším holocaustu

Michaela Buchtová Michaela Buchtová

Spoluzakladatelka, projektová manažerka

M77 - občanské sdružení pro digitální tvorbu a dlaší vzdělávání

Michaela Buchtová

Michaela Buchtová pracuje jako odborný asistent na Univerzitě Karlově v Praze, Studiích nových medií. Vzděláním sociolog a andragog, v loňské roce obhájila disertační práci na téma edukačních digitálních her a simulací. V roce 2009 spoluzaložila neziskovou organizaci M77, kde rozvíjí projekty stimulující využití digitálních médií v oblasti vzdělávání a umění.