Tato akce již proběhla. Další akce UX Day 2025 se koná 20. 3. 2025.

Program

13:30 - 13:55

Když se UX potká s realitou ...

Reálné příklady – case study - redesignovaných webů významných společností. Důvodem k redesignu byly statistiky a sledování uživatelských chování. Jednoznačně vyplynulo, že cílové skupiny uvažují jinak a web je třeba jim přizpůsobit. Jak se na změny podle uživatelských přání dívají samotní klienti? A jak těžké či naopak snadné je „vnutit“ klientovi UX myšlení? Kolik důkazů je třeba předložit, aby začala změna? Obvyklé „střety zájmů“ klientů, uživatelů a internetových agentur v praxi. A samozřejmě ukázka výsledků.

Michal Bíza

Project Manager FG Forrest

FG Forrest

Michal je „projekťák“ na slovo vzatý. Řídit internetový projekt dokáže snadno, sám totiž prošel pozicemi programátorů, IT specialistů a Javistů. Když k tomu přičteme jeho talent komunikace a řízení, vychází nám jasný úspěch na projekťáckém poli. V FG Forrest dokazuje svoji odbornost při každé příležitosti, primárně řídí vetší projekty pro významné klienty. Mediální zkušenost nabral i v televizním vysílání.

14:00 - 14:25

UX a marketing: když jedno přechází v druhé, aneb proč musí být UX vnímáno jako marketingová strategie

Marketing vznikl v reakci na nadprodukci, UX reaguje na shodnou technickou vyspělost výrobků. Jaký je mezi nimi základní rozdíl a jaký mají vztah k brandu? Proč by orientace firmy na UX měla být brána jako strategie a marketingová výhoda? Jaké výzvy to pro UX designera a pro firmu obnáší? A jak to celé vlastně začlenit do firemních procesů? (+ Konkrétní příklady z vlastní praxe.)

Jakub Krčmář Jakub Krčmář

UX&UID Professional

Jakub Krčmář

Jakub se jako čistokrevný freelancer kolem návrhu webů a aplikací pohybuje již 9. rokem a má za sebou přes 200 projektů pro více než 80 klientů. Naplno se věnuje UX a UI designu se širokou praxí a záběrem v klasickém i online marketingu. Věří, že ultimátním cílem UX designéra je vedení všech touchpointů mezi zákazníkem a brandem. Aktuálně pracuje především na projektech, které ho baví nebo posunují dále.

14:30 - 14:50

Coffee break

14:50 - 15:10

Jak jsme připravovali Mobito

Prezentace bude pojednávat o tom, jak jsme navrhovali uživatelskou zušenost pro Mobito. Na počátku stála myšlenka, kterou tvůrci Mobita chtěli uvést v život. Z původního nápadu se stala skutečná věc, která spatřila světlo světa v polovině loňského roku. Od nápadu ke skutečnosti uplynulo několik let. A v této době se pracovalo na návrhu služby - aby plně respektovala uživatelskou zkušenost a která je v souladu s brandem Mobito. Logo, claim, barvy, jazyk komunikace, design aplikace, funkce služby, web - to vše je navrženo v souladu s uživatelskou zkušeností tak, aby z Mobita měl každý pocit, že se jedná o inovativní službu, která má lidem přinést pocit bezstarostosti ve světě placení.

Juraj Jonek Juraj Jonek

Product manager

MOPET CZ

Juraj Jonek

Juraj Jonek je marketingový specialista ve společnosti MOPET CZ, která na podzim loňského roku představila platební službu Mobito. Juraj stojí u Mobita od samého počátku založení společnosti a spolupodílel se jak na jeho vývoji, tak na uživatelské přívětivosti a grafické podobě. Juraj zastává názor, že při vývoji jakéhokoli produktu musí být na prvním místě uživatel a vše ostatní se tomu musí podřídit a respektovat to. Mobito má podle něho plnit roli „pomocníka“ pro koncového uživatele v oblasti placení a věří, že má šanci se stát plnohodnotnou alternativou hotovosti a platebních karet. Juraj vystudoval Fakultu managementu na Komenského univerzitě v Bratislavě a ve volném čase aktivně již několik let organizuje inspirativní konferenci TEDxPrague.

15:15 - 15:35

Proč jsou UX designeři nudní

Proč jsou weby, které vytváří UX designeři funkční, ale nudné? Proč se použitelnost střetává s kreativitou? UX designeři většinou upírají svou pozornost na použitelnost a informační architekturu, ale zapomínají na kreativu a emoce. V této přednášce vám povím svůj příběh a dozvíte se, proč to tak je a jak vám pravá hemisféra může pomoci to změnit.

Jakub Karlec Jakub Karlec

Spolumajitel

2FRESH

Jakub Karlec

Jakub Karlec pomáhá firmám i startupům s designem. Je spolumajitel 2FRESH, společnosti, která dodává firmám UX designery a výzkumníky. Jako lead designer už 20 let navrhuje a testuje informační systémy, weby a aplikace. Pomáhal s designem nemocničních systémů, rozhraní v autech i zákaznických aplikací bank a operátorů. Design je podle Jakuba hlavně nástroj, který pomáhá byznysu – zlepšuje použitelnost produktů, zákaznickou spokojenost a pomáhá získávat nové klienty.

15:40 - 16:00

Správný návrh uživatelského rozhraní není všechno

Myslíte si, že návrhář dodá wireframes, web designér nakreslí grafiku a programátor z toho udělá aplikaci? Tak to jste tu správně. Na příkladu nedávno redesignované hudební služby si ukážeme, že návrhář je komplexní součástí celého procesu realizace, proto je důležité na něj při všech etapách vývoje nezapomínat.

Jan Hommer Jan Hommer

Web Architekt

Lagardère Active ČR

Jan Hommer

Honza vyvíjí on-line produkty Lagardère Active ČR. O web se začal zajímat před 10 lety. Své zkušenosti získal jako freelancer a také jako řádný Forrest. Podílel se řešeních pro Skupinu ČEZ, GTS Czech Repulic, Komerční banku, McDonald's a spousty menších klientů.