Anglické přednášky budou tlumočeny
Vedoucí oddělení komunikace
Václav vystudoval politologii na Fakultě sociálních věd Karlovy univerzity. Po 11 letech v BBC v Londýně a Praze pracoval jako publisher B2B titulů v Economii a šéfredaktor Marketing & Media a Strategie, vedl ČRo Radio Česko. V Bison & Rose měl na starosti klienty jako Uber, Nestlé, Xerox, Billa nebo Microsoft. Od loňského roku je šéfem komunikace skupiny Tipsport a předsedou správní rady její nadace. Václav rád cestuje, náruživě vaří a nosí v náručí tříměsíční Toničku.
Platformu AWS Elemental, tedy službu divize Amazon Web Services, využívají průkopníci moderních televizních služeb, jako je například skupina Discovery Communications, do které kromě kanálů z rodiny Discovery spadají i sportovní programy Eurosport, dále nejznámější veřejnoprávní konsorcium BBC nebo britský veřejnoprávní program Channel 4 a pochopitelně také sesterská OTT platforma Amazon Video. Ti všichni oceňují kapacity AWS platformy a její schopnosti navýšit relevantnost programového cílení, respektování a zohledňování dynamických trendů diváckého chování a související kapitalizace nových obchodních příležitostí. Ve své přednášce Frost předvede rozšířené možnosti nástrojů pro vysílatele a média, které využívají přední hráči na televizním trhu v zájmu maximálního využití svých video služeb. Ty zahrnují media management, který se dokáže obejít bez serverového zázemí, flexibilní a cenově efektivní cloudové zázemí, maximální personalizaci a následnou monetizaci a inteligentní správu videoobsahu. To vše v celosvětovém měřítku. Jste připraveni pro další cloudovou transformaci?
Head of Marketing and Business Development, EMEA
Simon Frost je středoevropským vedoucím obchodního a marketingového oddělení společnosti AWS Elemental, jedné z podpůrných divizí nadnárodní společnosti Amazon. Než v loňském roce nastoupil do Amazonu, působi jako globální marketingový a PR ředitel telekomunikačního giganta Ericsson.
Simon má za sebou více než dvacetiletou kariéru v segmentu lineárního i nelineárního vysílání, placených televizních služeb a internetových nebo telekomunikačních operátorů. Je také aktivní v oborov ých sdruženích a sektor telekomunikací reprezentuje i při jednání s politiky a regulačními orgány.
Před svým téměř šestiletým působením v Ericssonu zastával Frost seniorní pozice, jako například viceprezident společnosti IPTV Compression Solutions nebo obchodní ředitel videoplatformy Tandberg Television. Jako architekt prozákaznických video řešení pracoval pro firmy jako Harmonic nebo Philips Digital Networks.
O všech aspektech odvětví OTT, které procházejí masivní restrukturalizací. Rychlé změny technologie, chování uživatelů i obchodních modelů vytvořily propast mezi tím, jak spotřebitelé chtějí konzumovat zábavu a média a platit za ně, a tím, jak společnosti svou nabídku vytvářejí a distribuují. Jak můžeme naše publikum oslovit a zajistit, že se bude vracet? To je otázka, které dnes na stále dravějším online video trhu čelí mnoho vysílatelů i poskytovatelů obsahu. Odpověď spočívá ve snaze pochopit naše publikum, zjistit, jak se chovají a co oceňují… a pak tyto informace převést do produktů VOD. V této prezentaci se Martijn podělí o své zkušenosti a bude mluvit o tom, jak maximalizovat hodnotu obsahu napříč různými platformami.
CEO
Martijn Van Horssen je generálním ředitelem a zakladatelem 24i Media, předního poskytovatele TV aplikací displeje různých velikostí. Společnost 24i Media založil se svým společníkem Hansem Dischem v roce 2009 a od té doby je jejím generálním ředitelem. Firma 24i, která byla společností Deloitte zařazena mezi 50 nejinovativnějších a nejvíce přelomových mediálně-technologických startupů, vyrostla v tržního a myšlenkového lídra v oblasti TV aplikací pro všechna zařízení, displeje i platformy – od set top boxů a Smart TV až po herní konzole a mobilní zařízení. 24i vytváří a udržuje nejmodernější TV aplikace pro přední televizní kanály a operátory, jako jsou RTL, FOX a KPN, a to v Evropě i v zahraničí. Jako častý řečník na řadě konferencí ve svém oboru je Martijn uznávaným inovátorem, který stál za mnoha přelomovými technologiemi OTT, včetně vývoje prvních Smart TV aplikací pro video na vyžádání a streamování ve 4K pro klienty RTL, Videoland a Televisa.
iflix byl vytvořen pro rychle rostoucí, vznikající populaci střední třídy a rostoucí poptávku po zábavním obsahu. Začali jsme řešit určitý soubor podmínek, které obvykle existují na rozvíjejících se trzích - převaha pirátství, nekonzistentní infrastruktura, nekonzistentní kvalita a distribuce připojení k internetu, drahá a omezená mobilní data, nízká peněžní penetrace a nedostatečné znalosti možností online platby - prostřednictvím technologií a obchodních partnerství.
Head of Engineering - Czech Republic
Vášnivý softwarový a počítačový inženýr s více než 16 letou praxí. Hizam se připojil k Iflixu jako hlavní inženýr, kde vybudoval a řídí vývojové centrum v České republice. Má rozsáhlé znalosti v oblasti vestavěných systémů, vývojových aplikací a vývoji telekomunikačních protokolů. Pracoval v mnoha průmyslových odvětvích, jako jsou systémy sledování, polovodiče, elektronický obchod, telekomunikace a vysílání. Před nástupem do Iflixu v roce 2014, byl Hizam generálním ředitelem společnosti idottv, kde vedl tým rychlého rozvoje k dokončení návrhu a vývoje mobilních aplikací a řešení pro telekomunikační společnosti v jihovýchodní Asii. Hizam strávil 10 let v Kalifornii v USA (Bay Area), kde získal 7 letou praxi v oblasti softwaru a výpočetní techniky, po níž následovala 6 letá praxe v Asii (Singapuru, Malajsii a sousedních zemích) v oblasti softwarového inženýrství, managementu a vedení. Žil několik měsíců v Kapském městě v Jihoafrické republice, kde pomáhal založit technický tým a nyní žije téměř 2 roky v Praze. Je držitelem bakalářského a magisterského titulu Computer Engineering z Kalifornie, USA
Vedoucí Teletextu, HbbTV
Jan Zeman vystudoval Katedru televizní a filmové žurnalistiky Univerzity Karlovy. V České televizi pracuje od roku 1988. Je jedním ze zakladatelů teletextového vysílání u nás. Totéž platí pro hybridní vysílání HbbTV. Na vývoji této technologie začal pracovat v roce 2011. V současné době zodpovídá jak za teletextové vysílání na všech kanálech ČT, tak i za vysílání a vývoj služeb HbbTV. Ve volném čase hraje tenis, v zimě jezdí na snowboardu.
CTO
Petr Mazanec je vedoucí vývoje aplikací pro chytré televize ve společnosti Mautilus, s.r.o, která od roku 2011 připravila desítky televizních aplikací pro zákazníky z celého světa, a to na nepřeberné množství modelů televizí a set-top boxů, od všech významných výrobců: Samsung, LG, Philips, Panasonic, Sony, Toshiba nebo VESTEL. Převážná většina realizovaných projektů jsou OTT aplikace, často propojené s mobilními telefony a tablety. Pokud není Petr v kanceláři, hraje tenis nebo s rodinou cestuje po zemích bývalé Jugoslávie a SSSR. Počítač ani televizi doma nemá.
Ředitel internetových aktivit televizní skupiny Prima vysvětlí důvody a záměry, se kterými Prima zaváděla nové rozhraní pro hybridní aplikaci HbbTV a jakými změnami prošel videoarchív serveru iPrima, shrne nabyté zkušenosti a představí první ohlasy diváků
Generální ředitel
Daniel Grunt je generálním ředitelem televizní skupiny TV Nova, největší komerční televizní společnosti v České republice. Současně také zastává pozici Chief Digital Officer v CME, kde je zodpovědný za digitalizaci společnosti CME a rozvoj streamovací platformy Voyo ve všech zemích CME. Od roku 2021, kdy nastoupil do CME, se Voyo posunulo ze spící platformy na nejsilnější lokální streamovací službu v České republice. Před svým působením v CME zastával klíčové řídící pozice ve významných mediálních společnostech, včetně FTV Prima, Sanoma, Nokia a Centrum.cz.
Vědí čeští diváci, co je HbbTV a co přináší? Jaké služby od HbbTV obecně vlastně očekávají? Je HbbTV technologií budoucnosti? Jak se měří v českém peoplemetrovém projektu a jak si její výsledky stojí v rámci celkové odložené sledovanosti na televizorech? Čísla z výzkumů Nielsen Admosphere ukazují nejen realitu současného stavu povědomí diváků o možnostech a využívání HbbTV, ale i jejich plány například v souvislosti s přechodem na nový standard pozemního televizního vysílání DVB-T2.
Senior analytik
Hybridní televize už nemusí sloužit jen jako platforma pro původně internetové televizní formáty, televizi Prima se letos v únoru povedlo prodat prostřednictvím HbbTV první dvě spotové kampaně. Petr Hatlapatka vysvětlí použité mechanismy, přiblíží průběh kampaně a podrobně rozebere její výsledky
Obchodní ředitel online divize Media Clubu
Petr Hatlapatka působí ve společnosti Media Club od července roku 2015 aktuálně na pozici obchodní ředitel online divize. Předtím pracoval téměř rok a půl jako obchodní konzultant společnosti Prima Online. Před příchodem na Primu pracoval více než čtyři roky jako group manager ve vydavatelství Mladá fronta. Zkušenosti sbíral několik let také ve firmě Centrum Holdings.
Prezentace nabízí přehled největšího adresovatelného televizního trhu v Evropě včetně jeho vývoje za posledních několik let a kampaní představujících osvědčenou praxi. Poskytne také informace o prvních komerčních pilotních aplikacích HbbTV a přehled nových trendů v německém ATV, jako je výměna spotů.
Director at TeraVolt
Lars Friedrichs pracuje pro společnost TeraVolt, která vyvinula SmartPages, jeden z nejpopulárnějších frameworků pro microsite HbbTV. Než v roce 2015 nastoupil do firmy TeraVolt, pracoval 11 let pro ProSiebenSat.1, jednu z největších vysílacích společností v Německu, kde byl zodpovědný za vše, co se týká HbbTV a teletextu.
Kam patří HbbTV při plánování komunikačního mixu? Jaká je její role? Pro koho se hodí a pro koho ne? FMCG vs. Durables. Několik málo případových studií a jak se s tím perou ve třech českých mediálkách?
Client Service Director
PHD
Do médií nastoupil v roce 1998, do agentury Mediaplan Praha jako analytik a IT manager. Věnoval se mediálním výzkumům, analýzám cílových skupin, mediálnímu a spotřebnímu chování. Prošel agenturami MediaWise a PHD, kde se věnoval strategickému plánování médií a podílel se i na novém byznysu. Spoluzakládal web mediaguru.cz, napsal příručky o mediálním plánování Media Guru Offline 1 a 2. Vedl výzkumné oddělení OmnicomMediaGroup a následně research TV Prima, kde se mj. podílel na crossmediálním produktu Primy se Seznam.cz. V současnosti vede jeden z klientských týmů mediálky PHD.
Předseda expertní skupiny
Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR
Velkou část profesní kariéry strávil ve Federálním statistickém úřadu, kde se věnoval otázkám statistického zpracování dat a aplikacím informačních technologií. V devadesátých letech prošel zaměstnáními ve firmách v oblasti informačních technologií (např. APP, ICZ).
V letech 1998–2002 působil jako poradce ministra vlády ČR a člen odborné skupiny ČSSD pro informační a komunikační technologie. Byl spoluautorem Státní informační politiky, podílel se na tvorbě zákonů v oblasti informační společnosti. Od roku 2003 do 30. 4. 2005 pracoval jako poradce správních orgánů společnosti ČESKÝ TELECOM, a.s.
Od 1. 5. 2005 byl ve funkci člena Rady, 1. 4. 2006 byl vládou ČR poprvé jmenován do funkce předsedy Rady ČTÚ, opakovaně byl vládou jmenován předsedou Rady ČTÚ v roce 2009 a v dubnu 2010. Vedl technickou skupinu, která řídila správu kmitočtů v procesu digitalizace zemského televizního vysílání, v této souvislosti se podílel na práci Národní koordinační skupiny. Členem Rady ČTÚ byl od roku 2005 do roku 2015. Předsedou ČTÚ byl sedm let, v období duben 2006-duben 2013.
Od roku 2015 je poradcem na Ministerstvu průmyslu a obchodu, od července 2016 jako předseda koordinační expertní skupiny MPO pro realizaci Strategie rozvoje zemského digitálního televizního vysílání.
Jak v praxi uplatňují tematické tv stanice RELAX a REBEL možnost využití reklamních HbbTV kampaní? Má pro tematické stanice význam HbbTV aplikace s možnostmi archivu, OTT, programového průvodce a dalších zábavných služeb? Jak malé stanice uvažují o přechodu na DVB-T2/HEVC standard? Má to pro tematické kanály v době online streamů a sociálních sítí vůbec smysl? Jak vidíme budoucnost a pozici tematických kanálů na televizním trhu po plném přechodu na DVB-T2?
Výkonná ředitelka televizních stanic
Nikola Pařízková je výkonnou ředitelkou televizních stanic Relax, Rebel, Rebel 2 Slušnej kanál a INFO TV Brno a Jižní Morava. Absolvovala Institut komunikačních studií a žurnalistky Univerzity Karlovy spolu s katedrou Mezinárodní politické ekonomie na Universidade Federal do Rio de Janeiro v Brazílii, kde na akademické půdě působí dálkově dodnes. Mediální praxi se začala věnovat v roce 2013, kdy aktivně vstoupila do mediální skupiny svého otce RNDr. Radima Pařízka. Od roku 2016 má na starosti management televizního sektoru, který v současné chvíli sestává ze tří celoplošných televizních kanálů. Kromě chodu a strategického rozvoje těchto stanic zodpovídá za nový projekt INFO TV Brno a Jižní Morava, který má za cíl vytvořit komunitní regionální médium, a ve spolupráci s rádiem Dálnice propojit televizní a radiovou platformu.
Head of PR & Marketing
Vystudovala obor Historická antropologie na katedře Obecné antropologie Fakulty Humanitních studií UK v Praze. Tomuto oboru se ale věnuje pouze ve svém volném čase. Již deset let aktivně pracuje v oblasti PR a marketingu. Pět let vede PR a marketingové oddělení v mediální skupině Pohoda, podnikatele a vizionáře RNDr. Radima Pařízka. Aktivně se zúčastnila mediální kampaně k tématu první vlny přechodu na digitální zemské vysílání ve standardu DVB-T, tzv. první vlny digitalizace a aktivně pracuje na interní PR strategii přechodu na DVB-T2. Jmenovitě pečuje o komunikační aktivity společností Digital Broadcasting s.r.o, Progress Digital s.r.o. a tematické tv stanice RELAX, REBEL a REBEL 2 Slušnej kanál. Supervizuje ale i sekci rádií – Rádio Čas, Rádio Dálnice a Rádio Čas Rock, které také spadají do Mediální skupiny Pohoda. Dále se věnuje hudebním rockovým projektům kapely CITRON a Bohemian Metal Rhapsody.
Žijeme v době "on demand" obsahu, aniž bychom si to stále dokázali naplno uvědomit. V době desítek kanálů se stovkami hodin time-shiftu neumíme tento obsah uchopit a divákům efektivně nabídnout. O době, kdy producenti video obsahu opakují 17 let staré chyby hudebního průmyslu a přitom se zapomíná na to nejdůležitější - na důvod, proč uživatel vůbec zapíná televizi. A nakonec, jak to umíme v nangu.TV vyřešit.
Chief Architect
Ladislav Navrátil pracuje ve společnosti nangu.TV jako Chief Architect, kde se podílí na přetvářeni toho, jak lide konzumuji televizi. Ladislav strávil téměř 10 let na tvorbě marketingových produktů, zamiloval se do mobilních zařízení, které ho přivedly k práci na projektech jako stream.cz a mapy.cz. Mimo jiné pomáhal startupům v Sillicon Valley navrhnout a definovat jejich produkt.
Bude se jednat o krátkou prezentaci o digitálních službách ERT
New Media General Director
Ředitel technologií, vývoje produktů a internetu zodpovědný za kompletní dodávku online platformy ERT, která zahrnuje úplnou obnovu infrastruktury, datová centra na místě, zjednodušení provozních procesů platforem a vývoj řady postupů, které poskytnou podporu celofiremním výrobním tokům v oblasti digitálního archivování a výroby digitální WebTV na bázi souborů i chytrým a hybridním službám.