Projektovy manazer
Martinovo profesní zázemí je z oblasti informačních technologií. Od roku 1996 působil jako konzultant a obchodník síťových řešení, aplikačního software a posledních 5 let pak naplno v oblasti UX – výzkumu a návrhu uživatelských rozhraní. Je certifikovaným instruktorem Adobe. U organizace UX konference je od jejího počátku. Spolupracoval také na mezinárodní úrovni s předními UX agenturami a v rámci UX Alliance se spolupodílel na realizaci projektů pro klienty z bankovního, zdravotnického a automotive sektoru.
Prezentace v sobě spojuje strategicky orientovaný obchodní přístup s praktickými tipy z Thomasových zkušeností získaných v LEGO. Jak je vytvořena hodnota pro naše zákaznické organizace? A jak jsme k vytváření této hodnoty přispěli my? Čtyři a půl konkrétních tipů jsou představeny na zapojení vašich zainteresovaných stran a na nastavení neformálních setkáních mezi vaší organizací a vašimi zákazníky. Tipy, které můžete použít ve vaší organizaci bez ohledu na to, zda s dětmi pracujete nebo ne.
Senior User Research Manager
Thomas má rád věci efektivní a jednoduché na použití. Ale dobrá použitelnost znamená dobrý obchod; společnosti a organizace získají zapojením svých uživatelů v oblasti designu a vývoje svých produktů a služeb mnoho. Thomas je v LEGO zodpovědný za výzkum v oblasti digitálních platforem (např. lego.com a nově spuštěnou LEGO Life app). Je zakladatelem SnitkerGroup (2005), FatDUX (2006) a UserTribe (2010). A je autorem „Breaking Throught to the Other Side – Using the user experience in web, interactive tv and mobile services“ a přispěl dvěmi kapitolami „User Research Throughout the World“ a „The Impact of Culture on User Research“ v publikaci “Handbook of Global User Research”. Obě knihy stojí za přečtení.
Dobré UX přichází s mnoha výhodami: konkurenční výhodou, silnější značkou a především šťastnými a věrnými zákazníky. Maximalizace UX vnitřních systémů znamená méně školení, méně chyb a větší satisfakci zaměstnanců. UX (nebo CX) se nezastaví na webových nebo mobilních rozhraních. Rozšiřuje se na všechny online a offline touchpointy a vytváří konzistentní multi-channel experience. Zatímco většina firem chápe strategickou hodnotu UX, nemálo jich přesně chápe, jak to řešit a jak přinést uživatelskou centricitu do projektu. To je důvod, proč User Experience Alliance, mezinárodní síť 26 předních agentur, spustila UX-PM – UX certifikační program speciálně určený pro projektové (a produktové) manažery. Od 2014 bylo certifikováno přes 1600 projektových manažerů a UX-PM je nyní dostupný v desítkách zemí po celém světě. Školení se skládá ze 3 modulů po 2 dnech: Přijetí UX, Provádění UX, Vedení UX.
Owner & Principal
Zakladatel a ředitel Telono, švýcarské výzkumné a designové agentury založené v roce 2005. Řídí tým uživatelských výzkumných pracovníků a interaktivních návrhářů, kteří usilují o to, aby interakce s produkty a službami byly užitečnější, využitelnější a příjemnější. Florian aktivně přispívá k redakčnímu obsahu UX-PM a tento training poskytl ve Švýcarsku, Francii, Spojených arabských emirátech a Jižní Africe.
Zjistili jste, že by vaší firmě pomohlo vybudovat kompetenci zahrnující v sobě User Experience? Začínáte najímat UX designéry? V přednášce nasdílím své zkušenosti a pozorování z týmů, kterými jsem prošel – ze dvou agentur, dvou startupů a dvou velkých mezinárodních korporací. Dozvíte se, co funguje a co naopak při budování týmů skřípe a jak se při tom cítí sám designér. Pohled doplním zkušenostmi lidí na "druhé" straně – teamleaderů a vyšších manažerů – zodpovědných za UX tým.
Senior User Experience Designer
Bude tomu 10 let, co jsem pověsil vývojářské řemeslo na hřebík. Od té doby jsem pomáhal týmům větším i menším, startupům, korporacím i agenturám. Dělal jsem interakčního designéra, informačního architekta, výzkumníka, produktového manažera. Nejvíc mě baví, když vidím jak produkt, který jsem pomohl vytvořit, usnadňuje někomu život.
Dříve stačilo vymyslet skvělý produkt a ten se prodával sám. Prodával se díky funkci, kterou nikdo jiný neměl. Co když vás ale dožene trh a vy potřebujete funkce, které nabízejí i ostatní, prodávat o něco víc? Třeba snadnou a intuitivní konfiguraci, aplikaci do telefonu nebo službu, která vám zprostředkuje kontakt se zařízením, kdekoliv jste? Pak už si sotva vystačíte s návrhem programátora, který takovou funkci přímo „vyrábí“. Potřebujete vědět, jestli ji lidé budou používat a jak. Jestli je dostatečně intuitivní, jestli se v jejím nastavování neztratí, potřebujete ji s někým otestovat. Potřebujete UX.
UX Designer
Klára Zajíčková začínala jako projektový manažer v Lundegaardu v době, kdy ještě weby navrhovali sami projekťáci. Ty časy už jsou naštěstí pro uživatele i klienty snad dávno pryč! Nyní se stará o UX oddělení v rámci společnosti 2N Telekomunikace, a.s.. Za úkol zde měla s pomocí BerkaUX postavit několikačlenný tým, který zodpovídá za návrh konfiguračních rozhraní k hardwarovým produktům, návazné mobilní aplikace i klientský cloudový portál umožňující konfiguraci služeb a nákup licencí na dálku. Za největší sousto své dosavadní kariéry považuje snahu začlenit a stabilizovat roli UX v rámci zažitého procesu vývoje hardwarových produktů.
O UX designérech a výzkumnících víme téměř vše: Od platu, přes vzdělání, délku praxe a dosavadní zkušenosti až po spokojenost s aktuální prací a motivaci ke změně zaměstnavatele. A mnoho dalších zajímavých informací a vztahů mezi nimi. Vše podloženo tvrdými daty na základě odpovědí 569 respondentů v našem podrobném dotazníku. Pokud spolupráci s UX profesionály myslíte vážně, toto jsou zkrátka přesně ta data, která potřebujete znát, nejen pro efektivnější nábor a lepší motivaci.
User Researcher
MSD IT Global Innovation Center
Ivana Jíleková ráda pozoruje lidi. Výsledky pozorování staví do kontextu situací a vyvozuje z toho patřičné závěry. Jinak by se také dalo říci, že Ivana provádí uživatelský výzkum. Po marketingových studiích a praxi začala před 7 lety designovat UX. Pracovala pro O2 a nyní je specialistkou na User Research v MSD.
Senior UX Designer
MSD IT Global Innovation Center
Lukáš BoB Marvan v současnosti pracuje jako Senior UX designer v MSD. Dříve pracoval 10 let pro Seznam.cz a pak tři roky v AVG Technologies. Stojí za putovní výstavou Digitální design: Pohled za pixely. Aktivní je kromě Asociace UX např. také v Asociaci pro mezinárodní otázky.
Jak rozšířit úspěšné obchodní centrum na téměř dvojnásobek za plného provozu bez zásadních omezení? Jak nepřijít o zákazníky, omezit minimálně jejich komfort a zachovat jejich bezpečnost? Jak vše stihnout v krátkém čase i přes množství vnějších vlivů? Bez detailní přípravy, plánování a silného týmu nemožná věc. Pohled do zákulisí ambiciózního projektu rozšíření a renovace obchodního centra Chodov.
Construction project manager
Radek má téměř patnáctiletou praxi ve stravebnictví jako stavbyvedoucí a projektový manažer zejména v oboru průmyslové a komerční výstavby. Po studiích na ČVUT Praha a ENPC v Paříži působil několik let na straně generálního dodavatele staveb v České republice, Maďarsku a Polsku. Od roku 2009 působí jako projektový manažer na straně investorů komerčních nemovitostí. Pro společnost Decathlon byl Radek zodpovědný za výstavbu obchodních domů tohoto sportovního řetězce v České republice a Turecku. Od roku 2012 pracuje pro lídra evropského trhu v oblasti obchodních center, společnost Unibail-Rodamco, kde z pozice projektového manažera developmentu řídil výstavbu rozšíření obchodního Centra Černý Most, v současnosti na stejné pozici realizuje rozšíření obchodního Centra Chodov. Radek rád cestuje, lyžuje a je vášnivým hráčem golfu.
K dobrému rozhodnutí jsou potřeba informace. Stejné je to i v UX designu, kde je nezbytná kvalitní zpětná vazba od uživatelů. Ti přitom ve svých reakcích nebývají moc upřímní. Proto se podíváme na metody, které nám umožní získat přesnější data o jejich chování při interakci se systémy (eye-tracking, sběru dat o pohledu uživatele). Ne nadarmo se říká, že oči jsou oknem do duše. Získáte tak přehled o tom, jaké odpovědi dokážou tato měření přinést a jak se dají využít k byznysu.
Senior IT Analyst & šéf kompetenčního centra IT analýz
Michal patří ke generaci těch, kteří ještě zažili svět bez internetu; vždy se zajímal o technologie, od střední školy vyvíjel počítačové programy jako „one-man-team“. Po ukončení VŠ spojil svůj další profesní život s firmou Softec, kde aktuálně působí jako senior IT analytik a konzultant. Snaží se přispět k tomu, aby nás v digitálním světě obklopovaly lepší aplikace, z čehož pramení i jeho výrazný zájem o UX – a to nejen v rámci aplikací vyvíjených přímo pro zákazníky, ale i sdílením svých poznatků a zkušeností.
Televize dnes už není jen o jedné obrazovce doma v obýváku. Diváci ji mohou díky internetu sledovat kdekoliv a kdykoliv. Jak ale pro současného diváka navrhnout inovované řešení, které by naplnilo jeho očekávání, tedy sledovat vše aktuálně či opožděně a ideálně bez reklam, a zároveň z toho neztratit funkční obchodní model televize? Jak se buduje webová vlajková loď přední české komerční televize, odvypráví Lukáš Rýdl, brand manager Prima Online, který má mnoholeté zkušenosti s navrhováním a realizací digitálních strategií.
Brand manager Prima Online
Lukáš Rýdl je Brand Managerem Prima Online. Je členem komise výkonnostního marketingu v rámci SPIR. Dříve zodpovídal u klíčových klientů Dobrého webu za jejich aktivity v oblasti digitálního marketingu počínaje návrhem marketingové strategie přes její realizaci a další rozvoj. Lukáš získal zkušenosti s digitálním marketingem na mezinárodní úrovni v globální agentuře ReachLocal, kde byl zodpovědný za strategii prodeje online marketingových služeb a adaptaci nových trendů v oblasti online marketingu. Ve své roli se věnoval i systematickému koučinku a rozvoji obchodních dovedností obchodního týmu. Lukáš získal certifikát TDMA (Trusted Digital Media Advisor) společnosti Google.
Martin nás provede typickým flow při návrhu mobilní aplikace. Upozorní na nejčastější chyby a problémy při přípravě zadání. Uvede best praxis, jak postupovat před kick offem. Možná i napoví jak si vybrat dobrého partnera pro svůj projekt.
CEO
Martin je co-founder a CEO v technologické firmě Ackee. Jak Ackee rostla, tak krom pozice CEO, dělal i sekretářku, právníka, projekťáka i HR… Má rád dobrý design. Vždy se od svého týmu i zákazníka snaží dostat maximum, aby výsledek byl co nejlepší.
Spousta firem chce redesign svých webů a služeb, protože neplní obchodní cíle. Očekávají, že se tím vše zlepší. Redesigny jsou ale mnohdy velice nákladné a komplexní, radikální a s nejistým výsledkem. Mnohdy je mnohem efektivnější služby postupně zlepšovat s využitím znalosti zákazníků. Uděláte toho mnohem více a rychleji. Na příkladech z LMC bych Vám ukázal, jak jsme zvýšili konverze o více než 20 procentních bodů a zároveň pro sebe snížili náklady a zvedli tedy i zisk.
Digital product designer
Michal v pracuje jako UX Designer ve společnosti LMC, kde má na starost návrh a rozvoj několika služeb. Využívá k tomu široké spektrum znalostí, metod, atd. nejen z designu, ale i z bysnysu nebo Product Managementu. Designem se zabývá jako celkem - aby produkty fungovaly, ale i dobře vypadaly a měly pro lidi smysl. Mj. pracoval jako UX Designer ve společnostech GoodData a Dobrý web.
„Hele, tenhle čudlík musí bejt zákošům jasnej. A basta.“ Jeden z nejčastějších omylů, se kterým se ve vedení firmy můžete setkat. Opravdu ale chápou vaši zákazníci to, co jste pro ně vymysleli? Zjistěte to, a pak se kochejte pohledem na rostoucí čísla. Ale jak nastavit pohled firmy na (někdy ukrutně kritickou) zpětnou vazbu od samotných uživatelů? Jaké jsou výhody testování interně versus externě? Kdy je testování to nejlepší, co můžete udělat a kdy se to naopak vůbec nehodí? A ještě jedna zásadní otázka: Jaký přínos to bude mít pro váš byznys? Významný. Stačí jen přesvědčit ty nahoře. Ukážu vám tipy, rady a pár praktických ukázek z toho, jak uživatelské testování nakoplo některá čísla na Heurece. A jak sami zákazníci mění náš pohled na části našeho produktu.
Product designer
Product designer v Heurece se specializací na UX/CRO. Marek vede a směruje projekty od jejich počáteční definice, přes výzkum a realizaci designové a vývojové části až po doručení produktu zákazníkovi. Součástí jeho práce je i (nekonečné) iterování, testování a vyhodnocování cílů. Zkušenosti sbíral také v Jablotronu, DámeJídlo.cz i na volné noze.