Vedoucí rubriky Věda a technologie
Dlouhá léta vedl známé Softwarové noviny, v anketě Křišťálová Lupa se stal Osobností roku. Byl editorem a spoluvydavatelem magazínu 067. Moderuje odborné konference. Učil na VŠE a na FF UK, vedl také vzdělávací instituci iCollege. V Deníku N je vedoucím rubriky Věda a technologie.
Když se pohybujete na čele trhu, vaše výsledky sice kouzlí úsměv na tvářích akcionářů, ale na výsluní to pěkně fouká a udržet se vysoko dá pořádně zabrat. Konkurence vás nenechá ani na chvíli vydechnout a média se zajímají jen o úroky a poplatky. Jak vám může pomoci PR? Na to odpoví Jan Sadil, generální ředitel Hypoteční banky, která se pátým rokem udržela v čele pelotonu hypotečních poskytovatelů a je pátou největší bankou na českém trhu.
Předseda představenstva a generální ředitel
Jan Sadil je absolventem ČVUT, fakulty stavební, obor vodní stavby a vodní hospodářství. Po ukončení vysokoškolského studia v roce 1994 absolvoval postgraduální studium technického znalectví v oboru stavebnictví a ekonomiky na ÚSI při VUT v Brně
a dvousemestrální kurz peněžní ekonomie a bankovnictví na VŠE v Praze. V roce 2004 dokončil Národní certifikační program studií Corporate Governance. Profesní dráhu Jan Sadil zahájil v oblasti oceňování nemovitostí. Od roku 1995 pracoval v Komerční bance, naposledy na pozici ředitele odboru úvěrů pro občany. V Hypoteční bance působí od roku 2001, kdy byl jmenován členem představenstva a náměstkem generálního ředitele pro věci obchodní. Od konce roku 2003 je předsedou představenstva a generálním ředitelem společnosti. Jan Sadil je rovněž členem dozorčího výboru České bankovní asociace
a viceprezidentem správní rady Asociace pro rozvoj trhu nemovitostí. Ve svém volném čase se jako bývalý vrcholový sportovec a reprezentant ČR v kanoistice věnuje především lyžování, cyklistice, běhu a vodnímu slalomu.
Zdeněk Svěrák jakoby v textu své písně předjímal vývoj tradičních médií. I přes kupu problémů je ale stará dobrá novinařina stále důležitá - sociální sítě, blogeři a „občanská žurnalistika“ ji nikdy nenahradí. V jaké situaci jsou česká vydavatelství a jaký to má vliv na novináře? Jak je to s etickou regulací v novinařině? Co si o své profesi a jejím vývoji myslí samotní novináři a jak je vidí lidé zvenku – průzkum speciálně pro konferenci. Co z toho plyne pro lidi v komunikaci?
Původní profesí je novinář – nejprve v České televizi, později v Hospodářských novinách. Z pozice zástupce šéfredaktora HN odešel v polovině devadesátých let a společně s kolegou Janem Klímou založil agenturu AC&C Public Relations. Ta dnes patří k několika největším na českém trhu a komunikuje pro řadu globálních značek. Nesnáší stovky a tisíce stran koncepcí, analýz, prezentací, plánů, schémat a grafů. Říká, že na většinu problémů lze použít selský rozum, vidět souvislosti a pak vymyslet jednoduché a zároveň zajímavé řešení. Vystudoval VŠE v Praze a Jazykový institut v Pekingu.
Určitě to znáte. Něco jste si v PR oddělení vymysleli. Možná jste to dotáhli až před board; možná jste na to dostali i rozpočet. Ale když dojde na lámáním chleba, šéf nikde. Nemá čas psát sloupky, blogy nebo odborné články, brání se mluvit s novináři, a nedej pane Bože, abyste po něm chtěli fotky, videa nebo profil na LinkedIn nebo Facebook. Co dělat, když se zástupcům firmy nechce do PR? Jak uspět v digitálním věku, kdy celý úspěch vaší strategie záleží na komunikačních dovednostech vašeho managementu? Devět strategií obrany, devět podob strachu, devět typů motivace, jak vašeho šéfa pochopit, podporovat a dlouhodobě angažovat do PR aktivit. Protože bez zapojení managementu většina PR strategií skončí zklamáním; a protože bez kvalitní komunikace neexistuje leadership.
CEO
Cristina Muntean je odbornice na rozvoj strategických komunikačních dovedností, emoční a systemické inteligence lídrů. Bývalá ekonomická novinářka pocházející z Rumunska opustila mediální svět v roce 2010 a založila v Praze komunikační a vzdělávací agenturu Media Education CEE. Za posledních 11 let školila desítky tisíc vedoucích týmů a firem z 35 zemí světa. Na dálku pracuje od roku 2012, remote leadership školí od roku 2017. V roce 2019 organizovala první zcela digitální konferenci v České republice – The Personal Branding Summit 2019. Mezi její klienty patří společnosti jako Asahi Europe, Banca Comerciala Romana, Česká spořitelna, ČSOB, DM Romania, HomeCredit International, IKEA of Sweden a Unilever. Cristina mluví plynně česky, anglicky, francouzsky a také rumunsky, což je její rodný jazyk.
PR jako marketingová disciplína ztrácí dech a pomalu umírá. Firmy už nekáží svá moudra pasivním masám, ale naopak uhýbají před komunikací mířící opačným směrem, tedy přímo na ně. Máme utrácet miliony, nebo nic a co za ty peníze můžeme jako firma realisticky čekat?
Vedoucí oddělení Strategický a Operativní Marketing
V roce 2001 ukončil studia v oboru filozofie, psychologie a historické vědy na ZČU. První marketingové zkušenosti získal ve společnosti Plzeňský Prazdroj. Od r. 2004 se již plně věnoval brandovému marketingu v segmentu FMCG. Nejdříve pro společnost Stock Plzeň Božkov, posléze JTI. Od r. 2011 vede marketingové oddělení Allianz pojišťovny, do jehož působnosti spadá i digital a Allianz Direct.
Hranice mezi klasickým a digitálním PR je čím dál tenčí. Místo toho, jak tyto oblasti účinně propojit, bychom se spíše měli ptát, proč je vlastně oddělovat. Možná je čas začít myslet bez hranic. Co myslíte, dá se budovat povědomí a vztah ke značce či produktu pomocí šíření mobilní aplikace? Dá se efektivně ovlivnit široká veřejnost pomocí komunikace s 25 osobami vyhledanými na internetu? Dá se udělat kampaň na síti LinkedIn a zvednout tím klientovi prodeje o 250 tisíc měsíčně? Dá se využít Pinterest pro komunikaci s novináři? Dá se online kampaň postavit na vypouštění heliových balónků? Dá se na českém trhu prodat desítky tisíc knih přes Facebook?
Branch manager & Communication specialist
Tadeáš Novák dlouhá léta pracoval jako PR konzultant v klasické PR agentuře (PR.Konektor), ale čím dál více „fušoval“ i do sociálních sítí. Nyní se v interaktivní agentuře PRIA věnuje naplno sociálním sítím, ale stále „fušuje“ i do klasického PR. V oblasti klasického PR má za sebou desítky kampaní, včetně několikaleté Národní informační kampaně k přechodu na digitální televizní vysílání (oceněno Českou cenou PR), roli tiskového mluvčího procesu Digitalizace, či pozici mediálního zástupce datového úložiště Ulož.to (kterou zastává dodnes). V květnu 2013 opustil vody PR agentury a vzal si za úkol vybudovat v Praze pobočku málo známé, ale raketově rostoucí zlínské agentury PRIA, specializované na kampaně na sociálních sítích, vývoj mobilních aplikací a vůbec na vše co souvisí s online marketingem. Témata PR a sociální sítě čas od času přednáší studentům (Akademie PR pořádané APRA při VŠE), v neziskovém sektoru (SADBA, KONEP) i v komerční sféře (ERUDIA). Vystudoval masovou komunikaci na UJAK v Praze a obor Professional Communications and Public Relations na La Salle University - Philadelphia.
Kde vzít inspiraci pro ty nejtěžší výzvy? Kdo dokázal na poli public relations nemožné? Seznamte se s kampaní, která zasáhla celý svět.
CEO
Původní profesí novinář, později pracoval v digitální a komunikační sféře. Působil také ve výkonné radě Asociace PR agentur a ve Sdružení pro internetový rozvoj, kde měl na starosti public affairs. Roku 2016 byl nominován na European Journalist Awards on Diversity. V současnosti žije na Mauriciu, kde založil a vede firmu Blue M zaměřenou na vývoj webů a mobilních aplikací.
Představení živého portálu, který chce ukázat možnosti datové žurnalistiky a sběru informací. Budeme přinášet nové pohledy na známé skutečnosti, ne jen pouze informovat o známých událostech.
Šéfredaktor MEDIAINFO.CZ
Vystudoval obor Všeobecná biologie (specializace Klinická antropologie) na Přírodovědecké fakultě UK v Bratislavě a Management organizací na SVŠES v Praze. Navzdory tomu, se ale celý svůj profesní život (přes 20 let) věnuje komunikaci, médiím, public relations a media relations.
Od roku 2000, po příjezdu do ČR, se podílel na řízení strategické komunikace různých společností pod hlavičkou agentury GCI/Grey Praha. Šest let (2005-2011) byl pražským korespondentem TV Markíza. V současnosti pracuje jako editor zpravodajství Rádia Impuls a reportér deníku Mf DNES. Věnuje se i lektorské činnosti, mimo jiné i v rámci kurzů Asociace Public Relations Agentur nebo London School of PR.
Pravidelně publikuje v nejčtenějším slovenském týdeníku Plus 7 dní a podnikatelském časopisu PROFIT. Jako externího konzultanta pro oblast korporátní komunikace a media relations jeho služeb využívá několik public relations a komunikačních agentur.
Od května 2013 vede v pozici šéfredaktora přípravu projektu MEDIAINFO.CZ. Od září 2013 budeme denně, spolehlivě a přehledně informovat. O médiích. O čem informují a jakými tématy žijí. O novinářích. O jejich postojích a názorech. O lidech. Z titulní strany, ale i o těch, kteří dokáží „vrtěti psem.“
Snad každý PR profesionál musel už někdy vysvětlovat, v čem spočívá jeho práce. Mluví za nás hlavně naše výsledky. A pro většinu manažerů je názor novináře, nebo influencera na firmu ukázkou toho, jak dobře děláme svoji práci. Co když ale novináři naši značku rádi nemají? Co udělat pro změnu obrazu své firmy u novinářů? Když už se vám podaří dostat se do firmy, která je ochotna změnit svoje komunikační návyky, máte jedinečnou šanci poctivou PR prací změnit názor nejednoho novináře či influencera. I z brandu, který „nikdo z nich neměl rád“, se může stát oblíbená značka. Ukážeme si to na zkušenostech Seznamu.
Manažer externí a interní komu
Svou profesní kariéru nastartovala v agentuře Ogilvy PR, kde se starala především o komunikaci pro klienty z finanční oblasti (GE Money Multiservis, finanční skupina AXA). Následně působila v ČSOB jako Specialista externí komunikace a v Hypoteční bance jako tisková mluvčí. V březnu 2011 se stala tiskovou mluvčí Seznam.cz. Má velmi ráda čokoládu, kávu a hanáckou slivovici.
Obyčejná mlékárna co komunikuje neobyčejně. Případová studie popisující, jak Jaroměřická mlékárna kombinuje klasické PR s názorovými blogposty vesnického strejce Jarina a foody blogem zaměřeným na e-free svačinky. Vše podtrhuje komunikací na sociálních sítích.
Designér
Roman je designér a zakladatel studia Pábení.cz. Věří v dlouhodobě udržitelné podnikání a rozhodování na základě dat, ne domněnek. Pracuje pro komerční, veřejné i neziskové organizace a pomáhám jim změnit se. K lidskosti, zodpovědnosti za své chování a za okolí, na které působí.
Úspěch projektu Flying Bike ukazuje, že nejdůležitější zůstává i v „digitální“ době příběh a obsah. Pokud můžete ukázat něco unikátního, nového nebo „jen“ zajímavého, novináři přijdou i na „oldschool“ tiskovku. E-mail s tiskovou zprávou pak ovšem musí obsahovat video a obrázky, které budou později létat na sociálních sítích.
Projekt Flying Bike spojil tři české firmy, které letos v červnu představily létající kolo. To společně navrhly pomocí softwarových nástrojů evropské softwarové dvojky Dassault Systèmes, pro niž pracujeme. O projektu vedle prakticky všech hlavních českých médií informovaly mimo jiných i BBC, CNN, Wired nebo Mashable.
Head of Marketing
Štěpán Kačena má na starosti marketingovou komunikaci služeb KPMG Česká republika a advokátní kanceláře KPMG Legal. Dříve působil v komunikační agentuře Grayling, kde pracoval mimo jiné pro IBM nebo Jaguar Land Rover. Novinářské zkušenosti má z ČT a E15.
Stav PR v České republice se můžeme pokoušet definovat podle vývoje obratů největších agentur nebo trendů při jeho realizaci, ale nepostihneme to nejdůležitější – klienty a jejich chápání Public Relations. Výzkumu PR agentury Focus Agency se zúčastnilo téměř 500 firem od malých až po ty největší. Jeho obsah pak pokrývá většinu zásadních otázek spojených s realizací PR. Zjistěte, kolik procent firem praktikuje Public Relations, s pomocí jakých metrik hodnotí jeho efektivitu, vnímané slabiny PR agentur a jejich klienty preferované finanční hodnocení, jaký druh PR komunikace je nejčastější i to, jak si v digitální éře skutečně stojí online PR.
CEO
V prostředí marketingové komunikace se pohybuje již 18 let, z toho třináct posledních let působí jako ředitel PR agentury Focus Agency. Ta devátým rokem mimo jiné provozuje portál zaměřený na moderní marketingovou komunikaci, Marketing Journal. Je ženatý a má 1 dítě. Ve volném čase se nejraději věnuje rodině, cestování a sportu.
V rámci panelové debaty si budeme povídat se zástupci mediálních domů o tom, kam se posouvá novinařina, co dnes požaduje vydavatelství / médium po novináři a jak v této návaznosti může pomoci právě PR.
Původní profesí je novinář – nejprve v České televizi, později v Hospodářských novinách. Z pozice zástupce šéfredaktora HN odešel v polovině devadesátých let a společně s kolegou Janem Klímou založil agenturu AC&C Public Relations. Ta dnes patří k několika největším na českém trhu a komunikuje pro řadu globálních značek. Nesnáší stovky a tisíce stran koncepcí, analýz, prezentací, plánů, schémat a grafů. Říká, že na většinu problémů lze použít selský rozum, vidět souvislosti a pak vymyslet jednoduché a zároveň zajímavé řešení. Vystudoval VŠE v Praze a Jazykový institut v Pekingu.
Vedoucí rubriky Věda a technologie
Dlouhá léta vedl známé Softwarové noviny, v anketě Křišťálová Lupa se stal Osobností roku. Byl editorem a spoluvydavatelem magazínu 067. Moderuje odborné konference. Učil na VŠE a na FF UK, vedl také vzdělávací instituci iCollege. V Deníku N je vedoucím rubriky Věda a technologie.
Šéfredaktor centrální redakce
Tomáš Skřivánek (43). Novinář, mediální manažer. Od podzimu 2016 pracuje ve vydavatelství VLTAVA LABE MEDIA jako šéfredaktor Deníku, nejčtenějšího zpravodajského listu v ČR se 71 redakcemi v každém okrese. V roce 2007 založil a do roku 2016 ve vydavatelství Mladá fronta vedl z pozice člena představenstva a šéfredaktora deník E15. Dále řídil týdeník Euro a měsíčník Profit. V roce 2000 spoluzaložil a tři roky vedl server Peníze.cz. Během vysokoškolského studia pracoval jako ekonomický redaktor v denících MF Dnes a Lidové noviny a v časopise Týden. Byl též spolupracovníkem zpravodajství České televize. Vystudoval národní hospodářství a ekonomickou žurnalistiku na VŠE v Praze, titul MBA získal na LIGS University.
Zástupce šéfredaktora Reflexu
Marek Stoniš v současné době pracuje jako zástupce šéfredaktora týdeníku Reflex (Ringier Axel Springer). Po listopadu 1989 působil jako novinář a mediální manažer v několika vydavatelstvích. Mimo jiné byl šéfem zpravodajství Lidových novin, komentátorem Mladé fronty Dnes a časopisu Týden, šéfredaktorem Strategie, šéfredaktorem týdeníku Instinkt. Působil také v televizích, koncem devadesátých let pracoval jako šéf domácího zpravodajství TV NOVA a v roce 2012 by krátce také programovým ředitelem TV Barrandov.
Ředitel
Zakladatel a šéfredaktor online deníku Aktuálně.cz, poslední roky působí rovněž jako obsahový ředitel české pobočky Centrum Holdings. Ve volném čase vede pro Masarykovu univerzitu v Brně experimentální projekt facebookového deníku FAKT. Je členem Leadership týmu sdružení Byznys pro společnost. Pracoval pro čas. Týden, list Mf Dnes či Hospodářské noviny (vedoucí zpravodajství a zástupce šéfredaktora v éře, za níž byly HN opakovaně oceněny mezinárodní cenou Media Tenor)