Výzkumné metody v emočním designu

Přednáška

Termín emoční design už v oboru User Experience téměř zevšedněl. Tento designový přístup klade zvýšené nároky na UX designéry, kteří nyní musí kromě respektování pravidel použitelnosti chtě nechtě také porozumět iracionálnímu a pro někoho až děsivému světu lidských emocí a lidského prožívání. Stejně tak už ani v oblasti uživatelského výzkumu nestačí sledovat úspěšnost při plnění testových úloh, ale je nutné zaměřit se právě na tento subjektivní, proměnlivý a někdy obtížně sdělitelný rozměr lidské zkušenosti. Avšak, aby to nebylo příliš jednoduché, emocemi ani dobrou použitelností se firmy neživí.Emoce, které nevyvolají žádané chování, jsou z hlediska obchodních cílů firmy zcela zbytečné.Pojďme se s Jakubem zamyslet nad tím, jak takový uživatelský výzkum udělat, aby nezůstalo u "dojmologie", ale bylo jej možné využít jako spolehlivý nástroj, který přinese úlevu nejistotou trýzněným designérům, poskytne inspiraci celému designovému procesu a zároveň neopomene ani obchodní zájmy firmy.

Přednášející