„Dobírka je specifikum střední Evropy. Pokud ji sečteme s platbami zboží v hotovosti na odběrných místech e-shopů, tvoří stále ještě 60 procent platebních transakcí,“ konstatuje Barbora Tyllová. „Třeba v Rumunsku je to ale ještě víc, zhruba kolem 85 procent. Naopak například v Indii se v hotovosti platí jen zhruba 35 procent zboží,“ dodává.
Důvodů, proč tolik Čechů platí vybrané zboží dobírkou, je podle ní několik. Především to ale souvisí s tím, že v Česku funguje přes 42 tisíc e-shopů. „Když jako klient nakupujete, tak samozřejmě nemůžete znát všechny. A zároveň chcete mít jistotu, že vám ten vybraný e-shop zboží dodá, proto volíte platbu až při dodání. U velkých e-shopů je ta důvěra samozřejmě vyšší,“ říká Tyllová.
Dodává, že i PayU by mělo být v přesvědčování kupujících, že se nemusí plateb předem bát, aktivnější. „Měli bychom možná provádět větší edukaci a přesvědčit zákazníky, že pokud má nějaký e-shop platební bránu, tak mu může věřit. Všechny e-shopy, které podepíšou smlouvu s námi, jsou od nás důkladně prověřené,“ konstatuje.
Na původní kompletní text se můžete podívat na webu Lupa.cz.