Tato akce již proběhla. Další akce UX Day 2025 se koná 20. 3. 2025.

Přednášející

Moderátor

Zdeněk Míkovec

V současné době pracuje na katedře počítačové grafiky a interakce (ČVUT FEL) jako výzkumník a odborný asistent. Je vedoucím usability labu na ČVUT. Je spoluřešitelem řady mezinárodních výzkumných projektů financovaných Evropskou komisí (Mummy, ELU, i2home, VitalMind, AEGIS). Je místopředsedou lokální pobočky ACM SIGCHI. Jeho hlavním předmětem zájmu je problematika interakce uživatelů se speciálními potřebami (zejména zrakově postižení) a interakce ve speciálních prostředích (interaktivní televize, mobilní prostředí).

Přednášející

Jakub Franc

Jakub Franc má mnohaletou mezinárodní praxi v oblasti uživatelského výzkumu a vedení UX týmů. V současné době působí jako Director UX ve společnosti GoodData. V minulosti vedl výzkumné a designové týmy v AVG Technologies, rozvíjel uživatelský výzkum ve společnostech Sun Microsystems a Oracle, spoluzakládal agenturu ExperienceU. Jakub je původním vzděláním psycholog. Jeho doménou je kvalitativní uživatelský výzkum a jeho efektivní zapojení do vývoje produktů, techniky emočního designu, mezikulturní výzkum a v neposlední řadě evangelizace a rozvíjení UX kultury v korporátním prostředí. Jakub spoluvytvářel v tuzemsku ojedinělý studijní obor Interakce člověka s počítačem na FEL ČVUT. Kromě ČVUT přednáší jako host na několika tuzemských a zahraničních univerzitách.

Francis Fung

Francis se narodil a vyrůstal v Londýně, nyní žije a pracuje v Tokiu. Zajímá se o obrovské rozdíly v UX mezi Východem a Západem. Poté co se připojil k Mitsue-Links v Tokiu, v Japonsku; měl Francis to štěstí pracovat s některými největšími globálními e-commerce firmami, se kterými sdílí své kulturní znalosti, které pomáhají zlepšit produkty a místa po celém světě. Jeho pestré pracovní zkušenosti se pohybují v rozmezí od prodeje a marketingu, přes grafický a webový design, až po projektové řízení. To mu dává možnost nahlédnout do všech oblastí, pokud jde o UX, uživatelů a spokojenost klientů.

Tomáš Holan

Co mám rád? Svoji rodinu a zajímavé výzvy. Co nemá rád? Hloupost, omezenost a předsudky. Co mě baví? Chytří a inspirativní lidé. Co rád dělám? Učím se a rozvíjím to, čím mě inspirují ostatní ;-) S čím mám trable? S respektováním autorit a gramatikou. Vše o čem hovořím demonstruje můj pestrý profil na linked in ;-)

Petr Janoch

Vystudoval jsem obor zaměřený na vzdělávání, ale profesně se pohybuji v e-commerce. Formální vzdělání mi možná pomáhá lépe pochopit, co naši zákazníci opravdu potřebují a jak jim to správně poskytnout. Ale každodenní bitvy s realitou jsou neúprosné a nevšední přístup, který jsme při budování SLAP.cz zvolili, často naráží na každodenní realitu. Když zrovna nevedu nějakou takovou bitvu, pak se snažím zapomenout, že existuje internet.

Vladimír Kalinay

V LMC jsem začínal jako produkťák a zkoumal jsem potřeby a očekávání uživatelů. Když vznikl interní UX tým, začal jsem se uživatelskému výzkumu věnovat naplno. Kromě výzkumu samotného jsem se vždy zajímal o požadavky, které řeší naše zákaznická péče. Z nahodilého potkávání se staly pravidelné schůzky a začali jsme řešit nejčastější požadavky uživatelů. Nakonec jsme spojili výzkum a péči do 1 oddělení. Dnes tedy v LMC pracujeme nejen s feedbackem z “laboratoře”, ale i z "první linie” - a tohle propojení je prostě super.

Martin Kopta

Martin v Seznamu realizuje uživatelský výzkum a testování.

Ondřej Krátký

Ondřej Krátký je spoluzakladatelem a ředitelem přepravní aplikace Liftaga. Vedle aplikace pro taxi a kurýry poslední roky rozvíjí přepravní síť Liftago.network, která spolupracujícím klientům po celém Česku nabízí vyšší rychlost a přesnost přepravy při nižších nákladech na první i poslední mili. Vizí Liftago.network je efektivnější využití přebytečné přepravní kapacity desítek tisíc existujících dopravců u nás s cílem levnější, rychlejší, přesnější i udržitelnější přepravy.

Michal Kutil

Michal se dlouhodobě věnuje průmyslové automatizaci a optimalizaci výroby. Pracoval na projektech pro Rockwell Automation, Procter & Gamble, Řízení letového provozu ČR, RWE Gas Storage, Danone a další. Získané zkušenosti v současnosti zúročuje ve společnosti Plantyst, kterou v roce 2012 spoluzakládal s úmyslem pomáhat výrobním firmám ve zvyšování produktivity výroby.

Tomáš Molnár

Tomáš je projekťák, zabývající se již řadu let implementací webových řešení, portálů a systémů CRM. Ve ŠKODA AUTO a.s. funguje druhým rokem na rozvoji webu a jiných projektech, předtím působil ve společnostech Societe Generale Equipment Finance, Centrum Holdings nebo Logic point. Jeho výrazná orientace na potřeby zákazníka i znalosti z IT vývoje mu umožňují fundovaně a efektivně komunikovat mezi oběma tábory a implementovat zajímavá řešení. UX je pro něj zábavou i nutností a i když je jeho hlavním úkolem zajištění dodávky projektu, v UX se s oblibou šťourá a hledá ty nejlepší varianty.

Jiří Nosál

Po úspěšné kariéře v bankovnictví přešel Jiří do oblasti konzultingu, kde již po mnoho let mimo jiné pomáhá bankám zlepšit procesy a user experience s cílem zvýšení prodeje a client satisfaction. Při své práci kombinuje zkušenosti s nastavováním a automatizací prodejních procesů s analýzou a modelování různých parametrů chování a očekávání zákazníků a v neposlední řadě s rozsáhlými zkušenosti v oblasti řízením rizik. V poslední době spolupracuje se společností SAS na vytváření řešení nastavení a řízení obchodního prostoru klienta jako nejkomplexnější formy 360 pohledu na klienta.

Lenka Palasová

Lenka pracuje odjakživa v internetu. Už třetí rok pečuje v Air Bank o internetové kanály. K tomu se věnuje i marketingu a inovacím. Předtím několik let navštěvovala Vodafone. Má ráda jarní kytky a lanýže.

Ján Rojček

Ján pracuje ako UX Architect pre PC a Mac produkty v spoločnosti AVG. Pred tým pôsobil v spoločnostiach Sun Microsystems, Oracle a spoluzakladal agentúru ExperienceU. Vo všetkých pôsobiskách pomáhal vybudovať silný UX team aplikujúci dizajn zameraný na používateľa s dôrazom na naplnenie biznis cieľov dizajnovaných produktov. Keď nepracuje, stará sa o svoje chytré hodinky, na ktorých tiež neustále odklikáva neúnavné upozornenia a popri tom rozmýšla, kto to vydrží dlhšie - hodinky alebo on.

Jiří Suchý

Šéf realizačního týmu. Stará se o to, aby klienti byli spokojeni s kvalitou odvedené práce i s profesionalitou spolupráce. Řídí, vymýšlí a realizuje strategické projekty pro klíčové klienty.

Jirka má dlouholeté zkušenosti s online marketingem a úspěšnými redesigny. Jím vedený redesign stránek O2.cz přinesl výrazné obchodní výsledky, vyšší spokojenost zákazníků a v neposlední řadě první místo v soutěži WebTop100. Ve společnosti LMC se účastnil iniciativy zavádění principů uživatelské přívětivosti, v rámci které vedl a rozvíjel tým UX specialistů, výzkumníků a designérů. V roli nezávislého konzultanta získal zkušenosti s klientským přístupem a s tvorbou digitálních strategií pro komplexní online projekty.