Mediální, především televizní a internetový trh se dramaticky mění s tím, jak se mění mediální chování populace, díky moderním komunikačním a audiovizuálním zařízením připojeným k Internetu. Toto nebo velmi podobná tvrzení se hojně vyskytují v médiích, především těch odborných a na více či méně odborných fórech. Jaká je však realita? Jaká je dynamika těchto změn? Jak lidé využívají moderní technologie připojené k Internetu a jaké služby prostřednictvím těchto zařízení konzumují. Toto již několik let sleduje společnost MEDIARESEARCH, která mj. měří televizní sledovanost v České republice od roku 2001. Odpovědi alespoň na některé z výše uvedených otázek přinese prezentace Tomáše Bičíka, ředitele obchodního rozvoje MEDIARESEARCH.
Business Development Director
Tomáš Bičík se v letech 1993-1997 věnoval plánování, nákupu a analyzování televizních reklamních kampaní, nejdříve pro Young & Rubicam a poté pro Mediapolis Praha. Od roku 1997 do roku 2011 byl ředitelem výzkumného a vývojového oddělení mediální agentury Mediaedge:cia, jež se stala součástí skupiny GroupM. V roce 2011 nastoupil do společnosti MEDIARESEARCH – nyní Nielsen Admosphere, kde má na starosti rozvoj obchodních příležitostí, podporu zahraničních projektů měření televizní sledovanosti, marketingového výzkumu a podílí se na marketingu a PR Nielsen Admosphere.
Přední mobilní operátor s jihovýchodní Evropy čelí silné konkurenci především od aktivního integrovaného satelitního a kabelového operátora s nově spuštěnými mobilními službami. Chtěl chránit své trhové postavení, proto se rozhodl zahájit vlastní televizní služby. Protože neměl kabelovou infrastrukturu spustil satelitní televizní službu založenou na standardních DVB-S setop boxech v kombinaci s více než 80ti streamovanými lineárními kanály a nelineárními službami přístupnými přes Android, iOS a Windows Phone aplikace a přes vlastní webový portál. Protože chtěl zavést nové nelineární služby jako ReplayTV, nPVR a VOD také pro "velké obrazovky" svých zákazníků, rozhodnul se použít značkový HDMI / WiFi modul. Mobilní telefon se stal novým dálkovým ovladačem, domácí wifi připojení novým distribučním kanálem nelineárního obsahu a provozovatel se odlišil od konkurence. A to vše jednoduše a efektivně. Prezentace poskytne více informací o pozadí řešení.
Managing partner
Karol Flak, 45 let, 20 let v telekomunikacích. Zkušenosti ze strategie, produktového marketingu a technologických pozic. 5 let byl pracovníkem Orange, 3 roky Towercom-u a posledních 5 let pracuje jako nezávislý konzultant a projektový manažer v rámci vlastní společnosti Brightvox. Úspěšně řídil projekty a dodával poradenství v České republice, na Slovensku a v Maďarsku pro klienty jako M7Group Lucembursko, ACS / Xerox nebo Orange. Nyní působí jako středoevropský zástupce pro Nizozemskou společnost Stream Group, předního evropského dodavatele CloudTV end-to-end řešení pro telekomunikační operátory a mediální skupiny.
Česká republika je jedna z prvních zemí v Evropě, kde proběhla synchronizace online reklamy s televizními kampaněmi v reálném čase. Podělíme se o výsledky pilotních kampaní a představíme širší koncept „moment marketingu“, nové dimenze cílení online reklamy reagující na průběh sportovních utkání, aktuální počasí a spousty dalších real-time událostí.
Head of Accuen
V digitálním oddělení skupiny Omnicom se věnuje online reklamě napříč všemi systémy. Od klasické PPC inzerce přes reklamy na sociálních sítích až k Real Time Biddingu. Od ledna 2015 působí na pozici Head of Accuen se zaměřením na RTB kampaně a rozvoj programmatic buyingu.
1. teorie - data budou novou měnou
( JEDINEC JE DEFINOVÁN VÍCE NEŽ JEN SOC-DEMO DATY)
2. teorie - tvorba media mixu
(NE VŠICHNI JSOU STEJNĚ AKTIVNÍ NA VŠECH KANÁLECH)
3. teorie - analýza dat
(UZAVŘENÝ CYKLUS ANALYTIKY BUDE STANDARDEM)
4. základ je soukromí
(SOUKROMÍ BUDE HRÁT DŮLEŽITOU ROLI)
5. TV už nebude jenom TV
(TV SE ZMĚNÍ A VÍCE SE PŘIZPŮSOBÍ HYBRIDNÍM HRÁČŮM)
Strategie Director DAN
Petr Jahn byl u založení Adexpresu. Jedné z největších onlinových agentur v ČR. Jeho rolí bylo pousouvat klienty strategicky a technologicky. Po akvizici Adexpresu mediální skupinou DAN, se stal Strategickým ředitelem a nadále pomáhá rozvíjet klienty, ale i agenturu DAN v CZ.
Jak už bylo dokázáno v západním světě, social TV se stává vzrůstajícím trendem, je tento trend však aplikovatelný v České republice? Analytici ze společností SentiOne and Newcast se spojili na vytvoření výzkumu, jak sociální média reagují na televizní obsah. Případová studie mimo jiné o tématech jako jsou Vinaři, Láďa Hruška a mnoho dalších.
Head of Sales CEE @SentiOne.com
Vedoucí odbytu SentiOne CEE. Sériový přednášející na konferencích InternetBeta a Social Media Thursday. V současné době odpovědný za vývoj SentiOne ve střední a východní Evropě. Spolupracuje s největšími mediálními firmami, agenturami a klienty jako Mindshare, Newcast, P&G, Nestle, Reckit Benkinser, Microsoft a dalšími. Předtím získával zkušenosti ve společnosti Funmedia, kde byl odpovědný za rozvoj vztahů se strategickými partnery jako Intel, Orange(France Telecom), Dell. Absolvoval prestižní Varšavskou ekonomickou fakultu, obor strategického managementu.
Vaření a zdravý životný styl jsou fenoménem Česka. Mňam TV je první ryze čeká televize zaměřená pouze na kulinářské umění. Jak vypadal její rozjezd? A proč českou televizi rozjíždí právě zahraniční investor?
Na poli televizní zábavy se pohybuje již několik let. Dříve působil jako programový ředitel stanice Film+. Kanál pomohl přebudovat po programové skladbě blíže k českému divákovi. Aktuálně stojí u zrodu programu Mňam TV. Marek je součástí týmu, který spolupracuje s Erikou Luzsiczou a její společností Axocom.
Marek Vítek představí aplikaci Natočvideo a možnosti jejího využití v napříč TV programem plnoformátových televizních stanic. Zároveň se bude věnovat obchodním příležitostem, které divácký kontent přináší do obchodních oddělení televizí. Jelikož se jedná o produkt, který kombinuje klasické televizní vysílání s on-line prostorem a sociálními sítěmi, popíše synergie které vedou k úspěšné a originální kampani. Zároveň Marek představí modely práce s jednotlivými komunitami.
Marek Vítek působí v médiích od roku 1991. Svou kariéru začal jako reportér časopisu Reflex a Český Deník. Od 1994 -1998 působil jako novinář v TV Nova. Poté přešel do České televize, kde se stal vedoucím oddělení reportážní publicistiky. V roce 1999 vytvořil prestižní zpravodajský pořad Fakta, který pod jeho vedením získal tři mezinárodní televizní ceny. Marek získal několik prestižních ocenění, jako například Cenu křepelek Českého literárního fondu, cenu NOVARTIS za investigativní žurnalistiku na John Hopkins University ve Washingtonu a UNICEF / AMADE ocenění na festivalu Monte Carlo TV 2001. V roce 2005 získal Křišťálové srdce na festivalu dokumentárních filmů v Poděbradech, a cenu Rassenga Cinematografica Internazionale Eserciti e Popoli za projekt Česká mise. Marek Vítek je nositelem Řádu Zlaté lípy, kterou uděluje ministr obrany České republiky.