Tato akce již proběhla. Další akce UX Day 2025 se koná 20. 3. 2025.

Program

Globální trendy v UX

9:00 - 9:10

Úvodní slovo

Michal Andera Michal Andera

Zakladatel

vysvetli.cz

Michal Andera

Michal Andera vizualizuje strategie a školí techniky kreativní spolupráce v projektu clarity-lab. Věří, že porozumění je klíčem k úspěšnému rozvoji firem. Na VŠE v Praze se věnuje výzkumu psychologie podnikání. Michal je autorem českého videoblogu o podnikání byznyspark.cz. Více o něm najdete na www.michalandera.com

9:10 - 9:45

Vztah mezi UX a značkou

V této přednášce se podíváme na aspekty vztahu mezi značkou a uživatelskou zkušeností. Uživatelská zkušenost je klíčová složka zkušenosti i vztahu se značkou. Dobrá uživatelská zkušenost značku posiluje právě tak, jako ji špatná uživatelská zkušenost nahlodává. To ale není všechno. Haló efekt z dobré zkušenosti nám umožňuje do určité míry omlouvat zkušenost špatnou. Někdy naopak vynikající uživatelská zkušenost ovlivní naše vnímání značky jen velmi málo. Proč to tak je? Dobrá uživatelská zkušenost je nezbytná, ale pro vytvoření celkového vztahu uživatele a značky sama o sobě nestačí.

Přednáška bude v anglickém jazyce bez překladu

Robert Schumacher Robert Schumacher

Executive Vice President

GfK

Robert Schumacher

Bob má více než 25 let zkušeností s uplatňováním zásad lepší použitelnosti designu ve firemním i akademickém prostředí. Má rozsáhlé manažerské zkušenosti a pracoval ve společnostech aktivních v segmentech telekomunikace a cestování. Bob je tvůrcem standardů pro grafická uživatelská rozhraní, vynálezcem patentu určeného pro prohlížeče (a několik dalších patentů čeká na přidělení) a autorem desítek technických a odborných článků. Pravidelně přednáší o návrhu uživatelského rozhraní. Bob má zvláštní odborné zkušenosti s vývojem metrik výkonu uživatelů a jejich uplatňováním ve finančních modelech a obchodních případech. Je držitelem titulu PhD. v oboru kognitivní a experimentální psychologie z University of Illinois, Urbana-Champaign.

9:50 - 10:20

Nový typ podnikání s dialogem se zákazníky v reálném čase

V moderním světě tisíců aplikací musí společnosti světa přestat uvažovat jen o digitálních samoobsluhách a aplikacích a zapojovat se do dialogu se zákazníky v mnohokanálovém prostředí.

Přednáška bude v anglickém jazyce bez překladu

Janne M. Lohvansuu Janne M. Lohvansuu

Managing Director

User Intelligence

Janne M. Lohvansuu

Podnikatel, mentor a senior konzultant, který se mnohokrát osvědčil jako skvělý stratég pro digitální obchod s výrazným zaměřením na výsledky. Vždy se snaží vytvářet inovativní digitální služby, které zajistí skvělou uživatelskou zkušenost, a pevně věří ve význam výzkumu uživatelského chování při inovování služeb. Janne byl vedoucím projektů pro nadnárodní korporace i mezinárodní start-upy v oblasti digitálního obchodu, médií, financí a telekomunikace. Jeho konkurenční výhodou je propojení zkušeností ze světa služeb B2C i B2B a znalosti strategií uživatelské zkušenosti, crowdsourcingu, webových analýz a měření, řízení znalostí a souvisejících nových technologií.

10:25 - 10:45

COFFEE BREAK

Digitální inovace

10:45 - 11:10

Human centric culture

Svět se nemění, svět už se změnil. Před digitálními obrazovkami trávíme většinu dne, bavíme se, komunikujeme, hledáme a nakupujeme a je nasnadě, že odlišit se podstatou prodávaného produktu či služby je stále náročnější. Cesta k srdci zákazníka již nevede skrze upozorňování na jednotlivé parametry, ale skrze celistvou kulturu komunikace s ním. V rámci prezentace zmíním některé aktivity, které mohou mít na celkový zážitek zákazníka, člověka 2.0, vliv.

Michal Mládek Michal Mládek

Obchodní a marketingový ředitel

Sherpas

Michal Mládek

Michal je obchodním a marketingovým ředitelem digitální agentury Sherpas a zároveň má na svědomí řízení a revitalizaci projektu WebTop100. Má za sebou patnáctiletou zkušenost z prostředí digitálního marketingu, kterou získával na obchodních a manažerských pozicích v předních českých online agenturách.

11:10 - 11:35

Od nápadu k implementaci

Jak zajistit, aby navržená inovace vůbec spatřila světlo světla, v co nejkratším čase a s co nejmenším rizikem? Jirka a Jakub se podělí o své zkušenosti ze svého působení v Sun Microsystems, AVG Technologies a GoodData, včetně nejnovějších trendů ze Stanfordu, Berkeley a Whartonu.

Jakub Franc Jakub Franc

Director UX

Jakub Franc

Jakub Franc má mnohaletou mezinárodní praxi v oblasti uživatelského výzkumu a vedení UX týmů. V současné době působí jako Director UX ve společnosti GoodData. V minulosti vedl výzkumné a designové týmy v AVG Technologies, rozvíjel uživatelský výzkum ve společnostech Sun Microsystems a Oracle, spoluzakládal agenturu ExperienceU. Jakub je původním vzděláním psycholog. Jeho doménou je kvalitativní uživatelský výzkum a jeho efektivní zapojení do vývoje produktů, techniky emočního designu, mezikulturní výzkum a v neposlední řadě evangelizace a rozvíjení UX kultury v korporátním prostředí. Jakub spoluvytvářel v tuzemsku ojedinělý studijní obor Interakce člověka s počítačem na FEL ČVUT. Kromě ČVUT přednáší jako host na několika tuzemských a zahraničních univerzitách.

Jiří Mžourek Jiří Mžourek

Vice President

Jiří Mžourek

V současnosti pracuje jako Vice President ve společnosti GoodData, kde má na starosti User Experience, technický produktový management a kreativní oddělení. Předtím byl pět let zaměstnán ve firmě AVG Technologies, kde byl zodpovědný za vybudování UX oddělení a UX strategii celé společnosti, pokrývající kompletní produktové portfolio: aplikace pro desktop (Windows a MacOS X), mobilní aplikace (Android a iOS) i cloudové služby pro podnikové zákazníky. Před AVG pracoval ve společnostech Sun Microsystems a Oracle. Jako senior manažer byl zodpovědný za mezinárodní UX tým. V minulosti dále např. vybudoval usability lab na ČVUT, čímž byly zároveň položeny základy pro první univerzitní UX obor v ČR; podílel se i na znovuobnovení Asociace UX a pořádání konference World Usability Day.

11:35 - 12:00

Víc než jen UX: design pro rozvoj obchodní strategie

Jak může existující nebo vznikající společnost vymyslet nové produkty a služby, proniknout v měnícím se konkurenčním prostředí, reagovat na nové trendy, či expandovat na nové trhy? IDEO, Google Ventures a další používají metody design thinking nejen pro zlepšení použitelnosti produktu, ale i pro vývoj produktové strategie. Pojďme si na příkladu ukázat, jak jedna taková metoda vypadá a jak ji můžete použít i pro vaši firmu. Produktová inovace pro ty z nás, kdo nejsou Steve Jobs.

Martin Bednář Martin Bednář

Konzultant, trenér, kouč

AD FONTE

Martin Bednář

Martin Bednář je trenérem, koučem a konzultantem v jedné osobě. Po studiu na VUT v Brně pracoval 15 let na obchodních a manažerských pozicích, převážně ve finančním sektoru. V roce 2007 založil společnost AD Fonte, ve které pomáhá svým klientům v osobním rozvoji, prostřednictvím individuálních a firemních vzdělávání a koučingu. Zároveň je předsedou Fóra pro klientský přístup. V průběhu pracovního života dosáhl titulu MBA na University of Pittsburgh v USA a získal certifikace Neuro-lingvistického programování.

12:00 - 12:25

Zpátky ke kořenům

Čas od času se zamotáme mezi všemi těmi novými trendy, procesy, technologiemi a frameworky. Rád bych se podělil o pár jednoduchých tipů, díky kterým se mi v agenturním prostředí nejednou podařilo navázat na přetrženou linku a znovu narovnat vztah a porozumění designéra s klientem.

Jiří Sekera Jiří Sekera

Produktový návrhář

Seznam.cz

Jiří Sekera

Platí mě za to, že ve stozích papírů se spoustou poznámek hledám smysl sdělení. Jakmile ho najdu, osekám ho na dřeň, rozvinu pro něj červený běhoun a dohlížím, aby mu cestou k adresátovi nikdo neublížil.

12:25 - 13:25

OBĚD

Byznys a marketing díky smart devices

13:25 - 13:50

Inovativní přístup Uberu v API integracích

Přijďte se podívat na světové best practices technologické firmy Uber. Podíváme se na příklady API integrací, které denně zpříjemňují, baví a hlavně zjednodušují život miliónům uživatelům po celém světě

Václav Petr Václav Petr

Marketing Manager

UBER

Václav Petr

Během studia na Vysoké škole ekonomické v Praze založil vlastní internetový obchod Nikiski.cz, kde získal zkušenosti s uživatelským rozhraní pro internetové obchody. Hned po studiu se vydal pracovat do evropské centrály Googlu v Dublinu, odkud pomáhal marketingovým agenturám rozvíjet a optimalizovat jejich online marketingové kampaně. Na konci roku 2015 se přidal do marketingového týmu Uberu v Praze, kde působí jako marketing manager.

13:50 - 14:15

Cesta k dokonalému UX in-car aplikace

Chytré aplikace dorazily také do našich aut. O vlastní řešení jejich uživatelského rozhraní se snaží jak samotní výrobci aut, tak i technologičtí giganti jako Google nebo Apple. Jak jsme se s redesignem in-car aplikace vypořádali my? Povíme vám o specifikách UX v automobilech, čeho se vyvarovat a jak zůstat konzistentní napříč různými platformami.

Jakub Hoffmann Jakub Hoffmann

Graphic Designer

eMan

Jakub Hoffmann

Jakub v eManu vede tým UX/UI designérů. Má zkušenosti s navrhováním uživatelských rozhraní pro mobilní telefony, tablety, desktopová zařízení, ale také rozhraní aplikací pro auta nebo nemocniční lůžka. Pracoval na projektech pro významné české i nadnárodní zákazníky.

Ondřej Michálek Ondřej Michálek

UX Designer

eMan

Ondřej Michálek

Ondřej dříve působil jako hlavní UX designer pro aplikaci zaměřující se na prodej filmových práv využívanou hlavními světovými filmovými distributory a televizními kanály. Nyní působí ve společnosti eMan jako UX/UI designer. Rád hledá nové cesty a postupy s cílem učinit svět kolem nás jednodušším a použitelnějším.

14:15 - 14:40

Jak jsme zlepšili UX chytrých telefonů

Jak odlišné je uživatelské prostředí dotykového telefonu pro starší lidi? Povím vám o tvorbě aplikace, díky které mohou senioři zůstat v kontaktu s rodinou.

Josef Slavíček Josef Slavíček

Co-Founder

Koala Phone

Josef Slavíček

Josef je spoluzakladatelem vítězného projektu Social Impact Awards 2014. Zabývá se hledáním partnerství se společnostmi z oboru telekomunikací. Projekt Koala Phone pomáhá více než 20 000 seniorům ze 101 zemí ve spojení s rodinou. Dříve pracoval jako freelancer v oboru grafického designu, UI / UX designu a brandingu.

14:40 - 15:00

COFFEE BREAK

Design a výzkum

15:00 - 15:25

(Ne)pravidelným testováním k pravidelné argumentaci

Uživatelské testování (UT) je v dnešní době již nedílnou součástí vylepšování UX. V T-Mobile testujeme stejné uživatelské scénáře každý rok a dle potřeby dílčí úpravy webu. Zároveň se ale každý rok přizpůsobujeme jak našim potřebám, tak především potřebám zákazníků. UT nám přináší důležité argumenty pro vyjednávání uvnitř společnosti a nové pohledy při mapování zákaznických cest. Jak vám mohou pomoci argumenty získané z UT skloubit požadavky marketingu spolu s prodejní webovou prezentací či prosazováním kompletního redesignu eShopu se dozvíte na přednášce o uživatelském testování v T-Mobile.

Martin Kučera Martin Kučera

EBusiness Manager

T-Mobile Czech Republic a.s.

Martin Kučera

Martinova onlajnizace začala v roce 2003 plánováním a prodejem online reklamních kampaní pro SME klienty. V agentuře Dobrý web pak získal znalosti s návrhováním webů, UX, SEO a PPC. Aktuálně kope za lepší web v T-Mobile, kde připravoval současnou podobu responzivního designu. Martin má rád jednoduchost a snaží se držet web a eShop čistý a srozumitelný.

15:25 - 15:50

Trendy UX a designu pro 2016 prakticky

Co je a bude v UX a designu "trendy" v roce 2016? A je něco z toho již reálně vidět? Nejsou to jen drahé hračky? Jsou pro to nástroje, jaký je to time to market, plní to účel, je to levné nebo drahé? Na ukázkách nových webů představíme trendy, jejich výhody a nevýhody, benefity pro klienty i vlastníky webů a další zajímavé postřehy.

Pavel Mach Pavel Mach

UX and Graphic Designer

Trask solutions

Pavel Mach

Pavel je velmi zkušeným Web Designerem s dlouholetou praxí. Jeho portfolio v této oblasti zahrnuje webové prezentace a portály, desktopové a mobilní aplikace, včetně návrhu, tvorby a metodiky e-learningových kurzů. Je zodpovědný zejména za grafický design, UX design, návrhy a analýzu uživatelského rozhraní, ale úspěšný je i v optimalizaci již hotových řešení.

15:50 - 16:15

UX v e-mail marketingu, komunikujte se zákazníky tak, jak chtějí...

Přednáška o tom, jak vyzrát na záludnosti šablony newsletteru a komunikace v e-mail marketingu. Kouzlo "only mobile" šablony, uvítací kampaně, automatizace, typografie a čtenosti vám pomůže držet vysoký open rate obchodních sdělení. Zvyšte svá KPI a vybudujte si vztah se svým zákazníkem.

Tomáš Růžička Tomáš Růžička

CMO

VIVmail.cz

Tomáš Růžička

Od roku 2004 se Tomáš aktivně zajímá o online se specializací na e-mailing. Poprvé se s e-mailingem setkal v Alza.cz. Prošel společnostmi jako Mironet, CeWe color a Conrad. Několik let působil jako freelancer se specializací na e-commerce, kdy společně se svým programátorem vytvořili vlastní framework pro e-shopy. Byl součástí týmu, který realizoval první implementaci Silverpop v České republice ve společnosti Conrad. Ta přinesla 300% růst tržeb z e-mail marketingu během tří let. O e-mail marketingu přednáší i na vysokých školách (VŠE Praha, ČZU Praha).

16:15 - 16:40

Design zaměřený na aplikace

Komplexní setkání věnované UX (uživatelské zkušenosti), UI (uživatelskému rozhraní) a návrhu aplikací. Pojďme se na chvilku zamyslet nad tím, co je a co není dobrý design, na jaké problémy byste mohli při tvorbě návrhu narazit a kdo jsou ti zvláštní lidé, kteří si říkají odborníci na UX (a proč je jejich práce tak skvělá).

Přednáška bude v anglickém jazyce bez překladu

Michel Rousseau Michel Rousseau

UX, UI & Design technical evangelist

MICROSOFT

Michel Rousseau

Ve svém životě, kromě toho, že jsem hrdým otcem dvou skvělých dětí, vyrábím pixely. Nejdřív jsem vyráběl pixely v 3D s 3dsMax, pro použití v CGI nebo v reálném čase, ale také ve 2D pro web, pro uživatelská rozhraní, s pomocí Photoshopu, Illustratoru, Blendu…Všechny tyto pixely mi daly velmi konkrétní kritický pohled, který mě přivedl k uživatelské zkušenosti. Moje dlouhodobé zkušenosti mi dávají plný přehled o celém procesu návrhu v životním cyklu vývoje produktů. Už čtyři roky pracuji pro Microsoft Paříž, kde se starám o rozvoj UX a UI a propaguji výhody správně použitých pixelů. Také jsem se vrátil ke své první lásce s projektem babylonJS, který má za cíl převést mou osobní vizi do podoby 3D modelů.

16:40 - 17:05

UX v agilním prostředí

Chcete vědět, jak vypadá ideální design proces v “agilní” firmě? Bohužel nic jako ideální proces neexistuje. Místo toho bych vám rád ukázal, jak funguje UX tým u nás v Moravia IT. Dozvíte se, jakým způsobem spolupracujeme s osmi vývojovými týmy a jak společně tvoříme řešení na míru pro každého zákazníka napříč více produkty.

Petr Šiller Petr Šiller

UX designer

Moravia IT

Petr Šiller

Začínal jako frontend vývojář a několi let pracoval pro společnost Seznam.cz. Mimo jiné i v týmu, který se věnoval prototypování nových služeb. To ho postupně nasměrovalo k návrhu aplikací. Momentálně vede tým Ux designérů v Moravia IT, kde navrhuje aplikace usnadňující překlad různorodého obsahu do jiných jazyků.

17:10

Předpokládaný závěr akce