Menu Zavřít

Blog

Pořádáme odborné akce od školení až po velké celodenní konference. Online i offline. Podívejte se na ně.

Content First: Udržet pozornost zákazníků je čím dál složitější

 Autor: II
Pro značky přestává být nejtěžší zaujmout zákazníky, ale udržet si jejich pozornost a loajalitu, ukázala mimo jiné konference Content First.
31. 5. 2023

V dnešní době, kdy jsou lidé obklopeni reklamami ze všech stran, je pro značky čím dál složitější zákazníky zaujmout. Větší problém však nastává ve chvíli, kdy si značka musí zákazníky udržet. Jak na úspěšnou komunikaci a reklamu, kterým chybám se vyvarovat a co s marketingem udělá umělá inteligence, vysvětlili řečníci na konferenci Content First.

O tom, že pozornost je složitější udržet než si ji získat, mluvili na konferenci Nikola Foktová a Radek Vítek z Publicis Groupe. Ve své prezentaci zdůraznili, že mileniál věnuje pozornost reklamě v průměru 12 vteřin, lidé z generace Z ale jen 8 vteřin. Na udržení pozornosti doporučili zapojit kreativu, kterou předvedli na konkrétních kampaních pro Huawei, Maltesers, Snickers nebo Heinz. „Boj o pozornost je nejen u koncového zákazníka, ale i u novinářů,“ dodává Radek Vítek a apeluje na to, aby pracovníci zapojili kreativu také do PR, aby se jejich tisková zpráva od ostatních odlišila. „Neustále řešíme, jak zaujmout novináře a jejich prostřednictvím cílovou veřejnost,“ vysvětluje.

 

O marketingu v Knihy Dobrovský promluvil Adam Pýcha, ředitel oddělení marketingu a e-commerce, který vysvětlil, jak je důležité budovat vztah s komunitou a odlišit se od konkurence. Na konkrétní kampani Na velikosti záleží ukázal, že některé kampaně mohou být na hraně, ale je třeba mít odvahu takové věci zkoušet. Posluchačům také zdůraznil, že je důležité ukázat lidem obličeje pracovníků či ambasadorů a dát pracovníkům volnost a individuální přístup, který je někdy víc než týmová práce. Na závěr doporučil rozvíjet vnitřní kompetence uvnitř inhouse týmu, zvyšovat know-how a nebát se kritiky, což podle něj vede k tomu, že firmy ušetří peníze a budou flexibilnější.

 

O umělé inteligenci v marketingu se zamýšlel Martin ŠiknkovskýElite BTW, který zdůraznil, že se AI zdokonaluje každým dnem, a proto bude čím dál složitější rozpoznat práci člověka a umělé inteligence. Podle něj nástup AI přináší také filozofické problémy, morální dilemata a právnické otázky. „AI je velký právní problém ve dvou rovinách: v tom, jakým způsobem se všechno naučil a pak v tom, komu patří výsledek umělé inteligence,“ zmínil. Do budoucna vidí úspěšnou spolupráci s AI v případě, že se lidé nebudou soustředit na cíl, ale na proces. „My jsme v současnosti velmi zaměřeni na cíl, abychom byli co nejlepší, nejrychlejší a abychom toho splnili co nejvíc, což jsou všechno elementy, které umělá inteligence zvládne mnohem líp než my a za chvilku,“ vysvětluje.

 

O textové reklamě hovořil Miloš Kočí, CCO agentury VMLY&R. Posluchačům ukázal několik možností, jak používat text v reklamách. Jednou z nich je hrát si se slovy nebo jejich částmi a dát jim význam, další je například změna významu slov pomocí zakrytí jeho části, možností je také změna slov. Ve své prezentaci také zdůraznil, že k úspěšnosti vede upřímnost, humor nebo práce se zvědavostí lidí. Důležité je také mluvit k úzké skupině a používat jejich jazyk.

 

Jak si udržet zákazníka, vysvětlila Vladana Bečová z Pretty Much Nomads, která zdůraznila potřebu mapovat zákaznickou i uživatelskou cestu. Na konferenci apelovala na to, aby firmy zmapovaly, co zákazník chce, marketingovou strategii, cestu potenciálního zákazníka a aby zajistily hladké fungování. Posluchačům rovněž představila typický obsah pro uživatelskou cestu, mezi kterým je například průvodce, tooltipy, helpcenter nebo chatbot. Podle ní je také důležité brát podněty z oddělení zákaznické péče, z obchodního oddělení nebo přímo ze zpráv od zákazníků a všímat si toho, jak je vnímají a na co se nejčastěji ptají. „Rozbijte zeď a nebuďte zavření v marketingových silech, kde řešíte jen webovky, PPC, ale zkuste se víc ponořit do experience uživatelů,“ dodává.

 

Celý článek si můžete přečíst na serveru MediaGuru.cz. 

Čtěte dále

Online setkání MARKETING MEETING Jak nakopnout Facebook a…

Jak zlehka na neotřelý obsah ukáží řečníci konference…

Kreativita, měření výkonů a oslovení generace Z, to byly…