Výzkumník a odborný asistent
České vysoké učení technické v Praze
V současné době pracuje na katedře počítačové grafiky a interakce (ČVUT FEL) jako výzkumník a odborný asistent. Je vedoucím usability labu na ČVUT. Je spoluřešitelem řady mezinárodních výzkumných projektů financovaných Evropskou komisí (Mummy, ELU, i2home, VitalMind, AEGIS). Je místopředsedou lokální pobočky ACM SIGCHI. Jeho hlavním předmětem zájmu je problematika interakce uživatelů se speciálními potřebami (zejména zrakově postižení) a interakce ve speciálních prostředích (interaktivní televize, mobilní prostředí).
Kolik vás bude stát najmout špičkového UXáka? Kde najdete špičkově vybavený lab na realizaci uživatelského výzkumu? Na jakých vysokých školách se UX studuje? Jaké UX akce navštívit? Kde nechat proškolit vlastní UXáky? Na tyto otázky uslyšíte odpověď.
Ředitel
Luboš je ředitelem agentury Sherpas. Je autorem knihy Budování úspěšného firemního webu a spoluautorem knihy Uživatelsky přívětivá rozhraní. Během svého působení v Dobrém webu a Sherpas úspěšně spolupracoval v oblasti digitálního marketingu s desítkami klientů různých oborů a velikostí. Sám vytvořil několik úspěšných internetových obchodů, u kterých se několik let zároveň staral o jejich internetovou propagaci a rozvoj. Luboš je dlouletým předsedou poroty WebTop100, největší souteže digitálních řešení v ČR. Několik let zároveň jako předseda Asociace UX rozvíjel trh user experience v ČR.
Luboš je držitelem titulu Google Analytics Individual Qualification, který získal mezi prvními v ČR. Aktivně se zajímá i o všechny další aspekty kvalitního a obchodně úspěšného webu.
O čem se mluví, protože to hezky vypadá, a o čem by se mluvit mělo, protože je to skutečně důležité.
Produktový návrhář
Platí mě za to, že ve stozích papírů se spoustou poznámek hledám smysl sdělení. Jakmile ho najdu, osekám ho na dřeň, rozvinu pro něj červený běhoun a dohlížím, aby mu cestou k adresátovi nikdo neublížil.
Chytré brýle Google Glass by velmi brzy měly konečně dorazit na trh. Vývojáři, kteří mají tento revoluční přístroj k dispozici již řadu měsíců, nezahálejí a vymýšlejí zajímavé aplikace. Brýle mohou přinést dosud netušené možnosti do našich osobních i pracovních životů. Na jakých konkrétních konceptech využití vývojáři pracují? Na co se mohou těšit první uživatelé?
Android developer
Martin je Android developer ve společnosti eMan a student ČVUT/FIT. Během ročního studijního pobytu v USA se na konferenci Google I/O 2012 zapsal do programu Glass Explorer, díky čemuž se stal prvním vlastníkem Google Glass v ČR. Vedle vývoje aplikací pro chytré brýle od Google se zabývá vývojem mobilních aplikací pro Android. Podílel se na vývoji řady aplikací, jako jsou například Horská služba, Česká pošta, Uniqa nebo dTest
Mají investice do customer a user experience vůbec smysl? Pomáhají opravdu reálně vydělávat peníze? A jak si investice obhájit na úrovni top managementu?
Head of Customer Experience Leadership
Andrea začínala svou kariéru v Českých Aeroliniích, nejprve na pozici zástupkyně ředitele palubního personálu, kde měla zodpovědnost za najímání, školení, plánování služeb, motivaci, hodnocení a bezpečnost palubních posádek letového provozu. Následně dva roky působila jako výkonná ředitelka HOLIDAYS Czech Airlines a poté jako Product Marketing Director. Měla na starosti produktovou strategii, nastavení strategie pro internetový rezervační systém, nastavení CRM a věrnostního programu a změnu Corporate Identity včetně loga ČSA. Z ČSA vedly její cesty do Vodafone, kde mezi roky 2010 a 2012 zastávala pozici Senior Consultant to VP of Consumer Unit, od roku 2012 je pak Head of Customer Experience Leadership.
Pro Seznam.cz je uživatel na prvním místě. Vše je podřízeno kvalitnímu produktu pro běžné uživatele. V této přednášce se dozvíte, co to ale znamená v praxi a jaké cesty si k onomu důrazu na produkty našel generální ředitel Seznamu Pavel Zima. Pavel shrne různé modely fungování a vzniku produktů, které si Seznam.cz v posledních letech vyzkoušel.
Místopředseda představenstva
Pavel Zima je generálním ředitelem společnosti Seznam.cz, jedničky českého Internetu. Ve společnosti Seznam.cz působí od roku 1998. V letech 2004–2006 zastával pozici technického ředitele. V srpnu 2006 byl jmenován výkonným ředitelem a od roku 2005 je členem představenstva společnosti.
V současné době se soustředí i na obsah, který společnost Seznam.cz lidem nabízí. V roli Obsahového ředitele zastřešuje směřování internetové televize Stream.cz, redakce serveru Proženy.cz a nově vznikající zpravodajské redakce, která má doplňovat zpravodajský servis, který pro domovskou stránku Seznam.cz nyní zajišťuje vydavatelství Borgis.
Ve volném čase rád hraje fotbal a renovuje historické automobily.
Jak probíhal redesign e-shopu z pohledu markeťáka. Od prvních návrhů agentury, přes spolupráci všech zúčastněných týmů až po spuštění. Po skončení byste měli vědět, na co si při vlastním redesignu dát pozor a čeho se vyvarovat.
Partner
Petr zakládal a vedl Novinky.cz, působil jako produktový šéf iDNES.cz nebo ředitel online aktivit českého Ringieru (dnes CNC). Dnes působí jako partner ve skupině Dignity Kamila Koupého. Té kromě dalších aktivit patří portál Tiscali.cz, agentura Performio a mediazastupitelství Arbo Media.
…nebo možná znáte, ale jste si jisti, že využíváte jejich potenciál správně a naplno? Ukážu vám nejčastěji používané nástroje a popíšu případy, kdy se hodí a kdy vás naopak svedou na špatnou cestu.
UX manager
Nik has been involved in UI testing since the early 1990’s focusing largely on banking webs in both San Francisco and Prague. As a QA professional he pushed the ideas that quality includes usability, not just an acceptable list of known bugs and that designs should be tested early and often. Currently he working to build UX enthusiasm at Česká spořitelna.
V oblasti zákaznické zkušenosti jedeme na vlně okouzlení technikami a všelijakými magickými tabulkami, které slibují zlepšení zákaznického zážitku, zvýšení marží a dosažení výšin, kde sídlí jen bohové od Apple, Amazon až po Zappos. Jak od vyplňování tabulek ke skutečným výsledkům pro zákazníka?
Majitel
Po mnoha letech hledání prohlédl, kde je zakopaný pes úspěšnosti inovačních projektů, a od té doby se učí být stále lepším inovátorem – v projektech za své či cizí peníze nebo od roku 2010 při inovacích produktů a služeb zákazníků agentury Direct People, kterou spoluzaložil.
Může přístup user experience změnit způsob, jak firmy inovují? Co je nejnovějším trendem v této oblasti, ve které Stanfordova univerzita ve spolupráci s agenturou IDEO provádějí rozsáhlý výzkum? Proč jsou tyto metody označovány jako nevědecké? Proč fungují? V této přednášce odpovíme nejen na tyto, ale i mnoho dalších otázek, hlavně se však dozvíte, jaké jsou praktické zkušenosti s uvedením do praxe.
Vice President
V současnosti pracuje jako Vice President ve společnosti GoodData, kde má na starosti User Experience, technický produktový management a kreativní oddělení. Předtím byl pět let zaměstnán ve firmě AVG Technologies, kde byl zodpovědný za vybudování UX oddělení a UX strategii celé společnosti, pokrývající kompletní produktové portfolio: aplikace pro desktop (Windows a MacOS X), mobilní aplikace (Android a iOS) i cloudové služby pro podnikové zákazníky. Před AVG pracoval ve společnostech Sun Microsystems a Oracle. Jako senior manažer byl zodpovědný za mezinárodní UX tým. V minulosti dále např. vybudoval usability lab na ČVUT, čímž byly zároveň položeny základy pro první univerzitní UX obor v ČR; podílel se i na znovuobnovení Asociace UX a pořádání konference World Usability Day.
Jako designeři se neustále setkáváme s tím, že manažeři a vedoucí projektů v dobré víře zadávají práci pro UX oddělení nevhodným způsobem. Ukažme si na konkrétních příkladech, jak je v zadání zaměňován cíl za prostředek a jak by mělo zadání vypadat, aby designer mohl dobře udělat svou práci. … aneb, nepište mi do zadání, ať je to responzivní.
Jednatel, konzultant
Léta jsem pracoval jako vývojář UI a konzultant webových projektů na volné noze i v agenturách. Nyní jsem konzultantem uživatelských rozhraní ve vlastní společnosti. Mimo to pořádám pravidelná setkání designerské komunity s názvem UX Circus Show ( www.uxcircus.cz ).
Flat design není jen jeden z mnoha další trendů. Flat design není malování ilustrací bez přechodů, není to jen minimalistické tlačítko bez stínů. Podobně bývá lidmi vnímán, protože to je to, CO je vidět. Co už vidět není, jsou praktické principy a důvody, které se za celou filosofií skrývají. Flat rozhraní jsou rychlá, snadno pochopitelná, přizpůsobují se zařízením a jsou esteticky nadčasová, protože si na nic nehrají. Může tahle nová vlna mít také nějaké nevýhody?
Lead Designer & Founder
Lukáš v roce 2001 založil 2FRESH, kde působí jako designer digitálních produktů a postupů. Pomáhá lidem rychleji a levněji procházet projekty od objevení správného problému až po úspěšné řešení. Jeho posláním je, aby lidé více naslouchali a méně mluvili, protože když mluvíme, nic nového se nedozvíme.
ČT má nový designový tým, který postupně redesignuje weby a aplikace. "Děláme UX". Máchat kolem sebe buzzwordy umí každý. Já vám zcela bez buzzwordů ukážu, jaké metody používáme a jak z minima vytěžit maximum.
UX designer
"Weby lidem" je Adamovo krédo. Dělá vše pro to, abyste se už nikdy na žádném webu necítili jako blbci. V České televizi zkoumá potřeby a tužby uživatelů, vymýšlí použitelný a přehledný design, a vše prověřuje nemilosrdnými uživatelskými testy. Nebojí se ušpinit si ruce a rýpat se ve všech vrstvách user experience - výzkumu, informační architektuře, interakčním designu i testování.
UX je módní zkratka. Lákavá. Strašně letí. A má jen dvě písmena! Říkají, že pomůže zlepšit obchodní výsledky, vztahy se zákazníky, sexappeal. Jenže kdo se v tom má vyznat? HR, dodejte mi UXáka! Ale koho skutečně potřebujete? A kde ho máte sehnat? To záleží ... třeba na tom v jakém oboru podnikáte, jaké služby nabízíte a co vás momentálně nejvíc pálí.
Senior User Experience Designer
Bude tomu 10 let, co jsem pověsil vývojářské řemeslo na hřebík. Od té doby jsem pomáhal týmům větším i menším, startupům, korporacím i agenturám. Dělal jsem interakčního designéra, informačního architekta, výzkumníka, produktového manažera. Nejvíc mě baví, když vidím jak produkt, který jsem pomohl vytvořit, usnadňuje někomu život.
Máte úspěšný produkt, který začíná trpět horší použitelností? Vidíte, že by si zasloužil redesign, ale váháte, protože by implementace trvala roky a ještě byste mohli naštvat stávající uživatele? Nám se podařilo udělat zásadní změny uživatelského rozhraní za tři měsíce. Uživatelé jsou nadšení a prodeje rostou. Jak jsme postupovali?
UX Leader
Tadeáš vede tým UX designérů ve společnosti Kentico Software, kde byl zodpovědný za nedávno dokončený redesign uživatelského rozhraní populárního Content Management systému. Předtím se UX věnoval v GMC Software Technology, kde měl na starosti použitelnost aplikací pro digitální tisk a automatizaci. Vyzkoušel si i práci na několika mobilních a tabletových aplikacích, určených pro banky a pojišťovny.