Menu Zavřít

Blog

Pořádáme odborné akce od školení až po velké celodenní konference. Online i offline. Podívejte se na ně.

Opravdu už cookies lišta není na webu nutná? Úřad je v rozporu s Google a spol.

Že cookies lišta uživatele obtěžuje, si uvědomuje většina podnikatelů. Opravdu ale platí, že lištu už na svých webech zobrazovat nemusíte?
26. 2. 2019

Cookies lišta sice není dle doporučení Úřadu pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) povinná, vyžaduje ji ale Google a některé další služby. Dokud nezačne platit nové nařízení ePrivacy, musí se provozovatelé webů rozhodnout, zda se vydají marketingově schůdnější cestou, ovšem s rizikem, že se v Evropě vyjádří jinak, nebo cestou aktivního souhlasu přes cookies lištu, která více vyhovuje GDPR, ale o to méně uživatelům stránek.

Na ukládání cookies potřebujete souhlas Informace o cookies jsou osobní údaje a pro práci s osobními údaji musíte mít obecně právně obhajitelný důvod. V případě cookies to může být oprávněný zájem. To je něco, co vám logicky umožňuje pracovat s osobními údaji i bez výslovného souhlasu, protože na tom vzhledem k vaší činnosti máte určitý zájem. Řadíme sem třeba cookies nezbytné pro samotné fungování webu. Souhlas pak musíte získat tam, kde už oprávněný zájem končí. Hranice oprávněného zájmu je ale dost nejasná – a podle nás už se ve škatulce oprávněného zájmu místo pro marketingové cookies nenajde. Další věcí je, že je podle GDPR potřeba informovat o osobních údajích hned v momentu sběru údajů, upozorňuje právnička Anna Freimannová z AK eLegal.

Lišta sice není nařízením přímo vyžadována, ale vžila se do užívání. Jak doplňuje Anna Freimannová, dříve ji měli nasazenou ti, kteří byli co do osobních údajů už trochu v obraze, jenže po GDPR vlně se lišty rozmohly, většina webů je nasadila a teď už návštěvníky spíš obtěžují. A možná právě tady vznikly třecí plochy a není jisté, jak to vlastně s těmi cookie lištami je, říká Freimannová.

Celý článek si můžete přečíst na webu Podnikatel.cz.

Čtěte dále

První platba proběhla ve firemní kantýně aneb Jak v Česku…

Vítáme v týmu mediálního analytika Filipa Rožánka

Jak na Instagramu pracovat s hashtagy a využít je ve svůj…