Z fanoušků na sociálních sítích by se neměl dělat krátkodobý cíl kampaní, které jsou pro prostředí sociálních médií plánovány. Přílišné zaměření se na počet lajků může negativně dopadnout na další metriky. Na konferenci Content First, kterou uspořádala společnost Internet Info, to uvedli zástupci společnosti Business Factory Petra Pokorná a Lukáš Bartošek.
„Zaměření se na akvizici krátkodobých fanoušků znamená, že se komunikace omezuje na soutěže nebo v nejhorším případě i na nákup fanoušků. Tím si ale značka může uškodit, protože zabíjí kreativitu a přivedením ‚mrtvých duší’ se zhoršují ostatní metriky," popsala Petra Pokorná. Fanoušci nejsou podle jejích slov jediným ukazatelem úspěšnosti obsahu a jejich rozšiřování má být výsledkem dobře uchopené strategie na sociálních sítích.
Publiku následně oba popsali, jaké klíčové hodnoty při komunikaci na sociálních sítích sledovat. Upozornili například na rozdíl kumulativního a unikátního dosahu, kvality a kvantity zhlédnutí nebo na nutnost přesného vymezení engagementu.
To, že růst počtu lajků je pro komunikaci na sociálních sítích méně důležitý, zmínila také Dominika Czyzová, která se specializuje na sociální média v agentuře Czech Promotion. Na příkladu komunikace značky Vesper Holmes ukázala, že úspěšná komunikace na sociálních sítích je odvislá od funkční strategie. Pokud tato strategie není stanovena, značka oslovuje nerelevantní zákazníky, a tím nepatřičně zatěžuje obchodní oddělení.
Jasný popis cílové skupiny tak má stát na začátku komunikace. Konkrétně Vesper Holmes se zaměřila na oslovování zákazníků prostřednictvím obsahu. Zvýšila frekvenci komunikace a v obsahu se zaměřila na sdílení příběhů značky i vyvracení mýtů okolo dřevostaveb. „Chtěli jsme oslovovat stále stejnou cílovou skupinu, šlo nám i o větší frekvenci čtenosti," vysvětlila Dominika Czyzová. Z tohoto důvodu na všech sociálních sítích vycházela značka ze stejného obsahu, který pouze přizpůsobovala jednotlivým formátům těchto sítí. „Je to dobré pro konzistentnost komunikace a také k proto, že oslovujeme stále stejné publikum," dodala.
Díky této „filtraci" se podařilo oslovit více relevantních zákazníků. „Poptávky chodily od relevantních lidí, počet objednávek se sice snížil o 50 %, ale každá třetí poptávka se proměnila ve smlouvu. Předtím to byla každá desátá," doložila. Tím se uspořil čas obchodního týmu o 250 hodin měsíčně.
AI je třeba testovat, práci za SEO experty ale zatím neudělá
Konference se také dotkla využití nástrojů umělé inteligence (AI) pro obsahový marketing. Jakub Křenek z Adisonu na úvod představil nástroje pro tvorbu a úpravu videí. Už dnes jsou využitelné například k úpravě barev, odstranění šumu, stabilizace obrazu, úpravě audia nebo generování titulků. Další nástroje dokáží vytvářet videa s avatary, překládat mluvené slovo, lip sync (změní pohyb rtů ke slovům), zobrazí oči tak, že se dívají do kamery, umí změnit vizuální styl videa a poskytnou automatický střih. Vytvářet lze i falešná videa (tzv. deepfakes), se kterými je ale vážný etický problém.
Plné znění článku si můžete přečíst na odborném serveru MediaGuru.