Menu Zavřít

Blog

Pořádáme odborné akce od školení až po velké celodenní konference. Online i offline. Podívejte se na ně.

IAC2019: DVTV, Mall.TV a Seznam se teď poperou o vaše televizory

Internetové videoprojekty vznikly pro výběrového diváka, kterému nestačil program naplánovaný televizním dramaturgem. Ale karta se teď trochu obrací. Kvůli silnější obchodní pozici potřebují ukousnout co největší podíl z času stráveného před televizí.
15. 4. 2019

Stovky tisíc lidí si zvykly sledovat rozhovory na DVTV, publicistiku na TV Seznam nebo zábavní pořady na Mall.TV a Streamu. Závěrečná debata letošní Internet Advertising Conference se zaměřila na to, jaká je budoucnost těchto videoplatforem a kdo jsou jejich uživatelé. Zástupci DVTV, Mall.TV i Seznamu vidí směr dalšího rozvoje jednoznačně. Je jím velká obrazovka, nejlépe na chytrém televizoru.

„Spuštění lineární televize jako dalšího distribučního kanálu bylo logickým vyústěním množství videa, které produkujeme, protože ne všichni uživatelé jsou už na internetu. Když má někdo čas si sednout a chce si pustit proud informací s dramaturgickou skladbou, nabízí se právě televize,“ řekl v debatě obsahový ředitel Seznamu Igor Kalaš. „Rozhodně je tu bitva o big screen a zahraniční trendy to jen potvrzují. Ještě víc dává smysl z pohledu hybridní televize HbbTV a aplikací pro smart TV,“ dodal.

„Maximálně souhlasíme s tím, že je potřeba se dostat na big screen,“ přidal se výkonný ředitel Mall.TV Juraj Felix. Obchodní model tohoto půl roku fungujícího projektu je založen na čase stráveném sledováním pořadů. Pohodlí velké obrazovky by ho mělo pomoci navýšit. 

„V těchto dnech spustíme smart aplikace pro největší systémy: Apple TV, Android TV, Samsung a LG. To jsou výrobci a platformy, které jsou v Česku nejzastoupenější,“ oznámil Felix s tím, že cílem je dostat se k lidem do obýváku.

A logiku má takový přístup i pro DVTV. „My chceme být primárně tvůrci obsahu. Nemáme ambici stát se platformou, tu jsme ani nikdy neměli. To ale neznamená, že bychom míjeli trendy, o kterých tu byla řeč. Když je řeč o velké obrazovce – v našem případě je největší nárůst u mobilů, ale dochází i k pozoruhodnému nárůstu sledování DVTV právě na velkých obrazovkách, v televizorech,“ prohlásil vedoucí projektu Jan Rozkošný. 

Aplikace pro Apple TV ostatně vznikla díky fanouškovi, kterého nebavilo sledovat DVTV na počítači nebo mobilu. A tak ji vytvořil sám.

Celý článek si můžete přečíst na webu Lupa.cz.

Čtěte dále

Ondřej Lasák (ČT): Nikdo dopředu nevěděl, že hláška „Dycky…

Pořádáme konferenci pro milovníky jídla: Food is Good

Pavel Zima (Seznam.cz): Chystáme nový videoportál pro naše…