Menu Zavřít

Blog

Pořádáme odborné akce od školení až po velké celodenní konference. Online i offline. Podívejte se na ně.

Na konferenci HR ( R)evoluce jsme nabídli exkluzivní workshop

 Autor: Internet Info
José Kadlec, první oficiálně certifikovaný LinkedIn recruiter ve střední a východní Evropě, si pro účastníky konference přichystal exkluzivní workshop, na kterém ukázal tipy a rady přímo z praxe.
20. 4. 2022

 Některé z nich vám zprostředkujeme:

  • Zkuste své vyhledávání, které zadáváte do příkazového řádku na LinkedInu, překopírovat i do Google. Ten pracuje odlišně, dokáže reflektovat i text, který si dává uživatel LinkedIn do popisku svého profilu (tyto informace LinkedIn do svého vyhledávání nepromítne). Přitom i sem uživatelé píší klíčové informace. Ve vyhledávání tak získáte více lidí, které právě hledáte. Jednoduchý návod, vypište: linkedin: a do uvozovek to, co hledáte – město – pozice – obor práce a další parametry
  • Když budete LinkedIn používat víc než běžný uživatel, vyhledávat a prohlížet stovky profilů, LI vám profil na čas zablokuje. U Googlu můžete samozřejmě vyhledávat kontakty bez omezení.
  • Google podporuje dlouhé příkazy jen částečně. Lepší je ale hledat jinak – dávat více krátkých příkazů než jeden velmi dlouhý. Zkrátka hledejte ve více oknech, jinak bude Google vaše klíčová slova ignorovat – aniž byste to jako uživatel věděl. Mějte na paměti, že výsledky jdou zúžit vždycky.
  • Při pátrání po nových zaměstnancích nezapomínejte hledat i mezi lidmi, kteří vámi hledanou pozici zastávali v minulosti a aktuálně mají ve svém LinkedIn profilu pozici jinou. I tam se mohou skrývat vhodní kandidáti na vaše volné místo.
  • Vyhledávat lidi lze také podle příslušnosti ke komorám/asociacím a profesním sdružením. Může to napovědět o úrovni firmy, ve které potenciální uživatel LinkedInu aktuálně pracuje.
  • Vyhledávání co nejvíce zjednodušte. Zvolte jedno hlavní slovo – a to postupně vyskloňujte. Pozice zadávejte jak v češtině, tak i v angličtině, nezapomínejte ani na slovenštinu.
  • Principy LinkedInu jsou stejné pro placenou i neplacenou verzi. Ani díky placenému profilu nebudete moci posílat více pozvánek na pohovor. Zůstává také limit pro počet spojení pro jeden profil. Zjednodušeně řečeno: můžete si „koupit“ možnost zobrazovat si profily, ale nepřidáte si je, ani jim nepošlete pozvánku.
  • Platí pravidlo, že v případě, kdy ze svého placeného profilu pošlete pozvánku na pohovor a uživatel na ní odpoví, tak LinkedIn vám vrátí za tuto odpověď kredit.
  • Při vyhledávání lidí nezapomínejte na zadání lokality, ve kterých lidé žijí a pracují. V placené verzi jde přímo nastavit radius v kilometrech okolo města, kde nové kontakty hledáte. I tak ale můžete narazit na problém – pokud uživatelé neaktualizují své místo pobytu.
  • Nástrojem pro vyhledávání nových lidí může být i Facebook, vyžaduje ale hodně trpělivosti. Vyhledávání pozic na Facebooku musí být standardizované, což u některých pozic může být problém, a výsledky jsou nepřesné. Pokročilé vyhledávání je složité, nejde ho tak upřesnit jako např. u LinkedInu. I přesto je Facebook stále silný nástroj pro nábor – denně ho využívají čtyři miliony lidí v ČR.

Čtěte dále

Hvězdy české e-commerce na E-Business Foru 2022

BRANDstorming 2022: Smršť inspirativních lovebrandů

ICT ve zdravotnictví: proběhla první letošní offline…