Tato akce již proběhla. Podívejte se na připravované akce.

Program

10:00 - 10:05

Úvodní slovo

Vladimír Rejlek Vladimír Rejlek

Konzultant marketingu

Vladimír Rejlek

Vladimír Rejlek pracuje 18 let v oboru digitálního marketingu. Založil agenturu Publicis Modem – digitální brand skupiny Publicis Groupe a poté byl šéfem digitalu ve WUNDERMANu. Pracoval pro lokální i globální klienty jako jsou FORD, Microsoft, Nestlé, PlayStation, innogy, KB, CK Fischer a další. Na zadavatelské straně řídil digitální marketing a transformaci travel skupiny Blue Style, vedl tým marketingu a inovací ve společnosti EDENRED. V současné době působí jako konzultant marketingu na volné noze.

10:05 - 10:35

Osobní údaje v online marketingu

Základní lexikon pro úspěšné nakládání s osobními údaji ve světě online byznysu. Ať už se pohybujete v e-shopu, na sociálních sítích nebo třeba v obsahovém marketingu, osobním údajům se nevyhnete. Jsou novodobou měnou a jsou všude. GDPR hýbe světem e-mailingu, sociálních sítí nebo PPC reklamy. Každý marketér by měl umět poznat, co to je osobní údaj, zda je sám v pozici správce nebo zpracovatele, a jaké z toho vyplývají povinnosti. Level práva bude vysoký, ale žádný strach. Srozumitelnost a příval praktických tipů vás rozhodně nenechají podřimovat.

Petra Stupkova Petra Stupkova

Advokátka

Legitas

Petra Stupkova

Petra Stupková založila advokátní kancelář, která se zaměřuje na právo v online prostředí a e-commerce. Umí řešit ochranu značky v souvislostech současných trendů v marketingu. Svým klientům kryje záda v doménových sporech, při nekalých praktikách v reklamě nebo třeba na sociálních sítích. V poslední době Petra také propadla problematice generativních nástrojů AI a spoluzaložila Českou asociaci umělé inteligence. Baví jí konfrontovat právo s neustále se vyvíjejícím prostředím digitálního marketingu, intenzivně se proto věnuje taky nastavování smluvních vztahů s freelancery.

10:35 - 11:05

Ochrana značky

Na co myslet už při budování značky? Kdy uvažovat o zápisu ochranné známky? A jaké kroky podniknout, když značku někdo kopíruje?
To všechno Karolína vysvětlí na příkladech z praxe, například proč si nemůžete nárokovat slova jako radler nebo proč se nevyplatí kopírovat logo Nespressu.

Karolína Kropíková Karolína Kropíková

Advokátka

Karolína Kropíková

Karolína je advokátkou v AK eLegal, kde pomáhá klientům s ochranou značky a nápadů. Nastavuje srozumitelné obchodní podmínky i licenční smlouvy, řeší případy kopírování e-shopů nebo využívání ochranných známek v PPC reklamách konkurence. Věří, že právo se nemusí dělat složitě a nesrozumitelně, a platí to nejen pro marketingové právo, ale pro většinu smluv a dokumentů.

11:05 - 11:35

Právní bitvy o PPCčka aneb pětkrát věděli jste že…?

Nejčastější omyly světa PPCček očima právníka aneb na co se připravit, pokud cílíte na konkurenci nebo se za cílení na vaši značku chystáte vyzvat konkurenci na souboj. Prakticky, věcně a bez paragrafů, způsobem, který vám uvízne v paměti. Jste připraveni?

Petra Dolejšová Petra Dolejšová

Advokátka

Petra Dolejšová

Petra Dolejšová

Petra Dolejšová je advokátka se specializací na právo v oblasti e-commerce, marketingu, ochranu osobních údajů, značky a práva v AI. Často a ráda předává své know how na školeních, ze kterých vynechává paragrafy, na jejich místo sází příklady z praxe, lehkost a vtip. Za svou praxi proškolila více než 42 tisíc posluchačů a v roce 2023 za svou práci obdržela od ocenění Osobnost roku. Posluchačům se nechce věřit, že po jejích přednáškách “chtějí právní přídavek”.

11:35 - 11:55

Coffee break

11:55 - 12:25

Novela autorského zákona a jeho dopady pro marketing

Zajímá vás, co je autorské právo, k čemu je dobré, na co si dát pozor v marketingové kampani a kde jsou hranice možného? Víte, že se chystá další novela autorského zákona, která bude mít přímý dopad do oblasti médií? Už teď vám prozradíme, že ve hře je mnohem více. A v souvislosti s novinkami se seznámíme s pravidly nakládání s převzatým obsahem a kdy se jedná o nedovolené kopírování či jak je to s legálním užitím hudby na firemním instagramovém profilu. To vše v praktickém a srozumitelném přehledu.

Marek Martinka Marek Martinka

Partner

MAAARS advokáti

Marek Martinka

Marek Martinka je advokátem a expertem na právo duševního vlastnictví, zejména autorské a známkové právo. Poskytuje poradenství v oblastech marketingu, e-commerce, virtuální reality či filmu. Spoluzaložil a vede advokátní kancelář MAAARS, která sídlí v uměleckém prostředí Nau Gallery. Spolupodílel se také na založení globální advokátní sítě Law+Wall. Věří, že žádný problém není předem ztracený.

12:25 - 12:55

Právní průšvihy influencer marketingu

Jakých chyb se dopouštějí firmy v influencer kampaních? Co si pohlídat ještě před začátkem spolupráce? Jak se české právo a úřady dívají na označování reklamy a kdo je za co odpovědný? A jak se vyvarovat fuckupům, když se něco zvrtne? To vše prakticky na reálných českých kampaních a s tipy, jak k influencer marketingu přistupovat zodpovědně a právně správně.

Andrea Voříšková Andrea Voříšková

Advokátka

eLegal advokátní kancelář

Andrea Voříšková

Andrea Voříšková (dříve Pavelcová) je advokátkou v AK eLegal, kde se zaměřuje na marketing, právo duševního vlastnictví, nekalou soutěž a ochranu osobních údajů. Andrea během studia práv pracovala v SEO agentuře a své zkušenosti přenesla do práva v marketingu, nekalé soutěže a duševního vlastnictví. Baví ji propojení práva s marketingem a klientům pomáhá nastavovat kampaně právně správně.

12:55 - 13:25

Právní aspekty podnikání v e-commerce

Co vše je nutné z pohledu práva pokrýt pro úspěšný rozjezd a fungování e-shopu? Jak právně řešit objednávky, reklamace, slevové akce či nastavení vztahů s dodavateli? A jaké novinky do stávajících pravidel přináší nedávná novela občanského zákoníku? Průnik komplexní problematikou e-commerce projektů s důrazem na praktičnost a efektivitu zvolených řešení.

Adam Daniel Kraus Adam Daniel Kraus

Právní koncipient

MAAARS advokáti

Adam Daniel Kraus

Adam Kraus je koncipientem v advokátní kanceláři MAAARS, kde se specializuje na právo duševního vlastnictví, e-commerce a ICT právo. Adam vystudoval právo v Praze a během studia absolvoval roční zahraniční pobyt na univerzitě v Kodani. Rád se podílí na vytváření kreativních a inovativních projektů, v jejichž rámci pro klienty připravuje praktická a efektivní právní řešení.

13:30

Závěr akce