Přínosnost reklamních kampaní se v online prostředí tradičně vyhodnocuje s pomocí atribučního modelování. To ale naráží na celou řadu omezení, které neumí překonat už z principu. Anonymní uživatelé chodí náhodně z různých zařízení, polovinu kanálů neumíme vůbec měřit – a pokud ano, tak se stejně většina cookies a jiných dat ztratí nebo zablokuje. Marketing Mix Modeling k tomu přistupuje z úplně jiné strany a s podobnými problémy se umí dobře popasovat. Co je to, jak to funguje, pro koho je to vhodné a kdy se to naopak vůbec nehodí?
Jan Tichý je spoluvlastníkem digitální agentury Taste. Jako Chief Product Officer je odpovědný za strategický, produktový a znalostní rozvoj společnosti. V rámci poradenské činnosti se zabývá zejména smysluplným propojováním různých oblastí internetového marketingu, cross-channel strategiemi, webovou a datovou analytikou, business intelligence a data science. V minulosti také založil analytickou společnost Medio Interactive či pracoval jako vedoucí projektů v agentuře H1.cz.