Menu Zavřít

Blog

Pořádáme odborné akce od školení až po velké celodenní konference. Online i offline. Podívejte se na ně.

Online setkání MARKETING MEETING Jak nakopnout Facebook a Instagram přineslo praktické rady

 Autor: II
Projděte si spolu s námi zajímavé postřehy z přednášek. Pokud vás zaujmou, můžete si pořídit kompletní videozáznam z akce.
26. 5. 2023

Sociální sítě jsou stěžejním komunikačním kanálem mnoha firem a marketingové výdaje do nich neustále rostou. Komunikace na nich je pro úspěch klíčová. Dosáhněte lepších výsledků díky praktickým tipům od profíků z praxe, kteří vystoupili na našem posledním MARKETING MEETING. Možná vás překvapí, že právě zmíněné finanční prostředky ani nebudou potřeba.

 

Jak vyhodnocovat Facebook a Instagram aneb Půl litru hovězí kýty, prosím (Tereza Sibřinová, Adison)

Nastavení vlastní metriky v rámci Ads Manageru

V rámci Ads Manageru se dostanete do rozhraní, kde vám Meta nabízí metriky, které už v ní existují. Ale zároveň je tam možnost si vytvořit si vlastní metriku. Po rozkliknutí (viz obrázek) se vám nabídne jednoduchý matematický vzorec. Vy si pomocí metrik, které už v Metě jsou, a pomocí daného vzorce nadefinujete svou vlastní metriku. Můžete si také nastavit, zda chcete tuto metriku v rámci účtu vidět jenom vy, nebo jestli ji chcete sdílet i s kolegy, kteří s vámi správu účtu sdílejí.

 

Vymazlený obsah není všechno. Buďte autentičtí! (David Bárta, Publicis Groupe)

Zpětná vazba je zlatý důl

Obsah by měl být o vašem publiku, ne o vás. Zaměřte se na pochopení svého publika, prohlubujte svůj vztah s ním. Rozeberte svou značku na kousky. Ostatní neznají váš business tak detailně jako vy. Vysvětlete, proč mají sledující čas trávit právě s vámi. Buďte upřímní a vyjadřujte se jasně. Reagujte na to, co se týká vás, vašeho produktu nebo segmentu, kde působíte.

Věnujete se na každodenní bázi zpětné vazbě. Naslouchejte svým zákazníkům, sledujícím. Musíte vědět, co je baví, na co reagují. Sbírejte názory na to, co děláte. Ukažte, že vám nezáleží jen na sobě – využívejte ask videa, ankety, pečlivě čtěte a reagujte na komentáře pod příspěvky. Cest je mnoho, vyberte si tu, která vám sedí. Zaměřte se také na to, jak vás vnímá blízké okolí. Co na váš přístup říkají zaměstnanci? Jak vás vnímají? Ptejte se svých kolegů. Získáte cenný feedback na to, co děláte a jestli to děláte správně. Nemiřte jen za ziskem, stanovte si i „softovější“ cíle. I ty vám mohou výrazně pomoci k dosažení cílů primárních. Postupem času si vybudujete cennou komunitu, která vám vynaložený čas a úsilí vrátí.

 

Sociální sítě v cestovním ruchu – v odvětví, které ze dne na den přestalo existovat (Pavla Hladečková, Vysočina Tourism)

Pět zásad, díky kterým jde růst na sítích i bez placené reklamy

Vysočina Tourism je příspěvková organizace zřízená Krajem Vysočina. Hlavním cílem je podpora rozvoje cestovního ruchu v kraji. Profil na Facebooku má 14 tisíc a na Instagramu necelých 7 tisíc sledujících.

5 pilířů pro správu sociálních sítí podle Vysočina Tourism:

Dobře definovat svou cílovou skupinu

Budovat komunitu

Plánovat obsah

Být autentičtí

Nevzdávat organický růst na sítích

Rozhodli jsme se, že žádný z našich příspěvků na FB nebo IG nebudeme finančně podporovat. Když jsme profil přebírali, byly dosahy v nižších desítkách. Lidé zde nebyli zvyklí komunikovat. Museli jsme tedy ukázat, že je stránka bezpečné místo, kde je možné sdílet svůj názor a tipy na výlety.

Abychom toho docílili, využili jsme nejprve okruhy našich známých a kamarádů. Ti psali rozvité komentáře o několika větách pod naše posty. Když jsme komunikovali s lidmi pod naším hashtagem, ptali se, jak se jim líbilo na Vysočině, jestli například můžeme použít jejich fotku, museli vidět, že stránka je živá, funguje. Tento způsob byl poměrně rychlý. Postupně nám začali lidé sami psát, nabízet své postřehy, komentáře, diskutovali s námi. To nám pomohlo se z těch velmi nízkých čísel dostat.

Snažíme se spolupracovat s různorodými skupinami na Facebooku. Máme vytipované např. cestovatelské komunity. Píšeme jim i do zpráv, ve chvílích, kdy je to vhodné. Naše sítě jsou dvousměrný kanál. Chceme ukázat, že jsme veřejnou službou, kraj známe a chceme návštěvníkům pomoci.

Díky těmto pilířům se nám z jednotek zobrazení podařilo vyrůst na dosah příspěvků vysoko nad 25 tisíc zobrazení. A to vše bez placených postů. Organic není mrtvý. I bez peněz se dá hezky na sociálních sítích pracovat a dostávat se do povědomí lidí a budovat silný brand.

 

Společně jsme si představili jen první, dopolední blok přednášek. Samozřejmě toho bylo daleko víc. Pokud vás naše ochutnávka zaujala, můžete si pořídit kompletní videozáznam z akce. V ceně jsou také prezentace všech spíkrů.

 Jaké další přednášky proběhly?

  • Data Driven Social – Jak hledat v social analytics strategii pro content plány (Fabián Berka, Fragile agency)
  • Nedělejte social blbě (Štěpán Trnka, Ogilvy)
  • Vstup LISTERINE na sociální sítě + jak engagement zvyšuje zapamatovatelnost reklamy (Jiří Simonides, Fragile agency)
  • Kandidáti o zaměstnání – ambasadoři značky i potenciální zákazníci (Milan Mahovský, dream.jobs)

Na našem webu si můžete přečíst kompletní anotace přednášek. Videozáznam je ke koupi zde.

Čtěte dále

Jak zlehka na neotřelý obsah ukáží řečníci konference…

Kreativita, měření výkonů a oslovení generace Z, to byly…

Co nového v IT letos školíme