Některé z nich vám zprostředkujeme:
- Zkuste své vyhledávání, které zadáváte do příkazového řádku na LinkedInu, překopírovat i do Google. Ten pracuje odlišně, dokáže reflektovat i text, který si dává uživatel LinkedIn do popisku svého profilu (tyto informace LinkedIn do svého vyhledávání nepromítne). Přitom i sem uživatelé píší klíčové informace. Ve vyhledávání tak získáte více lidí, které právě hledáte. Jednoduchý návod, vypište: linkedin: a do uvozovek to, co hledáte – město – pozice – obor práce a další parametry
- Když budete LinkedIn používat víc než běžný uživatel, vyhledávat a prohlížet stovky profilů, LI vám profil na čas zablokuje. U Googlu můžete samozřejmě vyhledávat kontakty bez omezení.
- Google podporuje dlouhé příkazy jen částečně. Lepší je ale hledat jinak – dávat více krátkých příkazů než jeden velmi dlouhý. Zkrátka hledejte ve více oknech, jinak bude Google vaše klíčová slova ignorovat – aniž byste to jako uživatel věděl. Mějte na paměti, že výsledky jdou zúžit vždycky.
- Při pátrání po nových zaměstnancích nezapomínejte hledat i mezi lidmi, kteří vámi hledanou pozici zastávali v minulosti a aktuálně mají ve svém LinkedIn profilu pozici jinou. I tam se mohou skrývat vhodní kandidáti na vaše volné místo.
- Vyhledávat lidi lze také podle příslušnosti ke komorám/asociacím a profesním sdružením. Může to napovědět o úrovni firmy, ve které potenciální uživatel LinkedInu aktuálně pracuje.
- Vyhledávání co nejvíce zjednodušte. Zvolte jedno hlavní slovo – a to postupně vyskloňujte. Pozice zadávejte jak v češtině, tak i v angličtině, nezapomínejte ani na slovenštinu.
- Principy LinkedInu jsou stejné pro placenou i neplacenou verzi. Ani díky placenému profilu nebudete moci posílat více pozvánek na pohovor. Zůstává také limit pro počet spojení pro jeden profil. Zjednodušeně řečeno: můžete si „koupit“ možnost zobrazovat si profily, ale nepřidáte si je, ani jim nepošlete pozvánku.
- Platí pravidlo, že v případě, kdy ze svého placeného profilu pošlete pozvánku na pohovor a uživatel na ní odpoví, tak LinkedIn vám vrátí za tuto odpověď kredit.
- Při vyhledávání lidí nezapomínejte na zadání lokality, ve kterých lidé žijí a pracují. V placené verzi jde přímo nastavit radius v kilometrech okolo města, kde nové kontakty hledáte. I tak ale můžete narazit na problém – pokud uživatelé neaktualizují své místo pobytu.
- Nástrojem pro vyhledávání nových lidí může být i Facebook, vyžaduje ale hodně trpělivosti. Vyhledávání pozic na Facebooku musí být standardizované, což u některých pozic může být problém, a výsledky jsou nepřesné. Pokročilé vyhledávání je složité, nejde ho tak upřesnit jako např. u LinkedInu. I přesto je Facebook stále silný nástroj pro nábor – denně ho využívají čtyři miliony lidí v ČR.