Konzultant marketingu
Vladimír Rejlek pracuje 18 let v oboru digitálního marketingu. Založil agenturu Publicis Modem – digitální brand skupiny Publicis Groupe a poté byl šéfem digitalu ve WUNDERMANu. Pracoval pro lokální i globální klienty jako jsou FORD, Microsoft, Nestlé, PlayStation, innogy, KB, CK Fischer a další. Na zadavatelské straně řídil digitální marketing a transformaci travel skupiny Blue Style, vedl tým marketingu a inovací ve společnosti EDENRED. V současné době působí jako konzultant marketingu na volné noze.
Základní lexikon pro úspěšné nakládání s osobními údaji ve světě online byznysu. Ať už se pohybujete v e-shopu, na sociálních sítích nebo třeba v obsahovém marketingu, osobním údajům se nevyhnete. Jsou novodobou měnou a jsou všude. GDPR hýbe světem e-mailingu, sociálních sítí nebo PPC reklamy. Každý marketér by měl umět poznat, co to je osobní údaj, zda je sám v pozici správce nebo zpracovatele, a jaké z toho vyplývají povinnosti. Level práva bude vysoký, ale žádný strach. Srozumitelnost a příval praktických tipů vás rozhodně nenechají podřimovat.
Advokátka
Petra Stupková založila advokátní kancelář, která se zaměřuje na právo v online prostředí a e-commerce. Umí řešit ochranu značky v souvislostech současných trendů v marketingu. Svým klientům kryje záda v doménových sporech, při nekalých praktikách v reklamě nebo třeba na sociálních sítích. V poslední době Petra také propadla problematice generativních nástrojů AI a spoluzaložila Českou asociaci umělé inteligence. Baví jí konfrontovat právo s neustále se vyvíjejícím prostředím digitálního marketingu, intenzivně se proto věnuje taky nastavování smluvních vztahů s freelancery.
Na co myslet už při budování značky? Kdy uvažovat o zápisu ochranné známky? A jaké kroky podniknout, když značku někdo kopíruje?
To všechno Karolína vysvětlí na příkladech z praxe, například proč si nemůžete nárokovat slova jako radler nebo proč se nevyplatí kopírovat logo Nespressu.
Advokátka
Karolína je advokátkou v AK eLegal, kde pomáhá klientům s ochranou značky a nápadů. Nastavuje srozumitelné obchodní podmínky i licenční smlouvy, řeší případy kopírování e-shopů nebo využívání ochranných známek v PPC reklamách konkurence. Věří, že právo se nemusí dělat složitě a nesrozumitelně, a platí to nejen pro marketingové právo, ale pro většinu smluv a dokumentů.
Nejčastější omyly světa PPCček očima právníka aneb na co se připravit, pokud cílíte na konkurenci nebo se za cílení na vaši značku chystáte vyzvat konkurenci na souboj. Prakticky, věcně a bez paragrafů, způsobem, který vám uvízne v paměti. Jste připraveni?
Advokátka
Petra Dolejšová je advokátka se specializací na právo v oblasti e-commerce, marketingu, ochranu osobních údajů, značky a práva v AI. Často a ráda předává své know how na školeních, ze kterých vynechává paragrafy, na jejich místo sází příklady z praxe, lehkost a vtip. Za svou praxi proškolila více než 42 tisíc posluchačů a v roce 2023 za svou práci obdržela od ocenění Osobnost roku. Posluchačům se nechce věřit, že po jejích přednáškách “chtějí právní přídavek”.
Zajímá vás, co je autorské právo, k čemu je dobré, na co si dát pozor v marketingové kampani a kde jsou hranice možného? Víte, že se chystá další novela autorského zákona, která bude mít přímý dopad do oblasti médií? Už teď vám prozradíme, že ve hře je mnohem více. A v souvislosti s novinkami se seznámíme s pravidly nakládání s převzatým obsahem a kdy se jedná o nedovolené kopírování či jak je to s legálním užitím hudby na firemním instagramovém profilu. To vše v praktickém a srozumitelném přehledu.
Partner
Marek Martinka je advokátem a expertem na právo duševního vlastnictví, zejména autorské a známkové právo. Poskytuje poradenství v oblastech marketingu, e-commerce, virtuální reality či filmu. Spoluzaložil a vede advokátní kancelář MAAARS, která sídlí v uměleckém prostředí Nau Gallery. Spolupodílel se také na založení globální advokátní sítě Law+Wall. Věří, že žádný problém není předem ztracený.
Jakých chyb se dopouštějí firmy v influencer kampaních? Co si pohlídat ještě před začátkem spolupráce? Jak se české právo a úřady dívají na označování reklamy a kdo je za co odpovědný? A jak se vyvarovat fuckupům, když se něco zvrtne? To vše prakticky na reálných českých kampaních a s tipy, jak k influencer marketingu přistupovat zodpovědně a právně správně.
Advokátka
Andrea Voříšková (dříve Pavelcová) je advokátkou v AK eLegal, kde se zaměřuje na marketing, právo duševního vlastnictví, nekalou soutěž a ochranu osobních údajů. Andrea během studia práv pracovala v SEO agentuře a své zkušenosti přenesla do práva v marketingu, nekalé soutěže a duševního vlastnictví. Baví ji propojení práva s marketingem a klientům pomáhá nastavovat kampaně právně správně.
Co vše je nutné z pohledu práva pokrýt pro úspěšný rozjezd a fungování e-shopu? Jak právně řešit objednávky, reklamace, slevové akce či nastavení vztahů s dodavateli? A jaké novinky do stávajících pravidel přináší nedávná novela občanského zákoníku? Průnik komplexní problematikou e-commerce projektů s důrazem na praktičnost a efektivitu zvolených řešení.
Právní koncipient
Adam Kraus je koncipientem v advokátní kanceláři MAAARS, kde se specializuje na právo duševního vlastnictví, e-commerce a ICT právo. Adam vystudoval právo v Praze a během studia absolvoval roční zahraniční pobyt na univerzitě v Kodani. Rád se podílí na vytváření kreativních a inovativních projektů, v jejichž rámci pro klienty připravuje praktická a efektivní právní řešení.