Shlédněte pozvání na UX konferenci od Francise Funga.
Výzkumník a odborný asistent
České vysoké učení technické v Praze
V současné době pracuje na katedře počítačové grafiky a interakce (ČVUT FEL) jako výzkumník a odborný asistent. Je vedoucím usability labu na ČVUT. Je spoluřešitelem řady mezinárodních výzkumných projektů financovaných Evropskou komisí (Mummy, ELU, i2home, VitalMind, AEGIS). Je místopředsedou lokální pobočky ACM SIGCHI. Jeho hlavním předmětem zájmu je problematika interakce uživatelů se speciálními potřebami (zejména zrakově postižení) a interakce ve speciálních prostředích (interaktivní televize, mobilní prostředí).
Většina lidí souhlasí s tím, že průzkum trhu a UX výzkum by měl jít ruku v ruce. Nicméně, ne každý to tak dělá. V této prezentaci shrneme důvody, zda a proč firemní kultura, kultura státu, nebo obě hrají roli ve výběru typu výzkumu. Na příkladech z Japonska si ukážeme, proč jsou výzkumy trhu a UX výzkumy tak rozdílné. Pomůže nám to porozumět významu kombinace obou. Ukážeme si, jak tato řešení zavést správně do praxe a porozumět při tom zákazníkovi a v současné chvíli vytvořit z obou prodejný a použitelný produkt.
(Prezentace bude v anglickém jazyce bez překladu)
International UX Business Manager
Francis se narodil a vyrůstal v Londýně, nyní žije a pracuje v Tokiu. Zajímá se o obrovské rozdíly v UX mezi Východem a Západem. Poté co se připojil k Mitsue-Links v Tokiu, v Japonsku; měl Francis to štěstí pracovat s některými největšími globálními e-commerce firmami, se kterými sdílí své kulturní znalosti, které pomáhají zlepšit produkty a místa po celém světě. Jeho pestré pracovní zkušenosti se pohybují v rozmezí od prodeje a marketingu, přes grafický a webový design, až po projektové řízení. To mu dává možnost nahlédnout do všech oblastí, pokud jde o UX, uživatelů a spokojenost klientů.
Máte pocit, že vám zákazníci volají a píšou se stále stejnými požadavky? Pracujte s tím a opravte si to u sebe. Ocení to nejen vaši zákazníci. Nejde to opravit do současné verze? Zapracujte to do prototypů. Jsou lidi na vaši zákaznické podpoře frustrovaní? Dejte jim důvěru a možnost věci měnit. Na konkrétních případech bych vám rád ukázal, co zafungovalo u nás a kde máme ještě rezervy.
User researcher & Customer Care Team Leader
V LMC jsem začínal jako produkťák a zkoumal jsem potřeby a očekávání uživatelů. Když vznikl interní UX tým, začal jsem se uživatelskému výzkumu věnovat naplno. Kromě výzkumu samotného jsem se vždy zajímal o požadavky, které řeší naše zákaznická péče. Z nahodilého potkávání se staly pravidelné schůzky a začali jsme řešit nejčastější požadavky uživatelů. Nakonec jsme spojili výzkum a péči do 1 oddělení. Dnes tedy v LMC pracujeme nejen s feedbackem z “laboratoře”, ale i z "první linie” - a tohle propojení je prostě super.
Budování User Experience se skládá z moře barevných kostiček. Kolik času ale věnovat těm nejbarevnějším jako třeba designu či look and feel? A kolik těm šedivým možná až černým, jako je redesign procesů, příprava dat, modelování potřeb klienta či velikosti obchodního prostoru? Pojďte se podívat, jak může vypadat ideální 360, její vliv na okolní procesy, a jakými daty by měla být plněna tak, aby bylo dosaženo maximálního efektu. Dozvíte se také, jaké procesy musí být integrované, aby byl UX efekt maximální a nebyl ohrožen aktuálními cyber riziky.
Business consultant
Po úspěšné kariéře v bankovnictví přešel Jiří do oblasti konzultingu, kde již po mnoho let mimo jiné pomáhá bankám zlepšit procesy a user experience s cílem zvýšení prodeje a client satisfaction. Při své práci kombinuje zkušenosti s nastavováním a automatizací prodejních procesů s analýzou a modelování různých parametrů chování a očekávání zákazníků a v neposlední řadě s rozsáhlými zkušenosti v oblasti řízením rizik. V poslední době spolupracuje se společností SAS na vytváření řešení nastavení a řízení obchodního prostoru klienta jako nejkomplexnější formy 360 pohledu na klienta.
Je vám už v Čechách těsno? Chcete se svým produktem prorazit i ve světě? Pokud stejně jako já sázíte v produktové a obchodní strategii na UX, pojďte se společně se mnou podívat na to, jaké radosti, výzvy a úskalí přináší designování produktů pro globální trhy.
Director UX
Jakub Franc má mnohaletou mezinárodní praxi v oblasti uživatelského výzkumu a vedení UX týmů. V současné době působí jako Director UX ve společnosti GoodData. V minulosti vedl výzkumné a designové týmy v AVG Technologies, rozvíjel uživatelský výzkum ve společnostech Sun Microsystems a Oracle, spoluzakládal agenturu ExperienceU. Jakub je původním vzděláním psycholog. Jeho doménou je kvalitativní uživatelský výzkum a jeho efektivní zapojení do vývoje produktů, techniky emočního designu, mezikulturní výzkum a v neposlední řadě evangelizace a rozvíjení UX kultury v korporátním prostředí. Jakub spoluvytvářel v tuzemsku ojedinělý studijní obor Interakce člověka s počítačem na FEL ČVUT. Kromě ČVUT přednáší jako host na několika tuzemských a zahraničních univerzitách.
Liftago je realtime marketplace pro volné taxíky v okolí, ke kterému se připojují pasažéři i licencovaní řidiči aplikací. Liftago již přes rok roste dvouciferným tempem a jednou z nejdůležitějších bariér růstu je uživatelské rozhraní mobilní aplikace. Ondřej v přednášce představí jednotlivé části uživatelského funnelu. Ukáže také, čím se dají ovlivnit a jak má i nepatrná změna v UX obrovské byznysové dopady.
CEO
Ondřej Krátký je spoluzakladatelem a ředitelem přepravní aplikace Liftaga. Vedle aplikace pro taxi a kurýry poslední roky rozvíjí přepravní síť Liftago.network, která spolupracujícím klientům po celém Česku nabízí vyšší rychlost a přesnost přepravy při nižších nákladech na první i poslední mili. Vizí Liftago.network je efektivnější využití přebytečné přepravní kapacity desítek tisíc existujících dopravců u nás s cílem levnější, rychlejší, přesnější i udržitelnější přepravy.
Banka, kterou můžete mít rádi, se musí dobře používat. Na tom se u nás všichni shodneme. O tom, co je dobře, se ale dokážeme dohadovat hodiny. Správně použité metody nám v tom ovšem přece jen někdy zabrání. Z jedné strany se snažíme pořád vylepšovat to, co už máme. Na druhé straně vymýšlíme úplně nové služby. V předpremiéře uslyšíte o tom, jakou novinku chystáme na léto, a jak jsme ji vytvářeli.
Head of Design and Innovation
Lenka pracuje odjakživa v internetu. Už třetí rok pečuje v Air Bank o internetové kanály. K tomu se věnuje i marketingu a inovacím. Předtím několik let navštěvovala Vodafone. Má ráda jarní kytky a lanýže.
Během svého vystoupení vám povím, jaké je potřeba udělat změny uvnitř firmy, aby se povedlo transformovat 50 % zákazníků do online prostředí. Jaké se objevily největší překážky a jak jsme je překonali. Dozvíte se tedy o tom, jak postupujeme, jaké máme výsledky, co se povedlo, ale i co bychom příště udělali jinak.
Head of E.ON Czech Digitizing transformation project
E.ON Česká republika, s.r.o.
Co mám rád? Svoji rodinu a zajímavé výzvy. Co nemá rád? Hloupost, omezenost a předsudky. Co mě baví? Chytří a inspirativní lidé. Co rád dělám? Učím se a rozvíjím to, čím mě inspirují ostatní ;-) S čím mám trable? S respektováním autorit a gramatikou. Vše o čem hovořím demonstruje můj pestrý profil na linked in ;-)
Jak se popasovat s komplexní aplikací pro výběr vozu v mobilním prostředí a připravit pro uživatele dobré UX? Jak umožnit uživateli rychle vybrat z tisícovek kombinací automobilů a výbavy, ve spletitém systému plném kolizí? A jaké výsledky nový mobilní car configurator po aplikování UX přístupu přináší? Jak jsme testovali a kolikrát jsme museli iterovat designy? To vše a více se dozvíte z příspěvku o tvorbě mobilního car configuratoru Škoda Auto.
Project Manager of CMS
Tomáš je projekťák, zabývající se již řadu let implementací webových řešení, portálů a systémů CRM. Ve ŠKODA AUTO a.s. funguje druhým rokem na rozvoji webu a jiných projektech, předtím působil ve společnostech Societe Generale Equipment Finance, Centrum Holdings nebo Logic point. Jeho výrazná orientace na potřeby zákazníka i znalosti z IT vývoje mu umožňují fundovaně a efektivně komunikovat mezi oběma tábory a implementovat zajímavá řešení. UX je pro něj zábavou i nutností a i když je jeho hlavním úkolem zajištění dodávky projektu, v UX se s oblibou šťourá a hledá ty nejlepší varianty.
Digital Strategy Director
Šéf realizačního týmu. Stará se o to, aby klienti byli spokojeni s kvalitou odvedené práce i s profesionalitou spolupráce. Řídí, vymýšlí a realizuje strategické projekty pro klíčové klienty.
Jirka má dlouholeté zkušenosti s online marketingem a úspěšnými redesigny. Jím vedený redesign stránek O2.cz přinesl výrazné obchodní výsledky, vyšší spokojenost zákazníků a v neposlední řadě první místo v soutěži WebTop100. Ve společnosti LMC se účastnil iniciativy zavádění principů uživatelské přívětivosti, v rámci které vedl a rozvíjel tým UX specialistů, výzkumníků a designérů. V roli nezávislého konzultanta získal zkušenosti s klientským přístupem a s tvorbou digitálních strategií pro komplexní online projekty.
Jakou roli hraje UX při zvyšování produktivity výroby? Jak se mění aplikace používané pro monitorování ve výrobních firmách? Jak lidé ve výrobě přistupují k datům o výrobě a jak jich využívají pro zvyšování produktivity výroby? Plantyst je nástroj pro práci mistrů s výrobními týmy a právě při jeho vývoji jsme realizovali několik UX aktivit o jejichž průběhu a dopadu se s vámi v příspěvku rád podělím.
Co-Founder & CEO
Michal se dlouhodobě věnuje průmyslové automatizaci a optimalizaci výroby. Pracoval na projektech pro Rockwell Automation, Procter & Gamble, Řízení letového provozu ČR, RWE Gas Storage, Danone a další. Získané zkušenosti v současnosti zúročuje ve společnosti Plantyst, kterou v roce 2012 spoluzakládal s úmyslem pomáhat výrobním firmám ve zvyšování produktivity výroby.
Jedním z důležitých předpokladů příjemného uživatelského prožitku je kvalitně zmapovaná cílová skupina. A právě její dokonalá znalost nás vedla při tvorbě nového webu slap.cz. Vycházeli jsme jak z vlastních provozních zkušeností, tak profesionálních dovedností dodavatele. Společně jsme vytvořili web, na kterém se zákazníci cítí příjemně. Na konkrétních příkladech ukáži základní body, které považujeme za stěžejní a na kterých jsme celý web postavili.
E- commerce manager
Vystudoval jsem obor zaměřený na vzdělávání, ale profesně se pohybuji v e-commerce. Formální vzdělání mi možná pomáhá lépe pochopit, co naši zákazníci opravdu potřebují a jak jim to správně poskytnout. Ale každodenní bitvy s realitou jsou neúprosné a nevšední přístup, který jsme při budování SLAP.cz zvolili, často naráží na každodenní realitu. Když zrovna nevedu nějakou takovou bitvu, pak se snažím zapomenout, že existuje internet.
Ak uvažujete o budovaní vlastného UX teamu, neváhajte, začnite teraz, zaberie to čas. Ako správne vybrať členov nového UX teamu? Ako ho naštartovať a viesť? Ako popri tom zmeniť ostatné spolupracujúce týmy? A ako zistiť, či ste uspešní? Pozrime sa spolu čo fungovalo a nefugovalo v teamoch, v ktorých som pôsobil.
UX Architect
Ján pracuje ako UX Architect pre PC a Mac produkty v spoločnosti AVG. Pred tým pôsobil v spoločnostiach Sun Microsystems, Oracle a spoluzakladal agentúru ExperienceU. Vo všetkých pôsobiskách pomáhal vybudovať silný UX team aplikujúci dizajn zameraný na používateľa s dôrazom na naplnenie biznis cieľov dizajnovaných produktov. Keď nepracuje, stará sa o svoje chytré hodinky, na ktorých tiež neustále odklikáva neúnavné upozornenia a popri tom rozmýšla, kto to vydrží dlhšie - hodinky alebo on.
Lidé často chtějí ve svém životě něco změnit: chtějí žít zdravěji, více sportovat, mít více času na rodinu, přátele a koníčky, méně utrácet nebo žít bez velkých dopadů na životní prostředí. Jejich pokusy o změnu ale selhávají. A tak na trhu vznikl prostor pro produkty a služby, které lidem pomáhají změn dosáhnout. Podíváme se na faktory, které vedou ke změnám chování. Na příkladech úspěšných produktů si pak ukážeme, jak změnu chování začlenit do příjemného uživatelského prožitku.
UX Researcher
MartinKopta.com, s.r.o.
Martin v Seznamu realizuje uživatelský výzkum a testování.