Tato akce již proběhla. Podívejte se na připravované akce.

Program

8:30 - 9:00

Registrace účastníků

9:00 - 9:10

Úvodní slovo, zahájení konference

Zdeněk Míkovec Zdeněk Míkovec

Výzkumník a odborný asistent

České vysoké učení technické v Praze

Zdeněk Míkovec

V současné době pracuje na katedře počítačové grafiky a interakce (ČVUT FEL) jako výzkumník a odborný asistent. Je vedoucím usability labu na ČVUT. Je spoluřešitelem řady mezinárodních výzkumných projektů financovaných Evropskou komisí (Mummy, ELU, i2home, VitalMind, AEGIS). Je místopředsedou lokální pobočky ACM SIGCHI. Jeho hlavním předmětem zájmu je problematika interakce uživatelů se speciálními potřebami (zejména zrakově postižení) a interakce ve speciálních prostředích (interaktivní televize, mobilní prostředí).

9:15 - 9:35

Stav českého UX

Kolik vás bude stát najmout špičkového UXáka? Kde najdete špičkově vybavený lab na realizaci uživatelského výzkumu? Na jakých vysokých školách se UX studuje? Jaké UX akce navštívit? Kde nechat proškolit vlastní UXáky? Na tyto otázky uslyšíte odpověď.

Luboš Plotěný Luboš Plotěný

Ředitel

Sherpas

Luboš Plotěný

Luboš je ředitelem agentury Sherpas. Je autorem knihy Budování úspěšného firemního webu a spoluautorem knihy Uživatelsky přívětivá rozhraní. Během svého působení v Dobrém webu a Sherpas úspěšně spolupracoval v oblasti digitálního marketingu s desítkami klientů různých oborů a velikostí. Sám vytvořil několik úspěšných internetových obchodů, u kterých se několik let zároveň staral o jejich internetovou propagaci a rozvoj. Luboš je dlouletým předsedou poroty WebTop100, největší souteže digitálních řešení v ČR. Několik let zároveň jako předseda Asociace UX rozvíjel trh user experience v ČR.

Luboš je držitelem titulu Google Analytics Individual Qualification, který získal mezi prvními v ČR. Aktivně se zajímá i o všechny další aspekty kvalitního a obchodně úspěšného webu.

9:40 - 10:00

Buzz vs. Realita

O čem se mluví, protože to hezky vypadá, a o čem by se mluvit mělo, protože je to skutečně důležité.

Jiří Sekera Jiří Sekera

Produktový návrhář

Seznam.cz

Jiří Sekera

Platí mě za to, že ve stozích papírů se spoustou poznámek hledám smysl sdělení. Jakmile ho najdu, osekám ho na dřeň, rozvinu pro něj červený běhoun a dohlížím, aby mu cestou k adresátovi nikdo neublížil.

10:05 - 10:15

Trend: Nejzajímavější koncepty využití Google Glass

Chytré brýle Google Glass by velmi brzy měly konečně dorazit na trh. Vývojáři, kteří mají tento revoluční přístroj k dispozici již řadu měsíců, nezahálejí a vymýšlejí zajímavé aplikace. Brýle mohou přinést dosud netušené možnosti do našich osobních i pracovních životů. Na jakých konkrétních konceptech využití vývojáři pracují? Na co se mohou těšit první uživatelé?

Martin Pelant Martin Pelant

Android developer

eMan

Martin Pelant

Martin je Android developer ve společnosti eMan a student ČVUT/FIT. Během ročního studijního pobytu v USA se na konferenci Google I/O 2012 zapsal do programu Glass Explorer, díky čemuž se stal prvním vlastníkem Google Glass v ČR. Vedle vývoje aplikací pro chytré brýle od Google se zabývá vývojem mobilních aplikací pro Android. Podílel se na vývoji řady aplikací, jako jsou například Horská služba, Česká pošta, Uniqa nebo dTest

10:15 - 10:45

Coffee break

10:45 - 11:05

Show me the money! Vliv UX/CX na byznys

Mají investice do customer a user experience vůbec smysl? Pomáhají opravdu reálně vydělávat peníze? A jak si investice obhájit na úrovni top managementu?

Andrea Nuttall

Head of Customer Experience Leadership

Vodafone Czech Republic

Andrea začínala svou kariéru v Českých Aeroliniích, nejprve na pozici zástupkyně ředitele palubního personálu, kde měla zodpovědnost za najímání, školení, plánování služeb, motivaci, hodnocení a bezpečnost palubních posádek letového provozu. Následně dva roky působila jako výkonná ředitelka HOLIDAYS Czech Airlines a poté jako Product Marketing Director. Měla na starosti produktovou strategii, nastavení strategie pro internetový rezervační systém, nastavení CRM a věrnostního programu a změnu Corporate Identity včetně loga ČSA. Z ČSA vedly její cesty do Vodafone, kde mezi roky 2010 a 2012 zastávala pozici Senior Consultant to VP of Consumer Unit, od roku 2012 je pak Head of Customer Experience Leadership.

11:10 - 11:30

Cesta k inovativním produktům

Pro Seznam.cz je uživatel na prvním místě. Vše je podřízeno kvalitnímu produktu pro běžné uživatele. V této přednášce se dozvíte, co to ale znamená v praxi a jaké cesty si k onomu důrazu na produkty našel generální ředitel Seznamu Pavel Zima. Pavel shrne různé modely fungování a vzniku produktů, které si Seznam.cz v posledních letech vyzkoušel.

Pavel Zima Pavel Zima

Místopředseda představenstva

Seznam.cz

Pavel Zima

Pavel Zima je generálním ředitelem společnosti Seznam.cz, jedničky českého Internetu. Ve společnosti Seznam.cz působí od roku 1998. V letech 2004–2006 zastával pozici technického ředitele. V srpnu 2006 byl jmenován výkonným ředitelem a od roku 2005 je členem představenstva společnosti.

V současné době se soustředí i na obsah, který společnost Seznam.cz lidem nabízí. V roli Obsahového ředitele zastřešuje směřování internetové televize Stream.cz, redakce serveru Proženy.cz a nově vznikající zpravodajské redakce, která má doplňovat zpravodajský servis, který pro domovskou stránku Seznam.cz nyní zajišťuje vydavatelství Borgis.

Ve volném čase rád hraje fotbal a renovuje historické automobily.

11:35 - 11:55

Case study: redesign e-shopu

Jak probíhal redesign e-shopu z pohledu markeťáka. Od prvních návrhů agentury, přes spolupráci všech zúčastněných týmů až po spuštění. Po skončení byste měli vědět, na co si při vlastním redesignu dát pozor a čeho se vyvarovat.

Petr Matoušek Petr Matoušek

Partner

Petr Matoušek

Petr zakládal a vedl Novinky.cz, působil jako produktový šéf iDNES.cz nebo ředitel online aktivit českého Ringieru (dnes CNC). Dnes působí jako partner ve skupině Dignity Kamila Koupého. Té kromě dalších aktivit patří portál Tiscali.cz, agentura Performio a mediazastupitelství Arbo Media.

12:00 - 12:15

Trend: UX nástroje, které možná neznáte…

…nebo možná znáte, ale jste si jisti, že využíváte jejich potenciál správně a naplno? Ukážu vám nejčastěji používané nástroje a popíšu případy, kdy se hodí a kdy vás naopak svedou na špatnou cestu.

Nik Page Nik Page

UX manager

Česká spořitelna

Nik Page

Nik has been involved in UI testing since the early 1990’s focusing largely on banking webs in both San Francisco and Prague. As a QA professional he pushed the ideas that quality includes usability, not just an acceptable list of known bugs and that designs should be tested early and often. Currently he working to build UX enthusiasm at Česká spořitelna.

12:20 - 13:20

Oběd

13:20 - 13:40

Od mapování k výsledkům

V oblasti zákaznické zkušenosti jedeme na vlně okouzlení technikami a všelijakými magickými tabulkami, které slibují zlepšení zákaznického zážitku, zvýšení marží a dosažení výšin, kde sídlí jen bohové od Apple, Amazon až po Zappos. Jak od vyplňování tabulek ke skutečným výsledkům pro zákazníka?

Petr Šídlo Petr Šídlo

Majitel

DIRECT PEOPLE

Petr Šídlo

Po mnoha letech hledání prohlédl, kde je zakopaný pes úspěšnosti inovačních projektů, a od té doby se učí být stále lepším inovátorem – v projektech za své či cizí peníze nebo od roku 2010 při inovacích produktů a služeb zákazníků agentury Direct People, kterou spoluzaložil.

13:45 - 14:05

UX Driven Innovations

Může přístup user experience změnit způsob, jak firmy inovují? Co je nejnovějším trendem v této oblasti, ve které Stanfordova univerzita ve spolupráci s agenturou IDEO provádějí rozsáhlý výzkum? Proč jsou tyto metody označovány jako nevědecké? Proč fungují? V této přednášce odpovíme nejen na tyto, ale i mnoho dalších otázek, hlavně se však dozvíte, jaké jsou praktické zkušenosti s uvedením do praxe.

Jiří Mžourek Jiří Mžourek

Vice President

Jiří Mžourek

V současnosti pracuje jako Vice President ve společnosti GoodData, kde má na starosti User Experience, technický produktový management a kreativní oddělení. Předtím byl pět let zaměstnán ve firmě AVG Technologies, kde byl zodpovědný za vybudování UX oddělení a UX strategii celé společnosti, pokrývající kompletní produktové portfolio: aplikace pro desktop (Windows a MacOS X), mobilní aplikace (Android a iOS) i cloudové služby pro podnikové zákazníky. Před AVG pracoval ve společnostech Sun Microsystems a Oracle. Jako senior manažer byl zodpovědný za mezinárodní UX tým. V minulosti dále např. vybudoval usability lab na ČVUT, čímž byly zároveň položeny základy pro první univerzitní UX obor v ČR; podílel se i na znovuobnovení Asociace UX a pořádání konference World Usability Day.

14:10 - 14:25

Cíle vs. prostředky, aneb udělejte to responzivní

Jako designeři se neustále setkáváme s tím, že manažeři a vedoucí projektů v dobré víře zadávají práci pro UX oddělení nevhodným způsobem. Ukažme si na konkrétních příkladech, jak je v zadání zaměňován cíl za prostředek a jak by mělo zadání vypadat, aby designer mohl dobře udělat svou práci. … aneb, nepište mi do zadání, ať je to responzivní.

Aleš Rubáš Aleš Rubáš

Jednatel, konzultant

CIRCUS DESIGN

Aleš Rubáš

Léta jsem pracoval jako vývojář UI a konzultant webových projektů na volné noze i v agenturách. Nyní jsem konzultantem uživatelských rozhraní ve vlastní společnosti. Mimo to pořádám pravidelná setkání designerské komunity s názvem UX Circus Show ( www.uxcircus.cz ).

14:30 - 14:40

Trend: Flat design

Flat design není jen jeden z mnoha další trendů. Flat design není malování ilustrací bez přechodů, není to jen minimalistické tlačítko bez stínů. Podobně bývá lidmi vnímán, protože to je to, CO je vidět. Co už vidět není, jsou praktické principy a důvody, které se za celou filosofií skrývají. Flat rozhraní jsou rychlá, snadno pochopitelná, přizpůsobují se zařízením a jsou esteticky nadčasová, protože si na nic nehrají. Může tahle nová vlna mít také nějaké nevýhody?

Lukáš Pitter Lukáš Pitter

Lead Designer & Founder

2FRESH

Lukáš Pitter

Lukáš v roce 2001 založil 2FRESH, kde působí jako designer digitálních produktů a postupů. Pomáhá lidem rychleji a levněji procházet projekty od objevení správného problému až po úspěšné řešení. Jeho posláním je, aby lidé více naslouchali a méně mluvili, protože když mluvíme, nic nového se nedozvíme.

14:45 - 15:15

Coffee break

15:15 - 15:35

Jak děláme UX v České televizi

ČT má nový designový tým, který postupně redesignuje weby a aplikace. "Děláme UX". Máchat kolem sebe buzzwordy umí každý. Já vám zcela bez buzzwordů ukážu, jaké metody používáme a jak z minima vytěžit maximum.

Adam Fendrych Adam Fendrych

UX designer

Česká televize

Adam Fendrych

"Weby lidem" je Adamovo krédo. Dělá vše pro to, abyste se už nikdy na žádném webu necítili jako blbci. V České televizi zkoumá potřeby a tužby uživatelů, vymýšlí použitelný a přehledný design, a vše prověřuje nemilosrdnými uživatelskými testy. Nebojí se ušpinit si ruce a rýpat se ve všech vrstvách user experience - výzkumu, informační architektuře, interakčním designu i testování.

15:40 - 16:00

Hledáme létajícího jednorožce! Nástup možný ihned.

UX je módní zkratka. Lákavá. Strašně letí. A má jen dvě písmena! Říkají, že pomůže zlepšit obchodní výsledky, vztahy se zákazníky, sexappeal. Jenže kdo se v tom má vyznat? HR, dodejte mi UXáka! Ale koho skutečně potřebujete? A kde ho máte sehnat? To záleží ... třeba na tom v jakém oboru podnikáte, jaké služby nabízíte a co vás momentálně nejvíc pálí.

Petr Štědrý Petr Štědrý

Senior User Experience Designer

2FRESH

Petr Štědrý

Bude tomu 10 let, co jsem pověsil vývojářské řemeslo na hřebík. Od té doby jsem pomáhal týmům větším i menším, startupům, korporacím i agenturám. Dělal jsem interakčního designéra, informačního architekta, výzkumníka, produktového manažera. Nejvíc mě baví, když vidím jak produkt, který jsem pomohl vytvořit, usnadňuje někomu život.

16:05 - 16:25

Nebojte se velkého redesignu

Máte úspěšný produkt, který začíná trpět horší použitelností? Vidíte, že by si zasloužil redesign, ale váháte, protože by implementace trvala roky a ještě byste mohli naštvat stávající uživatele? Nám se podařilo udělat zásadní změny uživatelského rozhraní za tři měsíce. Uživatelé jsou nadšení a prodeje rostou. Jak jsme postupovali?

Tadeáš Kubát Tadeáš Kubát

UX Leader

Kentico Software

Tadeáš Kubát

Tadeáš vede tým UX designérů ve společnosti Kentico Software, kde byl zodpovědný za nedávno dokončený redesign uživatelského rozhraní populárního Content Management systému. Předtím se UX věnoval v GMC Software Technology, kde měl na starosti použitelnost aplikací pro digitální tisk a automatizaci. Vyzkoušel si i práci na několika mobilních a tabletových aplikacích, určených pro banky a pojišťovny.

16:30

Předpokládaný konec konference