Menu Zavřít

Blog

Pořádáme odborné akce od školení až po velké celodenní konference. Online i offline. Podívejte se na ně.

Ohlédnutí za Mobile Internet Forem 2018

Google Pay pro e‑shopy je dostupné na Androidu i iOS a mělo by významně zvýšit poměr dokončených nákupů z mobilu. Ten si pomůžete zlepšit také zrychlením načítání mobilního webu.
5. 11. 2018

Jedenáctý ročník Mobile Internet Fora se konal ve středu 31. října v konferenčním centru City na pražském Pankráci. V letošním programu byly významně zastoupeny především mobilní platby a bankovní aplikace, ale došlo například i na chytrá auta nebo virtuální a rozšířenou realitu.

Už půlka uživatelů má počítač, mobil i tablet

V úvodním vystoupení představila Kateřina Hrubešová, výkonná ředitelka sdružení SPIR, nejnovější poznatky získané z NetMonitoru v září 2018.

Počet českých mobilních uživatelů utěšeně roste a výbavou a zvyky se v mezinárodním srovnání podobáme především Němcům. Polovina českých uživatelů přistupuje na internet jak z počítače, tak mobilem i tabletem. Mírně stoupl také počet těch, kteří si vystačí bez počítače – jen s mobilem a popřípadě s tabletem – ale zůstává poměrně nízký oproti zemím rozvojovým a též Evropě jižní, kde je častější nemít vůbec počítač.

V září 2018 zhlédli Češi 38 % všech zobrazených webových stránek na mobilu nebo na tabletu. Lineární projekcí se to vyrovná půl na půl se zhlédnutími z počítačů na jaře 2021, avšak Kateřina odhaduje, že se tak stane dříve.

Podíl mobilních OS podle zhlédnutých stránek je v Česku už několik let ustálený na tom, že 17–18 % připadá na iOS a zbylých 82–83 % na Android.

V Česku rostou příjmy z mobilní reklamy výrazně rychleji než ve většině Evropy, avšak z nižšího základu než v zemích vyspělejších.

Jenže celosvětově jde mírná většina těchto příjmů pouhým dvěma společnostem – Googlu a Facebooku; další pětina pak několika významným společnostem čínským, jako jsou Alibaba, Tencent, Baidu, Sina a Sohu. (Zdrojem těchto poznatků je už loňský článek ve Wall Street Journalu.) Jen o zbytek se poperou ostatní, přitom v Česku z toho zas připadne velká část ještě na místní dominantní hráče.

Reklamu blokuje na mobilech zatím 10 % uživatelů celosvětově; v Česku by to mohlo být o několik procent méně.

Celý článek si můžete přečíst na webu Lupa.cz.

Čtěte dále

10 důvodů, proč mají lidé potíže se změnami, a jak si s…

Internet Advertising Conference: Spustili jsme call for…

Konference WebTop100: Netradiční přístupy a řešení v…