Tato akce již proběhla. Podívejte se na připravované akce.

Program

9:15 - 9:45

Zavedení UX do korporace - jak jsme to dělali u České spořitelny

Nic není samo sebou. I zavádění UX do firmy musí mít "pořádné" UX. Během našeho krátkého bloku Vám představíme, jakou cestu jsme zvolili my a jak se snažíme dát všemu co děláme další rozměr.

Nik Page Nik Page

UX manager

Česká spořitelna

Nik Page

Nik has been involved in UI testing since the early 1990’s focusing largely on banking webs in both San Francisco and Prague. As a QA professional he pushed the ideas that quality includes usability, not just an acceptable list of known bugs and that designs should be tested early and often. Currently he working to build UX enthusiasm at Česká spořitelna.

Jan Sechovec Jan Sechovec

IT Specialista

Česká spořitelna

Jan Sechovec

Honza se řadu let věnuje frontendovým technologiím s důrazem na Adobe Flex platformu. Jako vlastník bankovní aplikace v České spořitelně, kde v současnosti pracuje, má na starosti řízení životního cyklu aplikace od časných projektových fází až po finální nasazení a provoz. Zároveň se stará o evangelizaci trendů v oblasti mobilních platforem a user experience.

9:50 - 10:20

UX není cesta, ale cíl

Představím vám svůj pohled na vztah (nejen) marketingu a UX designu. Pak se podíváme na to, jak nám "UX" klape v Seznamu a co nám s ním pomáhá. A na závěr prozradím, kdo je nejlepším "UX designerem".

Lukáš Marvan (BoB) Lukáš Marvan (BoB)

UX Designer

AVG Technologies CZ

Lukáš Marvan (BoB)

Lukáš Marvan se v prostředí Internetu aktivně pohybuje 12 let a v Seznamu pracuje od roku 2003, nejprve jako HTML kodér, poslední 4 roky pak v týmu návrhářů uživatelského rozhraní. Od října 2011 tento tým i vede. Jeho specializací je realizace testů použitelnosti a další metody uživatelského průzkumu, např. eye tracking. Studuje magisterský obor marketingové komunikace na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně.

10:25 - 10:45

Coffee break

10:45 - 11:15

Jak vybrat UX agenturu?

 Existuje mnoho důvodů, proč si ke spolupráci vybrat externí agenturu, a rovněž existuje nemálo pozitiv této volby. Je však třeba pečlivě zvážit, kdy a proč zvolit právě externí agenturu, a hlavně - jak ji vybrat.

První část přednášky (hovoří Jakub Franc) se na základě konkrétní praxe věnuje problematice spolupráce s agenturami poskytujícími služby v oblasti uživatelského výzkumu, a to jak z pozice agentury, která své služby nabízí, tak z pohledu zákazníka, který tyto služby nakupuje.

Druhá polovina (přednáší Jiří Mžourek) se hlouběji zaměří na zkušenosti se spoluprací s agenturami poskytujícimi služby v UX, v grafickém designu a inovacích, na výhody i nevýhody takového partnerství, a naznačí, jaké strategie výběru konkrétní agentury zvolit i jaké kroky podniknout, aby následná kooperace probíhala úspěšně.

Jakub Franc Jakub Franc

Director UX

Jakub Franc

Jakub Franc má mnohaletou mezinárodní praxi v oblasti uživatelského výzkumu a vedení UX týmů. V současné době působí jako Director UX ve společnosti GoodData. V minulosti vedl výzkumné a designové týmy v AVG Technologies, rozvíjel uživatelský výzkum ve společnostech Sun Microsystems a Oracle, spoluzakládal agenturu ExperienceU. Jakub je původním vzděláním psycholog. Jeho doménou je kvalitativní uživatelský výzkum a jeho efektivní zapojení do vývoje produktů, techniky emočního designu, mezikulturní výzkum a v neposlední řadě evangelizace a rozvíjení UX kultury v korporátním prostředí. Jakub spoluvytvářel v tuzemsku ojedinělý studijní obor Interakce člověka s počítačem na FEL ČVUT. Kromě ČVUT přednáší jako host na několika tuzemských a zahraničních univerzitách.

Jiří Mžourek Jiří Mžourek

Vice President

Jiří Mžourek

V současnosti pracuje jako Vice President ve společnosti GoodData, kde má na starosti User Experience, technický produktový management a kreativní oddělení. Předtím byl pět let zaměstnán ve firmě AVG Technologies, kde byl zodpovědný za vybudování UX oddělení a UX strategii celé společnosti, pokrývající kompletní produktové portfolio: aplikace pro desktop (Windows a MacOS X), mobilní aplikace (Android a iOS) i cloudové služby pro podnikové zákazníky. Před AVG pracoval ve společnostech Sun Microsystems a Oracle. Jako senior manažer byl zodpovědný za mezinárodní UX tým. V minulosti dále např. vybudoval usability lab na ČVUT, čímž byly zároveň položeny základy pro první univerzitní UX obor v ČR; podílel se i na znovuobnovení Asociace UX a pořádání konference World Usability Day.

11:20 - 11:40

Jak vybrat UXáka

Uvědomit si, jaké vlohy má UXák mít, je při výběru nového specialisty důležitý krok. Následuje ale další, daleko náročnější - ověření, zda je skutečně má. Během přednášky se dozvíte, jaké dovednosti a vlastnosti musí skvělý UXák mít, ale také jak postavit přijímací pohovor, abyste na jeho konci vybrali toho opravdu nejlepšího."

Adam Fendrych Adam Fendrych

UX designer

Česká televize

Adam Fendrych

"Weby lidem" je Adamovo krédo. Dělá vše pro to, abyste se už nikdy na žádném webu necítili jako blbci. V České televizi zkoumá potřeby a tužby uživatelů, vymýšlí použitelný a přehledný design, a vše prověřuje nemilosrdnými uživatelskými testy. Nebojí se ušpinit si ruce a rýpat se ve všech vrstvách user experience - výzkumu, informační architektuře, interakčním designu i testování.

11:45 - 12:30

Panelová diskuze

Jakub Franc Jakub Franc

Director UX

Jakub Franc

Jakub Franc má mnohaletou mezinárodní praxi v oblasti uživatelského výzkumu a vedení UX týmů. V současné době působí jako Director UX ve společnosti GoodData. V minulosti vedl výzkumné a designové týmy v AVG Technologies, rozvíjel uživatelský výzkum ve společnostech Sun Microsystems a Oracle, spoluzakládal agenturu ExperienceU. Jakub je původním vzděláním psycholog. Jeho doménou je kvalitativní uživatelský výzkum a jeho efektivní zapojení do vývoje produktů, techniky emočního designu, mezikulturní výzkum a v neposlední řadě evangelizace a rozvíjení UX kultury v korporátním prostředí. Jakub spoluvytvářel v tuzemsku ojedinělý studijní obor Interakce člověka s počítačem na FEL ČVUT. Kromě ČVUT přednáší jako host na několika tuzemských a zahraničních univerzitách.

Lukáš Marvan (BoB) Lukáš Marvan (BoB)

UX Designer

AVG Technologies CZ

Lukáš Marvan (BoB)

Lukáš Marvan se v prostředí Internetu aktivně pohybuje 12 let a v Seznamu pracuje od roku 2003, nejprve jako HTML kodér, poslední 4 roky pak v týmu návrhářů uživatelského rozhraní. Od října 2011 tento tým i vede. Jeho specializací je realizace testů použitelnosti a další metody uživatelského průzkumu, např. eye tracking. Studuje magisterský obor marketingové komunikace na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně.

Jiří Mžourek Jiří Mžourek

Vice President

Jiří Mžourek

V současnosti pracuje jako Vice President ve společnosti GoodData, kde má na starosti User Experience, technický produktový management a kreativní oddělení. Předtím byl pět let zaměstnán ve firmě AVG Technologies, kde byl zodpovědný za vybudování UX oddělení a UX strategii celé společnosti, pokrývající kompletní produktové portfolio: aplikace pro desktop (Windows a MacOS X), mobilní aplikace (Android a iOS) i cloudové služby pro podnikové zákazníky. Před AVG pracoval ve společnostech Sun Microsystems a Oracle. Jako senior manažer byl zodpovědný za mezinárodní UX tým. V minulosti dále např. vybudoval usability lab na ČVUT, čímž byly zároveň položeny základy pro první univerzitní UX obor v ČR; podílel se i na znovuobnovení Asociace UX a pořádání konference World Usability Day.

Nik Page Nik Page

UX manager

Česká spořitelna

Nik Page

Nik has been involved in UI testing since the early 1990’s focusing largely on banking webs in both San Francisco and Prague. As a QA professional he pushed the ideas that quality includes usability, not just an acceptable list of known bugs and that designs should be tested early and often. Currently he working to build UX enthusiasm at Česká spořitelna.

Luboš Plotěný Luboš Plotěný

Ředitel

Sherpas

Luboš Plotěný

Luboš je ředitelem agentury Sherpas. Je autorem knihy Budování úspěšného firemního webu a spoluautorem knihy Uživatelsky přívětivá rozhraní. Během svého působení v Dobrém webu a Sherpas úspěšně spolupracoval v oblasti digitálního marketingu s desítkami klientů různých oborů a velikostí. Sám vytvořil několik úspěšných internetových obchodů, u kterých se několik let zároveň staral o jejich internetovou propagaci a rozvoj. Luboš je dlouletým předsedou poroty WebTop100, největší souteže digitálních řešení v ČR. Několik let zároveň jako předseda Asociace UX rozvíjel trh user experience v ČR.

Luboš je držitelem titulu Google Analytics Individual Qualification, který získal mezi prvními v ČR. Aktivně se zajímá i o všechny další aspekty kvalitního a obchodně úspěšného webu.

12:30 - 13:30

Oběd