Na konferenci Mobile Marketing Forum jsme nahlédli do kuchyně kampaní, které lze tvořit v mobilních hrách, a poznali nezměrné možnosti kreativity v hráčském prostředí jako takovém. Řečníci představili netradiční funkční formáty na sociálních sítích, užitečné technologické nástroje k originální tvorbě a využití umělé inteligence v nejrůznějších projektech.
Přednášející a ukázky z jejich přednášek:
Denisa Hrubešová
Markeťačka, spoluzakladatelka a zároveň CEO monetizační platformy Forendors, která propojuje tvůrce a jejich publikum
Aplikaci vytvořili zejména proto, aby se odlišili od konkurence. Denisa představila mobilní aplikaci jako komunikační nástroj, díky němuž jde skvěle zvládnout krizovou komunikaci. V období, kdy se rebrandovalo Pickey.cz na Forendors, využili totiž aplikaci ke zjednodušení značky.
Vojtěch Lambert
CEO digitální fullservisové agentury LCG New Media
„Sociálním sítím vládne kreativita ve tvorbě videí“
Jeho přednáška byla nabitá daty a ukázkami funkčních, přitom netradičních formátů a kreativ, a to v rámci cílení na generaci Z. Na číslech předvedl efektivitu kampaní při použití AR, filtrů, Reels, multiplikátorů a stále populárnějšího Spotify: „Spotify má v ČR 2 miliony uživatelů, milion z nich lze zasáhnout přímou reklamou. Navíc je dvakrát levnější než jakékoliv rádio a lze lehce cílit na různé skupiny.“
Zde je několik dalších postřehů:
- Generace Z používá k zábavě Instagram a Snapchat, na vyhledávání informací využívá TikTok.
- Uživatelé TikToku si prohlédnou 33× více videí, než proběhne dotazů v Google za 1 minutu.
- Uživatelé Instagramu a Facebooku tráví nejméně 60 % času nad videi, přičemž 50 % obsahu na Instagramu je Reels.
- Sledovanost Reels roste každý den na Instagramu a Facebooku o 50 %, přičemž v reklamě stále dosahují o 15 % nižších cen, než ostatní video formáty.
- Co se týče času stráveného se značkou v rámci reklamy – AR filtry z toho vychází nejlépe
- 35 % všech uživatelů mobilů do 35 let interaguje s AR
- Štěstí přeje odvážným. Nebojte se experimentovat a „vychovávat“ vlastní AI agenty, jako Stavario a Josef Beneš s jejich stavebním deníkem tvořeným pomocí fotografií.
- V trendu je specializace. Specializovaný lékařský konzultant od Terezy Ettlerovové, AI psychoterapie ChatMind od Jiřího Diblika, Dr. Jekyll specializující se na právní rámec problematiky DPH od Ondřeje Lichnovského.
- Rostou nám tu i firmy trénující vlastní modely, například Vojs.ai od Petra Panznera.
- O AI se můžete opřít i při spolupráci s programátory, jak ukázal CMO Portu Ondřej Karanský, nebo při tvorbě firemní obchodní strategie ve výrobní firma, jak to udělal Pavel Džavík z AGD PRINT s.r.o.
- AI vám může pomoci i s úklidem IT infrastruktury, jak se povedlo Youklid – úklid domácnosti a jejich CTO Lukášovi Cahovi.
- Mimo všechny kategorie je indiánský náčelník Jironimo, hlídající vývojáře v nástroji na řízení projektů Jira od Jakuba Frydrycha.
Václav Hruška
- 3D Design – dobrý nástroj pro 3D interakce na PC i telefonech
- Rich-Media – umí interaktivní formát, který má více obsahu, benefitem je větší čas strávený se značkou
- AI Generated Design – obrázky generované umělou inteligencí • CGI Computer Generated Imagery – počítačem generovaná grafika a efekty ve filmech
- AR/VR – AR média, Geospatial AR, AR personalizace
Martin Bartoň