UX Researcher
MartinKopta.com, s.r.o.
Martin v Seznamu realizuje uživatelský výzkum a testování.
The talk will discuss the trend in businesses to turn to "big data" analytics to guide user experience design, and how these techniques often miss the point.
Přednáška bude v anglickém jazyce bez možnosti tlumočení.
Director UX
Jakub Franc má mnohaletou mezinárodní praxi v oblasti uživatelského výzkumu a vedení UX týmů. V současné době působí jako Director UX ve společnosti GoodData. V minulosti vedl výzkumné a designové týmy v AVG Technologies, rozvíjel uživatelský výzkum ve společnostech Sun Microsystems a Oracle, spoluzakládal agenturu ExperienceU. Jakub je původním vzděláním psycholog. Jeho doménou je kvalitativní uživatelský výzkum a jeho efektivní zapojení do vývoje produktů, techniky emočního designu, mezikulturní výzkum a v neposlední řadě evangelizace a rozvíjení UX kultury v korporátním prostředí. Jakub spoluvytvářel v tuzemsku ojedinělý studijní obor Interakce člověka s počítačem na FEL ČVUT. Kromě ČVUT přednáší jako host na několika tuzemských a zahraničních univerzitách.
Troufli byste si postavit dům? Ne? A co web? Ano, to je přeci náš denní chléb! Obojí přitom potřebuje pevný základ a strukturu, ve které se uživatelé budou dobře cítit. Každý web má informační architekturu a každý tvůrce webu je informačním architektem. Často o tom bohužel neví.
Máme tu tedy situaci, kdy víme, že IA je důležitá a že je nedílnou součástí každého webu. Přitom ale málokdo ví, jak ji dobře dělat. Já vám to povím :)
UX designer
"Weby lidem" je Adamovo krédo. Dělá vše pro to, abyste se už nikdy na žádném webu necítili jako blbci. V České televizi zkoumá potřeby a tužby uživatelů, vymýšlí použitelný a přehledný design, a vše prověřuje nemilosrdnými uživatelskými testy. Nebojí se ušpinit si ruce a rýpat se ve všech vrstvách user experience - výzkumu, informační architektuře, interakčním designu i testování.
Následující přednáška - případová studie - ukáže na konkrétním příkladu z praxe základní principy a výsledky aplikování user experience v mezinárodní korporaci. Skoro přesně před rokem začal interní čtyřčlenný tým zavádět user experience ve firmě AVG. Nyní, díky časovému odstupu, je již možné objektivně zhodnotit, co se za uplynulý rok v uvedené korporaci změnilo, jak tyto změny ovlivnily obchodní aktivity firmy a jakými změnami prošel i tým pracující na user experience, který má nyní několikanásobně více členů; jaké problémy musel během své existence řešit a jaké nové zkušenosti přitom získal.
Vice President
V současnosti pracuje jako Vice President ve společnosti GoodData, kde má na starosti User Experience, technický produktový management a kreativní oddělení. Předtím byl pět let zaměstnán ve firmě AVG Technologies, kde byl zodpovědný za vybudování UX oddělení a UX strategii celé společnosti, pokrývající kompletní produktové portfolio: aplikace pro desktop (Windows a MacOS X), mobilní aplikace (Android a iOS) i cloudové služby pro podnikové zákazníky. Před AVG pracoval ve společnostech Sun Microsystems a Oracle. Jako senior manažer byl zodpovědný za mezinárodní UX tým. V minulosti dále např. vybudoval usability lab na ČVUT, čímž byly zároveň položeny základy pro první univerzitní UX obor v ČR; podílel se i na znovuobnovení Asociace UX a pořádání konference World Usability Day.
Lukáš Marvan, Seznam.cz, Norbert Gulevič, Seznam.cz
Pomocí konkrétních ukázek se vás pokusíme provést celým procesem vzniku nové podoby serveru Sport.cz. Od počátečních skic, přes postupný uživatelský průzkum a ladění grafických návrhů, až po realizaci redesignu a jeho nasazení, včetně vyhodnocení reakcí uživatelů i našich následujících kroků.
UX designer
"Weby lidem" je Adamovo krédo. Dělá vše pro to, abyste se už nikdy na žádném webu necítili jako blbci. V České televizi zkoumá potřeby a tužby uživatelů, vymýšlí použitelný a přehledný design, a vše prověřuje nemilosrdnými uživatelskými testy. Nebojí se ušpinit si ruce a rýpat se ve všech vrstvách user experience - výzkumu, informační architektuře, interakčním designu i testování.
Spousta našich klientů stále nevnímá ten správný rozdíl mezi webem a mobilním webem. O to víc vznikla potřeba správně prototypovat a ukazovat řešení.
Přednáška bude obsahovat:
• návrh wiframes pro mobilní weby (nástroje, jak na to)
• jak klientovi prezentovat (způsob prezentace wiframes klientovi)
Web Architekt
Honza vyvíjí on-line produkty Lagardère Active ČR. O web se začal zajímat před 10 lety. Své zkušenosti získal jako freelancer a také jako řádný Forrest. Podílel se řešeních pro Skupinu ČEZ, GTS Czech Repulic, Komerční banku, McDonald's a spousty menších klientů.
Na konkrétním projektu a ukázkách si předvedeme možné přístupy, úskalí a výsledky „Go Mobile“ projektu.
Jak vůbec projekte vydefinovat a jaké jsou jeho cíle? Jaké funkce zařadit a jak pro ně optimalizovat UI? „Velký“ versu mobilní web a multi-channel přístup. Technické aspekty od argumentů pro volbu nativní versus webové platformy, přes volbu vhodného frameworku a vhodný rozsah podporovaných zařízení. Reálné zkušenosti s testováním – aneb co kážou specifikace a standardy a jaká je realita. Jak efektivně testovat mobilní web/aplikaci?
Magio TV a Sector sú jedny z najlepšie hodnotených tzv. news aplikácii na slovenskom iPhone App Store. Ako vznikali, v čom spočíva ich kúzlo? Aké metódy sa použili pri designe ich UX? Aké sú najčastejšie chyby a problémy podobných aplikácií? Prečo je tak obrovský rozdiel medzi mobilným webom a natívnou aplikáciou? Ako veľmi je UX previazaný s cieľovou platformou? Na všetky tieto otázky sa pokúsí odpovedať autor týchto aplikácií.
Game designer
Ján Ilavský je jedným z prvých iOS vývojárov v ČR / SR. Stojí za kompletnou realizáciou viacerých ocenených mobilných aplikácií, ktoré vynikajú inovatívnymi UI prvkami, jednoduchosťou a veľmi kvalitným technickým prevedením. Profesne stojí ako aktívny hudobník a producent na pomedzí umenia a softwarového vývoja. Pri práci používa alternatívne metódy a veľmi rád experimentuje. Na UX sa vždy pozerá z komplexného hľadiska a rád pracuje na detailoch, ktoré sa javia na prvý pohľad ako bezvýznamné. Je spoluzakladateľom malého herného štúdia Hyperbolic Magnetism, kde momentálne pôsobí hlavne ako game designer.
Mistr
Na http://www.linkedin.com/in/emilhampejs je patrná Emilova snaha spolupracovat s nejlepšími kolegy v oboru, jeho dychtivost po různorodých projektech, které vyžadují osobitý, originální až novátorský přístup. To ho baví a rád se o tom baví.
Jaké účastníky týmu je zapotřebí ovlivnit k prosazení nejrozsáhlejšího redesignu produktu v historii společnosti? Kde je místo UX designéra ve středně velké mezinárodní společnosti? Jak probíhá design v agilním prostředí se SCRUMem za zády? Jak identifikovat problémová místa webové aplikace? Jaké trendy je vhodné promítnout pro dlouhodobější perspektivu? Jak efektivně vtáhnout zákazníky do procesu vývoje a jak tento proces vypadá? A jak to vše nakonec dopadlo?
Tyto a další otázky se Vám pokusí zodpovědět Jan Stawarczyk - Senior UX Designer ze společnosti Polarion, na základě zkušeností z redesignu produktové řady Polarion 2012.
UX Designer
Agilní development a user experience - dvě z nejhlasitějších buzzwords současného online světa - se dotýkají velké části online komunity v České republice. Oba přístupy jsou teprve na začátku, nicméně již nyní budí řadu diskusí jak v českém, tak v mezinárodním kontextu. I tato prezentace předpokládá, že tyto dva světy mají daleko k harmonickému soužití, a předkládá proto způsoby, jak propast mezi nimi překlenout.
Jiří Suchý se profesionálně věnuje oblasti UX, informační architektury a designu posledních 7 let. V on-line světě působí od roku 2007 nejprve na pozici hlavního architekta společnosti Telefónica O2 pro on-line prezentace a v současné době jako vedoucí user experience týmu ve společnosti LMC, provozovateli portálů Jobs.cz a Prace.cz. Po práci vymýšlí kreativní koncepty pro agentury 2FRESH a muut a jejich projekty. Teprve poté si čte, zajímá se o design a architekturu a nápadně často cestuje do Berlína.
Ideově a projektově vedl redesign webu O2.cz, který získal loňské prvenství v soutěži WebTop100. Mezi další významné projekty, na kterých se podílel, patří O2Vánoce.cz, oceněné řadou mezinárodních ocenění, O2 Stream Music a projekty pro klienty Dermacol, BNP Paribas nebo Business Leaders Forum.
Když dospělí vytváří weby pro děti, je to vždycky oříšek. Musíte se vcítit do dětského myšlení, zjistit, co je dokáže upoutat, a co je naopak nudí.
Jak dopadl v dětských očích web České televize TýYó.cz? V případové studii se dozvíte, jakými metodami jsme ověřovali použitelnost a zábavnost her i celého webu, proč jsme tyto metody zvolili a co jsme pomocí nich zjistili. Přidám i několik zajímavých poznatků o tom, jak se děti na webu chovají, jak s ním pracují a jakou mají představu o ideálním dětském portálu.