Na této sociální síti se novinky objevují postupně a většinou nepřinášejí nějaké významné změny. Počet uživatelů však stále stoupá a není vyloučeno, že se v LinkedInu budou snažit dotáhnout významnější hráče na trhu.
Hana Čerychová, Marketing Manager z personální agentury mBlue Czech, s.r.o., poznamenává, že se LinkedIn vepsal do povědomí jako „online životopis“ a tím pádem nevytvořil sociální síť v pravém slova smyslu a většina uživatelů ho nevyužívá aktivně, ale jen pasivně vystavuje informace o sobě. Přitom právě se sdíleným obsahem vzniká nepochopení. „LinkedIn je profesní sociální síť, ale někteří uživatelé ji nejspíš vidí jako alternativu Facebooku a sdílejí příspěvky, které na LinkedIn nepatří – například fotografie z dovolené,“ dodává Lidka Worbisová, General & Marketing Manager z WORBIS.
Podle social media konzultantky Elišky Vyhnánkové je LinkedIn neprávem velmi podceňovaný a nikdy nebude takovou celebritou jako volnočasové sociální sítě, na které přicházíme pro zábavu. Avšak má obrovské kapacity v uživatelích v produktivním věku, kteří v něm mohou mít skvělý nástroj pro komunikaci a hledání nových pracovních či obchodních příležitostí. „S oblibou říkám, že se jedná o konferenci, která běží 24/7 a je jen na vás, koho najdete a s čím ho oslovíte,“ doplňuje. Výhodou LinkedInu je, že není anonymní a vždycky tak víte, s kým se propojujete. Úspěch na něm pak stojí na budování vztahů a získávání důvěry. Je však třeba do něj investovat čas. „Pokud tohle svým kontaktům dáte, vrátí se vám to podobě nových zákazníků, klientů, zakázek. Za kterými se nemusíte honit – oni za vámi přijdou sami,“ popisuje Jana Bártíková z Linked Akademie.
Novinky stále přibývají
V roce 2018 patřilo na LinkedInu k velkým změnám zavedení videa, o kterém jsme psali v článku Získávejte pozornost fanoušků také na LinkedInu, díky videím a dalším novinkám. Tento formát je v dnešní době stále populárnější a nejinak tomu zřejmě bude i zde. Další změnou je využití hashtagů, které zde může uživatel sledovat. „LinkedIn podle doporučených hashtagů uživatelům navrhuje obsah hlavní strany (tzv. feedu) a podněcuje i správce firemních profilů, aby je uváděli u sdíleného obsahu,“ upřesňuje Lidka Worbisová. Tento nástroj umožní správcům stránky sledovat relevantní příspěvky a reagovat na ně. „Bohužel, můžete použít jen 3 hastagy a navíc je tato funkce zatím dostupná jen pro účty v angličtině,“ dodává Jana Bártíková.
U soukromých profilů se v průběhu loňského podzimu objevila možnost nastavit si v případě více jazykových verzí tu, kterou chcete mít jako primární. Tedy tu, která se bude zobrazovat zbytku světa. „Pokud tedy máte svůj profil například v češtině a angličtině, můžete si nastavit, že celý svět uvidí ENG verzi a Češi češtinu. Doposud byl nezměnitelně primárním profil, který vznikl při založení LinkedInu, tedy pro většinu uživatelů to byla čeština,“ popisuje Eliška Vyhnánková.
LinkedInem byla hodně vyzdvihovaná a doporučovaná také funkce Návrhy obsahu (Content Suggestions). Ta by měla pomoci správcům zjistit, jaký obsah je relevantní pro cílovou skupinu firmy, o jaký obsah má cílová skupina zájem, na co a jak reaguje. Nastavení filtrů relevantního obsahu je však co do slov a výrazů velmi omezené a obecné. „I když si zadáte do filtrů lokalitu Česká republika, doporučený obsah je především v angličtině, což vám, pokud je vaše cílovka lokální, moc nepomůže,“ komentuje Jana Bártíková.
Mezi další nové funkce, které se mohou jednotlivým uživatelům objevovat postupně, protože LinkedIn provádí aktualizace v dávkách, patří například nové stránky firem. V rámci těch budou uživatelé moci také sdílet dokumenty, tedy například prezentace či PDF soubory. Přibýt mají také události, tedy LinkedIn Events, které jsou nyní v pilotním provozu. Bude je možné vytvářet, přidávat jim popisy nebo na ně zvát lidi z vlastní sítě a posílat jim zprávy. Mění se také správce kampaní a přibývá možností spojených s aktualizací obsahu. Autoři Sebastiaan Nagel a Judith Eversdijk z nizozemské agentury SocialBlooming zaměřené na LinkedIn v článku dále uvádí, že se na této sociální síti brzy mohou objevit také tzv. Příběhy známé především z Instagramu, Snapchatu i Facebooku. To by přineslo další možnosti jak z hlediska samotného obsahu, tak reklamy.
Celý článek si můžete přečíst na serveru Podnikatel.cz.