Menu Zavřít

Blog

Pořádáme odborné akce od školení až po velké celodenní konference. Online i offline. Podívejte se na ně.

Budoucnost v získávání pozornosti zákazníků je ve využívání pokročilých formátů

 Autor: Internet Info
V Galerii kavárny Louvre jsme během konference Mobile Marketing Forum potkali řadu odborníků na reklamu, design, gaming a nejmodernější technologie.
3. 10. 2024

Na konferenci Mobile Marketing Forum jsme nahlédli do kuchyně kampaní, které lze tvořit v mobilních hrách, a poznali nezměrné možnosti kreativity v hráčském prostředí jako takovém. Řečníci představili netradiční funkční formáty na sociálních sítích, užitečné technologické nástroje k originální tvorbě a využití umělé inteligence v nejrůznějších projektech.

Přednášející a ukázky z jejich přednášek:

 

Denisa Hrubešová

Markeťačka, spoluzakladatelka a zároveň CEO monetizační platformy Forendors, která propojuje tvůrce a jejich publikum

Aplikaci vytvořili zejména proto, aby se odlišili od konkurence. Denisa představila mobilní aplikaci jako komunikační nástroj, díky němuž jde skvěle zvládnout krizovou komunikaci. V období, kdy se rebrandovalo Pickey.cz na Forendors, využili totiž aplikaci ke zjednodušení značky.

 

Vojtěch Lambert

CEO digitální fullservisové agentury LCG New Media

„Sociálním sítím vládne kreativita ve tvorbě videí“

Jeho přednáška byla nabitá daty a ukázkami funkčních, přitom netradičních formátů a kreativ, a to v rámci cílení na generaci Z. Na číslech předvedl efektivitu kampaní při použití AR, filtrů, Reels, multiplikátorů a stále populárnějšího Spotify: „Spotify má v ČR 2 miliony uživatelů, milion z nich lze zasáhnout přímou reklamou. Navíc je dvakrát levnější než jakékoliv rádio a lze lehce cílit na různé skupiny.“

Zde je několik dalších postřehů:

  • Generace Z používá k zábavě Instagram a Snapchat, na vyhledávání informací využívá TikTok.
  • Uživatelé TikToku si prohlédnou 33× více videí, než proběhne dotazů v Google za 1 minutu.
  • Uživatelé Instagramu a Facebooku tráví nejméně 60 % času nad videi, přičemž 50 % obsahu na Instagramu je Reels.
  • Sledovanost Reels roste každý den na Instagramu a Facebooku o 50 %, přičemž v reklamě stále dosahují o 15 % nižších cen, než ostatní video formáty.
  • Co se týče času stráveného se značkou v rámci reklamy – AR filtry z toho vychází nejlépe 
  • 35 % všech uživatelů mobilů do 35 let interaguje s AR

Agnes Szabelko
 
Ředitelka digitálních médií ze společnosti Evolution group, která se specializuje na reklamy ve hrách 
 
Představila možnosti reklamních kampaní ve hrách, kde lze velmi dobře cílit dle nejrůznějších parametrů. Mluvila o výhodách nepřeskočitelného reklamního formátu, který se spustí na vyžádání uživatele, kterými jsou měřitelnost, dokoukatelnost, zapojení nebo možnost propagace jinde zakázaného zboží jako alkohol, tabák a kryptoměna. Dále představila nový produkt „In-Game Takeover“.
 
 
Tomáš Haimann 
 
 Designér, v současnosti Head of Design z agentury Etnetera Flow specializující se na vývoj aplikací 
 
Tomáš se dlouhodobě snaží, aby se designové přemýšlení stalo přirozenou součástí rozhodování manažerů společností. Mluvil o business hodnotě a návratnosti investice do designu a důležitosti testování. Ukázal například, jak americký designer Jared Spool jedním šikovným tlačítkem přinesl eshopu zvýšení zisku o 45 % – 300 milionů dolarů.
 
 
Ladislav Dyntar 
 
Spoluzakladatel a CEO gamevertising agentury Good Game, která spojuje značky s hráči 
 
Gaming je větší než hudební a filmový průmysl dohromady, na celém světě je 3,2 miliardy hráčů. 47 % Čechů ve věku 15 až 64 hraje videohry, mezi generací Z ale už 80 %. Pro studenty je to nejčastější způsob trávení volného času. Na třetím místě je sledování her (40,6 %), ve výsledku tedy 1,2 milionů Čechů sleduje Twitch.tv měsíčně, 200 tisíc na denní bázi. 
 
Ladislav mluvil o vysoké efektivitě reklamy v gamingu. Přinesl ukázky nepřeberných možností kreativy, které toto prostředí nabízí a kde vítězí originalita a důvtip brandů. 
 
„Lidé věnují 3krát více pozornosti reklamám na herních kanálech než v TV a 26krát více než klasickým bannerům. Gaming představuje perfektní způsob, jak oslovit skupinu, která se snaží vyhnout klasické reklamě, stačí být hravý, originální a zábavný. 56 % hráčů si spíše koupí produkt od značky, která se objevuje v jejich oblíbené hře. Značky musí být více zábavné než ty hry samotné.“ 
 
„Co je na gamingu dobré je, že téměř na všechno, co děláte, dostane téměř okamžitou odpověď.“ 
 
Markéta Bohumská 
 
Šéfka marketingu ve společnosti Qerko, která přináší moderní technologie a digitalizaci do gastronomie 
 
Markéta předvedla, že Qerko není jenom nástroj platby, ale užitečný marketingový i retenční nástroj pro budování komunity. Nabízí plejádu formátů komunikace se zákazníky dané restaurace, notifikace, věrností programy, gastro průvodce atd. Má za cíl přinášet do gastronomie ty nejlepší e-commerce triky. Například zvyšuje reputaci zařízení tak, že spokojené hosty (ty, kteří dali vyšší spropitné) vyzývá k hodnocení restaurace na Googlu a sledování účtu na Instagramu.
 
 
Vladislav Skoumal 
 
CEO ze Studio SKOUMAL, které se zaměřuje na vývoj mobilních a webových aplikací 
 
Vladislav dal dohromady úspěchy a fuck-upy firem, které využívají AI, přičemž většina z nich využila ChatGPT od OpenAI. A jelikož nejlépe to napsal Vladislav sám na LinkeInu, dovolujeme si vsunout přímo jeho shrnutí přednášky: 
 

Václav Hruška 
 
Head of creative solutions v agentuře GroupM Nexus Czech Republic, propojující všechny klíčové disciplíny online marketingu 
 
Opakovaně jsme slyšeli, že budoucnost v získávání pozornosti zákazníků je ve využívání pokročilých a netradičních formátů, jejich chytrém mixu, propojení online a offline aktivit, v datech a technologiích. 
 
Václav přišel s přehledem moderních technologií a technologických hráčů především v oblasti kreativy, které v agentuře využívají, přičemž předpokladem efektivnosti je personalizace – využití dat k přizpůsobení kreativ správným lidem, ve správný čas, na správném místě a se správným sdělením (PROGRAMMATIC a D&A). Jeho základní sestava: 
 
  • 3D Design – dobrý nástroj pro 3D interakce na PC i telefonech 
  • Rich-Media – umí interaktivní formát, který má více obsahu, benefitem je větší čas strávený se značkou 
  • AI Generated Design – obrázky generované umělou inteligencí • CGI Computer Generated Imagery – počítačem generovaná grafika a efekty ve filmech 
  • AR/VR – AR média, Geospatial AR, AR personalizace 
 
Martin Bartoň 
 
 Advokát zabývající se světem technologií, e-commerce a vývojem, působící v eLegal advokátní kanceláři 
 
V rámci rychlokurzu autorského práva (IP) nám poskytl několik právních rad okolo vývoje a využívání aplikace jako marketingového nástroje.
 
„Udělejte si pořádek a zjistěte, co máte za IP, najděte autory, zkontrolujte licence, zkontrolujte OS a genAI, dostaňte práva tam, kde mají být.“
 
„Pokud používáte OSVČ k čemukoliv jinému než na programování (kdy je možné využít zaměstnanecké dílo), uzavřete s nimi licenční smlouvu. I v případě dodavatelské společnosti na vývoj je dobré uzavřít licenční smlouvu nejen s ní, ale s každým jednotlivým pracovníkem.“
 
Těšíme se nějaké další konferenci TUESDAY.cz

Čtěte dále

Velká mediální debata, obsahové projekty, AI nebo novinky z…

E-Business Forum: 15. narozeniny, symbolické vstupné

Naše podzimní akce mají pro každého něco