Optimalizace pro vyhledávače (SEO) představuje techniku, která má za cíl získat ve výsledcích vyhledávání tu nejlepší pozici a tím pádem více návštěvníků. K tomu je potřeba rozumět technickým záležitostem a mít dobrý web, ale také tvořit relevantní obsah.
Na obsahu záleží
„Obsah je král“ je známým zvoláním, a to, že na kvalitním obsahu záleží, platí stále. Jak říká Radek Hojgr, odborník na SEO a linkbuilding, poslední dobou se čím dál víc prokazuje, že Google má rád vyčerpávající a kvalitně napsané články, se spoustou přidaných tematických obrázků a odkazů, ideálně od důvěryhodného autora. Vyhledávače totiž dlouhodobě dokážou mnohem více rozumět obsahu článků a nejsou pro ně jen shlukem klíčových slov, ale dokážou více pracovat s jeho tematikou a podstatou. Jako každý rok bude obsah hrát prim. Nesmíme zapomenout i na další multimédia, která se stávají více populárními, i zde je práce s obsahem důležitá,
doplňuje Milan Zeman, Senior SEO Specialist z agentury Sherpas.
V srpnu 2018 došlo k zajímavé aktualizaci Googlu nazývané medical update. Ta byla zaměřena na weby typu YMYL (Your Money, Your Life) – Google tak označuje stránky, které mohou mít dopad na budoucí šťastný život uživatele. Konkrétně se jednalo například o některé odborné weby především z oblasti zdraví, financí a práva. Bude velmi důležité po updatu algoritmu Googlu více zapracovat na zvýšení odbornosti, autoritativnosti a důvěryhodnosti, tzv. E-A-T, které jsou známé v pokynech Googlu jako 3 důležité prvky pro hodnocení kvality webů,
vysvětluje Viktor Holas, SEO specialista z digitální agentury Next Vision. Proto tedy nestačí jen tvořit kvalitní obsah, ale také budovat autoritu a důvěryhodnost autora i samotného webu. Tomáš Čupr ze SEO Consult v této souvislosti ještě upozorňuje, že to znamená nejen kvalitní a originální obsah, ale také zabezpečení a ochranu osobních údajů. Pokud jste tedy ještě nepřevedli svůj web na HTTPS, je nejvyšší čas to udělat,
dodává.
Mobile-first-index stále hraje roli
Lidé na desktopu vyhledávají méně a méně, což si uvědomil také Google a v březnu 2018 začal využívat tzv. mobile-first index. Ten spočívá v tom, že nejdříve prochází mobilní verzi a až poté desktopovou. Mobilní verze je tedy delší dobu nutností, a pokud ji web nemá, výrazně si v očích vyhledávače pohoršuje reputaci a přichází tím o výraznou část návštěvnosti. S tím souvisí také tlak na rychlost načítání webu a na AMP (technologie Accelerated Mobile Pages, o které si více můžete přečíst v seriálu na Lupa.cz). Každý provozovatel webu by si měl provést optimalizaci mobilní verze webu a zaměřit se na rychlost načítání a zvážit nasazení AMP, pokud to bude pro daný projekt vhodné,
radí Michal Kuchař ze Seolight.
Milan Zeman doporučuje, že je v první řadě potřeba vědět, jak vypadá web a jeho části na mobilním zařízení a vycházet z toho při provádění změn i při tvorbě obsahu. Dále je podle něj potřeba mít na paměti, že uživatelé na mobilním zařízení jsou mnohem citlivější na rychlost a také méně tolerantní na prodlevy v interakci a další nedostatky. Své snahy byste měli soustředit na zlepšení uživatelského zážitku, kdy responzivní design by měl být samozřejmostí. Snažte se, aby byly vaše stránky použitelné i na mobilních telefonech s nižším rozlišením. Nejde jen o zvětšení písma, ale i o úpravu vzhledu a rozložení ovládacích prvků tak, aby měl návštěvník vše důležité po ruce bez zbytečného scrollování,
uzavírá Tomáš Čupr.
Celý článek si můžete přečíst na serveru Podnikatel.cz