„Televizor“ – slovo, název zařízení, které nejen v České republice má doma naprostá většina domácností, a které přestává pomalu, ale jistě vystihovat podstatu svého určení. Pokud si dnes půjdete koupit „nový televizor“, tak v podstatě nekoupíte nic jiného, než „smart-TV“. Co vše může to „smart“ znamenat? Zlí jazykové by mohli za použití přesmyčky tvrdit, že to znamená „smrt televize“, televize, tak jak ji známe, ale stále velké množství lidí používá onu obrazovku v obývacím pokoji. Rozhlédněme se po světě, jak se mění chování lidí, pokud mají možnost do „televize“ dostat „netelevizní obsah“, mohou stisknutím tlačítka na dálkovém ovladači „televize“ vstoupit do království zvaného „video-on-demand“ a nebo jsou dokonce „televizi“ nevěrní a sledují pohyblivé obrázky na jiných „obrazovkách“. Ano, „televize“, myšleno zařízení pro sledování „pohyblivých obrázků“ je dnes spíše jednou z obrazovek, se kterou trávíme svůj volný čas. Jak se volný čas věnovaný sledování „pohyblivých obrázků“ dělí mezi různé zdroje ukáže mezinárodní přehled v mém příspěvku na konferenci TVCON 2016.
Tomáš Bičík se v letech 1993-1997 věnoval plánování, nákupu a analyzování televizních reklamních kampaní, nejdříve pro Young & Rubicam a poté pro Mediapolis Praha. Od roku 1997 do roku 2011 byl ředitelem výzkumného a vývojového oddělení mediální agentury Mediaedge:cia, jež se stala součástí skupiny GroupM. V roce 2011 nastoupil do společnosti MEDIARESEARCH – nyní Nielsen Admosphere, kde má na starosti rozvoj obchodních příležitostí, podporu zahraničních projektů měření televizní sledovanosti, marketingového výzkumu a podílí se na marketingu a PR Nielsen Admosphere.