Menu Zavřít

Blog

Pořádáme odborné akce od školení až po velké celodenní konference. Online i offline. Podívejte se na ně.

MARKETING MEETING: Sociální sítě budují zásah i povědomí

 Autor: SP
Reklama na sociálních sítích může přinášet vysoké zásahy srovnatelné s tradičními masovými médii, zároveň ji ale mohou využívat i malí podnikatelé s omezenými rozpočty, ukázala konference MARKETING MEETING.
12. 7. 2021

Sociální sítě mohou vybudovat potřebný zásah a povědomí, a to dokonce na úrovni srovnatelné s televizní reklamou. Zaznělo to na úterní konferenci MARKETING MEETING: Jak na sociální sítě. Podle Vojtěcha Lamberta, výkonného ředitele LCG New Media, je výhodou sociálních sítí ve srovnání s televizní reklamou nižší cena. Spolu s tím, jak se v populaci čas strávený konzumací těchto sítí zvyšuje, roste podle Lamberta také jejich efektivita. Na příkladu podpory pro značku Supradyn na Slovensku, která byla postavena jen na sociálních sítích, ukázal, že zásah na Facebooku se vyšplhal na několik milionů a kampaň přinesla růst povědomí o značce o stovky procent. Díky tříměsíční kampani se měla značka posunout na pozici dvojky v segmentu a dosáhnout tržního podílu 8,2 %.

Z hlediska tvorby strategie komunikace na sociálních sítích je třeba si podle Lamberta uvědomit, kdo je adresátem komunikace a jaký styl komunikace k vybrané skupině zvolit, a to vzhledem k cílům a zvoleným KPIs. Důležitá může být například barevnost, a to především na Instagramu, nebo umísťování claimu do vizuálu. „Je to podobné jako u billboardu. Máte jen několik vteřin na to, abyste uživatele upoutali, proto se doporučuje claimový vizuál,“ sdělil.

Zdroj: instagramový účet Boutique Weddings Prague

Jak znovu nastartovat byznys

Že sociální sítě mohou být dobrým pomocníkem pro malé nebo začínající podnikatele, ukázaly dvě případové studie. Pro Boutique Weddings Prague se ukázal Instagram jako nástroj, který pomáhá prodávat luxusní svatby. „V období, kdy mé podnikání stagnovalo, jsem přemýšlela, jestli skončit, nebo jak posunout podnik dál. Věděla jsem, že musím změnit přístupy k marketingu. Došlo k rebrandingu, změně názvu a upravil se další způsob prezentace. Tušila jsem, že Instagram je správnou volbou. Prodávám lidem sny a Instagram je postavený na tom, že se věci prezentují hezčeji, než v reálu jsou. Dříve jsem používala Facebook, ale teď je pro mě primárním kanálem Instagram,“ popsala posluchačům majitelka Světlana Uldrichová.

Na Instagramu tak komunikuje prostřednictvím příspěvků na profilu (fotografie i videa), využívá také formátů Reals a Instagram Stories (k uživatelům promlouvá přímo majitelka butiku) a carouselů. Reportáže ve stories má sledovat 2,5 tisíce lidí, což je polovina z celkového počtu sledujících.
Přiznala zároveň, že zpočátku si s komunikací na Instagramu nevěděla příliš rady, a tak zkoušela, co je možné. Později si ale našla jednotnou komunikační linku. Placenou reklamu na Instagramu používá omezeně, zhruba tři měsíce v roce, pokud je potřeba nabrat zákazníky. Jinak spoléhá na organickou komunikaci. „Dokud mám dost práce, komunikaci nevyhodnocuju,“ odpověděla na otázku, jak důležitý je Instagram pro návštěvnost firemního webu a zároveň naznačila, že instagramová komunikace pomohla k opětovnému nastartování jejího podnikání.

Celý článek si můžete přečíst na webu Mediaguru.

Čtěte dále

Co pro vás chystáme na podzim?

Czech Internet Forum: 15 let za námi

Růst e-commerce kopíroval vlny covidu, říká šéf Heureky