Tato akce již proběhla, ale můžete si zakoupit záznam. Další akce UX Day 2025 se koná 20. 3. 2025.

Program

9:00 - 9:05

Úvodní slovo

Vladimír Rejlek Vladimír Rejlek

Konzultant marketingu

Vladimír Rejlek

Vladimír Rejlek pracuje 18 let v oboru digitálního marketingu. Založil agenturu Publicis Modem – digitální brand skupiny Publicis Groupe a poté byl šéfem digitalu ve WUNDERMANu. Pracoval pro lokální i globální klienty jako jsou FORD, Microsoft, Nestlé, PlayStation, innogy, KB, CK Fischer a další. Na zadavatelské straně řídil digitální marketing a transformaci travel skupiny Blue Style, vedl tým marketingu a inovací ve společnosti EDENRED. V současné době působí jako konzultant marketingu na volné noze.

9:05 - 9:35

Account based experience

Na případové studii úspěšné B2B firmy vám popíšu, jak nastartovat dramatický růst byznysu elegantní kombinací UX technik s behaviorálními daty o zákaznících. Kromě jiného ukážu, jak lze využít scoring a pokročilou segmentaci zákazníků. Odhalím také, jakou roli v tom všem hrála noční můra všech UX designérů – povinná registrace.

Luboš Plotěný Luboš Plotěný

Ředitel

Sherpas

Luboš Plotěný

Luboš je ředitelem agentury Sherpas. Je autorem knihy Budování úspěšného firemního webu a spoluautorem knihy Uživatelsky přívětivá rozhraní. Během svého působení v Dobrém webu a Sherpas úspěšně spolupracoval v oblasti digitálního marketingu s desítkami klientů různých oborů a velikostí. Sám vytvořil několik úspěšných internetových obchodů, u kterých se několik let zároveň staral o jejich internetovou propagaci a rozvoj. Luboš je dlouletým předsedou poroty WebTop100, největší souteže digitálních řešení v ČR. Několik let zároveň jako předseda Asociace UX rozvíjel trh user experience v ČR.

Luboš je držitelem titulu Google Analytics Individual Qualification, který získal mezi prvními v ČR. Aktivně se zajímá i o všechny další aspekty kvalitního a obchodně úspěšného webu.

9:35 - 10:05

Redesign webu pojišťovny Kooperativa

Představíme vám případovou studii redesignu webu pojišťovny Kooperativa, včetně dalších specifických webů, které jsou integrální součástí komunikace Kooperativy – kariérní web, web galerie.
Ukážeme, jak probíhala celoroční práce nad projektem a na vybraných konkrétních příkladech a výsledcích uživatelských testování předložíme zajímavá zjištění – úspěchy i zádrhele, které bylo potřeba vyřešit.
Vysvětlíme, jak design systém pomáhá udržovat CI na více webech a šetřit čas při jeho správě a rozvoji.

Veronika Bednářová Veronika Bednářová

Specialistka online marketingu

Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group

Veronika Bednářová

Psal se rok 2015, kdy Veronika skočila šipku do vod online marketingu. Začínala jako Community Manager, ze kterého se postupně vypsala na Copywritera. Jenže pak ji začalo zajímat, jak se řídí projekty. Proto svoji agenturní dráhu završila jako Account Manager. Mezi její dlouholeté klienty patřili např. SAZKA a Philips. Od roku 2021 je součástí marketingového týmu v Kooperativě, kde s láskou opečovává web a vše s ním související.

Eva Máchová Eva Máchová

Design team lead

FG Forrest

Eva Máchová

V oblasti UX a online marketingu se pohybuje více než 15 let. Působila "na volné noze", v několika agenturách, od roku 2015 pracuje v FG Forrest, kde nyní vede tým UX a designu. Vytvářela informační architekturu řady webů a e-shopů oceněných v soutěžích WebTop100 a Internet Effectiveness Awards (Koop.cz, Warehouse1.cz, Senesi.cz , Moser.com aj.). Přednáší online marketing na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy.

10:05 - 10:35

Pro skvělé UX je potřeba neustálá komunikace se zákazníky

Jak často komunikujete s vašimi zákazníky, kteří používají váš web nebo aplikaci? Na co se jich ptáte? A máte v tom systém, nebo to řešíte „pocitově“? V prezentaci se s vámi podělím o cestu startupu Toys And Stories – od prvotního návrhu, přes hloubkové rozhovory, uživatelské testování, redesign služby a webu po dodatečné ladění a neustálé iterace. Ukážeme si konkrétní ukázky použitých otázek, zjištění, jak jsme závěry zapracovali a jaké to přineslo výsledky.

Daniel Musil Daniel Musil

Co-Owner & RevOps Evangelist

AITOM Digita

Daniel Musil

Daniel vystudoval Unicorn College. Již 9 let pracuje jako Account Director v digitální agentuře AITOM. Má na starosti Vstupní studie projektů (tedy nastavení cílů, analýzu dat, návrh strategie a řešení celého projektu). Má bohaté zkušenosti s B2B a zahraničními online projekty. Nyní se věnuje rozvoji metodiky Revenue Operations.

10:35 - 11:05

MojeEUC - za oponou úspěšného projektu

Připravili jsme pro vás exkurzi za oponu návrhu UX a designu projektu MojeEUC, revoluční aplikace v oblasti digitalizace českého zdravotnictví. Na konkrétních příkladech si ukážeme, proč se může hodit, když přizpůsobíte svoje zavedené metodiky kulturnímu i provoznímu kontextu klienta. Spoiler Alert: možná přijde i na nějaký ten failík :)

Jan Bezděk Jan Bezděk

CEO

SiteOne

Jan Bezděk

Jan Bezděk patří mezi přední české experty na digitální transformaci. Je vlastníkem a zakladatelem společnosti SiteOne, která pomáhá prémiovým značkám s nalezením těch nejlepších digitálních řešení pro jejich byznys. Ve volném čase se věnuje zemědělství a podílí se na krajinotvorbě, což pro něj představuje poslání i odpočinek od digitálního světa.

11:05 - 11:35

Coffee break

11:35 - 12:05

Komponentová knihovna jako efektivní nástroj proti scope creep

Scope creep je typický problém projektů typu fixed–price, fixed–scope. Procesní framework, který jsme v agentuře SYMBIO pro tyto projekty vytvořili, je založený na sdílené knihovně komponent (knihovně obsahových bloků nebo taky organismů v řeči atomic designu). S ní pracujeme jednotně napříč celým týmem – od UX a UI designerů, přes developery až po sitebuildery. Vznikl tak proces, který snižuje scope creep, zlepšuje komunikaci v produkčním týmu a odbourává obavy klientů, protože nastavuje jasná očekávání.

Jakub Ondrášek Jakub Ondrášek

UX Team Leader at SYMBIO

SYMBIO Digital

Jakub Ondrášek

Kuba začínal jako projekťák, teď je vedoucím UX týmu v agentuře SYMBIO. V digitálu se pohybuje přes 10 let a pracoval pro klienty jako je ČEZ, Rohlík, CineStar nebo Národní divadlo. Rád pracuje s papírem a tužkou, vytváří mind mapy a je checklist-junkie.

12:05 - 12:35

Jde pomocí pár malých změn zachraňovat životy uživatelů?

Na případové studii aplikace Záchranka si ukážeme, jak se s tím popral tým studia SKOUMAL. Projdeme si celým procesem od identifikace problému z dostupných dat, navržení řešení nalezených problémů a následné ověření v praxi.
Těšit se můžete na 60% nárůst propustnosti onboardovacího procesu do aplikace. Tento nárůst jsme zaznamenali ve všech 6ti zemích, kde Záchranka působí.

Jan Hanzelka Jan Hanzelka

COO

SKOUMAL

Jan Hanzelka

Honza v současné době zastává funkci COO ve studiu SKOUMAL. To co ho naplňuje je bourání překážek a stavění mostů mezi businessem, uživateli a technologiemi, čemuž se věnuje přes 7 let.

12:35 - 13:05

Jak upgradovat UX webu pomocí počítačového vidění

Automatické rozpoznávání obrazů pomocí neuronových sítí je už delší dobu běžnou součást našich životů. Využíváme jej pokaždé, když ostříme s kamerou na našem smartphonu, když máme zapnuté virtuální pozadí při online callu nebo když procházíme automatizovanou pasovou kontrolou na letišti. Díky cloudovým službám i open source knihovnám je nyní stále jednodušší využívat tuto technologii i v okně webového prohlížeče. K čemu všemu se může hodit a jaké možnosti otevírá pro interakci s uživatelem? Jak lze použít tento druh umělé inteligence k vylepšení UX designu vaší aplikace? Během lekce si prohlédneme praktické ukázky využití tohoto nástroje a nastíníme, jaké problémy lze skrze něj řešit.

Lukáš Pilka Lukáš Pilka

Design Director

BlueGhost.cz