Spoluzakladatel
Matěj se posledních 15 let pohybuje v oblasti technologií kolem online reklamy. Po ukončení studia filosofie pomáhal budovat search marketingovou divizi Ataxa, české jedničky v branži. Následně krátce působil v Ogilvy Interactive, odkud se přesunul na roli yield managera online divize v Centrum Holdings a později Economii. Poté založil a 8 let vedl Czech Publisher Exchange, průkopníka na poli programatické reklamy. V DataSentics vedl AdPicker, produkt zaměřený na AI/ML vytěžování reklamních dat. Aktuálně Matěj působí v roli spoluzakladatele technologického startupu Cruxo, v němž má zodpovědnost za produkt a technologie. Cruxo vyvíjí platformu pro retail media s globálními ambicemi a aktuálně získalo investici od 3 VC fondů.
Data jsou vám k ničemu, dokud je nepoužijete. Takže jejich hodnota je přímo závislá na tom, k čemu je využijete. V této přednášce si nejdřív ukážeme, kde všude lze data z digitálního marketingu využít, a tím zvýšit jejich hodnotu pro vaše podnikání. Poté projdeme pár překvapivých příkladů, kdy data fungují a naopak nefungují. Nakonec si společně ukážeme, jak lze vyčíslit jejich hodnotu. Protože až se silnějším povědomím o hodnotě dat to s nimi dokážete pořádně rozjet.
Digital Marketing and Data Manager
David Vopelka řeší digitální marketing a jeho význam pro jednu z největších korporací u nás - Českou spořitelnu. Kromě běžné spolupráce s agenturami hledá cesty, jak pomocí programmatického nákupu, nejnovějších technologií a Machine Learningu udělat kampaně lepší jak pro banku, tak pro klienty. Hlavní výzvou je sladit potřebu neustále komunikovat desítky produktů s cílem prodávat, ale zároveň pomáhat lepšímu zákaznickému zážitku. A to jde jen a pouze s daty.
Příspěvek se bude zabývat tím, co se skutečně stane 25.5.2018, kdy nabude účinnosti GDPR. Co mají dělat ti, kteří se na GDPR nepřipravili? Mají strávit 24.5. bezesnou noc, aby den poté nemuseli ukončit své podnikání? A jak jsou na tom ti, kteří se na GDPR připravovali?
Partner
Partner pražské kanceláře Dentons, působí jako vedoucí Sekce práva ICT na Právnické fakultě Univerzity Karlovy v Praze a garant výuky právních předmětů na Fakultě informačních technologií ČVUT. Ve své praxi se zaměřuje zejména na řešení sporů, obchodní právo a IT právo. V rámci IT práva se specializuje zejména na strukturování komplexních projektů, akvizic IT společností, softwarové právo, otázky elektronické kontraktace, odpovědnosti na internetu, ochrany osobních údajů a právní úpravu on-line marketingu. V roce 2017 získal ocenění Právník roku v oblasti práva informačních a komunikačních technologií. Digitalizaci procesů se v advokátní praxi věnoval například pro retailové, či bankovní klienty.
Proč se věrnostní programy mění a vyvíjejí? Proč se místo komunikace v jednom komunikačním kanále snaží věrnostní programy komunikovat tzv. omni-channelem? A proč data hrají stále větší roli při provozu věrnostního programu? Na tyto otázky se pokusím odpovědět a demonstrovat na reálných příkladech z praxe.
Business Development Director
V datově založeném marketingu se pohybuje již více než 16 let. Aktuálně zastává pozici Business Development Directora pro Wunderman Group. Jeho zkušenosti jsou zejména z oblastí CRM a data-mining v telekomunikacích a finanční sféře. Kromě toho se zabývá problematikou konsolidace CRM a digital dat, omnichannel komunikačním přístupem a jeho vlivem na CX nebo automatizačními marketingovými platformami. Je ženatý a má dvě děti. Volný čas tráví nyní především s rodinou, pokud zbude čas, tak se dostane i na cyklistiku nebo lyžováni.
Svět se mění. Data jsou všude. To, co dříve byla doména pár “Itiku”, je dneska na agendě všech lidí v boardu, včetně CEO. Velké tech firmy předefinovaly to, jak se dneska dělá business. Už dávno nestačí se koukat “co se dělalo” posledních deset let, nastavovat budgety podle minulosti. Je nutné začít předpovídat a plánovat na základě čísel. Nicméně celá marketingová scéna se hrozně zesložitila. Tam, kde dříve bylo TV, rádio, Zlaté stránky je dnes Google, Seznam, FB, RTB, Performance, mailing, loyalty club atd. A to se již nedá plánovat z hlavy. Přesně na tyto úlohy společnosti používají DataScience teamy. Jak s nimi ale pracovat z pozice C-level lidí ? Co od nás čekají? Jak můžeme práci zrychlit a zjednodušit a dostat se rychle k výsledkům, které pomůžou ovlivnit náš business ? O tom si spolu povíme a ukážeme si pár příkladů z praxe, kdy skvělá komunikace a příprava na obou stranách pomohla firmám se dostat k nadočekávání dobrým výsledkům.
Managing Partner
Potřebu řídit společnost a její aktivity dle dat poprvé zažil coby Chief Product Officer ve společnosti Atlas.cz v roce 1999. Každý den je používalo několik miliónů lidí a oni potřebovali vědět co hledají, co z toho je zajímavé pro jejich inzerenty a správně nastavovat ceny reklamních prostorů. Na druhou stranu židle se postavil při budování reklamní agentury Ataxo, která pro tisíce klientů ve třech zemích zajišťovala reklamu na Google, Seznamu a dalších místních mediích. Jelikož si jejich klienti reklamu většinou předpláceli, museli již tenkrát velice přesně pomocí dat předpovídat jak poroste poptávka a s ní i cena daných pozic. Náš tehdejěí IT team, který toto podporoval čítal deset lidí. Celá oblast dat a hlavně zjednodušení práce s daty pro manažery ho fascinovala. Byl si vědom, že ne každá společnost má 10 lidí, kteří mohou připravovat celý systém na míru. Proto, když potkal společnost Keboola.com a její systém Keboola Connection, který zjednodušoval tu nejtěžší část práce s daty (napojení, agregaci a pravidelnou přípravu pro vlastní analýzu) byl okamžitě "nakoupen". Stal se partnerem Kebooly a společně s kolegy začali s Keboolou růst do světa. Dnes mají zastoupení v Singapuru, Londýně, Vancouveru a otevírají Chicago. Svět dat pro manažery se za posledních pár let skvěle zjednodušil a je na čase se dat nebát a začít je využívat pro svou firmu.
Velká data mohou být velmi užitečná v oblasti péče o zákazníka a poskytování servisu na míru. Díky datům a pokročilé analytice můžeme podpořit vztah vašeho zákazníka s vaším byznysem. Dát mu pocítit, že jste pro něho partnerem. Máme zkušenost, že díky detailní znalosti zákazníka, a to především díky znalosti jeho chování v delším časovém horizontu, můžeme komunikovat efektivně, cíleně a při troše snahy i personalizovaně. To vše na příkladech realizací u různých zákazníků.
BIG DATA SCIENCE LEAD
Dagmar Bínová působí ve společnosti Adastra na pozici Big Data Science Lead. Soustředí se na využití velkých dat, zaměřuje se především na modelování a datové analýzy, které mají významný přínos pro byznys zákazníky z bankovnictví, telekomunikací či automobilového průmyslu. V Adastře je již dvanáctým rokem, začínala jako konzultantka v oblasti Data Mining. Dlouhodobě se také věnuje lektorské a publikační činnosti. Dříve pracovala na Českém statistickém úřadě, kde se podílela na rozvoji nových statistických šetření a využívání administrativních zdrojů dat v oblasti zemědělství a bezpečnosti potravin. Zahraniční pracovní zkušenosti sbírala v lucemburském Eurostatu.
Datové integrace "3rd party" dat v podobě online panelů do DMP otevírají unikátní možnosti tvorby unikátních publik na straně jedné a vyhodnocování online kampaní na straně druhé. Tato data mohou být i nositeli informace o cross-mediálním chování daného publika, což lze mj. využít v procesu efektivního doplnění zásahu kampaně v offline médiích zásahem v online prostředí. A co teprve pokud bychom deklarované chování typické pro online panely nahradili jeho skutečným měřením? Kromě tvorby publik si také ukážeme, jak mohou panelové integrace rozšířit možnosti vyhodnocování kampaní. Zajímá vás, jakého mobilního operátora využívají lidé, které zasáhla vaše online kampaň? U jaké banky mají svůj účet nebo co si o vaší značce myslí? A nebo kolik lidí, které vaše online kampaň zasáhla, bylo zasaženo i v televizi či rádiu? Na tyto a další otázky vám tato přednáška nabídne odpovědi.
Data Manager
Pracuje jako Data Manager v mediální skupině GroupM a působí jako člen metodologické komise SPIRu. Vystudoval management informací na VŠE. Nyní se věnuje hlavně analýze a vizualizaci dat a zkoušení nových věcí. Čím déle je na Facebooku, tím radši má Twitter. Příležitostně externě přednáší, hodně čte, málo píše.
V této přednášče si vyslechnete, jak probíhal (a stále probíhá) vývoj datového modelu, který spojuje náklady z reklamních systémů s CLV a následně tato data přetváří ve výstupy využitelné pro bidding na pravidelné bázi. Podíváme se na to, jak se původní relativně jednoduchá myšlenka změnila ve velmi komplexní projekt, ve kterém nechybí velké výzvy ani faily.
Senior Digital Marketing Specialist
Dan Zrůst pracuje v AVASTU v performance marketing týmu. Jeho hlavní náplní práce jsou PPC kampaně ve vyhledávání, jejich automatizace a zajištění spolehlivého reportingu celého týmu napříč všemi kanály. Spolu s BI týmem pracuje na neustálém zlepšování kvality a dostupnosti dat plynoucích z reklamních a interních systémů. Ve volném čase publikuje články o využití Power Query v PPC světě na svůj web www.ExcelinPPC.com.
Dokonalý atribuční model bývá vnímán jako jakýsi zlatý grál marketingových managerů a online specialistů. Problém je v tom, že takový univerzální a dokonalý model ještě nikdo nikdy neviděl. Proto si místo toho budeme povídat raději o tom, proč, kdy a jak si postavit model, který sice možná nebude dokonalý, ale bude praktický, nákladově efektivní a hlavně bude dělaný na míru vašemu byznysu. Podíváme se na konkrétní problémy a z nich plynoucí doporučení, ke kterým jsme s klienty za posledních šest let praxe při řešení atribuce došli a to včetně slepých cest, které už nebudete muset sami prošlapávat znovu. A abychom nezůstali jen u teorie, podíváme se v praktické ukázce na to, jak nám v této snaze pomohla ultimátní integrace Google nástrojů jako jsou AdWords, Doubleclick, BigQuery a DataStudio ve spojení s Google Anayltics 360.
CEO
Pavel vede v současné době rozvoj a fungování týmu datových analytiků a konzultantů v online marketingové agentuře Optimics. Za posledních šest let zde pracoval na desítkách projektů z oblasti pokročilé webové a zákaznické analytiky a vyhodnocování marketingových i business aktivit s využitím komplexních datových modelů a metod strojového učení. Ve volných chvílích se věnuje neurokoučinku.
IKEA, tak jako stále mnoho dalších firem, nemá vztah k datům zakořeněný. Je to pouze vedlejší produkt činností a vedlejší nástroj pro rozhodnutí. To se teď snažíme změnit.
Strategie Director DAN
Petr Jahn byl u založení Adexpresu. Jedné z největších onlinových agentur v ČR. Jeho rolí bylo pousouvat klienty strategicky a technologicky. Po akvizici Adexpresu mediální skupinou DAN, se stal Strategickým ředitelem a nadále pomáhá rozvíjet klienty, ale i agenturu DAN v CZ.
Web and digital manager for CZ/HU/SK
Michal Kroupa pracuje ve společnosti IKEA na datové a digitální transformaci. Jeho cílem je na jedné straně vytvořit pro zákazníka unikátní personalizovanou zkušenost. Na straně druhé posunout společnost IKEA tak, aby se data a digital staly integrální součástí procesů a uvažovaní na všech úrovních. Vede tým odpovídající za širokou oblast od engagementu přes loyalty až po placená média pro oblast střední Evropy. Jako v jedné z prvních poboček IKEA ve světě zahájil budování smart data týmu. Do nedávné doby taky řídil komerční komunikaci značky IKEA pro region třech zemí. Má magisterské tituly z University of St. Andrews a Univerzity Karlovy. Ve volných chvílích cestuje po světě a zdolává korunu světa.
Data Manager
Pracuje jako Data Manager v mediální skupině GroupM a působí jako člen metodologické komise SPIRu. Vystudoval management informací na VŠE. Nyní se věnuje hlavně analýze a vizualizaci dat a zkoušení nových věcí. Čím déle je na Facebooku, tím radši má Twitter. Příležitostně externě přednáší, hodně čte, málo píše.
Strategie Director DAN
Petr Jahn byl u založení Adexpresu. Jedné z největších onlinových agentur v ČR. Jeho rolí bylo pousouvat klienty strategicky a technologicky. Po akvizici Adexpresu mediální skupinou DAN, se stal Strategickým ředitelem a nadále pomáhá rozvíjet klienty, ale i agenturu DAN v CZ.
Digital Marketing and Data Manager
David Vopelka řeší digitální marketing a jeho význam pro jednu z největších korporací u nás - Českou spořitelnu. Kromě běžné spolupráce s agenturami hledá cesty, jak pomocí programmatického nákupu, nejnovějších technologií a Machine Learningu udělat kampaně lepší jak pro banku, tak pro klienty. Hlavní výzvou je sladit potřebu neustále komunikovat desítky produktů s cílem prodávat, ale zároveň pomáhat lepšímu zákaznickému zážitku. A to jde jen a pouze s daty.